Sidan 203 av 206 FörstaFörsta ... 103 153 193 199 200 201 202 203 204 205 206 SistaSista
Resultat 12 121 till 12 180 av 12314

Ämne: Euroracktråden

  1. #12121
    modusoperandi
    modusoperandi är inte uppkopplad
    modusoperandis avatar
    Senior
    Vet ej om nån märkt det men det finns en beta för disting ex som implementerar plats 1.2 (stöd för dx7 patchar och övriga algos).
    Rätt sweet.

    https://www.modwiggler.com/forum/viewtopic.php?t=274487

  2. #12122
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator

  3. #12123
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    NLC släpper vocoder i eurorack.

    https://youtu.be/LXjS6MJukoA

  4. #12124
    bing
    bing är inte uppkopplad

    Veteran
    Det här måste man ju ändå säga är intelligent i all sin enkelhet.

    https://www.modulargrid.net/e/ladik-...6-ch-aux-mixer

    Aux-mixer för mixer utan aux

    Respekt till Ladik

  5. #12125
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Ladiks modulutbud är svårslaget, både till funktion och till priser!

  6. #12126
    Herr Sputnik
    Herr Sputnik är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    EMWs nya turkingmaskin med inbyggd kvantiserare mm verkar ju rätt lovande. Inte alls lika snygg som Tom Whitwells original men kanske är den mer användbar?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	emw turing.jpg 
Visningar:	21 
Storlek:	144,5 KB 
Id:	113825

    https://www.modulargrid.net/e/emw-t-sequencer

  7. #12127
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Att lock är steglöst variabel tycker jag är det magiska med turing machine. Vet inte vad jag tycker om en binär lock/free såsom EMW gjort här.

  8. #12128
    Herr Sputnik
    Herr Sputnik är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Att lock är steglöst variabel tycker jag är det magiska med turing machine. Vet inte vad jag tycker om en binär lock/free såsom EMW gjort här.
    Jag håller helt med om det.

  9. #12129
    HEK
    HEK är uppkopplad nu
    HEKs avatar
    Veteran
    Bland det mer pilliga byggsatserna för min del (vissa lödningar ser fördjävliga ut) men ODDS verkar funka, yeeeeeey

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_0461.jpeg 
Visningar:	41 
Storlek:	2,43 MB 
Id:	113976

  10. #12130
    Juno60
    Juno60 är uppkopplad nu
    Juno60s avatar
    Veteran
    Härligt HEK! Snart är du redo för bygg på kommission!

  11. #12131
    HEK
    HEK är uppkopplad nu
    HEKs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Juno60 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Härligt HEK! Snart är du redo för bygg på kommission!
    Haha mer ett under att den funkar … någotsånär

  12. #12132
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Hur brukar ni göra och har ni haft problem om ni börjar närma er 100%?

    Jag har som regel att inte lasta PSUerna mer än till 85%.
    Tex inte mer än ca 1050 mA av 1200 mA.

    Jag bukar ha lite blandad kompott i lådorna. Men försökt balansera så jag ej har mer än 1000 mA.

  13. #12133
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jag har kört på tills jag har märkt problem med systemet. Exempelvis så hade jag en outputmodul med LED-staplar som visade nivån, det påverkade pitch på ett par analoga oscillatorer. Tog ett tag innan jag kopplade ihop de två sakerna.

    Tror dock att det var i samband med det som jag tröttnade på problem med strömmen och skaffade Trogotronics rejäla kraftmatning.

  14. #12134
    Juno60
    Juno60 är uppkopplad nu
    Juno60s avatar
    Veteran
    Har för första gången flashat om en Versio-modul. Kände mig mätt på Ruina och ville testa något fräscht (ska läsas på Östermalms- alternativt Eva Rydberg-manér).

    Blev positivt överraskad av Electus Versio (”not quite a reverb, not quite a delay”).
    Hur kul som helst att köra hög Regen, lågt på Dense och leka med parametrarna och få fina pluttriga utfyllnadsljud i mixen.
    Gissar att ni med Magneto sitter och ler åt samma sak varje kväll.
    Mys!

  15. #12135
    Juno60
    Juno60 är uppkopplad nu
    Juno60s avatar
    Veteran
    Nya batchar planerade från Whimsical Raps:


    october
    …we're releasing the first batch of our newly redesigned mangrove+PPM module-expander pair. for now we'll be including the PPM expander with every mangrove module. these come with our classic aluminium panels.

    mangrove+PPM: october 18 @9am PDT $450

    later in october we'll have many more mangrove+PPM sets, along with a short run of just friends modules prior to a full batch of those later in the year.

    mangrove+PPM: october 30 @9am & @9pm PDT

    just friends: october 30 @9.05am $540

    we're slightly staggering the release of just friends by a few minutes to ease the click frenzy a small amount. for any international customers that buy both, we'll refund one of your shipping fees, and send the modules together. limit of 2 modules per customer.

  16. #12136
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Expander till DivKid Ochd

    https://www.modulargrid.net/e/divkid-ochd-expander

    • 4 full wave rectifiers
    • 2 pairs of analogue diode logic Max/Min signal generators
    • 4 trigger sources which can combine in a cascaded fashion through normal connections
    • 4 4-Bit DAC outputs generating variations of slow noise


    https://youtu.be/vCZuS5pQirQ

  17. #12137
    Herr Sputnik
    Herr Sputnik är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Hög modulationsdensitet = 3 modulationer/hp. (:

  18. #12138
    Herr Sputnik
    Herr Sputnik är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Plasma Voice såg vi demo från Superbooth i våras.
    Nu verkar den vara närmare produktion.
    https://www.modulargrid.net/e/gamech...o-plasma-voice

  19. #12139
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Läser på om spännings-"standarder" och alla säger olika. För CV. +/-8V säger en, någon annan säger "(-2.5V-+2,5V / 0V-5V / 0V-8V / 0V-10V )".

    Vad är vanligast och bäst? Om någon vet.

  20. #12140
    Herr Sputnik
    Herr Sputnik är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Läser på om spännings-"standarder" och alla säger olika. För CV. +/-8V säger en, någon annan säger "(-2.5V-+2,5V / 0V-5V / 0V-8V / 0V-10V )".

    Vad är vanligast och bäst? Om någon vet.
    I Eurorackvärden brukar det mest vara +/-5v för modulation eller 0-10v för v/oct. Ibland förekommer 0-5v.

  21. #12141
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    0-1v om man vill köra videosyntes som ska funka med LZX-moduler .

  22. #12142
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Herr Sputnik Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I Eurorackvärden brukar det mest vara +/-5v för modulation eller 0-10v för v/oct. Ibland förekommer 0-5v.
    ok, tack! runt nollan känns logiskt.

  23. #12143
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Vilka moduler är 0-10v för v/oct? Vanligaste måste väl ändå vara +/- 5V där med? Det enda jag kan komma på som inte svarar på negativ CV är Harvestmans nyare oscillatorer. Däremot är det väl få grejor som track:ar bra ända upp på 10V?

  24. #12144
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad är vanligast och bäst? Om någon vet.
    Bäst hade varit om Dieter skrivit in spänningsnivåer i "standarden"...

  25. #12145
    thetonequest
    thetonequest är inte uppkopplad
    thetonequests avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bäst hade varit om Dieter skrivit in spänningsnivåer i "standarden"...
    Han kan börja med att markera red stripe på vissa av sina moduler, så man slipper googla, haha!

  26. #12146
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bäst hade varit om Dieter skrivit in spänningsnivåer i "standarden"...
    Ja. Å andra sidan hade väl inte lika många hemmapulare blivit euroracktillverkare...

  27. #12147
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    "Audio Signals are produced by the sound source Modules (such as VCO or NOISE), and are typically in the 10Vpp range (from -5 V to +5 V)."

    "Control voltages, as produced by modulation sources like the LFO and ADSR, are typically from -2.5 V to +2.5 V (5 Vpp) for LFOs, and from 0 V to +8 V for ADSRs."

    "Trigger, Gate or Clock Signals, which start a process or function, are rectangle shaped signals with typical voltage levels of 0/+5 V. In case of a trigger application normally the rising edge of the signal used to trigger the event. But all A-100 modules will withstand gate/trigger/clock signals up to +12V. "

    - - - Updated - - -

    Jag har ju doepfergrejer, kanske skulle ta och mäta på dem... När jag har packat upp allt.

  28. #12148
    Juno60
    Juno60 är uppkopplad nu
    Juno60s avatar
    Veteran
    Tips:
    Filtrerat busboard med många connectors för bra pris. Har två av dessa i ett custom-rack och kan rekommenderas. Liggande connectors passar i grunda rack. (Inte min annons)

    https://vend.se/669517-konstant-lab-filtered-bus-board

  29. #12149
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Vad tror ni om Befaco FXboy?
    Tycker att det är ett kul koncept, och i DivKids demo låter den sjukt coolt.

    https://youtu.be/k3jIpcwsC1c

  30. #12150
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jag skulle behöva 3-4 stycken sådana där om jag inte ska känna att jag missar något så fort jag har valt en variant av effekt. Det håller mig effektivt borta från den.

  31. #12151
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Jo, jag förstår. Men är det inte lite samma med Noise Engineerings Versio-moduler då? Eller andra moduler med multifunction.

  32. #12152
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Alla krautare har väl sett att Doepfer har släppt en phaser? A-101-8 Photo Phasing.


    https://youtu.be/keaWlsK7ZD8

  33. #12153
    972 0904
    972 0904 är inte uppkopplad

    Senior
    Jag såg av en slump att v1.5 kommit till LXR Drum, det kanske är fler som missat? Autosave är nog det jag saknat mest så det är en välkommen uppdatering.

  34. #12154
    cybix
    cybix är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av 972 0904 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag såg av en slump att v1.5 kommit till LXR Drum, det kanske är fler som missat? Autosave är nog det jag saknat mest så det är en välkommen uppdatering.
    Kul, och tack för tipset. Får testa imorgon!

  35. #12155
    cybix
    cybix är inte uppkopplad

    Senior
    Nu finns den nya expandern "Multi-IO Expander" till NerdSeq att köpa. Nya firmwaren 2.0 är inte släppt än men en 1.28beta finns så länge.Ska bli kul att koppla en Launchpad till NerdSeq!

  36. #12156
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av android Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad tror ni om Befaco FXboy?
    Tycker att det är ett kul koncept, och i DivKids demo låter den sjukt coolt.

    https://youtu.be/k3jIpcwsC1c
    Skulle verkligen aldrig köpa. Det där med kort får mig att tänka på Z-DSP där varje nytt kort sedan kostar 800:-/st eller mer. Sjukt dyr är den ju också i jämförelse med FX Aid där du har ett helt galet bibliotek av effekter helt gratis + du kan tanka 3:e parts effekter också.

  37. #12157
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Min turing machine är rätt känslig när det gäller trig input. Jag har ingen Pams new workout el dyl, men de flesta av mina olika klockkällor (lfos, clock dividers, clock multiplier, maths) blir den grinig av och dubbeltriggar eller bara buggar ur och raderar hela sekvensen. Jag får alltid köra en Doepfer trigger delay före, då blir den stabil.

    Är detta en generell grej med Turing Machines - har ni samma läge på era?
    Jag såg den här, kompakt och verkar bra, men om jag köper en ny skulle det vara skönt om den var lite mer trigger-tolerant:

    https://www.modulargrid.net/e/after-later-audio-alan

  38. #12158
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Upplever inte det problemet alls med min (egenlödd, första versionen).

  39. #12159
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skulle verkligen aldrig köpa. Det där med kort får mig att tänka på Z-DSP där varje nytt kort sedan kostar 800:-/st eller mer. Sjukt dyr är den ju också i jämförelse med FX Aid där du har ett helt galet bibliotek av effekter helt gratis + du kan tanka 3:e parts effekter också.
    Fast grejen med FXboy är ju att det inte bara är mjukvara, utan att korten även kan innehålla analoga kretsar.
    Men dyr är den ju.

  40. #12160
    Summa
    Summa är inte uppkopplad
    Summas avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Min turing machine är rätt känslig när det gäller trig input. Jag har ingen Pams new workout el dyl, men de flesta av mina olika klockkällor (lfos, clock dividers, clock multiplier, maths) blir den grinig av och dubbeltriggar eller bara buggar ur och raderar hela sekvensen. Jag får alltid köra en Doepfer trigger delay före, då blir den stabil.

    Är detta en generell grej med Turing Machines - har ni samma läge på era?
    Jag såg den här, kompakt och verkar bra, men om jag köper en ny skulle det vara skönt om den var lite mer trigger-tolerant:

    https://www.modulargrid.net/e/after-later-audio-alan
    Vad är det för Turing Machine du ha finns ju en hel drös med olika versioner. Kolla vad den vill ha för volt för att trigga

  41. #12161
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av Summa Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad är det för Turing Machine du ha finns ju en hel drös med olika versioner. Kolla vad den vill ha för volt för att trigga
    +1 på det!

    Sedan har vi det här med längden på triggar. Vilken längd (i millisekunder) vill den ha? Om man kör med långa sådana (gate) så är risken att den reagerar både på positiv och negativ flank, vilket då ger dubbel hastighet. Finns moduler som löser det, men du kan testa först med en av enveloperna på Maths satt till korta värden och se om det löser problemet. Trigga envelopen från LFO eller annat.

    Buggar ur och raderar sekvensen däremot, det låter väldigt märkligt och inte så lätt att hitta en förklaring till.

  42. #12162
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Summa Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad är det för Turing Machine du ha finns ju en hel drös med olika versioner. Kolla vad den vill ha för volt för att trigga
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    +1 på det!

    Sedan har vi det här med längden på triggar. Vilken längd (i millisekunder) vill den ha? Om man kör med långa sådana (gate) så är risken att den reagerar både på positiv och negativ flank, vilket då ger dubbel hastighet. Finns moduler som löser det, men du kan testa först med en av enveloperna på Maths satt till korta värden och se om det löser problemet. Trigga envelopen från LFO eller annat.

    Buggar ur och raderar sekvensen däremot, det låter väldigt märkligt och inte så lätt att hitta en förklaring till.
    Ja den jag har verkar vilja ha korta trigs och jag tror det kanske är hög el negativ volt som får den att flippa ur helt. Det är den här lite punkiga https://www.modulargrid.net/e/klangb...turing-machine

    Den nya jag såg har inte så mycket info utan refererar bara till Music Thing https://afterlateraudio.com/collecti.../products/alan

    Men om ingen av er känner igen det här så är det säkert mest min nuvarande som är lite kräsen. Det vore skönt att kunna köra den från lite av varje. Doepfer Trig Delay är en jäkligt stabil whatever-till-trig-konverterare, men ändå

  43. #12163
    Summa
    Summa är inte uppkopplad
    Summas avatar
    Senior
    Ja den du har är ju inte Music Thing utan Klangbau Köln, så kolla med de vad en vill ha? De kanske har ändrat kretsen från MT's version?


    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja den jag har verkar vilja ha korta trigs och jag tror det kanske är hög el negativ volt som får den att flippa ur helt. Det är den här lite punkiga https://www.modulargrid.net/e/klangb...turing-machine

    Den nya jag såg har inte så mycket info utan refererar bara till Music Thing https://afterlateraudio.com/collecti.../products/alan

    Men om ingen av er känner igen det här så är det säkert mest min nuvarande som är lite kräsen. Det vore skönt att kunna köra den från lite av varje. Doepfer Trig Delay är en jäkligt stabil whatever-till-trig-konverterare, men ändå

  44. #12164
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja den jag har verkar vilja ha korta trigs och jag tror det kanske är hög el negativ volt som får den att flippa ur helt. Det är den här lite punkiga https://www.modulargrid.net/e/klangb...turing-machine
    Lätt att testa det här med negativ spänning in, du har Maths och de två kanalerna som går att använda som spänningskälla. Låter klart troligt att negativ spänning kan orsaka problem. Går säkert att fixa själv med hjälp av en diod i serie typ.

  45. #12165
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Summa Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja den du har är ju inte Music Thing utan Klangbau Köln, så kolla med de vad en vill ha? De kanske har ändrat kretsen från MT's version?
    Precis, men jag har halvt koll på vad den vill ha - jag sätter en Doepfer trig delay före och då funkar det. Men om jag skulle köpa en ny så vore det skönt om den inte är lika känslig, så det var snarare det som var frågan.

    Kan man förvänta sig att en standard-TM går att clocka från tex en square wave lfo?

  46. #12166
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan man förvänta sig att en standard-TM går att clocka från tex en square wave lfo?
    Japp.

  47. #12167
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Hårda tider - Patchwerks i Seattle har gått ner från 20 till 6 anställda. Samtidigt har väl vissa tillverkare fått upp flödet på komponenter och kunnat släppa nya produkter, wmd är tillbaka osv. Hur mår branschen?

    Kort om Patchwerks, 1 minut in:
    https://www.npr.org/podcasts/381444600/marketplace

  48. #12168
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Har ingen detaljkoll men Bastl verkar gå runt i alla fall. Träffade lite nyanställda när jag var där nyss (vet inte om de har ersatt någon iofs). Men inget hårt skärande vad jag märkte.

  49. #12169
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Om någon kör Squarp Rample så tryckte jag ihop en liten basic mac-app som fixar filstruktur. Det fanns en linux+pc-app på github som det postades om på modwiggler, så jag postade i den kontexten, så håll till godo med engelskan:

    Here is a mac app that will copy files into a Rample file structure.
    https://www.dropbox.com/scl/fo/68ddl...7vvcuf2uy&dl=0

    • Mac OS will complain when you try to open the app, so you have to go through some access hoops to install. Right click open, or grant access in system preferences. It seems to work on at least Monterey through Sonoma.
    • Create kits and drag and drop files to the slots. There is currently no drag to reorder the files in a slot, to reorder you have to remove a file and add it again at the bottom. Each slot can contain max 12 files, after that dropped files will just not be added - remove files to add new ones.
    • When you click "Save" the app will create a folder called "RamKits" in your music folder, plus a json file where all the kit data is saved, so that the kits are there again when you reopen the app. Remove or rename the json-file if you want to start a new setup.
    • The audio files will be renamed with a leading slot number, and then a character to keep the order "1 a filename.wav"
    • There is no filetype check on the files you drop, and no audio conversion, the files you add are just copied and renamed.
    • Each time you click "Save" the RamKits folder will be emptied and the kits will be re-copied from scratch. Make backups if you have something good that you want to keep.
    • If the files aren't present where the app expect them to be on save, the copy action will fail in silence and the folders/files will be incomplete. For example if you return to a setup that contains a file that has been deleted since you last used the app.
    • The app doesn't send or get info from anywhere outside your local computer.


    It's a very basic app, so work around its quirks for now.
    Install and use at own risk

    Features that doesn't exist but would be good:
    • Read a file structure from disk and create kit data from that existing folder.
    • Warnings and indications when stuff fail.
    • Filetype check and conversions to 16bit 44.1 wav via ffmpeg.

  50. #12170
    Herr Sputnik
    Herr Sputnik är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Kul? Om inte annat så är den fin.
    https://www.modulargrid.net/e/beepbo...utape-scrubber

  51. #12171
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Herr Sputnik Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kul? Om inte annat så är den fin.
    https://www.modulargrid.net/e/beepbo...utape-scrubber
    Kul idé. Finns video på hemsidan. https://beepboopelectronics.co.uk/pr...oper-preorder/

  52. #12172
    972 0904
    972 0904 är inte uppkopplad

    Senior
    Kanske en gammal nyhet men jag fann precis Warps Symbiote, bygger på Parasite och ger tre nya algoritmer: Ladder filter, dual svf och reverb. Jag har inte testat men någon annan kanske är sugen på extra filter och reverb i MI-format?

    https://leandrob13.github.io/Electro...arps-symbiote/

  53. #12173
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av 972 0904 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske en gammal nyhet men jag fann precis Warps Symbiote, bygger på Parasite och ger tre nya algoritmer: Ladder filter, dual svf och reverb. Jag har inte testat men någon annan kanske är sugen på extra filter och reverb i MI-format?

    https://leandrob13.github.io/Electro...arps-symbiote/
    Det ligger en 0.3.0 beta på hans Github som släpptes i november 2023. Tänkte bara nämna det eftersom bloggen länkar till 0.2.0.

    https://github.com/leandrob13/eurora...ag/v0.3.0-beta

  54. #12174
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    För övrigt har jag blivit helt torsk på eurorack igen. Jag sålde av mitt senaste system för säkert 7-8 år sen. 2st fyllda Doepfer 6U case som föregicks av 2st fyllda 9U Doepfer case. Men nu har det gått tillräckligt många år för att jag ska ha glömt av varför jag sålde. Hehe.

    För inte så längesen bestämde jag mig för att skala ner rejält på hårdvaran och har sålt nästan alla mina synthar och jobbat helt i mjukvara. Men nu har suget på modular helt plötsligt återuppstått.

    Hur är priserna på MI nu för tiden? Har de blivit helt galna efter hon slutade tillverka dem? Finns ett par stycken jag skulle vilja skaffa. Såg två Clouds för ca 3000kr på Vend. Men vill nog egentligen börja med en Beads först och främst.

    Finns det förresten någon Yarns-klon som tar mindre plats än originalet? Eller kanske någon modul som har liknade funktionalitet och tar mindre HP.

    Jag kommer lägga ut lite köpesannonser framöver.

    Är det någon som har ett Behringer Go case? Måste säga att priset är riktigt bra på det caset. Visst, om jag hittar ett Mantis till bra pris kan ju det vara värt också. Dock skulle jag nog även vilja ha ett mindre tvåraders case. Typ en ALM Skiff eller liknande. Men tycker priserna på de mindre casen är rätt höga. Kostar lika mycket att köpa ett stort som ett litet.

  55. #12175
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det någon som har ett Behringer Go case? Måste säga att priset är riktigt bra på det caset. Visst, om jag hittar ett Mantis till bra pris kan ju det vara värt också. Dock skulle jag nog även vilja ha ett mindre tvåraders case. Typ en ALM Skiff eller liknande. Men tycker priserna på de mindre casen är rätt höga. Kostar lika mycket att köpa ett stort som ett litet.
    Kom ihåg och kolla strömförsörjning och djup och sådant bara. 1A på -12V och 2x140hp som Behringer Go har skulle inte räcka för mina moduler. Och ALM Skiff är bara 42 mm djupt, vilket kan ställa till problem med t ex Expert Sleepers moduler.

  56. #12176
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av amino Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kom ihåg och kolla strömförsörjning och djup och sådant bara. 1A på -12V och 2x140hp som Behringer Go har skulle inte räcka för mina moduler. Och ALM Skiff är bara 42 mm djupt, vilket kan ställa till problem med t ex Expert Sleepers moduler.
    Storleken är inget problem för mig. Det är lagom och de flesta moduler jag funderar på är inte så djupa. Har inte så stor plats för modularen just nu. Övre raden på Behringer-caset klarar ändå 62mm djup. Skiffen är jag medveten om att den är låg.

    Jo, ström håller jag ett öga på. Men Behringern har ändå +12 V / 3000 mA, -12 V / 1000 mA, +5 V / 1000 mA. Vilket känns bra tilltaget. Vad har du som drar så mycket på -12 V? Har lagt till 158HP med moduler på Modular Grid och är bara uppe i 182 mA -12V.

  57. #12177
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Det är väldigt olika vad som drar på -12 och inte. Kollar jag på en av mina uppsättningar på Modulargrid så drar den följande för 41 moduler (varav två är digitala):
    Power Consumption: 2469 mA +12V | 1596 mA -12V | 0 mA 5V

    Kikar jag på de system jag har satt upp på MG så ligger -12 på ungefär 1/3 till 2/3 av förbrukningen på +12.

  58. #12178
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Så klart det är olika. Tänker mer på vad man kan klämma in ett Behringer Go. 2x104HP. Systemet jag byggt nu, med ganska många digital moduler, ligger på 1479 mA +12V | 342 mA -12V | 271 mA 5V.

    41 moduler är ändå ett rätt rejält system. Jag har just nu 19 moduler i det planerade Behringer Go caset.

    Men så klart det finns moduler som drar mycket på -12V. Dock har inget jag lagt till gjort att jag kommit ens i närheten av de där 1000mA -12V.

    Jag är inte helt novis på det här Har trots allt ägt 3 olika modularsystem genom åren. Ett som slutade med två fulla 9U. Så viss erfarenhet av planering har jag trots allt för både ström och storlek på case. Hehe.

  59. #12179
    Herr Sputnik
    Herr Sputnik är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns det förresten någon Yarns-klon som tar mindre plats än originalet? Eller kanske någon modul som har liknade funktionalitet och tar mindre HP.
    mBrane från Michigan Synthworks. Samma funktioner. 6HP. Jag rattade in önskade midikanaler på den när jag köpte den och har inte behövt röra den sedan dess. Funkar klockrent.

  60. #12180
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Herr Sputnik Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    mBrane från Michigan Synthworks. Samma funktioner. 6HP. Jag rattade in önskade midikanaler på den när jag köpte den och har inte behövt röra den sedan dess. Funkar klockrent.
    Tack! Ska kolla in modulen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •