Sidan 45 av 52 FörstaFörsta ... 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 ... SistaSista
Resultat 2 641 till 2 700 av 3109

Ämne: Tråden om Spotify

  1. #2641
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså kan dom inte bara lägga ner alla ruttna spellistor helt och hållet, gillar att kunna få förslag baserat på vad man lyssnat på för mig har algoritmerna hittat rätt mycket kul, men sånt där skapar ju bara bs.
    Bakåtsträvare där. Det är ju det nya sättet att uppleva musik.

  2. #2642
    KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Veteran
    Skulle vara kul om det fanns nån lista på alla kända fejkartister då skulle man kunna göra en spellista, best of fake eller liknande

    Har letat förut men dök inte upp så mycket

  3. #2643
    Electric Mojo
    Electric Mojo är inte uppkopplad
    Electric Mojos avatar
    Senior
    Har kontakt med ett antal bolag av viss storlek som verkar i spektrat av musik som DN tar upp. Har helt ovetenskapligt ställt frågan om de fått med någon låt på spotifys editorial playlists någonsin vid release. Samtliga svarar nej.

    Var det inte Mr. Music som använde coverband/låtsasartister för sina hits? Tänker också osökt på Metallicas "Whiskey in the jar" som är en reklamradiohit pga. att royalties kan undvikas då det är en traditionell (Irländsk?) visa.

  4. #2644
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Hittat en nytt fenomen på Spotify. Tik tok'are tar en känd låt och speedar upp den. (Väldigt vanligt). Blir sen "viralt" använd där.
    Samma person eller annan tar sen låten och tankar upp den uppspeedade låten på spotify och får alla slantar. Sjukt.

  5. #2645
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hittat en nytt fenomen på Spotify. Tik tok'are tar en känd låt och speedar upp den. (Väldigt vanligt). Blir sen "viralt" använd där.
    Samma person eller annan tar sen låten och tankar upp den uppspeedade låten på spotify och får alla slantar. Sjukt.
    Låter helt bizzart. Har du ett exempel med spotify-länk att bjuda på?

  6. #2646
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter helt bizzart. Har du ett exempel med spotify-länk att bjuda på?
    https://open.spotify.com/track/2HOof...1f59b3029540f6
    Snart 1 miljon plays.

    111 följare på insta. 1-2 låtar på Spotify. Shady!

  7. #2647
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hittat en nytt fenomen på Spotify. Tik tok'are tar en känd låt och speedar upp den. (Väldigt vanligt). Blir sen "viralt" använd där.
    Samma person eller annan tar sen låten och tankar upp den uppspeedade låten på spotify och får alla slantar. Sjukt.
    De borde länkat den i en NFT också, för maximal vinst och dumhet.

    (Och, de lär inte få en spänn, snarare lär de bli stämda och skyldiga pengar...)

  8. #2648
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De borde länkat den i en NFT också, för maximal vinst och dumhet.

    (Och, de lär inte få en spänn, snarare lär de bli stämda och skyldiga pengar...)
    Jag vet ganska många Spotify exempel på covers på stora låtar som det inte går en enda spotify-krona till skaparen.
    Ingen upphovsman länkat på något sätt... alltså tillfaller alla pengar den som gjort covern via exempelvis distrokid osv.

    Exempel:
    https://open.spotify.com/track/445Yw...95e00b79774ab7
    Över 6 miljoner plays. Retade mig så mycket att jag försökte kontakta coverskaparen för att fråga varför han inte angett Jan Hammer som upphovsrättsman. Inget svar.

  9. #2649
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vet ganska många Spotify exempel på covers på stora låtar som det inte går en enda spotify-krona till skaparen.
    Ingen upphovsman länkat på något sätt... alltså tillfaller alla pengar den som gjort covern via exempelvis distrokid osv.

    Exempel:
    https://open.spotify.com/track/445Yw...95e00b79774ab7
    Över 6 miljoner plays. Retade mig så mycket att jag försökte kontakta coverskaparen för att fråga varför han inte angett Jan Hammer som upphovsrättsman. Inget svar.

    Haha ja vafan.. "personal" reasons. Lågt.

    The music of Michael Cassette reflects the elegant spirit of the distant memories and subtle sadness for the constantly vanishing times. For personal reasons, Michael Cassette has chosen to remain unknown.

  10. #2650
    Göran
    Göran är inte uppkopplad
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ännu en artikel om "fejkartister" på Spotify.

    "DN kan nu avslöja det ekonomiska spelet bakom fejkartisterna på Spotify. Musiker släpper låtar mot dumpade arvoden, i utbyte mot en god chans att hamna på de största spellistorna. Där når de en miljonpublik och kan ändå tjäna bra med pengar – men samtidigt får vanliga artister svårare att nå ut.

    Det uppger DN:s källor med insyn i affärerna. ”Det här handlar bara om att pressa ner priserna”, säger en musiker som har släppt låtar under påhittade namn."

    https://www.dn.se/kultur/sa-far-fejk...ys-spellistor/
    Betalvägg. Kan du kanske copy-pasta innehållet?

  11. #2651
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vet ganska många Spotify exempel på covers på stora låtar som det inte går en enda spotify-krona till skaparen.
    Ingen upphovsman länkat på något sätt... alltså tillfaller alla pengar den som gjort covern via exempelvis distrokid osv.

    Exempel:
    https://open.spotify.com/track/445Yw...95e00b79774ab7
    Över 6 miljoner plays. Retade mig så mycket att jag försökte kontakta coverskaparen för att fråga varför han inte angett Jan Hammer som upphovsrättsman. Inget svar.
    Spotify har ingen anmäl-knapp?

  12. #2652
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Det finns en ”Rapportera fel” som alternativ när man kikar på upphovspersoner.
    Den leder till följande info:

    ”We show songwriter, producer, and performer credits included in the metadata sent to us by your label or distributor.
    Wrong or missing credits?
    Reach out to your label or distributor. They need to send your metadata with the right info to us.
    Once we get the metadata from your label or distributor, we aim to get the credits live within a week.
    Note: Not all distributors support credits. We’re working to make it easier to get your credits to us in the future.”

  13. #2653
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Juno60 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det finns en ”Rapportera fel” som alternativ när man kikar på upphovspersoner.
    Den leder till följande info:

    ”We show songwriter, producer, and performer credits included in the metadata sent to us by your label or distributor.
    Wrong or missing credits?
    Reach out to your label or distributor. They need to send your metadata with the right info to us.
    Once we get the metadata from your label or distributor, we aim to get the credits live within a week.
    Note: Not all distributors support credits. We’re working to make it easier to get your credits to us in the future.”
    Smart. Då slipper deen massa admin. Varför göra det lätt?

  14. #2654
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Måste säga att veckans "Discover Weekly" för mig var riktigt bra. 30 låtar, varav jag kände till fem artister förut. Inte bara gammal skåpmat direkt.

  15. #2655

    Redaktör
    Någon/några verkar ladda upp låtar på Spotify som består av korta fragment som deras rekommendationsalgoritm dessutom gillar att skapa spellistor av:

    I was listening to Spotify’s recommendations, an algorithmic radio station that had picked up where my short playlist left off, when an interesting track came on. Its whompy brass reminded me faintly of Too Many Zooz.

    Nice sound, I.thought. I.wonder what else this artist has produced … 

    The answer was: virtually nothing. “Danni Richardson” appeared to be one of those artists with just a handful of tracks available on Spotify, of which this one, titled Romilda Gebbia, was by far the standout hit, with 91,000.plays.

    Oh, well, I.thought. Back to the algorithmic radio station.

    Except: the next track was the same. I.don’t mean that it was Romilda Gebbia again. This one was nominally different: Veneranda Caputa, by Brett Byrne. The track’s particulars, its timings and timbres, sounded … reshuffled, somehow. But its core was.unmistakable.
    Från Robin Sloans nyhetsbrev: An odd discovery on Spotify

  16. #2656
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Från Robin Sloans nyhetsbrev: An odd discovery on Spotify
    ...och tack för att du fick mig att upptäcka Robin Sloan!

  17. #2657
    pawal
    pawal är uppkopplad nu
    pawals avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av The Introvert Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...och tack för att du fick mig att upptäcka Robin Sloan!
    Bra böcker, och ser mycket fram emot hans nya!

  18. #2658
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Världens tröttaste slumpalgoritm?

    Lyssnade på Traveling Wilburys ett par gånger, sedan dess, om jag lyssnar på något annat album som ens påminner om pop/rock, spelas efter det albumet samma låt med TW, VARJE GÅNG!

    Samma med synt, lyssnar idag igenom Kites katalog, efter varje EP kommer "With Grace" med Elegant Machinery, bara för att jag lyssnade genom EM:s katalog förra veckan.

    Det sabbar ju, tappar lusten att lyssna på låten som Spotify konsekvent trycker in i öronen.

    Finns det någon inställning att göra? Typ "låt Spotify ha lite mer fantasi i slumpvalen"?

  19. #2659
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Man kan stänga av funktionen att fortsätta med liknande musik efter att en skiva tagit slut. Det gjorde jag direkt den funktionen kom, blev helt galen på de genomusla rekommendationerna.

  20. #2660
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av stryph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Man kan stänga av funktionen att fortsätta med liknande musik efter att en skiva tagit slut. Det gjorde jag direkt den funktionen kom, blev helt galen på de genomusla rekommendationerna.
    Ja, får väl bli så, hade önskat en "spela automatiskt upp musik från genre du aldrig tidigare lyssnat på", det hade varit riktigt vettigt :-)

  21. #2661
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Artikel i The Guardian idag om att folk slutar prenumerera på musik och istället håller sig till det de redan köpt på CD, mp3, vinyl eller köper nytt.

    ‘There’s endless choice, but you’re not listening’: fans quitting Spotify to save their love of music
    Former streaming service subscribers on why they have ditched mod cons for MP3s, CDs and other DIY music formats


    https://www.theguardian.com/music/20...-love-of-music

  22. #2662
    pawal
    pawal är uppkopplad nu
    pawals avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Artikel i The Guardian idag om att folk slutar prenumerera på musik och istället håller sig till det de redan köpt på CD, mp3, vinyl eller köper nytt.
    https://www.theguardian.com/music/20...-love-of-music
    I dagsläget skulle jag gladeligen sumpa Spotify-familje-kontot, men tyvärr skulle mina kids döda mig. De har aldrig riktigt lärt sig konsumera musik på något annat sätt, även om jag försökt få dem att använda MP3-spelare, vinyl, och allt möjligt.

  23. #2663
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Läste i min facktidning att genomsnittslönen för en anställd på spotify är 105 641 kronor

    https://kollega.se/lon/google-toppar...gens-lonelista

  24. #2664
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Artikel i The Guardian idag om att folk slutar prenumerera på musik och istället håller sig till det de redan köpt på CD, mp3, vinyl eller köper nytt.

    ‘There’s endless choice, but you’re not listening’: fans quitting Spotify to save their love of music
    Former streaming service subscribers on why they have ditched mod cons for MP3s, CDs and other DIY music formats


    https://www.theguardian.com/music/20...-love-of-music
    Prenumerationstjänster som Spotify och Netflix lär få det svårt i den kommande ekonomiska verkligheten. Särskilt de som inte ännu är lönsamma :-)

  25. #2665
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Artikel i The Guardian idag om att folk slutar prenumerera på musik och istället håller sig till det de redan köpt på CD, mp3, vinyl eller köper nytt.

    ‘There’s endless choice, but you’re not listening’: fans quitting Spotify to save their love of music
    Former streaming service subscribers on why they have ditched mod cons for MP3s, CDs and other DIY music formats


    https://www.theguardian.com/music/20...-love-of-music
    Dumpade spottan nu för två år sen. Tänkte först att det skulle bli hemskt och torftigt, och till en början var det ovant. Men nu jäklar har det tagit sig ordentligt, har fixat med bibliotek och itunes och synkar finfint till mobilen från det jag köper och rippar. Allt i strålande kvalitet. Min kärlek till musiken har förstärkts. Letar och botaniserar. Love it!

  26. #2666
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Prenumerationstjänster som Spotify och Netflix lär få det svårt i den kommande ekonomiska verkligheten. Särskilt de som inte ännu är lönsamma :-)
    Säkert, men det gäller väl i lika hög grad köpmusik och -film. Det kan nog bli kärvt för nöjes- och servicesektorn i stort.

  27. #2667
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Olof B. Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Säkert, men det gäller väl i lika hög grad köpmusik och -film. Det kan nog bli kärvt för nöjes- och servicesektorn i stort.
    Jo, visst.

  28. #2668
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Såg precis att Netflix snart kommer ut med en serie likt ”The Social Network”… men denna gg ”The Playlist” om Spotify.
    Trailern var pinig.
    https://www.imdb.com/title/tt11564258/

  29. #2669
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Såg precis att Netflix snart kommer ut med en serie likt ”The Social Network”… men denna gg ”The Playlist” om Spotify.
    Trailern var pinig.
    https://www.imdb.com/title/tt11564258/
    Kunde varit mycket töntigare iofs. Jag blir lite nyfiken på att se vad de fått ihop.

  30. #2670
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drifter7508 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Såg precis att Netflix snart kommer ut med en serie likt ”The Social Network”… men denna gg ”The Playlist” om Spotify.
    Trailern var pinig.
    https://www.imdb.com/title/tt11564258/
    Coolers!

  31. #2671
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Finns dock lite skillnader mellan ex. spotify och netflix.
    För netflix är det lite värre när content-bolagen skapar egna exklusiva tjänster.
    För Spotify så är bolagen med och äger kakan.
    Personligen tycker jag det är rätt tröttsamt när alla ska ha sin egna tjänst (menar nu på tv -sidan)
    Har inget emot konkurrens men med sjuttioelva appar av varierande kvalite så blir man ju trött 🤨

  32. #2672
    pawal
    pawal är uppkopplad nu
    pawals avatar
    Senior
    Nu har Spotify börjat spöka för mig också - även inom de smalare genres av musik jag lyssnar på har det börjat dyka upp artister som är helt påhittade, med album fyllda med enminuterslåtar (som är helt crap). Så jävla konstigt. Spotify har ett seriöst spam-problem. Blä.

  33. #2673
    pawal
    pawal är uppkopplad nu
    pawals avatar
    Senior
    Quinta Gianna, Giuilio Throne, Tywan Brookley, Calienni & Caresana, Chilly Towa, Myan Trayvion, Marko Pop, Joung Plinio, Gliardi & Giordano, Cafaro & Zanghi, Mrs. Latrina Acero, Menini & Mosconi, osv osv. Inte någon enstaka irr-rekommendation, utan överallt.

  34. #2674
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Var ser du dessa förslag pawal? Inte upplevt samma.

  35. #2675
    pawal
    pawal är uppkopplad nu
    pawals avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Juno60 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Var ser du dessa förslag pawal? Inte upplevt samma.
    När jag t.ex. väljer "Go to song radio" på en låt.

  36. #2676
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Kollade med "go to song radio", nog fanns det med en hel del låtar runt en minut långa där, helt okända artister för mig.

  37. #2677
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Jag testade Gå till radio på Nitzer Ebbs Join the Chant och fick också upp en del skit.

    Bla ”… Dogger Bukkake” (sic!) som är en dryg minut lång, och jag lovar att den inte passar in på stilen.
    Upohovsartisterna har runt 1000 spelningar.

    Vidare visas ”… She Pretends” med Naughty Drip. Cirka 10.000 spelningar sedan 2022.

    Lustigt att båda titlarna börjar med ”…” och de har sexuell anspelning.

    Spam?

  38. #2678
    COSMIC60
    COSMIC60 är uppkopplad nu
    COSMIC60s avatar
    Senior
    Testade med Blessed Are The Sick (Morbid Angel), och fick upp en helt rimlig spellista. Besviken såklart. Vill höra False Metal.

  39. #2679
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Vilka bakåtsträvare ni är! Häng med i den nya musiken istället för att tänka att allt var bättre förr!!

  40. #2680
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilka bakåtsträvare ni är! Häng med i den nya musiken istället för att tänka att allt var bättre förr!!
    Absolut! Bara det inte är skit!

  41. #2681
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Rätt länge sen jag stängde av "spela vidare" och "förslag" på Spotify, för att det bara är märkligt skräp som kommer. Kör radion ibland men den har blivit sämre.

  42. #2682
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    Sett första avsnittet, helt 0k för att vara svenskt

  43. #2683
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	signal-2022-10-12-165642_002.jpeg 
Visningar:	57 
Storlek:	263,0 KB 
Id:	108943

    sjukt förvirrande se denna bild först. det var aldrig ngn sån demo utanför domstolen. hörde att brokep, världens snällaste men också väldigt vältalig, skildras som ngn slags fundamentalist. vet inte om jag vill se det här, lär ju blivit ngn slags i grunden panegyrisk hyllning till "demokratiserande av musiken" (istället för en skildring av inhängnad av allmänningar för att tjäna feta cash)

  44. #2684
    nordbeck
    nordbeck är inte uppkopplad
    nordbecks avatar
    Veteran
    Jag såg intervju med skådespelarna på nyhetsmorgon. Tydligen är det sex avsnitt ur sex olika perspektiv. Så karaktärerna är inte baserade på verkligheten utan utifrån ifrån dessa sex perspektiv. Dessutom är det rätt mycket fiktion även när det gäller storyn.

  45. #2685
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av nordbeck Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag såg intervju med skådespelarna på nyhetsmorgon. Tydligen är det sex avsnitt ur sex olika perspektiv. Så karaktärerna är inte baserade på verkligheten utan utifrån ifrån dessa sex perspektiv. Dessutom är det rätt mycket fiktion även när det gäller storyn.
    Samma här. Men det är nog många som kommer att tolka den som nå'n sorts spelad dokumentär. Jag är lite mixat nyfiken eftersom min bild är att ingen i kärnan av Spotify egentligen verkar bry sig särskilt mycket om musik. Kanske fel av mig, men jag väljer att tro på det så länge.

  46. #2686
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Är väldigt irriterad på Spotifys senaste layout i desktop appen.
    Den visar inte ens alla album/singlar/ep's. Börjas synas tydligt på stats att dom som inte syns direkt utan ligger dolda under "visa alla" spelas minst.
    Klickar jag även på exempelvis ett album så radas hela katalogen upp som en slags spellista. Skitdrygt. Vill ha det som förr där endast det album man klickar på syns.

  47. #2687
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Såg tre avsnitt av Spotify-serien igår och tyckte den var underhållande.

  48. #2688
    Ingemar Stålholm
    Ingemar Stålholm är inte uppkopplad

    Senior
    Om jag minns boken rätt så var den skriven utan tillgång till grundarna, så det var bara sekundära källor som låg till grund för den. Tycker mig även minnas att bokens kapitel speglar avsnitten.

    Har sett tre avsnitt å tycker väl att det är helt ok underhållning (pluspoäng för att det känns som en oldskoolproduktion med sånt där övertydligt uttal i replikerna).

  49. #2689
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Snart sett klart serien, riktigt bra faktiskt.

  50. #2690
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Ingen som saknar DC++ och repiga cdr med 128or?
    Skämt åsido: Bandcamp borde verkligen gå all in som Spotifykiller. Betala artisterna direkt.

  51. #2691
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ingen som saknar DC++ och repiga cdr med 128or?
    Skämt åsido: Bandcamp borde verkligen gå all in som Spotifykiller. Betala artisterna direkt.
    Jag har fortfarande vissa 128or. Lagligt kopierade från kompisars cd för typ tjugo år sedan. Grindcore är bäst när cymbalerna inte hörs, tydligen?

  52. #2692
    Ambulansen
    Ambulansen är uppkopplad nu
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Det är väl det att folk i slutändan föredrar ett "monopol" där så många som möjligt redan har samma system. =Spotify. Ingen jag känner utanför musikskaparkretsar orkar någonsin lyssna nån annanstans.

    Konstigt det där tycker jag fortfarande, att man inte kan ladda upp sin musik själv på spotify. Hela aggregatorgrejen känns så jävla 1920 på nåt sätt.

  53. #2693
    KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ingen som saknar DC++ och repiga cdr med 128or?
    Jag kommer ihåg när jag skickade en mp3a rarad till typ 7 disketter (lång låt) till en kille jag brukade swappa med.

  54. #2694
    Ambulansen
    Ambulansen är uppkopplad nu
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Får en att fundera. Hur mycket kassettband behövs för att datalagra en mp3, istället för att banda låten som vanligt? Kul tanke

  55. #2695
    Hugo Hasslo
    Hugo Hasslo är inte uppkopplad
    Hugo Hasslos avatar
    Veteran
    https://www.c64-wiki.com/wiki/Datassette
    The datassette accepts standard cassette tapes, and a 90-minutes tape (45 minutes on each side) will hold on the order of 150 kilobytes on each side if no compression or fast loader is used.
    Så 300 kb per kassett och en mp på säg 3mb ger oss 10 kassetter. Du får dessutom en brusfri digital version jämfört med om du hade spelat in låten analogt
    Senast redigerat av Hugo Hasslo den 2022-10-20 klockan 16:49. Anledning: tog bort rubriken som hamnat där av någon anledning :)

  56. #2696
    Ambulansen
    Ambulansen är uppkopplad nu
    Ambulansens avatar
    Moderator
    SÅ borde man ge ut sin musik

  57. #2697
    Ingemar Stålholm
    Ingemar Stålholm är inte uppkopplad

    Senior
    Haha well, with the goat farm and all, I barely got time for music...

  58. #2698
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Serien är underhållande, det känns som om alla framställs ganska sympatiskt utom Danne som är beredd att offra alla i sin väg framåt.

  59. #2699
    Peeter
    Peeter är inte uppkopplad
    Peeters avatar
    Senior
    Intressant inlägg av brokep i Sydsvenskan:
    https://www.sydsvenskan.se/2022-10-2...t-porrmustasch
    Citat Ursprungligen postat av altemark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	signal-2022-10-12-165642_002.jpeg 
Visningar:	57 
Storlek:	263,0 KB 
Id:	108943

    sjukt förvirrande se denna bild först. det var aldrig ngn sån demo utanför domstolen. hörde att brokep, världens snällaste men också väldigt vältalig, skildras som ngn slags fundamentalist. vet inte om jag vill se det här, lär ju blivit ngn slags i grunden panegyrisk hyllning till "demokratiserande av musiken" (istället för en skildring av inhängnad av allmänningar för att tjäna feta cash)

  60. #2700
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage

    https://youtu.be/gDfNRWsMRsU


    Benn Jordan pratar om hur Spotify Will Ultimately Fail. Intressanta tankar och jämförelser med andra branscher.

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-05, 02:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •