Sidan 14 av 15 FörstaFörsta ... 4 10 11 12 13 14 15 SistaSista
Resultat 781 till 840 av 879

Ämne: Teenage Engineering OP-1

  1. #781
    The Introvert
    The Introvert är uppkopplad nu
    The Introverts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ah! Ja, det där går ju att tolka olika. Att ingen ska betala 77 000 SEK för en OP-1 har de ju rätt i
    Tack för länk!
    Ja, men det är inte så det uppfattas. Jag är med i två OP-1-grupper där det annonserades ut begagnade OP-1-or för 1400€ eller mer innan jul, vilket ställde till en hel del debatt. Huruvida annonserna var seriösa eller inte ska jag låta vara osagt. I dessa grupper påstods det även att folk hade beställningar på OP-1 (till ett markant lägre pris) som blev inställda då TE inte längre kunde leverera OP-1. De inser nu att de kommer att få betala betydligt mer. I skenet av allt det här har man svårt att smälta kommentaren följt av prishöjningen, även om den nu var gjord till en orealistisk peng.

    Jag tror många förstår att man inte bara kan hitta en ny skärm och byta ut den gamla utan en hel del R&D och förändringar i produktionsprocessen, men ...

  2. #782
    mhult
    mhult är uppkopplad nu

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av HEK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De höjde priset med 100% (från det att jag senast kollade)? Hur motiverar man det?
    De har tagit 11 000 kr för den i sin egen butik under det senaste året eller så, så höjningen är 36 procent, vilket ändå är riktigt mycket. Jag betalade 8 000 kr för min och skulle inte betala mer än så idag.

    Nu har dock OP-Z tagit över mitt intresse helt när det gäller kompakt-allt-i-ett-hårdvaru-musikpryl.

  3. #783
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Jesper Kouthoofd skjuter sig själv i foten

  4. #784
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Det kanske är ett PR-trick?
    Om några veckor så sänker de priset till det som var förut och folk kommer plötsligt tycka det verkar jättebilligt och kastar sig över den?
    De har ju skapat en diskussion helt klart, annars hade ingen brytt sig.

    OP-1 kom ju redan 2011 så alla utvecklingskostnader är betalda för längesedan (design, mjukvara, test, reklam osv osv) och att göra en komponentrevidering är en liten sak i sammanhanget. Ganska galet att man kan få en Rev2 eller två Minilogue XD för samma pris.

  5. #785
    59min
    59min är uppkopplad nu

    Senior
    helt rätt strategi! vi som sitter med våra relativt "gamla o billiga" OP-1 har fått en status-uppgradering, helt gratis! som att bli uppgraderad till business class på flyget, utan klimatångest!

  6. #786
    amenbrother
    amenbrother är inte uppkopplad
    amenbrothers avatar
    Veteran
    Nu försvann den lilla gas jag hade. Kommer kanske tillbaka vid sjukt fin uppgradering.

  7. #787

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av The Introvert Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tror många förstår att man inte bara kan hitta en ny skärm och byta ut den gamla utan en hel del R&D och förändringar i produktionsprocessen, men ...
    Man måste ju byta ut tillräckligt mycket komponenter så att folk kan börja prata om att "revision 1 låter mycket varmare", speciellt eftersom Teenage Engineering är en kombination av modebolag och synttillverkare. En del av poängen med mode är ju att betala mer än man egentligen vill, så ur det perspektivet är det fullt logiskt att de höjer priset. (om man ska vara lite cynisk…)

    Annars är ju svenska kronan rätt låg, så det kan ha med det att göra också?

  8. #788
    HEK
    HEK är uppkopplad nu
    HEKs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mhult Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De har tagit 11 000 kr för den i sin egen butik under det senaste året eller så, så höjningen är 36 procent, vilket ändå är riktigt mycket. Jag betalade 8 000 kr för min och skulle inte betala mer än så idag.

    Nu har dock OP-Z tagit över mitt intresse helt när det gäller kompakt-allt-i-ett-hårdvaru-musikpryl.
    Jo, exakt, sett dem för 7800kr vill jag minnas.

  9. #789
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Ganska hårig höjning, men tycker fortfarande den är värd priset. Helt unikt instrument. Enda jag tagit med mig när jag rest de sista
    7-8 åren. Numera får den sällskap av op-z. Jag är själaglad, för min var så sliten och nu kunde jag beställa ny.

  10. #790
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Tror prisen är en indikation på att de batches som produceras är mindre än tidigare. Det kostar mer att fräsa ut 100 chassin per styck än när du gör 500. Samma med knappar. Just OP1 är ju intressant för att de inte valt att bara använda standard delar, utan specialtillverkar exempelvis knapparna. Ska man köra mindre batches så stiger priserna. Och jag tror inte det er någon extrem rush efter OP1 på samma sätt som det var när den kom.

    Sen sätter man priser efter vad man kan sälja för. Och utifrån hur stora batches man väljer att tillverka i beräkning med priset så kan man maximera sin vinst och säkra firmans framtid. (Jag tror personligen inte TE ger någon större avkastning till ägarna).

  11. #791
    anonanon
    anonanon är inte uppkopplad
    anonanons avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    De hade en garage sale idag i Stockholm, någon som frågade om prisökningen?
    Jag glömde helt bort det när jag försökte lista ut vem som hade parkerat in mig.

  12. #792
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    The currency conversion, inflation, sourcing of the new component, re-coding the display, re-designing the mounting, new tools etc. are just a few of the “why”.
    When Teenage Engineering faced the reality of the OP-1’s future, there were only 2 choices: kill or save. We decided to save it.
    I understand that the new price is a disappointment to many of our fans. But I do hope some are happy that we did not kill it
    http://cdm.link/2019/02/op-1-forever/

  13. #793
    The Introvert
    The Introvert är uppkopplad nu
    The Introverts avatar
    Veteran
    Whoah! Nytt OS släppt!

    https://www.teenageengineering.com/downloads/op-1

    Ur listan:

    shift + stop toggles hi-res tape grid for editing
    when in external sync sequencers are now started in sync with the beat

    fixed bugs:
    pattern sequencer did not always play correctly when triggered from external MIDI: fixed.
    dropping a synth sample patch on a synth slot could under some circumstances generate an assert: fixed.
    when lifting clips from a loop sometimes the cut was not perfect: fixed.
    tape/mixer mutes was not faded like tape solo is: fixed.

  14. #794
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av The Introvert Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Whoah! Nytt OS släppt!

    https://www.teenageengineering.com/downloads/op-1

    Ur listan:
    Grymt ändå att de fortsätter supporta op-1

  15. #795
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Det verkar rätt enkelt att uppdatera, nästan så att till och med jag vågar ge mig på det. Har jag rätt?

  16. #796
    Shike
    Shike är uppkopplad nu
    Shikes avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av wws Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det verkar rätt enkelt att uppdatera, nästan så att till och med jag vågar ge mig på det. Har jag rätt?
    Japp!

  17. #797
    59min
    59min är uppkopplad nu

    Senior
    kul den lever! hoppas den kommer synka bra/bättre med lille-bror, 'Z' (eller är det storasyster?)

  18. #798
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Vad använder ni för att få den i synk med andra prylar? Personligen tänker jag försöka låta den agera slav från eurorack (har Pamelas new workout-expandern Pexp-1 som har både din och midi ut). Har fått lite tips, men det vore intressant att höra om det finns någon som använder just nämnd eurorack-modul och vad denne någon har i sin arsenal.

  19. #799
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av wws Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad använder ni för att få den i synk med andra prylar? Personligen tänker jag försöka låta den agera slav från eurorack (har Pamelas new workout-expandern Pexp-1 som har både din och midi ut). Har fått lite tips, men det vore intressant att höra om det finns någon som använder just nämnd eurorack-modul och vad denne någon har i sin arsenal.
    Det där är nog främsta anledningen till att jag sålde min. Att det inte finns "riktigt" midi utan bara USB-kontakt.
    Jag körde med Teenage Engineering OP-Lab. Den behöll jag även när jag sålde OP-1. Sjukt skruvat att låta en TB-303 styra en ipadapp!

  20. #800
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det där är nog främsta anledningen till att jag sålde min. Att det inte finns "riktigt" midi utan bara USB-kontakt.
    Jag körde med Teenage Engineering OP-Lab. Den behöll jag även när jag sålde OP-1. Sjukt skruvat att låta en TB-303 styra en ipadapp!
    Tack för svaret! Jag kommer kanske vända på steken och låta den synka modularen istället. OP-Lab har jag hört mycket negativt om, funkar den någorlunda bra (om jag nu skulle lyckas stöta på en i framtiden)? Jag har fått tips om den här som ska vara bra: https://www.retrokits.com/shop/rk005...AUyukEPLrz4wrI
    Någon som har testat den?

  21. #801
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av wws Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack för svaret! Jag kommer kanske vända på steken och låta den synka modularen istället. OP-Lab har jag hört mycket negativt om, funkar den någorlunda bra (om jag nu skulle lyckas stöta på en i framtiden)? Jag har fått tips om den här som ska vara bra: https://www.retrokits.com/shop/rk005...AUyukEPLrz4wrI
    Någon som har testat den?
    Ah, vad har du hört för negativt? Den rullar bra hos mig.
    Jag har även Keith McMillen MIDI Expander som jag tycker funkar bra. DIN-MIDI/USB/CV.

    https://www.gear4music.se/sv/Inspeln...8aAtQSEALw_wcB

  22. #802
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ah, vad har du hört för negativt? Den rullar bra hos mig.
    Jag har även Keith McMillen MIDI Expander som jag tycker funkar bra. DIN-MIDI/USB/CV.

    https://www.gear4music.se/sv/Inspeln...8aAtQSEALw_wcB
    Jo, inte mer än att den inte fungerar som den ska, på vilket sätt vet jag tyvärr inte. Jag trodde aldrig att jag skulle äga en OP-1 så jag har inte varit så uppmärksam i kritiken. Jag har iofs fått till mig att OP-Lab ska lyckas orsaka brus också, men det låter ju ändå betryggande att det inte behöver stämma hemma hos alla.
    Den där från Keith ser perfekt ut! Jag har inget annat som behöver styras via midi eller usb än OP-1:an så den får det nog bli (om den funkar bra med OP-1 såklart...).

  23. #803
    Shike
    Shike är uppkopplad nu
    Shikes avatar
    Senior
    Jag använde Expert Sleepers FH-1 för att köra OP-1 sequencers in i modularen. Funkade fint!

  24. #804
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ah, vad har du hört för negativt? Den rullar bra hos mig.
    Jag har även Keith McMillen MIDI Expander som jag tycker funkar bra. DIN-MIDI/USB/CV.

    https://www.gear4music.se/sv/Inspeln...8aAtQSEALw_wcB
    Gör den här att man kan styra andra syntar med op-1:ans seuqencers eller arpeggion? Eller tvärtom att man styr op-1:ans syntar med externa sequncers? Eller både och?

    Skulle vara fräsigt att använda tombolan till en tb-03 eller sh-01a!

  25. #805
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gör den här att man kan styra andra syntar med op-1:ans seuqencers eller arpeggion? Eller tvärtom att man styr op-1:ans syntar med externa sequncers? Eller både och?

    Skulle vara fräsigt att använda tombolan till en tb-03 eller sh-01a!
    99:ans dar303 har styrt massa saker med OP-1 med hjälp av OP-Lab. Han har bland annat kört just tombola till en midiutrustad TR-808!

    Det funkar alltså åt båda hållen. Du kan även styra OP-1 med hjälp av OP-Lab.

  26. #806
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    99:ans dar303 har styrt massa saker med OP-1 med hjälp av OP-Lab. Han har bland annat kört just tombola till en midiutrustad TR-808!

    Det funkar alltså åt båda hållen. Du kan även styra OP-1 med hjälp av OP-Lab.
    Aha, så man behöver både op-lab och den här? Låter ju grymt kul med TR-808-styrning!!!

  27. #807
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Aha, så man behöver både op-lab och den här? Låter ju grymt kul med TR-808-styrning!!!
    OP-Lab och vilken mer? Det är ju OP-Lab jag pratar om här!

  28. #808
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    OP-Lab och vilken mer? Det är ju OP-Lab jag pratar om här!
    Asså jag citerade den där keith mcmillen-grunkan! Kanske inte syns i mobiltemat?

  29. #809
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Asså jag citerade den där keith mcmillen-grunkan! Kanske inte syns i mobiltemat?
    Ahaa! Det är bara jag som är snurrig. Sorry! Jo, jag tror den funkar åt båda hållen. McMillen alltså. Har inte testat!

  30. #810
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ahaa! Det är bara jag som är snurrig. Sorry! Jo, jag tror den funkar åt båda hållen. McMillen alltså. Har inte testat!
    Okidoki! Tack för snabba svar! Kanske blir till och chansa på en sån. Går säkert att använda till annat jox också. Var ju billig!

  31. #811
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Okidoki! Tack för snabba svar! Kanske blir till och chansa på en sån. Går säkert att använda till annat jox också. Var ju billig!
    låt oss veta hur den funkar! vill också ha midi

  32. #812
    Danell
    Danell är inte uppkopplad
    Danells avatar
    Senior
    För att styra OP1an med midi eller styra annat genom OP1an så verkar ju Keith McMillen MIDI Expander kunna fungera.
    Men om du känner dig lite mer DIYig så checka in mitt senaste bygge på en USB Midi Host modul :
    https://www.99musik.se/showthread.ph...idi-3D-printer

  33. #813
    greppan
    greppan är inte uppkopplad

    Senior
    Gick lite oväntat och skaffade en op-1 häromdagen. Har upptäckt att den interna micken är paj. Har någon bytt connector board? Behöver jag alla små verktyg till eller finns det husmorstips?

    (Jag sökte runt lite i olika trådar efter svar men hittade inget. Guida mig gärna dit det finns om jag missat. Tack och förlåt.)!

  34. #814
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Byta connector board är lätt som en plätt. Tar typ 2 minuter inkl. Den tid man läser instruktioner.

  35. #815
    greppan
    greppan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av mush Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Byta connector board är lätt som en plätt. Tar typ 2 minuter inkl. Den tid man läser instruktioner.
    Topp!

  36. #816
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av greppan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Topp!
    Enda verktyget som du ska ha är typ en liten stjärnmejsel.

  37. #817
    mhult
    mhult är uppkopplad nu

    Börjar bli varm i kläderna
    Här finns guiden, skriven av Teenage engineering själva (om du inte redan hade hittat den):

    https://www.ifixit.com/Guide/Teenage...lacement/19125

  38. #818
    greppan
    greppan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av mhult Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Här finns guiden, skriven av Teenage engineering själva (om du inte redan hade hittat den):

    https://www.ifixit.com/Guide/Teenage...lacement/19125
    Den har jag koll på. Men tack! Ville mest höra mig för om det är så enkelt som det verkar där.

  39. #819
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Jag har stött på ett (väntat) problem med min OP-1 nu när jag har köpt en Hermod och kopplar ihop dem via USB. Ett sånt där härligt digitalt brus.
    Är det någon som vet om jag kan införskaffa en sån här eller liknande i Sverige? http://us.hifimediy.com/HiFimeDIY-USB-Isolator
    Jag vill kunna fixa problemet så snabbt som möjligt.

  40. #820
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	67 
Storlek:	2,60 MB 
Id:	87586

    Någon som har en äckligare OP-1?

  41. #821
    greppan
    greppan är inte uppkopplad

    Senior
    Öppnade upp min op-1 idag för att byta keyboard. Upptäcker då att den förra ägaren limmat fast en träbit (!) för att hålla flexkabeln på plats. Hn har antagligen tappat bort den lilla svarta plastbiten som vanligtvis ska hålla den på plats... Det verkar som att limmet har åkt in en bit i ”fästet” (vet ej vad en komponenten heter) och därför får jag inte in den nya flexkabeln. Har försiktigt lyckats få bort en del av träbiten iaf. Som ni förstår är jag ömsom sur och ömsom förtvivlad.

    Har någon erfarenhet av att skicka på reparation? Tips på var jag kan vända mig? Är det TE som gäller? Hjälp!

  42. #822
    greppan
    greppan är inte uppkopplad

    Senior
    Hade helt missat att det går att köpa ett helt nytt UI-board från Fixit. Bara att be en bön om att det inte tar tre år innan det kommer tillbaka i lager... och gråta lite över pengarna som går åt.

  43. #823
    HEK
    HEK är uppkopplad nu
    HEKs avatar
    Veteran
    Kanske värt att kontakta TE och kolla läget. Inte världens bästa kundsupport men ändå. Lycka till!

  44. #824
    vicimity
    vicimity är inte uppkopplad
    vicimitys avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Jag har hållt koll på europeiska iFixit ett tag nu men det verkar inte som de får in connector board. Fick däremot svar från TE ang. reparationskostnader.

    [I]* Connector PCB (for replacing mic / broken jacks): $50 / €50
    * Speaker: $30 / €30
    * Battery: $20 / €20

    Additional costs:

    * 30 min repair work: $40 / €40
    * Shipping from Sweden: €19

  45. #825
    greppan
    greppan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av audiotoro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har hållt koll på europeiska iFixit ett tag nu men det verkar inte som de får in connector board. Fick däremot svar från TE ang. reparationskostnader.

    [I]* Connector PCB (for replacing mic / broken jacks): $50 / €50
    * Speaker: $30 / €30
    * Battery: $20 / €20

    Additional costs:

    * 30 min repair work: $40 / €40
    * Shipping from Sweden: €19
    Jag köpte en connector board från dem i augusti. Så de verkar komma on då och då. Har mailat och frågat om UI Board. Så att jag inte sitter och väntar på något som aldrig kommer i lager igen...

    Jag ska maila TE också.

  46. #826
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Jag köpte knappsatsen för 1 månad sen typ, men har bara bytt 3 knapptoppar på min gamla. Så det var en ganska dyr investering för lite plast. Till gengäld har jag reservdelar till en livstid.

  47. #827
    59min
    59min är uppkopplad nu

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av audiotoro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har hållt koll på europeiska iFixit ett tag nu men det verkar inte som de får in connector board. Fick däremot svar från TE ang. reparationskostnader.

    [I]* Connector PCB (for replacing mic / broken jacks): $50 / €50
    * Speaker: $30 / €30
    * Battery: $20 / €20

    Additional costs:

    * 30 min repair work: $40 / €40
    * Shipping from Sweden: €19
    Min OP-1 är död, försöker ladda men varken ljud eller bild (led-lampor) visar några som helts tecken på liv. Är det batteriet o bara o skicka in till TE? eller kan man lämna på plats?
    Senast redigerat av 59min den 2019-10-06 klockan 21:09.

  48. #828
    illmono
    illmono är inte uppkopplad
    illmonos avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av 59min Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Min OP-1 är död, försöker ladda men varken ljud eller bild (led-lampor) visar några som helts tecken på liv. Är det batteriet o bara o skicka in till TE? eller kan man lämna på plats?
    Så betedde sig min också vid ett tillfälle tidigare. Provat med en Factory-reset? Löste det för min del.

    https://support.teenage.engineering/hc/en-us/articles/360003454134-my-OP-1-does-not-boot

  49. #829
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Alltså va? Hur jag missat att det finns en extra syntmotor i OP1? Iter heter den och är lite speciell Laddade nyss ner den och den låter mysigt. Kul med en massa olika filter och grejer. Här finns mer info:
    https://youtu.be/UfBMz9QCe_g

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	AD640F91-4C18-46F5-9F10-D98571CE8883.jpeg 
Visningar:	2 
Storlek:	2,05 MB 
Id:	98616

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	06EAF2D7-2BBB-4CC9-A44F-FCCEFFF424D9.jpeg 
Visningar:	3 
Storlek:	1,26 MB 
Id:	98617

  50. #830
    inok
    inok är inte uppkopplad
    inoks avatar
    Senior
    Ursäkta bumpen, men vad är andrahandsvärdet på en OP-1 idag? Första generationen i fint skick.

  51. #831
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av inok Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ursäkta bumpen, men vad är andrahandsvärdet på en OP-1 idag? Första generationen i fint skick.
    Tycker att de verkar ha stuckit iväg lite i pris. Förr kunde man ju köpa en beggad för 5000 men nu är det sällan de ligger ute för under 8000-9000. Sen vet jag ju inte om de säljs till det priset.

  52. #832
    Ronsun
    Ronsun är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av erko Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tycker att de verkar ha stuckit iväg lite i pris. Förr kunde man ju köpa en beggad för 5000 men nu är det sällan de ligger ute för under 8000-9000. Sen vet jag ju inte om de säljs till det priset.
    Jag köpte en här på 99:an för 7500 för ett år sedan. De som lades ut på försäljning för 9-10k på FB i höstas fick gå ner till 7000 så det varierar lite beroende på säsong och utbud.

  53. #833
    inok
    inok är inte uppkopplad
    inoks avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Ronsun Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag köpte en här på 99:an för 7500 för ett år sedan. De som lades ut på försäljning för 9-10k på FB i höstas fick gå ner till 7000 så det varierar lite beroende på säsong och utbud.
    Tack, då har jag ett riktpris

  54. #834
    tei
    tei är uppkopplad nu
    teis avatar
    Veteran
    Jag köpte min för lite drygt ett år sedan för 8000. Då ingick också viss knäsvaghet pga att den levererades av en gammal idolcrush.

  55. #835
    robopants
    robopants är uppkopplad nu
    robopantss avatar
    Veteran
    Ja de har gått upp ordentligt. Jag har köpt tre stycken genom åren för 5000, 5500 och 6500. Då har det ingått lite tillbehör som case och antenn. De flesta kan nog inte se skillnad på en v1 och en v2 så många ser nog sin chans att sälja en gammal lite dyrare.

  56. #836
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	op1.jpeg 
Visningar:	13 
Storlek:	270,9 KB 
Id:	99276

  57. #837
    Ronsun
    Ronsun är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    500 000 hipsters har tydligen inhandlat Teenage Engineerings senaste "modell"... om vi ska tro denna artikel.

    https://www.teknikforetagen.se/vi-sk...-ser-upp-till/

  58. #838
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Ronsun Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    500 000 hipsters har tydligen inhandlat Teenage Engineerings senaste "modell"... om vi ska tro denna artikel.

    https://www.teknikforetagen.se/vi-sk...-ser-upp-till/
    Jo de har nog åtminstone skeppat så många av en av sina billigare modeller.

  59. #839
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    500k exemplar av en modell(!?) låter mycket men de tänker ju på formspråket, att inte definiera manligt och kvinnligt och att designa så det ska behöva repareras enligt artikeln. (woke woke, blink blink)

  60. #840
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av resonator Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    500k exemplar av en modell(!?) låter mycket men de tänker ju på formspråket, att inte definiera manligt och kvinnligt och att designa så det ska behöva repareras enligt artikeln. (woke woke, blink blink)
    Jag tror det är en av deras Pocket Operator som åsyftas.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •