Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Woven Hand, Malmö 16/11

  1. #1

    Redaktör

    Woven Hand, Malmö 16/11

    Woven Hand spelar på KB i Malmö 16 november. (Och i Köpenhamn dagen innan också.) Någon som tänkt gå?

    (tyckte det förtjänade en egen tråd och inte gömmas undan någon helt annan stans.)

  2. #2
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Var i Köpenhamn? Jag såg dem senast på KB och som vanligt saboterade lokalen hela upplevelsen, så där vill jag inte se dem igen.

  3. #3
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Ah. Såg på MySpace att det är på lille Vega. Dit ska jag nog på pilgrimsfärd. Tror jag.

  4. #4

    Redaktör
    Jag funderar också på Köpenhamn. Inte för att jag vet vad Lille Vega är för nåt ställe, men om sawtooth ska dit kan det väl inte vara helt uselt?

  5. #5
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Det er det sgu ikke. Inte heller långt ifrån tublenco hq, om han nu råkar vara hjemmeved.

    Lille Vega är perfekt för ett band som Woven Hand. Jag hoppas inget jox kommer i vägen för annars tänker jag absolut se dem där.

    99cowboyfrälse på hutteritisk Istedagede-trail (med obligatorisk pilsnerstopp då & då) kanske?

  6. #6
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Såg dom på Lilla Vega häromåret, sanslöst bra! Perfekt lokal, bra ljud osv. Lite knöigt när man skulle köpa öl bara.

    Jag tror jag hoppar den här vändan, det har känts väldigt samma senaste spelningarna jag sett, fullt rockställ från början till slut, och jag saknar verkligen dom suggestiva och tillbakahållna låtarna. Nya plattan lider också av det tycker jag.

  7. #7

    Redaktör
    Jag orkade inte ta mig till Köpenhamn, så det blev KB.

    Det var en sevärd spelning, men inte fantastiskt bra. Ungefär samma format som senast, kanske något beskedligare i volym (men det kan lika gärna ha berott på KB vs Debaser Medis). Inte så värst mycket publikfriande med 16hp-låtar, men nu har ju Woven Hand ändå ett par plattor i ryggen å andra sidan.

    Eftersom Eugene satt större delen av spelningen och dessutom hade en spotlight på sig såg det ut som hans huvud svävade fritt strax ovanför publikhavet, lätt absurt.

    Men för lite banjo och för mycket chorusgitarrer överlag.

  8. #8
    bowseer
    det var första gången jag såg WH. tyckte det var en väldigt schysst spelning med fint "mellansnack"... kändes som att det var en bra lokal för deras spelning. bäst var dock låtarna från Mosaic. de lyfte spelningen

  9. #9

    Redaktör
    Jag är lite besviken på att han inte sade "thank you for clapping".

Liknande ämnen

  1. Woven Hand - Mosaic
    Av PeterH i forum Skivor & artister
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 13:05
  2. Woven Hand i Sverige
    Av false messiah i forum Evenemang
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-08-10, 12:06
  3. Woven Hand på Vega!
    Av sawtooth i forum Evenemang
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-08-21, 11:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •