Sidan 205 av 205 FörstaFörsta ... 105 155 195 201 202 203 204 205
Resultat 12 241 till 12 297 av 12297

Ämne: Euroracktråden

  1. #12241
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Downsizar!

  2. #12242
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Juno60 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Som skrivet tidigare i tråden så finns ett SSF/WMD MMF tingat till Katzen om intresse finns.
    Det är lugnt. Sälj du det om du vill. Jag är inte helt hundra på hur jag kommer göra med filterbiten än.

  3. #12243
    Herr Sputnik
    Herr Sputnik är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Ny tuff oscillator från EarthQuaker dök upp idag.
    Inte speciellt dyr heller. Skiffvänlig dessutom.
    https://www.modulargrid.net/e/earthq...e-transformer-

    Divkid demar.


    https://youtu.be/MoONfZU7YsM

  4. #12244
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp

  5. #12245
    Herr Sputnik
    Herr Sputnik är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fan också. Då är det köpläge.

  6. #12246
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Night Rider var rätt kul, använder den mycket med Oljud's Radical 22, gör digitalt noise till musikaliska drones.

  7. #12247
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Att köpa från mindre modultillverkare är inte alltid så lätt. Men nu är en Magerit Laniakea köpt och förhoppningsvis påväg hem till mig inom kort. Något av en chansning men det lilla jag har hört har låtit bra och den verkar ha ett spännande upplägg.

  8. #12248
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är lugnt. Sälj du det om du vill. Jag är inte helt hundra på hur jag kommer göra med filterbiten än.
    Kan inte detta vara något för dig?
    https://www.modulargrid.net/e/vostok-instruments-atlas

  9. #12249
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Juno60 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan inte detta vara något för dig?
    https://www.modulargrid.net/e/vostok-instruments-atlas
    Hehe, ja. Blev sugen på det på en gång när det släpptes. Det ligger i min inköpslista. Men det får vänta lite. Mitt lilla system börjar bli fullt och jag håller på att sätta sista pusselbiten. Sen är det dags att utforska och experimentera. Innan jag bygger vidare.

    Vill inte göra som jag gjorde förr i tiden när jag bara köpte och köpte och helt plötsligt satt med 18U innan jag ens hade hunnit dra en patchkabel.

    Så denna vända blir det ett mindre system till att börja med och sen får vi se vad äventyret bjuder på.

  10. #12250
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Jag tror fasen jag håller på att uppsajsa igen Moduler på gång in, så jag fick rota fram min LowCost Base som jag hade kvar och inte fått såld för att flytta runt lite.

  11. #12251
    Summa
    Summa är inte uppkopplad
    Summas avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Night Rider var rätt kul, använder den mycket med Oljud's Radical 22, gör digitalt noise till musikaliska drones.
    Fick ett kit med defekt MCU, väntar på nytt kit som de ersatte utan extra kostnad, RYK är topp

  12. #12252
    bing
    bing är inte uppkopplad

    Veteran
    Måste bara få ta ett ögonblick till att upphöja wave folders. Underbara för audio förstås, men fantastiska till CV också! Skicka in ett envelope eller en LFO, och ut kommer underbar, komplex modulation.
    Och mer specifikt om min nyligen införskaffade Joranalogue Fold 6. Två olika, men synkade, modulationsmönster. Och dessutom en Shape-parameter som steglöst kantar till utsignalerna, vilket är perfekt om man vill skapa tydligare rytmer och pinga LPG:er e.dyl. Allt på 4hp! Måste kanske skaffa fler. Kan t.o.m. överväga att släppa Toppobrillo för två (eller tre) Fold 6..

  13. #12253
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Rejält Verbos-system upplagt på Vend ikväll https://vend.se/679532-verbos-komplett-system

    Någon här som säljer?

  14. #12254
    bing
    bing är inte uppkopplad

    Veteran
    Är det nån som vet om det finns ett delay som tar DC, så att man kan jobba med delay av CV? Kan tänka mig att det vore kraftigt opraktiskt för audio så fort man kör lite feedback, men som switchbart läge kunde det väl vara en intressant feature?

  15. #12255
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Jag har kört cv genom min BBD ibland med intressanta resultat, och den är ju primärt tänkt för audio.

  16. #12256
    mandogus
    mandogus är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av bing Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det nån som vet om det finns ett delay som tar DC, så att man kan jobba med delay av CV? Kan tänka mig att det vore kraftigt opraktiskt för audio så fort man kör lite feedback, men som switchbart läge kunde det väl vara en intressant feature?
    Delayet i disting gör. Ganska kul faktiskt!

  17. #12257
    bing
    bing är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mandogus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Delayet i disting gör. Ganska kul faktiskt!
    Najs. Gäller det alla versioner av Disting, månne?

  18. #12258
    mandogus
    mandogus är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av bing Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Najs. Gäller det alla versioner av Disting, månne?
    Jepp

  19. #12259
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av bing Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det nån som vet om det finns ett delay som tar DC, så att man kan jobba med delay av CV? Kan tänka mig att det vore kraftigt opraktiskt för audio så fort man kör lite feedback, men som switchbart läge kunde det väl vara en intressant feature?
    Ställde frågan på annat ställe och fick lite svar:
    - 4ms DLD
    - Verbos Delay Processor

    Ja, förutom Disting då. Det är verkligen inte vanligt.

  20. #12260
    bing
    bing är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ställde frågan på annat ställe och fick lite svar:
    - 4ms DLD
    - Verbos Delay Processor

    Ja, förutom Disting då. Det är verkligen inte vanligt.
    Nej, men jag kan förstå varför. Men ändå sugen. Har aldrig varit sugen på Disting förut, men nu kanske

  21. #12261
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Velar över min Beads. Här om dagen använde jag den för att processa trummor och fick till sköna extra percussion ovanpå grundrytmen med Beads. Meeeen, jag vet inte om den kommer komma till användning i slutändan. Har dock bestämt mig för att inte ha för bråttom med att sälja av saker. Då kan den få hamna i en låda ett tag istället. Gillar trots allt att använda den för lo-fi-saker. Men känner att den inte kommer till så stor användning som jag tänkt.

    Sen Disting EX. Grym modul med så sjukt mycket möjligheter. Men tror jag insett att jag inte ska ge mig in på för djupa moduler med för mycket menydyk. Den ska få vara kvar. För det är helt klart en fantastisk utilitymodul. Även om jag gång på gång får trycka för att kolla vilka in/utgångar som gör vad just för tillfället.

    Önskar att fler menydykmoduler hade ett upplägg likt Pamela. Så himla enkelt att hoppa runt i menyerna på den. Allt är tydligt och snabbt nåbart. Med Disting känner jag att jag kan tappa bort mig ibland.

  22. #12262
    mandogus
    mandogus är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag har mk1 och har haft sedan jag började med eurorack. 16 bra algoritmer varav jag använder typ 3. Perfekt för mig. Hade mk4 ett tag men drunknade bara i allt och sålde den. När mk1 dyker upp, vilket den väl iofs inte gör så ofta längre, brukar den gå för några hundringar. Mkt prisvärd!

  23. #12263
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av mandogus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har mk1 och har haft sedan jag började med eurorack. 16 bra algoritmer varav jag använder typ 3. Perfekt för mig. Hade mk4 ett tag men drunknade bara i allt och sålde den. När mk1 dyker upp, vilket den väl iofs inte gör så ofta längre, brukar den gå för några hundringar. Mkt prisvärd!
    Jag köpte EX för att den även hade möjlighet till granulärt, att den nu mer även har MI Braids, Rings och vad nu mer är i sig. Att den kan vara både oscillator, effekt och utility. Men, det blir lätt rörigt som sagt.

  24. #12264
    knarr
    knarr är inte uppkopplad
    knarrs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag köpte EX för att den även hade möjlighet till granulärt, att den nu mer även har MI Braids, Rings och vad nu mer är i sig. Att den kan vara både oscillator, effekt och utility. Men, det blir lätt rörigt som sagt.
    Ja, den är för mycket och för lite(n) på en och samma gång. T.ex. var det sjukt oinspirerande att behöva plocka fram läsglasögon för att se vad det stod på den lilla displayen när man tappat bort sig. Men mer modul-för-pengarna går väl inte att hitta om man kan leva med dess brister. Jag bytte bort min.

  25. #12265
    bing
    bing är inte uppkopplad

    Veteran
    Folk klagar på Eurorack för att det finns för mycket att välja på. Jag tycker det är ganska skönt ibland att se all skit som jag INTE vill ha. Måste ju se det positivt, eller? :-D

  26. #12266
    fragster
    fragster är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av bing Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Folk klagar på Eurorack för att det finns för mycket att välja på. Jag tycker det är ganska skönt ibland att se all skit som jag INTE vill ha. Måste ju se det positivt, eller? :-D
    Håller med. Tyvärr finns det fortfarande 3% kvar som skapar problem...

  27. #12267
    bing
    bing är inte uppkopplad

    Veteran
    Men jag älskar de 3 procenten. De är en tillflykt i vardagen

  28. #12268
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Tja, eurorack, och mängden av det, är ju en slags underhållning. Hur länge kan man inte skrolla sig igenom modulargrid, om man skulle vara på det humöret? (Sällan jag gör det numer.)

  29. #12269
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hårda tider - Patchwerks i Seattle har gått ner från 20 till 6 anställda.
    Och så i januari drog de igång en gofundme för att få ihop till skulder och nytt lager... Konstig stämning

    https://www.gofundme.com/f/help-save...ub-music-store

  30. #12270
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Konstigt att ha en synth-boutique med 20 anställda

  31. #12271
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Konstigt att ha en synth-boutique med 20 anställda
    Ja de verkar ha skalat upp alldeles för hårt, stor dyr lokal med för många anställda. Och sen att be om stöd för att köpa in fräscha lagervaror.. lite bakvänt.

  32. #12272
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Kan tänka mig samma scenario som en hel del andra företag råkat ut för.

    Pandemitider. Folk sitter hemma och har tråkigt och pengar, köper roliga saker för pengarna. Yay, vi säljer hur mycket som helst, nu ska vi expandera! Pandemin tar slut. Folk sitter inte hemma längre och lägger pengarna på annat. Panik!

  33. #12273
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja de verkar ha skalat upp alldeles för hårt, stor dyr lokal med för många anställda. Och sen att be om stöd för att köpa in fräscha lagervaror.. lite bakvänt.
    men det kanske är community-focused lagervaror?

  34. #12274
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan tänka mig samma scenario som en hel del andra företag råkat ut för.

    Pandemitider. Folk sitter hemma och har tråkigt och pengar, köper roliga saker för pengarna. Yay, vi säljer hur mycket som helst, nu ska vi expandera! Pandemin tar slut. Folk sitter inte hemma längre och lägger pengarna på annat. Panik!
    ja och så jättelåg ränta på det. Finns ju gott om storbolag som satsade en massa pengar på dumheter, och som också gynnades av pandemin på många sätt, som nu inser att de (OOPS) aldrig har tjänat pengar och kanske aldrig kommer tjäna pengar

  35. #12275
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Ladik har haft stängt shoppen på sin sida ett tag nu. Är det vanligt? Nån som hört något? Jag vill ju handla.

  36. #12276
    butte
    butte är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    ALM gör ny VCO - Cizzle! Blev orimligt GAS på ett rent ALM system.


    https://youtu.be/RSR0fd9wjmI

    https://busycircuits.com/alm042/

  37. #12277
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av butte Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ALM gör ny VCO - Cizzle! Blev orimligt GAS på ett rent ALM system.


    https://youtu.be/RSR0fd9wjmI

    https://busycircuits.com/alm042/
    "Finally brings CZ style phase distortion into eurorack"

    MakeNoise Telharmonic: "Am I a joke to you?"

  38. #12278
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Wiktorion Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ladik har haft stängt shoppen på sin sida ett tag nu. Är det vanligt? Nån som hört något? Jag vill ju handla.
    Maila och kolla med honom, han brukar ju vara duktig på att svara.

  39. #12279
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator

  40. #12280
    Herr Sputnik
    Herr Sputnik är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

  41. #12281
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Slog till på följande:

    Neuzeit Warp med expander; en komplex digital oscillator med en del udda designval. Låter spännande och kommer ge mig mycket kul tidsfördriv.

    Har gett upp också och slagit till på expert sleeper moduler för att köra Silent way. Vill köra sW så mkt jag kan nyttja moduler utan att vara tvungen att varje gång bli tvungen att använda nyttomoduler. Försökte med Diy först, men gav upp och slog till på en ES-40 samt två 8CV som start; det ger mig iaf 16 cv ut för modulation av de trummoduler jag har nördat ner mig i.

  42. #12282
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Herr Sputnik Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För oss som gärna klafsar runt i Turingträsket så tycker jag att den här verkar riktigt intressant.
    https://www.modulargrid.net/e/fancyyyyy-rung-divisions

    Kolla in Tom Churchills video!
    https://www.youtube.com/watch?v=iUCxxVFRcaw&t=1827s
    Har både gamla och nya versionen. Älskar älskar älskar.

  43. #12283
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Bytt ut 21U sliding nuts mot threaded. Lagom omständigt. Men nu måste jag också organisera alla 50+ moduler...

  44. #12284
    Irja
    Irja är inte uppkopplad
    Irjas avatar
    Veteran
    Men… jag skaffar två semimodulära syntar varav en dessutom har inopererat 24hp att sätta dit kompletterande moduler i. Har inte ens fått den än men ändå köpt 7 moduler för att kunna skifta lite.

    Det kommer såklart att resultera i att jag köper ett lite case snart och vips modulargrid och tjohej så är det kört.

    12:e gången gillt, typ…
    Senast redigerat av Irja den 2024-04-20 klockan 23:48.

  45. #12285
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Jag räknade nästan med det när du pratade om Maths i TigerMMs tråd .

    Min omorganisering har lett till att racket nu inte vill starta upp alla moduler, men jag tar inte tag i felsökandet ikväll.

  46. #12286
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag räknade nästan med det när du pratade om Maths i TigerMMs tråd .

    Min omorganisering har lett till att racket nu inte vill starta upp alla moduler, men jag tar inte tag i felsökandet ikväll.
    Jag vänder alltid på nån jäkla kabel när jag flyttar om saker, känns som rysk roulette vid första boot efter en omflytt.

  47. #12287
    sonicaddiction
    sonicaddiction är uppkopplad nu
    sonicaddictions avatar
    Senior
    Ja, det är fan lite läskigt. Brukar försöka koppla in några tusenlappar i taget och slå på och av racket för att se att det funkar och så koppla in med nästa. Tråkigt ifall man har 21u att koppla in däremot... Hoppas det löser sig!

  48. #12288
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Hej Bullen, mitt namn är velgubbe bob. Jag har varit inne på kakbutiken flera ggr nu och ser en Livewire AFG redo att mumsas. Jag jag dra kortet eller hinner ngn före?

    Hjälp, vad ska jag ta mig till?

    /bob

  49. #12289
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Temperaturkänslig. Uråldrig med eurorackmått mätt. Ängrar att jag sålde två.

  50. #12290
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    På tal om att koppla om i racket...

    Jag köpte en begagnad Behringer 150 (ringmod, brus, lfo, s&h i System 100-serien) snorbilligt. Det verkar som om den "läcker" cv över strömbussen. Man hör pulsen från lfo:n som svaga klick i andra moduler i racket, även om ingenting är inkopplat i den.

    Jag funderar på om den är trasig. Är det någon annan som haft den erfarenheten?

  51. #12291
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Problemet löst! Flyttade om lite strömkablar, men problemet kvarstod. Insåg efter en tid att Zadar inte ville få ström från de två nedre busboardsen, efter en uppflytt så startar allt upp - om än lite långsamt (men det kan jag vänja mig vid).

  52. #12292
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran

    https://youtu.be/sR9t1QGYX6o
    Dannysound blir Tobinski. Snyggt/välljudande system!

  53. #12293
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Såg den där. Grymt system! Känns som gammelmodular fast i nyare tappning. Har några Dannysound-moduler, bara gott att säga om dem.

  54. #12294
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Är den Klee sequencern en officiell produkt, eller bara en one off?

  55. #12295
    bing
    bing är inte uppkopplad

    Veteran
    Är det nån som vet om Ginko gör sina platta-paket-case nuförtiden? Eller hör det till det förgångna?

  56. #12296
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mush Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är den Klee sequencern en officiell produkt, eller bara en one off?
    Kan det vara denna, en kommande modul:

    Sequencer - 2 banks of 8 voltage sliders, each bank referenced by 2 independent 8 step sequencers for a total 4 sequencers. Each sequencer features start and end loop points plus external clock inputs. The sequencer has 8 voltage outputs, 6 gate outputs plus transport controls for the internal clock.

  57. #12297
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Ah, så var det lite annorlunda från Klee. Kul koncept!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •