Sidan 36 av 52 FörstaFörsta ... 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 ... SistaSista
Resultat 2 101 till 2 160 av 3109

Ämne: Tråden om Spotify

  1. #2101
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Två talande Aftonbladetrubriker:
    2001: Nytt rekordår för skivförsäljningen
    2003: Skivförsäljningen i Sverige rasar

    Så 2002, vad hände då?
    Bredbandsbolaget

  2. #2102
    KRiS
    KRiS är uppkopplad nu
    KRiSs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bredbandsbolaget
    De hade precis installerat 10mbit i huset jag flyttade in i 2001, tankade hem typ allt jag hittade

    en kul grej var att man kunde göra "promotion" för egna låtar med programmet audiogalxy oxxå, skicka mp3or till folk mot deras vilja

  3. #2103
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Hahaha, jag fyllde diskarna som jag sen raderade på löpande band ett tag där. Hehe...

  4. #2104
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Det ser ut som Spotify tänker uppgradera ljudkvaliten: https://newsroom.spotify.com/2021-02...-spotify-hifi/

  5. #2105
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tanken var att folk skulle köpa "S.P.O.C.K ‎– 2001: A S.P.O.C.K Odyssey". Men det hände allför sällan.... Så därav att S.P.O.C.K inte släppt studioskivor sen dess

    Sjukt bra producerad, har alltid gillat. Chrille som styrde och ställde?

    Och alltid undrat om Satellites, Thomas Dolby-hommage?

  6. #2106
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Nu når Spotify 85 nya länder i bl a Sydamerika, Afrika och jättemarknad i Indien.

  7. #2107
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Strax under 34:-/månad för Premium i Sydafrika. Strax under 14:-/månad i Indien.

  8. #2108
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Strax under 34:-/månad för Premium i Sydafrika.
    Strax under 14:-/månad i Indien.
    Helt i linje med vad alkoholen kostar på krogen alltså.

    spekulations-edit: Vilket däremot gör balansen mellan fysiska släpp och piratmarknaden intressant. Vinylplattor är ju inte billigare i dessa länder precis, samtidigt så kanske man slår undan piratmarknaden när det gäller fysiska exemplar och kanske även en del fultankande eftersom man slipper lagra själv och bära med sig.

  9. #2109
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Steelberry Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det ser ut som Spotify tänker uppgradera ljudkvaliten: https://newsroom.spotify.com/2021-02...-spotify-hifi/
    "upgrade their sound quality to Spotify HiFi and listen to their favorite songs the way artists intended."

    Som Apple brukar resonera Allt är perfekt tills det nya kommer, då var det gamla aldrig vad artisterna menade.

  10. #2110
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "upgrade their sound quality to Spotify HiFi and listen to their favorite songs the way artists intended."

    Som Apple brukar resonera Allt är perfekt tills det nya kommer, då var det gamla aldrig vad artisterna menade.
    Haha, ja, det var länge sedan vi hade en Äpplediskussion här.

  11. #2111
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "upgrade their sound quality to Spotify HiFi and listen to their favorite songs the way artists intended."

    Som Apple brukar resonera Allt är perfekt tills det nya kommer, då var det gamla aldrig vad artisterna menade.
    Abonnemanget heter som idag Premium kommer att enligt Konsumentverkets rekommendationer byta namn till LoFi.

  12. #2112
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Hur många har överhuvudtaget "ljudanläggning" idag? Undrar om gemene man egentligen bryr sig om den lilla skillnad en sån här grej gör på de lyssningsapparater de kör med...

    Jaja bandbredden finns ju så varför inte. Vad är specifikationen på formatet det blir egentligen? Menar de 16/44 med CD-kvalite, eller är det bara ett ord de slänger sig med? De flesta har ju redan glömt CD tillochmed

  13. #2113
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    #neverforget



    Ibland är det härligt att köra hårdvara

  14. #2114
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur många har överhuvudtaget "ljudanläggning" idag? Undrar om gemene man egentligen bryr sig om den lilla skillnad en sån här grej gör på de lyssningsapparater de kör med...

    Jaja bandbredden finns ju så varför inte. Vad är specifikationen på formatet det blir egentligen? Menar de 16/44 med CD-kvalite, eller är det bara ett ord de slänger sig med? De flesta har ju redan glömt CD tillochmed
    Är väl ett sätt att se till att man har lossless i portföljen eftersom ex. Tidal m.fl. har det.
    Sen är det väl ett sätt att visa att tjänsten utvecklas och inte står still.
    Tror inte gemene man har brytt sig speciellt mycket senaste 15-20åren.

  15. #2115
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    +1 på Haplo. Ett sätt att få tyst på gnället om ljudkvalité som inte kostar särskilt mycket egentligen. De få användare som bryr sig kommer betala mer och på det sättet täcka upp ökade kostnader för bandbredd, det är mitt antagande.

  16. #2116
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    +1 här också. De skiter ju i musiken, de kliar bara de betalande användarna bakom öronen.

  17. #2117
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "upgrade their sound quality to Spotify HiFi and listen to their favorite songs the way artists intended."

    Som Apple brukar resonera Allt är perfekt tills det nya kommer, då var det gamla aldrig vad artisterna menade.
    Brukar mer förknippa det med plugin-tillverkare än med Apple faktiskt.

    "V1: Painstakingly modeled after the analog original. Indistinguishable from the real hardware. BigNameProducer: Stunning! There's no differece from my analog harware!"
    "V2: Now with improved modelling" Va? Varför då? Vad fanns att förbättra?

  18. #2118
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "V2: Now with improved modelling" Va? Varför då? Vad fanns att förbättra?
    Marknaden styr "utvecklingen" Rätt vågform på nätbrummet efter vilken kraftstation man är ansluten till, potentiometerskrap och trasig kolbana beroende på vilket serienummer som ska emuleras, valbara brusprofiler efter inmatad kondensatorålder... Datormusen luktar dessutom bakelit!

  19. #2119
    resonator
    resonator är inte uppkopplad
    resonators avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Strax under 34:-/månad för Premium i Sydafrika. Strax under 14:-/månad i Indien.
    Tror mest att det här handlar om vad man kan ta ut på eller från olika marknader alternativt gå med förlust för att konkurrera ut andra aktörer, så agerar i princip alla storbolag och företag. (Även om machinepops resonemang ovan också kan ha vissa poänger).

  20. #2120
    drglas
    drglas är uppkopplad nu
    drglass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Strax under 34:-/månad för Premium i Sydafrika. Strax under 14:-/månad i Indien.
    14:-? Kommer de verkligen göra vinst med det? Tänk om hela Indien skaffar Spotify då lär väl all infrastruktur med servrar etc. äta upp det.

  21. #2121
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Gäller att prissätta sig relativt vad användarna kan betala om man vill ha fler användare. Om du bygger en användarbas på 100 miljoner indier som betalar 14:- i månaden, höjer du sedan priset till 16:- i månaden så ger det en viss ökning i inkomst.

  22. #2122
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    14:-? Kommer de verkligen göra vinst med det? Tänk om hela Indien skaffar Spotify då lär väl all infrastruktur med servrar etc. äta upp det.
    Servrar och bandbredd i Indien kostar nog inte som i Sverige... de indiska kunderna streamar nog in inte från servers i europa...

  23. #2123
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Det måste ju vara komplicerat sånt där. 10 rupies har ungefär samma effektiva värde (med många variationer såklart) som 10kr. Fast 10 rupies är ungefär 1,10kr växlat. Samtidigt är de rika i Indien lika rika som i resten av värden, även i rena dollars s.a.s. Vid nödbromsen på tågen står det att missbruk av den kostar 1000rps i böter (110 spänn) eller ett års fängelse. Komplicerat klassamhälle är bara förnamnet.

  24. #2124
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur många har överhuvudtaget "ljudanläggning" idag? Undrar om gemene man egentligen bryr sig om den lilla skillnad en sån här grej gör på de lyssningsapparater de kör med...

    Jaja bandbredden finns ju så varför inte. Vad är specifikationen på formatet det blir egentligen? Menar de 16/44 med CD-kvalite, eller är det bara ett ord de slänger sig med? De flesta har ju redan glömt CD tillochmed
    Det fins specat i drn röda boken

  25. #2125
    Steelberry
    Steelberry är inte uppkopplad
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad är specifikationen på formatet det blir egentligen? Menar de 16/44 med CD-kvalite, eller är det bara ett ord de slänger sig med? De flesta har ju redan glömt CD tillochmed
    Jag skulle tro att det är CD = 16 bit / 44,1kHz dom menar. Det är ju vad TIDAL och Deezer kör med. Känns som självmål att inte kliva upp till CD när dom väntat såhär länge. Deezer använder Ogg stream tror jag. Så nån lossless komprimering blir det troligen. Allt som dom har på sina servrar redan ligger väl i wav 16/44.1 så det en "smal sak" att uppgradera distributionen och höja avgiften.

  26. #2126
    gazt
    gazt är inte uppkopplad

    Veteran
    Spotify förutspås gå förbi Apple på antalet podcast-lyssnare

    https://www.digitalmusicnews.com/202...steners-stats/

  27. #2127
    Hjorten
    Hjorten är uppkopplad nu
    Hjortens avatar
    Administrator
    [admod]

    Ändrat trådrubriken till en lite mer passande sådan.

  28. #2128
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Gamla synträvarna Stahlnetz gör vad de kan för att lura betalningsalgoritmen:

    https://open.spotify.com/album/6Tmff...Spq1vI2g2GgvhA

    (album med 51 spår a ca 1 minut)

  29. #2129
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gamla synträvarna Stahlnetz gör vad de kan för att lura betalningsalgoritmen:

    https://open.spotify.com/album/6Tmff...Spq1vI2g2GgvhA

    (album med 51 spår a ca 1 minut)

    Fantastiskt!

    Bra musik dessutom, och inspirerande, nu blev jag grymt sugen på att göra ett konceptalbum, av typen "100 songs for..."

    0.05 x 100 kanske jag ska döpa det till...


  30. #2130
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gamla synträvarna Stahlnetz gör vad de kan för att lura betalningsalgoritmen:

    https://open.spotify.com/album/6Tmff...Spq1vI2g2GgvhA

    (album med 51 spår a ca 1 minut)

    Har lyssnat nu några minuter, det här är fan genialiskt! Eftersom varje låt är så kort, vill man bara höra mer, det bygger upp en förväntan, av ungefär samma typ som ett beroende gör... Jag kommer på mig själv att aktivt vänta på vad som ska hända härnäst efter att en låt tagit slut!!

    Dopamin-effekten, typ!

  31. #2131
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Gammal Kuf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har lyssnat nu några minuter, det här är fan genialiskt! Eftersom varje låt är så kort, vill man bara höra mer, det bygger upp en förväntan, av ungefär samma typ som ett beroende gör... Jag kommer på mig själv att aktivt vänta på vad som ska hända härnäst efter att en låt tagit slut!!

    Dopamin-effekten, typ!
    Japp - och dessutom är det Stahlnetz. Det kunde ju varit nå't uselt band. Jag stöttar gärna gamla hjältar med mina mikroören!

  32. #2132
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Japp - och dessutom är det Stahlnetz. Det kunde ju varit nå't uselt band. Jag stöttar gärna gamla hjältar med mina mikroören!

    Läste någonstans att Brian Eno ville att Conny Plank skulle producera U2's The Joshua Tree album, men när Plank fick träffa dem sade han nej, med anledningen att "han inte kunde jobba med den där sångaren"...

    Annan rolig anekdot, tydligen ska Bono vid något tillfälle, sannolikt i början av karriären, ha kontaktat Captain Beefheart, och frågat om han ville jobba tillsammans med honom, Beefheart ska tydligen då, kort och konsist, ha svarat med: "Dear Bongo, no!"



  33. #2133
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Japp - och dessutom är det Stahlnetz. Det kunde ju varit nå't uselt band. Jag stöttar gärna gamla hjältar med mina mikroören!

    Det här albumet får mig att tänka på Laurie Anderson, väldigt mycket, good stuff!!

  34. #2134

    Redaktör
    Rolling Stone skriver om fejkströmningar:

    Citat Ursprungligen postat av Rolling Stone
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mack tells Blueprint he can jack up artists’ streams — for a price. A salesman operating in an industry that treats hype as standard operating procedure, Mack claims to Blueprint that his “network” can generate “200 million streams a month” spread across its various music clients, a group that he alleges has included nearly a dozen well-known acts and prominent labels. The recording offers a rare glimpse into the shadowy world of third-party companies in the music industry attempting to seduce artists, managers, or labels by promising to manufacture millions of streams.
    Inside the ‘Black Market’ Where Artists Can Pay for Millions of Streams

  35. #2135
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Modern form av Payola, något Spotify sägs ogilla men de praktiserar det själva när de manipulerar statistiken och royaltyutbetalningar med hjäkp av deras egna dopade spellistor.. Något som troligen är olagligt och dessutom grovt oetiskt.

  36. #2136
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Man har ju självklart kollat på tjänster som lovar tusentals nya följare och miljontals streams.
    Det finns två varianter.
    1. Den billigare varianten verkar använda ett tusental Spotify gratiskonton utspridda lite över hela världen och eftersom trafiken oftast relativt enkelt detekteras som "suspicious" så riskerar artisten att helt sonika plockas bort från Spotify med omedelbar verkan om Spotify misstänker att det är köpta streams.

    2. Den lite dyrare varianten, där de har ett "äkta" stort nätverk med "playlist-curators" som förmodligen för en liiiten summa pengar för att lägga upp din låt på deras spellista. Problematiken här är dock att visst du kanske kommer med på en spellista men den har 800 låtar, så även om tjänsten lovar att låten hamnar på 5000 spellistor kanske det bara genrerar 2000 streams eller något...

    Nu vågar jag inte testa varken tjänst 1 eller 2 då jag är seriösare än så och vill försöka växa successivt över tid på ett mer genuint sätt.

    Edit: Båda alternativen bryter mot Spotifys regler, då det inte är tillåtet att mot pengar erbjuda plats på spelistor eller streams.
    Skönt, kan jag släppa den idén.
    Senast redigerat av Firechild den 2021-03-25 klockan 11:00.

  37. #2137
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Roligt att man kan (försöka) ta ner andras musik genom att köpa fulstreams åt dem.

    Överlag är det mycket förtroendeingivande och positivt när stora nätaktörer plockar ner konton baserat på algoritmer och utan möjlighet att överklaga (personal som kan titta på sånt kostar ju pengar).

  38. #2138
    Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Funkade ju för Jasin

  39. #2139
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Överlag är det mycket förtroendeingivande och positivt när stora nätaktörer plockar ner konton baserat på algoritmer och utan möjlighet att överklaga (personal som kan titta på sånt kostar ju pengar).
    Där kan man även glädjas åt att de numera t o m är skyldiga enligt lag att göra det.

  40. #2140
    KRiS
    KRiS är uppkopplad nu
    KRiSs avatar
    Veteran
    Jag borde fråga en gammal klasskompis till mig som gjorde resan från 30.000 till 380.000 och ner till 600 lyssnare i månaden hur det ligger till, har han köpt "promotion" eller inte men inte vågat fråga

    Vad jag vill ha sagt är att det inte verkar löna sig

  41. #2141
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Där kan man även glädjas åt att de numera t o m är skyldiga enligt lag att göra det.
    :-) skyldiga att godtyckligt plocka bort konton som inte har brutit mot några regler, utan att förklara sig mer än ”du bröt mot en regel” och inte ge tillbaks kontot? Den lagen vill jag gärna se :-)

  42. #2142
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    :-) skyldiga att godtyckligt plocka bort konton som inte har brutit mot några regler, utan att förklara sig mer än ”du bröt mot en regel” och inte ge tillbaks kontot? Den lagen vill jag gärna se :-)
    Nej, men stora nätaktörer har som bekant blivit skyldiga att filtrera allt som kan utgöra upphovsrättsbrott. Det är pretty much sammalika. "Någonstans i bakgrunden på filmen från ditt barns ettårskalas åkte en bil förbi och spelade upphovsrättsskyddad musik på stereon, så ditt klipp är nedtaget och du får en varning."

  43. #2143
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, men stora nätaktörer har som bekant blivit skyldiga att filtrera allt som kan utgöra upphovsrättsbrott. Det är pretty much sammalika. "Någonstans i bakgrunden på filmen från ditt barns ettårskalas åkte en bil förbi och spelade upphovsrättsskyddad musik på stereon, så ditt klipp är nedtaget och du får en varning."
    Polisen i Los Angeles har börjat spela copyright-skyddad musik när folk filmar dem. Just för att klippen kommer tas ner från Facebook, Instagram etc.

    https://www.google.se/amp/s/www.enga...232013882.html

  44. #2144
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej, men stora nätaktörer har som bekant blivit skyldiga att filtrera allt som kan utgöra upphovsrättsbrott. Det är pretty much sammalika. "Någonstans i bakgrunden på filmen från ditt barns ettårskalas åkte en bil förbi och spelade upphovsrättsskyddad musik på stereon, så ditt klipp är nedtaget och du får en varning."
    Ja visst. Men det är väl inte riktigt det det handlar om här, att spotify tar bort konton baserat på brott mot deras regler. De får såklart det, men det finns ju ingen rättssäkerhet. Men bör kunna sabba för andra på det sättet.

  45. #2145
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Polisen i Los Angeles har börjat spela copyright-skyddad musik när folk filmar dem. Just för att klippen kommer tas ner från Facebook, Instagram etc.

    https://www.google.se/amp/s/www.enga...232013882.html
    Helt jävla brilliant. Vilken vrickad värld vi lever i... (Sen är det säkert så att om det fångas pågående brott på filmen och det blir bevismaterial så används det väl ändå.)

  46. #2146
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Helt jävla brilliant. Vilken vrickad värld vi lever i... (Sen är det säkert så att om det fångas pågående brott på filmen och det blir bevismaterial så används det väl ändå.)
    De oroar sig nog inte över vad rättssystemet ska säga, poliser har ju frikort på våld :-)

  47. #2147
    drglas
    drglas är uppkopplad nu
    drglass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Helt jävla brilliant. Vilken vrickad värld vi lever i... (Sen är det säkert så att om det fångas pågående brott på filmen och det blir bevismaterial så används det väl ändå.)
    Misstänker att ljudet inte brukar vara det viktigaste i de här videorna så det är väl bara att ta bort det.

  48. #2148
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Misstänker att ljudet inte brukar vara det viktigaste i de här videorna så det är väl bara att ta bort det.
    Förmodligen, även om det i vissa fall säkert kan vara relevant vid olika former av brottsprovokation. Det är skillnad på en stumfilm där en polis blir anfallen utan synlig anledning, och en film där en polis blir anfallen för att hen inledde med N-ordet...

    Oavsett, det är ett sånt klockrent obehagligt exempel på: "Nu har vi börjat få censur-maskinen på plats. Hur kan vi utvidga den till sånt den inte ursprungligen var tänkt för?"

  49. #2149
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Nu är väl den här diskussionen en bit bortom Spotify, eller?

  50. #2150
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oavsett, det är ett sånt klockrent obehagligt exempel på: "Nu har vi börjat få censur-maskinen på plats. Hur kan vi utvidga den till sånt den inte ursprungligen var tänkt för?"
    Japp.

  51. #2151
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    37 sidor, så jag bara slänger ut frågan. Länka eller svara gärna :Hur är det nu med STIM och Spotify? Vettigt att stimma eller egentligen ingen idé?

  52. #2152
    Gammal Kuf
    Gammal Kuf är inte uppkopplad

    avstängd på egen begäran
    Citat Ursprungligen postat av Ambulansen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    37 sidor, så jag bara slänger ut frågan. Länka eller svara gärna :Hur är det nu med STIM och Spotify? Vettigt att stimma eller egentligen ingen idé?

    STIM-ersättningen för spelningar på Spotify finns listad här:

    https://www.stim.se/sv/spotify

  53. #2153
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Intresserade i denna tråd kanske också är intresserade av artikeln här: https://www.99musik.se/showthread.ph...82#post3559882

  54. #2154
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Tack för länk!

  55. #2155
    A tool to simply "move" your Spotify end-of-year playlists to Bandcamp.

    Paste your playlist URL and hit Find and it'll hook you up with the artists on BandCamp.

    (This is your regular reminder that Spotify is awful for musicians and is destroying podcasts.)

    #BandcampFriday
    https://hypem.com/merch-table

  56. #2156
    pepelogu
    pepelogu är inte uppkopplad
    pepelogus avatar
    Veteran
    Är det bara jag som tycker det är helt vidrigt att Daniel Ek nu tar pengarna han tjänat på att blåsa hårt arbetande musikskapare och tänker köpa Arsenal?

  57. #2157
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    vadå, han älskar väl fotboll helt enkelt?

  58. #2158
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av pepelogu Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det bara jag som tycker det är helt vidrigt att Daniel Ek nu tar pengarna han tjänat på att bygga tjänsten som milliontals människor ville ha, och som skiv/mediabranchen visste att de ville ha men istället valde att aktivt motarbeta, och tänker köpa Arsenal?
    Japp. Vafan ska han med ett sportboll-lag till. Hade varit coolare att bygga upp ett svensk E-sport-team i världsklass.

    Också, verklighets-fixd...

  59. #2159
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag tycker Ek ska musicera istället... för lite perspektiv.

    (Snygg fix rydan!)

  60. #2160
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    Istället för en lön på 300000:- i veckan kan Arsenalspelarna nu förvänta sig att få betalt 0,01 kr per lyckad passning.

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-05, 02:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •