Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Få cubase att ta emot midi på olika midikanaler

  1. #1
    Lofi
    Lofi är inte uppkopplad

    Senior

    Få cubase att ta emot midi på olika midikanaler

    Hej !
    Skickar midi ifrån en extern sequencer till cubase och vill att programmet skall ta emot på olika midikanaler.Problemet är att när min sequencer skickar ifrån tex kanal 2 ,hamnar midi på alla kanalerna (1-16) inte enbart channel 2 som jag har valt i cubase.
    Jag vill kunna ställa in cubase så att programmet tar emot på flera olika midispår.

    Mycket tacksam för hjälp !

  2. #2
    Arete
    Arete är inte uppkopplad
    Aretes avatar
    Veteran
    Vad har du för extern sequencer, och är du säker på att inte den eller kanalerna i cubase är ställda på omni?

  3. #3
    aon
    aon är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    De ska inte stå på omni. De ska först gå in i "input transformer" på varje midispår. Där ska du välja filter, och vilken kanal som ska släppas igenom. Voila!

  4. #4
    Lofi
    Lofi är inte uppkopplad

    Senior
    Jag använder en sequencer som heter cyclus 3, finns mer info i länken nedan.
    http://www.synthtopia.com/content/20...s-3-sequencer/

    Jag har valt "input transformer" på varje midispår och cubase tar emot precis som den ska.
    Jag har rec knapparna på på de spåren jag tar emot på
    ,problemet är bara att så fort jag ställer mig på ett av midi spåren i cubase så stängs de andra av. Rec knappen på de övriga kanalerna stängs så det blir bara solo på den kanalen jag befinner mig på.
    Skulle vilja att alla spåren tog emot hela tiden , även när jag flyttar mig mellan olika midispår

  5. #5
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Försvann mitt inlägg? Nåväl, det finns en inställning för det där, dels hur den hanterar rec-arming men också monitoreringen, det går att göra helt manuellt istället för automatiskt som nu. Bara att kika runt bland inställningarna.

Liknande ämnen

  1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 22:26
  2. Olika samplingar till olika kanaler i Battery 2?
    Av Sunseeker i forum Övrig mjukvara
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-09-29, 11:44
  3. vsti-skicka och ta emot midi
    Av dubsmith i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2004-10-07, 10:36
  4. Svar: 23
    Senaste inlägg: 2003-08-10, 16:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •