Resultat 1 till 18 av 18

Ämne: [SDR006] Baron Bane - Love.Cure.All, ny singel ute idag. (gratis nerladdning)

  1. #1
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior

    [SDR006] Baron Bane - Love.Cure.All, ny singel ute idag. (gratis nerladdning)

    Hej på er!

    I dag släpps Baron Banes nya singel "Love.Cure.All" som även innehåller remixer från Tony Senghore, Sophie Rimheden, Slim Vic och Aronsson.

    Singeln släpps som en gratis download på bandets hemsida tillsammans med en video signerad Maria Sand.

    Direktlänk till singeln (ZIP, c:a 55 MB):
    http://www.baronbane.com/download.php?id=5

    Vore roligt med lite feedback från er där ute!

    Ha en bra dag!

    Baron Bane
    MySpace.com - Baron Bane - SE - Pop / Electronica / Rock - www.myspace.com/baronbane
    Stupid Dream Records

  2. #2
    TMB
    TMB är inte uppkopplad
    TMBs avatar
    Veteran
    Sjukt bra låt. Originalet var det som satte sig mest även om mixarna klarar sig själva på egen hand. Idas röst... tja, jag är kär i den iaf....

    Ni får ta er upp till Härnösand så man får se er live.

    Tackar och bockar för ynnesten att få ta del av alstren...

  3. #3
    deleted user
    Tackar och bockar!

    (feedback när jag hunnit lyssna ordentligt)

  4. #4
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior
    TMB: va roligt att du gillar den! Tipsa gärna om ställen i Härnösand så kommer vi!

    Skilling: hoppas du gillar't!

  5. #5
    TMB
    TMB är inte uppkopplad
    TMBs avatar
    Veteran
    He, finns väl bara stadsteatern här som kan ta emot lite folk. Om man inte gillar folkparksscenen då. Annars vettephaen....

  6. #6
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior
    TMB: styr upp en lokal och lite folk så kommer vi!

    edit: ska ev. till pipeline, sundsvall i vår. avstickare till h-sand?

  7. #7
    TMB
    TMB är inte uppkopplad
    TMBs avatar
    Veteran
    Hehe, är inte inne i den svängen men om ni kommer till Svall så kan man ju ta sig ner dit. Det är ju bara 5 mil emellan så det är ju nästgårds

  8. #8
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Grymt snygg låt. Härliga harmonier. Ska lyssna på mixarna också. Tack!

  9. #9
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Originalet var kanon - mixarna var skittråkiga.

    Eller mer utvecklat då; mixarna gjorde inget alls för att föra fram / marknadsföra / dansbarhetsöka / radiospela / etc låten.
    Senast redigerat av PF den 2008-11-06 klockan 02:49.

  10. #10
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Allvarligt, originalet är verkligen skitbra. iTunes letade upp låten åt mig igen, så bra så bra. Det är synd att alla mixarna verkar ha missat den underbara harmonin i sången där. Ledsen om jag gör dig knäckt, men kritik är ju till för att man ska få en liten aha-upplevelse och tänka om tills nästa gång? No offence lixom.

  11. #11
    deleted user
    Just ja! Har ju inte kommenterat...

    Men jag har lyssnat och jag gillar låten jättemycket. Remixarna tog inte tag i mig heller, men de är väl snygga lixom... fast det är orginalversionen som rullar härhemma.

    Klapplåderar!

  12. #12
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Sångrösten låter ruskigt bra förresten, ingen svensgelska spårad alls. Vem är det? Det är lite bekant nästan. Lisa Lindebergh? Näe... hon bakar väl bara kakor å ritar tröjor nuförtiden? Frågan är: hur kunde så många olika remixare missa att det var sången som skulle lyftas upp & bevaras i sin excellens? Om jag fått uppdraget skulle jag koncentrerat allt kring den där underbart... ja, närmast sexiga refrängen. Man kan till och med ifrågasätta introt på originalmixen. Varför börja med den distade prylen? Varför inte frilagda vocs? Sorry, jag spånar... på lite vitt vin ; ) Låten har ju potential.
    Senast redigerat av PF den 2008-11-19 klockan 00:49.

  13. #13
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior
    Hey y'all!

    Sorry, hade helt missat det här. Det har varit rätt fullt.

    Anyhow.

    KUL att ni verkar gilla originalet så mycket! Det är grymt! Synd att ni inte känner samma sak för remixerna. Jag känner i alla fall att det är roligt att alla remixerna (inkl. min egen. heh) har plockat fram sin egna essens med vad det innebär. Tanken är ju också att remixerna ska appelera till människor i olika genrer. Vi vet att Tonys remix har börjat snurra på bra mycket så det är ju ett bevis på att hans stil går hem hos de sina, så att säga.

    Ang. Lisa LIndebergh. Känner inte till henne så jag googlade och hittade:

    Aftonbladet nje: Svenska Lisa gr hits till stjrnorna

    Intressant de första artisterna hon listar som sina musikfavoriter är även Idas (i baron bane...). Ida Long heter hon förresten.

  14. #14
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Aha, kool!

    Har lite vin innanför rocken i afton, så jag avslöjar:

    Lisa kanske inte gillar att bli omnämnd såhär, I dunno. Jag umgicks en del med hennes ex förut och vi proddade en del. Tyvärr har vi ingen kontakt idag. Beror på min skilsmässa tror jag, det var tjafsigt med MITT ex då och hon är bästa vän med HENNES ex syster... karusellmode Men om du läser det här JM så hör av dig för faaaaan... jag är ju kompis med MITT ex nu så då borde ju allt kunna gå åt rätt håll...

    ~.vinsnurr... excuse me...

  15. #15
    Lindeberg
    Lindeberg är inte uppkopplad
    Lindebergs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Frågan är: hur kunde så många olika remixare missa att det var sången som skulle lyftas upp & bevaras i sin excellens?
    Utan att ha hört låten så vågar jag säga att 9 av 10 remixare gör just det - tonar ner sången. Antar att det har att göra med vad folk dansar till; på klubben är det trummorna och på stadshotellet är det sången, som någon sa.

  16. #16
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Stefan Aronsson Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Synd att ni inte känner samma sak för remixerna. Jag känner i alla fall att det är roligt att alla remixerna (inkl. min egen. heh) har plockat fram sin egna essens med vad det innebär. Tanken är ju också att remixerna ska appelera till människor i olika genrer. Vi vet att Tonys remix har börjat snurra på bra mycket så det är ju ett bevis på att hans stil går hem hos de sina, så att säga.
    Ja, alltså... i mitt fall så kanske jag hittar fram till dom så småningom. Fem versioner av samma låt blir lite mastigt på en gång tycker jag. När sedan orginalversionen inte lämnar något övrigt att önska i mina öron så... ja, vi får se. Det kanske klickar till med remixarna så småningom.

    Jag är dock inte alls förstjust i Rimhedens remix, som jag tycker känns iskall. Å andra sidan är hon ju hur creddig som helst, så det finns säker massor med folk som älskar den.

  17. #17
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior
    Har ni sett www.gnapp.se - pictures of electronic performers förresten? Lite foton från releasepartyt.

  18. #18
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior
    Hej hej,

    hittade den här gamla tråden och tänkte bara meddela, för alla som ÄLSKADE remixerna på låten , att vi har lagt upp 16 st (tror jag) på denna adress:

    http://soundcloud.com/baronbane/sets...re-all-remixed

Liknande ämnen

  1. Baron Bane @ Peace & Love 26/6
    Av Stefan Aronsson i forum Evenemang
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-13, 23:44
  2. Tony Senghore vs Baron Bane - Love.Cure.All (ANM15)
    Av Stefan Aronsson i forum Skivor & artister
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-18, 09:42
  3. SDR003: Baron Bane - Solace - gratis singel ute nu!
    Av Stefan Aronsson i forum Skivor & artister
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 18:10
  4. Baron Bane och Red Cell på SVT 19/6!
    Av Stefan Aronsso i forum Evenemang
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-27, 04:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •