Sidan 191 av 206 FörstaFörsta ... 91 141 181 187 188 189 190 191 192 193 194 195 201 ... SistaSista
Resultat 11 401 till 11 460 av 12314

Ämne: Euroracktråden

  1. #11401
    vicimity
    vicimity är inte uppkopplad
    vicimitys avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    En Bluebox kan användas som mixer direkt från eurorack. Med praktisk inspelning på flera kanaler. Jag föregår dock inte med gott exempel utan spelar nästan uteslutande in en stereomix. Sen svär man för det är omöjligt att ta bort de där elementen som blev för mycket.

  2. #11402
    bing
    bing är inte uppkopplad

    Veteran
    Jag kör ES-9. Med iPad när jag vill spela in. Utan om jag är lat och bara noodlar.

  3. #11403
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Jag mixar direkt i racket och dönar ut det till ljudkortet i stereo via intellijel outs de gånger jag faktiskt orkar spela in.

  4. #11404
    frysch
    frysch är inte uppkopplad
    fryschs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av fortyfiveknots Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    de gånger jag faktiskt orkar spela in.
    Det är exakt det jag vill kunna komma bort ifrån, inspelningströskeln. Det ska vara snabbt och smidigt, att bara dundra in det i burken när man får feeling. Samtidigt som jag gärna skulle vilja få det på fler spår för att kunna fixa nivåer som alltid känns lite tokiga i efterhand.

  5. #11405
    vicimity
    vicimity är inte uppkopplad
    vicimitys avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av frysch Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är exakt det jag vill kunna komma bort ifrån, inspelningströskeln. Det ska vara snabbt och smidigt, att bara dundra in det i burken när man får feeling. Samtidigt som jag gärna skulle vilja få det på fler spår för att kunna fixa nivåer som alltid känns lite tokiga i efterhand.
    Det låter som en Bluebox skulle kunna vara grejen för dig. Slippa datorn vid inspelning.

  6. #11406
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Jag kör Cosmix -> Pico Out -> Hörlurar 90% av tiden.
    Annars Cosmix -> ES-8 -> Bitwig -> Hörlurar

    Inga monitorer ännu för husfridens skull.
    Vill jag spela in ngt enkelt till Insta så pluggar jag in min Roland Go:Mixer i Pico Out line out och tjoffar in den i min iPhone och filmar jammet.

  7. #11407
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av vicimity Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det låter som en Bluebox skulle kunna vara grejen för dig. Slippa datorn vid inspelning.
    Visst är det ändå lite pill med att skapa upp ett nytt projekt i BB varje gång man ska spela in?
    Om man har ES-8 eller ES-9 konstant uppkopplad till DAW så blir ju motståndet inte större att spela in på datorn tänker jag egentligen, OM man nu kan ha den där man sitter (vilket är mitt problem).

  8. #11408
    odlarn
    odlarn är uppkopplad nu
    odlarns avatar
    Veteran
    Ska man spela in?
    Jag trodde att man skulle sitta själv och sedan berätta alternativt skriva om vilka feta patchar man gjort. Måste missuppfattat konceptet

    .. skämt å sido kör jag min på 2 kanaler genom Digitakten och spelar in där om det är korta grejer och kör in längre grejer i daw via overbridge.
    Senast redigerat av odlarn den 2022-02-01 klockan 16:14.

  9. #11409
    pawal
    pawal är uppkopplad nu
    pawals avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av odlarn Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ska man spela in?
    Jag tror att man skulle sitta själv och sedan berätta alternativt skriva om vilka feta patchar man gjort. Måste missuppfattat konceptet
    Jag spelar bara in för att få ro att rycka ut alla sladdarna igen.

  10. #11410
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Fram till nu har jag kört in modulerna i Tascam 12, men nu väntar jag på en Optx så får jag 8 in/out över ADAT till mitt MOTU.

  11. #11411
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Jag har alltid ett gäng väl valda utgångar från eurot in i en Soundcraft mtk 12. Om jag har fixat till något som är värt att spela in så sätter jag bara in USB-sladden in i datorn och trycker på rec. Mitt problem är väl snarare att min dotter har beslagtagit min dator så det händer tyvärr inte så ofta längre.

  12. #11412
    kbamod
    kbamod är inte uppkopplad

    Senior
    Håller med viss tvekan och ångest på att avskaffa mixern i racket. Har uppskattat att bara kunna plugga in min Zoom och spela in. Nu går jag mot extern mixer. Får med det möjlighet till eq och effekt. Från mixer till ett "audio interface" och vidare till dator. Spelar in i Audacity. Enkelheten försvinner. Mer prylar att starta upp. Men man får bättre kontroll över inspelning. Inte minst en visuell kontroll.

  13. #11413
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Zoom har jag funderat på att skaffa en just för att bara plugga in och trycka rec när något låter bra. Så man kan dumpa allt i datorn när man sen har lust om en, tre eller sju månader.

  14. #11414
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Jag skaffade en 4ms wav recorder bara för att kunna spela in jättesmidigt. Upplevde det som lite segt att starta Zoomen, spela in, ladda in i datorn.

  15. #11415
    frysch
    frysch är inte uppkopplad
    fryschs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av wws Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har alltid ett gäng väl valda utgångar från eurot in i en Soundcraft mtk 12. Om jag har fixat till något som är värt att spela in så sätter jag bara in USB-sladden in i datorn och trycker på rec. Mitt problem är väl snarare att min dotter har beslagtagit min dator så det händer tyvärr inte så ofta längre.
    Fördelar: Låter smidigt. Jag slipper ha datorn igång förrän jag vill spela in. Går det genom EQ'n och allt bös på mixern innan det går in i datorn då?
    Nackdel: inte snygg pryl

  16. #11416
    frysch
    frysch är inte uppkopplad
    fryschs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag skaffade en 4ms wav recorder bara för att kunna spela in jättesmidigt. Upplevde det som lite segt att starta Zoomen, spela in, ladda in i datorn.
    Fördelar: Superenkelt att spela in. Den är rätt liten.
    Nackdel: Det hamnar på ett sd-kort. Bara två kanaler.


    Men bra med alla lösningar folk postar, blir en riktigt diger PRO's and CON's lista för mig.

  17. #11417
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av frysch Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fördelar: Låter smidigt. Jag slipper ha datorn igång förrän jag vill spela in. Går det genom EQ'n och allt bös på mixern innan det går in i datorn då?
    Nackdel: inte snygg pryl
    Tyvärr så är eq etc pre fader så det hamnar inte på inspelningen. Ett alternativ om en vill ha en mixerlösning är K-mix från Keith McMillen. Liten och smidig, men i dyraste laget för en sparsam individ.

  18. #11418
    frysch
    frysch är inte uppkopplad
    fryschs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av vicimity Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det låter som en Bluebox skulle kunna vara grejen för dig. Slippa datorn vid inspelning.
    Det lockar ju att inte vara beroende av datorn av någon anledning. För mycket dator på jobbet kanske.

  19. #11419
    frysch
    frysch är inte uppkopplad
    fryschs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av wws Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tyvärr så är eq etc pre fader så det hamnar inte på inspelningen. Ett alternativ om en vill ha en mixerlösning är K-mix från Keith McMillen. Liten och smidig, men i dyraste laget för en sparsam individ.
    Ett ljudkort med volymkontroll per kanal som inte behöver vara inkopplad till en dator för att funka. Det måste väl finnas? Som din mixer-burk fast utan hela mitten-partiet liksom.

  20. #11420
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av frysch Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ett ljudkort med volymkontroll per kanal som inte behöver vara inkopplad till en dator för att funka. Det måste väl finnas? Som din mixer-burk fast utan hela mitten-partiet liksom.
    De lyxigare zoom-varianterna funkar väl så? Upplys oss ni upplysta!

    Edit: Sen finns det någon Tascam-mixer som går att spela in direkt in i mixern. Har legat en ute till salu här under en längre tid. Kanske finns den kvar?

  21. #11421
    kbamod
    kbamod är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av wws Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De lyxigare zoom-varianterna funkar väl så? Upplys oss ni upplysta!

    Edit: Sen finns det någon Tascam-mixer som går att spela in direkt in i mixern. Har legat en ute till salu här under en längre tid. Kanske finns den kvar?
    Ja det gör den

    Har eq, fx och faktiskt mastering-funktioner. Men man kan bara spela in 2 kanaler åt gången.
    Antingen stereo eller trummor på ena kanalen och annat på andra. Så kan man balansera i efterhand.
    Helt datorlöst.

  22. #11422
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    När vi ändå är inne på inspelning. Hur gör ni som postar på instagram? Kan man på något lätt sätt lösa det med telefon? Alltså då inte bara filma och använda den interna mikrofonen.

  23. #11423
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av fortyfiveknots Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    När vi ändå är inne på inspelning. Hur gör ni som postar på instagram? Kan man på något lätt sätt lösa det med telefon? Alltså då inte bara filma och använda den interna mikrofonen.
    Roland Go:Mixer kopplad direkt till iPhone.

  24. #11424
    greppan
    greppan är uppkopplad nu

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av fortyfiveknots Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    När vi ändå är inne på inspelning. Hur gör ni som postar på instagram? Kan man på något lätt sätt lösa det med telefon? Alltså då inte bara filma och använda den interna mikrofonen.
    Analog Heat in i iPhone. Jag spelar även in ganska mycket musik på det sättet. Ett av mina kommande släpp är enbart inspelat med den setupen. Innan körde jag Zoom H6. Både till SD kort och som audio interface till iPhone.

    Edit: jag spelar in all min musik live rakt in i ett stereo-spår. Så min inflik kanske inte hjälper så mycket.

  25. #11425
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av greppan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Analog Heat in i iPhone. Jag spelar även in ganska mycket musik på det sättet. Ett av mina kommande släpp är enbart inspelat med den setupen. Innan körde jag Zoom H6. Både till SD kort och som audio interface till iPhone.

    Edit: jag spelar in all min musik live rakt in i ett stereo-spår. Så min inflik kanske inte hjälper så mycket.
    Hur skulle du beskriva fördelar/nackdelar med Analog Heat vs Zoom H6 för detta ändamål?

  26. #11426
    frysch
    frysch är inte uppkopplad
    fryschs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av fortyfiveknots Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    När vi ändå är inne på inspelning. Hur gör ni som postar på instagram? Kan man på något lätt sätt lösa det med telefon? Alltså då inte bara filma och använda den interna mikrofonen.
    Jag krånglar till det oerhört och spelar in ljudet på datorn, bouncar ut det, upp på dropbox. Och sen på telefonen, som jag filmat spektaklet med så kör jag imovie och bakar ihop ljud och bild. Finns nog 1000 bättre sätt, men jag har inte orkat utforska.

  27. #11427
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Känns som att detta förtjänar en egen tråd. Om inte snnat så för alla icke €-typer som vill samma sak

  28. #11428
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Känns som att detta förtjänar en egen tråd. Om inte snnat så för alla icke €-typer som vill samma sak
    Flytta alla inlägg från 08.37 och framåt till separat tråd? Hur gör man?

  29. #11429
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Jag kan flytta till egen tråd när jag kommer hem. Det är så stökigt på mobilen.

  30. #11430
    bing
    bing är inte uppkopplad

    Veteran
    Modul sökes!
    För kanske ett halvår sen stötte jag på en ny(?) modul som var lite som en Branches fast i fyra steg. Är det nån som vet vad jag pratar om? Om inte första steget fångade en trigger så fick nästa chansen osv. Minns att jag tyckte det var en smart modul. Tror jag kanske villhöver en, men lyckas inte hitta på MG.

  31. #11431
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av bing Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Modul sökes!
    För kanske ett halvår sen stötte jag på en ny(?) modul som var lite som en Branches fast i fyra steg. Är det nån som vet vad jag pratar om? Om inte första steget fångade en trigger så fick nästa chansen osv. Minns att jag tyckte det var en smart modul. Tror jag kanske villhöver en, men lyckas inte hitta på MG.
    Inte Twiigs du tänker på?

    https://www.modulargrid.net/e/calsynth-twiigs-black

  32. #11432
    Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av frysch Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fördelar: Superenkelt att spela in. Den är rätt liten.
    Nackdel: Det hamnar på ett sd-kort. Bara två kanaler.


    Men bra med alla lösningar folk postar, blir en riktigt diger PRO's and CON's lista för mig.
    Ah, missade att du ville ha fler kanaler.

  33. #11433
    bing
    bing är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Juno60 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Näpp :-/

  34. #11434
    bing
    bing är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av bing Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Modul sökes!
    För kanske ett halvår sen stötte jag på en ny(?) modul som var lite som en Branches fast i fyra steg. Är det nån som vet vad jag pratar om? Om inte första steget fångade en trigger så fick nästa chansen osv. Minns att jag tyckte det var en smart modul. Tror jag kanske villhöver en, men lyckas inte hitta på MG.
    Hittade!
    https://www.modulargrid.net/e/other-unknown-cutelab-missed-opportunities

  35. #11435
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Ah den! Ja den verkar käck. Monotrail gjorde en bra demo på den på YT.

  36. #11436
    bing
    bing är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Juno60 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ah den! Ja den verkar käck. Monotrail gjorde en bra demo på den på YT.
    Ska jag kolla. Tack

  37. #11437
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran

  38. #11438
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Juno60 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Flytta alla inlägg från 08.37 och framåt till separat tråd? Hur gör man?
    Mitt sätt är dåligt. Rätt sätt är nog attanmäla första inlägget och skriva ”bryt ut till egen tråd?” i anmälan

  39. #11439
    frysch
    frysch är inte uppkopplad
    fryschs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Vilken modul jag än ser på youtube blir jag sugen. Den här lite mer kanske, verkar rolig.

  40. #11440
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    jag som tyckte FX Aid redan hade mycket att erbjuda, sen inser man att man kan ladda in valfri .spn från te.x;
    https://mstratman.github.io/fv1-programs/

    vill man ha ett småroligt glitch-delay kan jag rekommendera greenwood delay, kommer ihåg att jag hade den på min zdsp (rörigt / kostsamt att lägga in på den modulen, tillskillnad mot här där man bara för över med happy nerdings programvara).

    ...nu vet jag vad jag gör resten av "dagen" (bra dygnsrytm att vakna utvilad runt 01 taget hmmm).

  41. #11441
    sonicaddiction
    sonicaddiction är inte uppkopplad
    sonicaddictions avatar
    Senior
    Vilken jäkla ångest när det dök upp massor med Sputnik på efn igår! Så jobbigt/skönt att dual-oscillatorn var borta nu på morgonen i alla fall!

  42. #11442
    greppan
    greppan är uppkopplad nu

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sonicaddiction Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilken jäkla ångest när det dök upp massor med Sputnik på efn igår! Så jobbigt/skönt att dual-oscillatorn var borta nu på morgonen i alla fall!
    + 1 på detta.

  43. #11443
    pawal
    pawal är uppkopplad nu
    pawals avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jag som tyckte FX Aid redan hade mycket att erbjuda, sen inser man att man kan ladda in valfri .spn från te.x;
    https://mstratman.github.io/fv1-programs/

    vill man ha ett småroligt glitch-delay kan jag rekommendera greenwood delay, kommer ihåg att jag hade den på min zdsp (rörigt / kostsamt att lägga in på den modulen, tillskillnad mot här där man bara för över med happy nerdings programvara).

    ...nu vet jag vad jag gör resten av "dagen" (bra dygnsrytm att vakna utvilad runt 01 taget hmmm).
    Det är inte solklart för mig ... hur lägger man till .spn-filer själv till sin FX Aid?

  44. #11444
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av pawal Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är inte solklart för mig ... hur lägger man till .spn-filer själv till sin FX Aid?
    ta hem stand-alone appen under Download, den kan ladda in .spn filer

    sen dyker dessa upp i "user". så kan man lägga till dom.

    Senast redigerat av vurt den 2022-02-02 klockan 14:48.

  45. #11445
    pawal
    pawal är uppkopplad nu
    pawals avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ta hem stand-alone appen under Download, den kan ladda in .spn filer
    Tack, det var där appen gömde sig! Alltid trott att Download syftade på något helt annat än just win/mac-appen.

  46. #11446
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kbamod Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Håller med viss tvekan och ångest på att avskaffa mixern i racket.
    Avskaffa mixern? Kommer osökt att tänka på ett citat från Wittgenstein, lätt parafraserat: "Det finns människor som spelar schack utan kungen..."
    Jag menar, den kan ju vara en effekt eller cv-processor i sig och ingå på alla möjliga nivåer av patchen, inte bara som sista steget.

  47. #11447
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    mixer är lite överskattat, bättre att ha VCA's, mer användbart. använder aldrig mina mixers, eller jo jag använder Boss BX-8:a klonerna för att färga ljudet. Men visst, tar dom CV kan man ha kul med dom!

  48. #11448
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jag som tyckte FX Aid redan hade mycket att erbjuda, sen inser man att man kan ladda in valfri .spn från te.x;
    https://mstratman.github.io/fv1-programs/
    Sweet! Detta är helt nya territorier för mig. Var finns dessa skatter samlade normalt, behöver man shoppa runt eller finns det bra samlingar?

  49. #11449
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Juno60 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sweet! Detta är helt nya territorier för mig. Var finns dessa skatter samlade normalt, behöver man shoppa runt eller finns det bra samlingar?
    Den där länken är alltså en sammanställning av det som finns. Sen vet jag inte om den är utdaterad...

    Kan tillägga att inte allt fungerar med Happy Nerdings program, för vissa fick jag "firmware creation failed" :/

  50. #11450
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den där länken är alltså en sammanställning av det som finns. Sen vet jag inte om den är utdaterad...

    Kan tillägga att inte allt fungerar med Happy Nerdings program, för vissa fick jag "firmware creation failed" :/
    ska kolla länkar bättre i fortsättningen…

  51. #11451
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    mixer är lite överskattat, bättre att ha VCA's, mer användbart. använder aldrig mina mixers, eller jo jag använder Boss BX-8:a klonerna för att färga ljudet. Men visst, tar dom CV kan man ha kul med dom!
    Eller typ doepfer quad-vcan som diskuterades för några dagar sedan. Prisvärd.

  52. #11452
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av hairofthedog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Eller typ doepfer quad-vcan som diskuterades för några dagar sedan. Prisvärd.
    Japp, den ser bra ut. Har själv en Linix från intellijel, 5 kanaler + en "sum" out.

  53. #11453
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Oh my. Ruina Versio. Var bara tvungen att dela jungfruresan här.

    https://www.instagram.com/tv/CZiEuvHIVRZ

  54. #11454
    frysch
    frysch är inte uppkopplad
    fryschs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Satan vad fläskigt! Snyggt!

  55. #11455
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Tack! Men det är Ruinas förtjänst
    Känns lite som fusk…

  56. #11456
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Låter nice. Hade nog köpt om jag inte haft Geiger Counter.

  57. #11457
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av vurt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter nice. Hade nog köpt om jag inte haft Geiger Counter.
    Såg just ditt klipp med Tyso Daiko. Nice. Nöjd?

  58. #11458
    Terrarium
    Terrarium är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Apropå mixer o inspelning utan tröskel så är jag väldigt nöjd med min Bluebox-lösning nu, som gjorde att det blev avsevärt mkt mindre sladdtrassel. Kan inte bygga själv, men lyckades få tag på ett hemmabygge till passiv modul avsett för just Bluebox och liknande, med 12 mono till 6 stereo eller tvärsom. Så använder den just nu för 2 stereo & 4 mono in, och sen 4 resterande in/outs till send/return för effekter. Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	CE906923-FFE9-4B82-BE44-26538E0B4901.jpeg 
Visningar:	15 
Storlek:	95,5 KB 
Id:	105126

  59. #11459
    pawal
    pawal är uppkopplad nu
    pawals avatar
    Senior
    Den där FX Aid:en får du svart att ratta på nu bara

  60. #11460
    Terrarium
    Terrarium är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Haha ja det var bara en exempelbild jag skickade till tillverkaren när den kom på plats så det är inte riktigt så illa som där

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •