Sidan 39 av 52 FörstaFörsta ... 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 ... SistaSista
Resultat 2 281 till 2 340 av 3109

Ämne: Tråden om Spotify

  1. #2281
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Well. Inte om man ser på hur de började. Inte heller om man ser på de beslut de har tagit längs vägen, där de aldrig värdesatt musiken och musikerna lika mycket som att själva dominera. Så det har helt tydligt en del med att sko sig på andra.

    Många andra startups och nya företag har kört på modellen att spendera riskkapital för att äga en marknad utan att behöva gå runt. Men Spotify har också gjort det ståendes på musik som de betalt dåligt för. De har haft många chanser att justera det, men det har de inte gjort, pga att de ser att de kan fortsätta. Smart bisniss, där värdet delvis bygger på det jobb musiker gör.
    Det är ju såklart en fråga om perspektiv. Det är ungefär som att säga att posten i alla tider skott sig på alla som haft behov att skicka något de tillverkat. Men det är klart de inte anstränger sig för att betala mer för musiken, när de bevisligen inte behöver. Det kan man tycka illa om såklart.

    Om de skor sig på någras arbete är det på sina anställdas, som i alla anställningsförhållanden.

  2. #2282
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Det är ju inte alls samma sak
    Om det vore kunderna som de skodde sig på så ja, nu är det leverantörerna. Som pga läget inte riktigt har något val än att spela med. Och posten har även haft rimliga priser till kunder, iaf förr.

    Och de anställda har iaf hög lön och fancy kontorslokaler, tror säkert många som jobbar där är helnöjda.

  3. #2283
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Återigen. Det är väldigt enkelt. Bara att alla musiker som är missnöjda tar bort sin musik från Spotify, så kommer Spotify (osannolikt, men, kanske) dö p g a brist på material. Det är inte som att Spotify tvingar någon att ha sin musik på plattformen med en pistol mot huvudet precis.

    Jag tycker det är tämligen uppenbart att det Spotify gör levererar värde och är relevant för väsentligt fler användare/slutkunder än någon enskild musiker någonsin kommer vara. Därmed är även tjänsten långt mycket mer värd än någon enskild artists musik. Visst, liknelsen med posten är inte klockren, men det finns ingen brist på exempel där logistik och betallösningar totalt sett är både svårare och mer värt än enskilda produkter som distribueras via dessa lösningar. Bevisligen tycker även en överväldigande majoritet av alla musikupphovsrägtshavare det, eftersom de trots allt inte tar bort sin musik från Spotify.

  4. #2284
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Det skulle krävas en otrolig kritisk massa för att det skulle hända. De vände upp och ned på marknaden när skivbolagen var desperata efter pengar, till och med initialt genom att rippa cds och lägga upp utan tillstånd. Sen genom att pumpa in pengar och gå med förlust. Nu när marknaden är förändrad och det finns liknande konkurrenter så går det knappt att vrida tillbaka. Något stort skulle behöva hända. Idag är det annat som drar in pengar än "skivförsäljning" och det är ett faktum som är trist. Många medelstora artister försvinner då de istället kanske skulle ha pengar att skapa feta grejer - det är synd imo.

    Spotify har själva kunnat rätta till saker en del under vägen för att hjälpa musiken men aldrig agerat åt det hållet, för de skiter i musik. Tråkigt. Sen skulle Daniel Ek själv kunna köpa sig lite goodwill, men det är nog inte ens på kartan.

    Fri företagsamhet och marknadsstyrda grejer, all good, men man har alltid rätt att tycka att ett företag tar tråkiga el dåliga beslut och förstör saker, när de kunde prioritera annat. Och jag är samtidigt en betalande kund som upptäcker fin musik via tjänsten. Det finns bara andra värden än vinstmaximerande och marknadsdominans för ett företag.

  5. #2285
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Yes. Jag håller med om att spotify kunde göra mycket mer både för musikskapare och musikliv i stort. Samtidigt är sånt markant enklare att göra när man inte blöder pengar och är beroende av en ström riskkapital.

    Ek kunde göra det provat, men han skiter nog ärligt talat i musik. Tror inte det var ett brinnande musikintresse som fick honom att starta Spotify. (Å a s, Uli verkar ju genuint musikintresserad, så man vet ju aldrig…)

  6. #2286
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Den här typen av annonser har det pratats om förut, men den här artikeln tar upp poängen att man bara når folk som redan visat intresse, och drar paralleller till FB som stryper visningar av sidor till följare om man inte boostar.

    https://www.digitalmusicnews.com/202...e-for-artists/

  7. #2287
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den här typen av annonser har det pratats om förut, men den här artikeln tar upp poängen att man bara når folk som redan visat intresse, och drar paralleller till FB som stryper visningar av sidor till följare om man inte boostar.

    https://www.digitalmusicnews.com/202...e-for-artists/
    Wow.

  8. #2288
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Fy fan alltså...

  9. #2289
    klonqs avatar
    Veteran
    Jag blev av med mitt vanliga spotify konto för ett tag sen, körde med reklam men ville ha tillbaks min historik så jag köpte premium men historiken kom inte tillbaks och den fylls inte på korrekt heller. så nu är jag tillbaks på reklam. Betalar inte för sån skit.

  10. #2290
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av klonq Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag blev av med mitt vanliga spotify konto för ett tag sen, körde med reklam men ville ha tillbaks min historik så jag köpte premium men historiken kom inte tillbaks och den fylls inte på korrekt heller. så nu är jag tillbaks på reklam. Betalar inte för sån skit.
    I deras webbgränssnitt så kan man återskapa saknade listor.

  11. #2291
    klonqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av fortyfiveknots Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I deras webbgränssnitt så kan man återskapa saknade listor.
    det var inga listor utan historiken

  12. #2292
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av klonq Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    det var inga listor utan historiken
    Sorry för falska förhoppningar!

  13. #2293
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Idag skrev jag ”spothiefy”. Tyckte det var fyndigt. Verkar inte ha skrivits med flit förut..? Kanske några ryssar, vet inte om det eäknas som med flit

  14. #2294
    pepelogu
    pepelogu är inte uppkopplad
    pepelogus avatar
    Veteran

  15. #2295
    Citat Ursprungligen postat av pepelogu Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilka är dessa "labels" (skivbolag?) egentligen? Är det universal och sony (som säkert äger massa aktier i tjänsterna desutom)?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	_119425053_stream_revenue_640_2x-nc.png 
Visningar:	29 
Storlek:	126,4 KB 
Id:	103460

  16. #2296
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu börjar Gimlets gamla podcastar sakteliga att bli spotify-exklusiva. De har ändå känts mindre relevanta sen uppköpet så lite whatever, men hela skiftet är trist.
    Det Spotify+Gimlet gick ut med vid uppköpet var att alla befintliga shower skulle fortsätta vara rss-podcasts, och nya ev. bli exklusiva. I sommar tog de bort alla gamla avsnitt från feedarna. Nu från nov så blir Heavyweight spotify-exklusiv. Varför ens låtsas initialt..

    De har till och med lyckats få Jonathan Goldstein att låta icke-sarkastisk när han sa hur bra spotify var på podcasts. Imponerande!

  17. #2297
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Spotifymannen Daniel Ek investerar 100 000 000 EUR i vapenindustrin:

    https://centurionlgplus.com/spotify-...h-e100-million

    https://www.ft.com/content/fc69f2b8-...retype=blocked

  18. #2298
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Rövigt måhända, men det säger mer om Daniel Ek än Spotify. Som jag tolkar det så är det pengar som styr och inte musikintresse. Jag kan nog nästan sträcka mig till att det inte har mycket i Spotifytråden att göra. Det lär knappast påverka funktioner eller marknadsandelar för Spotifys del.

  19. #2299
    tinybox
    tinybox är inte uppkopplad
    tinyboxs avatar
    Veteran
    Det kan ju vara så också att vi bör göra vårt bästa för att försvara civilizationen vi byggt upp under 4000 års tid mot destruktiva krafter som vill väldigt onda saker för alla som inte helt håller med dem i deras åsikt. AI och vapen låter farligt men att låta AI:n ta slutgiltiga avfyringsbeslutet finns inte ens på kartan. --< "men tänk om" >-- Sure, tänk Mattias tar sitt gevär och begår dåd. Det är inte lätt att ta till sig verkligheten ofta men som jag ser det gör vi världen en tjänst när vi säljer produkter inom vapenindustrin.

  20. #2300
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Spotify har tagit defaultläget att shuffla låtarna på ett album. Detta efter att Adele önskat det inför sitt nya album.

    ”This was the only request I had in our ever changing industry! We don’t create albums with so much care and thought into our track listing for no reason. Our art tells a story and our stories should be listened to as we intended. Thank you Spotify for listening ��♥️”

  21. #2301
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    Idioti!

  22. #2302
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    Tagit bort är vad som avses antar jag med tanke på citattexten. Använder inte Spotify, men det är självklart att albumlåtarna inte ska spelas i någon random ordning. (Ytterligare en av alla dessa default in your face-funktionerna om det ändå görs.) Det är säkert inte bara Adele som har påverkat dem.

  23. #2303
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Är det någon som begriper vad "att följa" en artist betyder på Spotify? Jag menar det verkar ju inte ha någon större inflytande på Release Radar spellistan. Vilken annan innebörd kan man tänka sig?

  24. #2304
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Steelberry Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det någon som begriper vad "att följa" en artist betyder på Spotify? Jag menar det verkar ju inte ha någon större inflytande på Release Radar spellistan. Vilken annan innebörd kan man tänka sig?
    De får mer data?

  25. #2305
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Jag blir iaf notifierad när artister jag följer släpper nytt stuff.

  26. #2306
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av The Introvert Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag blir iaf notifierad när artister jag följer släpper nytt stuff.
    Aha, nu ser jag under Inställningar "Visa meddelanden om nya releaser".... verkar relevant. Den var av för mig...
    Senast redigerat av Steelberry den 2021-11-24 klockan 20:43.

  27. #2307
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Jag tycker spotify är dåligt. Får för mig ibland att det är användbart, tex i bilen häromdan. Söker upp beatles revolver och trycker på play. Heard it through the grapevine med Marvin Gaye startar. Inser att första träffen med namnet The Beatles - Revolver är en blandad spellista. Lusläser och rullar rätt långt ner och hittar albumet (remastered). Trycker play. Good day sunshine startar istället för Taxman (som är plattans första låt)... Så jag stänger ner spotify och kör på youtube istället och får det jag vill direkt.

  28. #2308
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Vill lyssna på en låt som hör till en barnbok vi just läst. Söker och jovisst, där är den på spotify med bild från boken, låtens namn och en fin grön playknapp bredvid. Trycker på den. Nån random låt med Dollystyle startar. Testar igen och nåt med babblarna startar. Det visar sig eftet mer försök att låten inte finns alls. De bara ljuger.

    Så glad att ingen i familjen använder skiten. Vinyl, cd, youtube är så jävla mycket bättre.

  29. #2309
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Ambulansen - Är det inte så för att du kör gratisabonnemang då? Verkar som om gratis funkar för en del men med reklam. Andra (jag har testat t ex) kan få höra artisten man sökt upp men inte bestämma låt, om jag minns rätt. Hmm.

  30. #2310
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ambulansen - Är det inte så för att du kör gratisabonnemang då? Verkar som om gratis funkar för en del men med reklam. Andra (jag har testat t ex) kan få höra artisten man sökt upp men inte bestämma låt, om jag minns rätt. Hmm.
    +1 Så lever jag. Jag använder mest spotify till poddar nuförtiden, så de har fått mig halvvägs dit de vill. Å andra sidan ligger reklamen inbäddad i poddarna så då kan man hoppa framåt och slippa de inslagen istället. Så kontringsmål av mig.

  31. #2311
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Jag har det egentligen enbart för poddar jag med. För musik finns det bättre grejer

  32. #2312
    Peeter
    Peeter är inte uppkopplad
    Peeters avatar
    Senior
    Det finns betydligt bättre grejer för poddar också - t ex overcast.fm eller Apples eller Androids inbyggda poddspelare.

  33. #2313
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker spotify är dåligt. Får för mig ibland att det är användbart, tex i bilen häromdan. Söker upp beatles revolver och trycker på play. Heard it through the grapevine med Marvin Gaye startar. Inser att första träffen med namnet The Beatles - Revolver är en blandad spellista. Lusläser och rullar rätt långt ner och hittar albumet (remastered). Trycker play. Good day sunshine startar istället för Taxman (som är plattans första låt)... Så jag stänger ner spotify och kör på youtube istället och får det jag vill direkt.

    Jag känner inte alls igen mig i din beskrivning. Skriver jag "beatles revolver" i sökfältet får jag albumet övers, artisten sedan, en lista på album sedan och spellistor på fjärde plats. Jag har betalabonnemang och använder datorn (inte luren).

  34. #2314
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Skumt. Ja jag kör gratis, och i de nämnda fallen på telefonen.

    Testade samma grejer på datorn nu, och se på fan det funkade. Låten som inte fanns finns, och Revolver spelar just som den ska. Så ännu ett exempel på appversioners allmänt innebyggda idioti alltså. Varför ska appversionen alltid vara mer begränsad och mer idiotiskt automatiserad undrar man.
    Senast redigerat av Ambulansen den 2021-12-28 klockan 12:37.

  35. #2315
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skumt. Ja jag kör gratis, och i de nämnda fallen på telefonen.

    Testade samma grejer på datorn nu, och se på fan det funkade. Låten som inte fanns finns, och Revolver spelar just som den ska. Så ännu ett exempel på appversioners allmänt innebyggda idioti alltså. Varför ska appversionen alltid vara mer begränsad och mer idiotiskt automatiserad undrar man.
    ...för att de vill att du ska betala och de flesta använder spotify som "freestyle". Jag känner igen mig exakt i det du skriver. Detta är avsiktligt från Spotifys sida såklart. De vill att du vänjer dig på datorn och kapitulerar på luren.

  36. #2316
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Dessvärre har dom gjort datorprogrammet mer likt lur-appen.... så det går åt fel håll.

  37. #2317
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Läs inte detta om du känner dig lurad / utnyttjad av Spotify.
    You have been warned.


    https://omni.se/spotifychef-toppar-t...ronor/a/Qy3bK4



  38. #2318
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Juno60 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Läs inte detta om du känner dig lurad / utnyttjad av Spotify.
    You have been warned.


    https://omni.se/spotifychef-toppar-t...ronor/a/Qy3bK4

    Det är ju kul att fortfarande går att göra grova pengar på musik!
    Men lite synd att bara fyra av fem mest betalda cheferna i Sverige är från Spotify


    Jag slutade med Spotify för några år sedan men hade ett återfall för ett par år sedan då jag skaffade det igen en månad (ville lyssna ikapp på samtliga Tangerine Dream (som fanns hos streaming-jätten) och det tog vän nästan en månad . Finns ju oerhörda fördelar som lyssnare. Weekly osv. Nu har jag testat att prenumerera på musik hos Apple Music. De betalar mer än dubbelt så mycket till upphovspersonerna. Tyvärr känns inte appen och desktop-programmet lika bra som Spotify. Eller så är jag för dum för att förstå.

  39. #2319
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Jag är trogen användare av tjänsten ska medges men ersättningarna sticker i ögonen när jag vet hur liten del av intäkterna som tillfaller upphovspersonerna. Att du är för dum har jag svårt att tro. Jag är nog dum däremot som inte har testat.

  40. #2320
    LFOKringlan
    LFOKringlan är inte uppkopplad
    LFOKringlans avatar
    Veteran
    The Caretaker skriver:


    Leyland Kirby (The Caretaker)
    @LeylandKirby
    ·
    15h
    EATEOT now streaming and available on all platforms illegally. Zero chance of getting them pulled down unless I register the work myself on these streaming services I don't want to be on. The game is rigged. Going on the rampage in 2022. "

    Så användare kan alltså lägga upp andras musik på Spotify illegalt och tjäna pengar på det om inte artisten i fråga reggar sig?

    Sjukt vilken piss-sida Spotify är.

  41. #2321
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    En artikel om artister som nyligen valt att ta bort sin musik från Spotify och varför:
    https://www.attackmagazine.com/featu...stepping-away/

    Skee Mask säger såhär:

    Senast redigerat av outshape den 2022-01-20 klockan 17:11.

  42. #2322
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran

  43. #2323
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En artikel om artister som nyligen valt att ta bort sin musik från Spotify och varför:
    https://www.attackmagazine.com/featu...stepping-away/

    Skee Mask säger såhär:

    Fattar inte alls vad han vill ha sagt? Jävligt luddigt? Kan någon förklara?
    Ska dom använda pengarna till att förstöra folks förenande? What?

  44. #2324
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En artikel om artister som nyligen valt att ta bort sin musik från Spotify och varför:
    https://www.attackmagazine.com/featu...stepping-away/

    Skee Mask säger såhär:

    Så han hade varit kvar om Spotify inte tjänade så mycket pengar själva…
    Haha vilken looser!
    Utan Spotify hade mindre artister inte haft en chans att sprida sin musik.

  45. #2325
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så han hade varit kvar om Spotify inte tjänade så mycket pengar själva…
    Haha vilken looser!
    Utan Spotify hade mindre artister inte haft en chans att sprida sin musik.
    Hahahaha!

  46. #2326
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så han hade varit kvar om Spotify inte tjänade så mycket pengar själva…
    Haha vilken looser!
    Utan Spotify hade mindre artister inte haft en chans att sprida sin musik.
    Soundcloud?

  47. #2327
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Bandcamp finns inte. Sportify är hjältar, innan de kom fanns ingen underground! Nu lever musiken som aldrig förr.


  48. #2328
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fattar inte alls vad han vill ha sagt? Jävligt luddigt? Kan någon förklara?
    Ska dom använda pengarna till att förstöra folks förenande? What?
    NME: Spotify's CEO Daniel Ek's investment in artificial intelligence defence technology has been met with backlash by artists and users on the streaming platform. Ek announced earlier this month, that he was investing 100million euros (£85.2 million) into defence company Helsing and he was joining the board.

    Iofs kan man ju fundera om artisten själv...

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	maxresdefault.jpg 
Visningar:	16 
Storlek:	69,8 KB 
Id:	104881

  49. #2329
    klonqs avatar
    Veteran
    Sökmotorn i Spotify klienten till Sony ps4 har varit trasig över en månad, Spotify har blivit ren skit under Corona, först försvann historiken sen började sökmotorn att krångla. Går knappt att använda. Lägger slantarna på yt music istället
    Senast redigerat av klonq den 2022-01-21 klockan 05:56.

  50. #2330
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av klonq Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sökmotorn i Spotify klienten till Sony ps4 har varit trasig över en månad, Spotify har blivit ren skit under Corona, först försvann historiken sen började sökmotorn att krångla. Går knappt att använda. Lägger slantarna på yt music istället
    Är ju PS4 klienten isf. Desktop + mobil funkar kanon.

  51. #2331
    klonqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är ju PS4 klienten isf. Desktop + mobil funkar kanon.
    Så kan vara fallet, jag kör via ps4 och det funkade kanon innan. Men nu har de sabbat den. Inte testat sökmotorn men historiken för mig är borta på klienten i Linux också. Nu måste jag lajka och följa artister för att få med dem i mitt bibliotek men då funkar inte sökmotorn, dynga. Eftersom jag kör ps4 och har TV'n kopplad till hifi-anläggningen i vardagsrummet så är jag inte intresserad av telefon och pc. Sån skit betalar jag inte för, tog bort min premium. Använder youtube mer och mer.

  52. #2332
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Spotifys appar och hemsidor (också appar) är bland det sämsta jag har använt, och har nog alltid varit riktigt dåliga. Då använder jag det mest hos kompisar. De har lärt sig men det är verkligen sjukt ointuitivt/dolt och många grundläggande grejer som bara är otroligt dåliga eller saknas. Och de vill inte att man ska in och välja skiva i diskografin, den knappen har de gjort så liten de kan. Man ska bara strömma deras dåliga gissningar. Just det, rekommendationerna verkar vara åt helvete också.

  53. #2333
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Spotifys appar och hemsidor (också appar) är bland det sämsta jag har använt, och har nog alltid varit riktigt dåliga. Då använder jag det mest hos kompisar. De har lärt sig men det är verkligen sjukt ointuitivt/dolt och många grundläggande grejer som bara är otroligt dåliga eller saknas. Och de vill inte att man ska in och välja skiva i diskografin, den knappen har de gjort så liten de kan. Man ska bara strömma deras dåliga gissningar. Just det, rekommendationerna verkar vara åt helvete också.
    Ditt egna bibliotek ligger ju bokstavligen högst upp till vänster i menyn?
    Sen håller jag med om att alla rekom. och dylikt är plottrigt och drygt. Även startsidan är sådär.

    Men det har ju blivit bättre. "På min tid" kunde man inte ens spara som album! =)
    Blev som spellistor istället. Har en del sådan skit ligger kvar i vänster menylist.

  54. #2334
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ditt egna bibliotek ligger ju bokstavligen högst upp till vänster i menyn?
    Sen håller jag med om att alla rekom. och dylikt är plottrigt och drygt. Även startsidan är sådär.

    Men det har ju blivit bättre. "På min tid" kunde man inte ens spara som album! =)
    Blev som spellistor istället. Har en del sådan skit ligger kvar i vänster menylist.
    Jag har alltså inte spotify. Jag har alltså inte lärt mig var sakerna finns. Men jämför man med typ alla andra program är det rörigt och ologiskt. Jag brukar inte ha så svårt att använda ny mjukvara annars. Blir ofta helt ställd av spotify.

    Men ja, det var sämre förr också. Minns med värme när vi letade hur man såg spellistan i ipad-appen. Till slut googlade vi och då stod det att man kan inte se den i ipad-appen. Endast för datorer och telefoner. Känns som att de hade glömt den knappen och inte brydde sig om att fixa det, eller något.

  55. #2335
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Det finns ju ärligt talat ingen musikstreamingtjänst som iaf är bättre än Spotify. Sen finns det alltid utrymme för förbättringar.

  56. #2336
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Jag jämför inte med andra. Spotify är dock skit på alla möjlliga vis tycker jag. Lyssnar på andra sätt.

  57. #2337
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Spotify är överlägset bäst på det dom gör, på alla sätt och vis! Bara så jävla tråkigt att dom skall sko sig så in i helvete på andras arbete.

  58. #2338
    Peter70
    Peter70 är inte uppkopplad
    Peter70s avatar
    Veteran
    Ni som säger att Spotify är bäst på det dom gör, har ni testat Tidal och i så fall på vilket sätt är deras tjänst sämre?

  59. #2339
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Jag körde Apple Music ett par månader förra året för att testa. Apple betalar mer än dubbelt så mycket till upphovspersoner.

    Dock kändes Spotify betydligt bättre med spellistor, tips-algoritmer osv (är ett par år sedan jag testade att ha konto hos Spotify).

  60. #2340
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Jag har klagat här flera gånger att spellistan Release Radar på Spotify är hopplöst dålig med tanke på att jag har "gillat" en lång rad artister och jag har massor av spellistor så dom har all chans i världen att veta vad jag vill ha koll på - men lyckas ständigt trycka in massa skit helt utanför min intressesfär. Ganska uppenbart att skivbolagen har en hel del att säga till om här. Jag känner att Spotify från gått från att för musikälskaren vara ett bra sätt att lyssna på musik på, till ett bra sätt för skivbolagen att tjäna pengar på. Visst måste det gå ihop ekonomiskt och alla intressenter måste få sitt, men det känns lite som att man glömmer bort kunden när man ständigt försöker pracka på mig Podcast. JAG VILL INTE HA SKITEN!

    Dock vill jag ge beröm för "Utvalda album" som finns en bit ner på Hemsidan. Där ligger faktiskt i princip bara relevanta saker även om det är en del skåpmat (som jag nyss lyssnat på). Och listan "Dina favoritartister" stämmer ju ganska bra.

    Jag kör även Qobuz vilka har CD (och högre) ljudkvalitet. Ska jag finlyssna är det skillnad - annars inte. Generellt tycker jag att Spotifys gränssnitt är lite vassare och snabbare. Men sökfunktionen är till Qobuz fördel. Qobuz har också listor av olika slag och de känns spontant mer personliga men jag använder nästan aldrig listor så jag är fel person att fråga. Det händer ibland att låten inte börjar spela när man tycker på play. Inte ofta men nån gång i månaden. Och då kan det ta flera minuter att komma igång. Det har väl bara hänt 1 gång på 10 år på Spotify. Det händer ibland att en platta inte finns på Qobuz men finns på Spotify, inte ofta dock.
    Senast redigerat av Steelberry den 2022-01-21 klockan 10:16.

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-05, 02:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •