Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Trasiga hörlurar del 3

  1. #1
    Dsc
    Dsc är inte uppkopplad
    Dscs avatar
    Senior

    Trasiga hörlurar del 3

    Efter ett par trådar om trasiga DT-770`s där lösningen alltid visat sig vara att pilla bort mitt hår från membranen kommer här en klurigare variant..

    Jag har ett par SONY lurar modell 7506



    Där ena luren, minns inte om det är vänstra eller högra är helt tyst... Jag har haft dom nerpackade men det kan hända att dom fått en smäll vid flytt.

    Finns det något bra sätt jag kan gå till väga för att utesluta vad felet kan vara?

    Jag tänker och hoppas på att det är ett kabelbrott, så jag skulle kunna klippa av singelkablarna och göra en ny sladdlösning.. Men finns det något annat sätt utan att dra fram saxen? Om man har en multimeter och ställer den på "Beeeep!" mode, kan man då testa huruvida det är kabelbrott genom att peta ena spetsen på det tysta membranet, och den andra på nån av sidorna av hörlurspluggen?

    Jag har ingen multimeter, så jag tänkte fråga innan jag släpar hem en.

  2. #2
    KALLBACK~
    KALLBACK~ är inte uppkopplad

    Avliden
    e det inte dom små mikrometertunna koppartrådarna i anslutningsjacket som har gått av!? .. på kommers sonyLurar en man ju glad om man får 2-4 koppartrådar i sladden :\ jag vet inte om du nu har fått mer koppar i dom som PRO!...


    angende DTna .. till Sennheiser får man med hårPillSkydd default .. finns det inte till Beyer också?

    sennheser har nån pappfilm framför membranen samt ett smutsfilter i själva lurkåpan
    Senast redigerat av KALLBACK~ den 2009-03-02 klockan 21:08. Anledning: Det kan vara ett helvete att löda på en ny kontakt om man bara viftar med ett fåtal koppartrådar! .. men jag tror på nytt JAX

  3. #3
    Dsc
    Dsc är inte uppkopplad
    Dscs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av ~~~ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    e det inte dom små mikrometertunna kopartrådarna i anslutningsjacket som har gått av!? .. på kommers sonyLurar en man ju glad om man får 2-4 koppartrådar i sladden :\
    Hmmm.. Nu när du säger det så är det väldigt troligt.. Ska jag bara klippa av den en bit och skarva på jacket igen issåfal?

  4. #4
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Dsc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmmm.. Nu när du säger det så är det väldigt troligt.. Ska jag bara klippa av den en bit och skarva på jacket igen issåfal?
    Är de så tunna som det var på mina Philips HS900 så går de fan inte ens löda så tunna var de, haft 3st HS900 och alla har pajjat så det blir inga sådana fler gånger....

Liknande ämnen

  1. Trasiga högtalare/stereo
    Av lill_postiZ i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-01, 20:40
  2. Elorgel me trasiga tangenter
    Av ninjanicke i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-07-18, 15:24
  3. Trasiga trangenter på FATAR SL1100
    Av Pijon i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-17, 20:25
  4. Trasiga sliders?
    Av Helix i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-12-02, 14:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •