Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 71

Ämne: Nytt på gång från Depeche Mode

  1. #1
    Odd Bobs avatar
    Veteran

    Nytt på gång från Depeche Mode

    Jaaaaaajamän! Vad ska man säga. ett givet semestermål! Nu är ju Arvika inbokad!

    Men låt oss då fråga oss om hur det nya låter. Vad tycker ni om det som gavs på pressen idag ?
    Senast redigerat av jgb den 2008-10-07 klockan 08:20.

  2. #2
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    (har flyttat och klippt lite i Odd Bobs inlägg om ni tycker det känns förvirrat )

  3. #3
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Finns det nån mer info om "nytt på gång" mer än att de ska turnera igen...? Länkar uppskattas....

  4. #4
    deadbeats avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Odd Bob Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men låt oss då fråga oss om hur det nya låter. Vad tycker ni om det som gavs på pressen idag ?
    Vad? Vart?

  5. #5

  6. #6
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    De håller på med ett nytt album, utöver turnen.

    Citat från Release Magazine
    As expected, Depeche Mode revealed their current future plans on a press conference in Berlin at 13.30 today. Dave Gahan, Martin Gore and Andy Fletcher were in really good mode. Amongst all the jokes we gathered some hard facts. First of all, the new, yet untitled 12th album, is scheduled for April.

    - Martin has written some really great songs, said Gahan, who also contributes as a song writer. So far, two of his contributions have been recorded but it remains to be seen which songs make it to the album. The band has a vast amount of songs to chose from this time around.

    - We have to release a triple album, Andy Fletcher joked.

    Martin Gore has bought lots of old equipment and the team is struggling to make it work together with modern technology. At least parts of the new album will be built on machines from the band's history and appears to be very electronic and back to the roots. Two snippets were played in Berlin.

    Anton Corbijn is doing artwork and photos, for starters at least.

    "Tour of the Universe 2009" starts on May 10 in Tel Aviv where they had to cancel on the last tour. It will be Depeche Mode's first stadion tour which will reach 1.3 million people. It will lean heavily on eastern Europe and many classic stops in Europe have been neglected. In Sweden, a dream comes true for the Arvika Festival.

    The European leg looks like this:

    May 10 Tel Aviv, 12 Athens, 14 Istanbul, 16 Bucharest, 18 Sofia, 20 Belgrade, 21 Zagreb, 23 Warsaw, 25 Riga, 27 Vilnius, 30 London.

    June 2 Hamburg, 4 Düsseldorf, 7 Leipzig, 10 Berlin, 12 Frankfurt, 13 Munich, 16 Rome, 18 Milan, 20 Werchter, 22 Bratislava, 23 Budapest, 25 Prague, 27 Paris, 30 Copenhagen.

    July 2 Bergen, 3 Arvika, 11 Porto.

    After Europe, North and South America awaits.

  7. #7

  8. #8
    deleted user
    Svårt att uppfatta så jättemycket om nya låtarna i YouTube-klippet, men jag tyckte absolut att det lät lovande. På något vis som en fortsättning på "Playing The Angel", vilket är helt ok för mig.

  9. #9
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Hmm. Estetiken med de röda formerna påminner om nån Play Station-reklam möter 90-tals-goth. Tryck kryss, fyrkant, triangel, ring...

  10. #10
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av lisab Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm. Estetiken med de röda formerna påminner om nån Play Station-reklam möter 90-tals-goth. Tryck kryss, fyrkant, triangel, ring...
    Tycker det jag sett det nån annanstans också...hmm...


  11. #11
    deleted user
    MTV:s hemsida är insatta och berättar lite fakta sådär på en höft:

    "It will be Depeche Mode's first full-length release since 1997's Ultra, which featured the singles "Barrel of a Gun" and "It's No Good," and it'll be their first new music since the 1998 maxi-single "Only When I Lose Myself,"

    Herregud.

    EDIT!: Haha... fan. Dumstruten på mig. Det var visst en artikel från 2001. Inte lura mig så, lisab!
    Senast redigerat av Skilling den 2008-10-07 klockan 11:04.

  12. #12
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Från Release Magazine
    Following Monday's tour announcement, EMI reports that Depeche Mode's new album now has a fixed date: April 20. EMI-owned Mute with label boss Daniel Miller will still handle Depeche Mode, and EMI will take the release to the world including USA (previously managed by Warner).

  13. #13
    JFM
    JFM är inte uppkopplad
    JFMs avatar
    Senior
    Har precis köpt biljett till Olympiastadion i Berlin

  14. #14
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    "Martin Gore has bought lots of old equipment and the team is struggling to make it work together with modern technology. At least parts of the new album will be built on machines from the band's history and appears to be very electronic and back to the roots."


    Detta låter mycket lovande. Gamla anloga ARP synthar och en arme av E-Max och Emmulator II:or?

  15. #15
    waveterm
    waveterm är inte uppkopplad
    waveterms avatar
    Veteran
    Nja.......mina källor säger att de har köpt ett gäng Roland D-20, Kawai K-1 II, Yamaha SY-55:or etc.....

    Tydligen så har de problem att haja konceptet Midi. Att man måste koppla sladdar mellan maskinerna. De är så vana med att bara klicka på macbook-skärmarna.

    WT

  16. #16
    Glitzerstrahl
    Glitzerstrahl är inte uppkopplad
    Glitzerstrahls avatar
    Senior
    Jag vill minnas att Martin har 3 st ARP 2600 (vilket även den här länken bekräftar Fashionable Facsimiles), så det kanske han inte behöver fler av...

  17. #17
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran
    Hoppas vi får se och höra lite mer av Fletchers underbara keyboardspelande då.

    YouTube - Depeche Mode - Puppets - late 1981 - RARE!


  18. #18
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Jfm010 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har precis köpt biljett till Olympiastadion i Berlin
    Samma här!

  19. #19
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Spirits in the forest heter en dokumentär som kommer till svenska biografer i höst.


    https://youtu.be/-ldu3SqE4II



    https://www.gp.se/kultur/kultur-nöje...tär-1.18600760

    "Spirits in the forest" kommer att visas på biografer världen över, men endast en kväll – den 21 november. I Sverige kommer filmen visas på ett 30-tal biografer, från Kiruna i norr till Malmö i söder.

  20. #20
    Ringflower
    Ringflower är inte uppkopplad
    Ringflowers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Spirits in the forest heter en dokumentär som kommer till svenska biografer i höst.


    https://youtu.be/-ldu3SqE4II



    https://www.gp.se/kultur/kultur-nöje...tär-1.18600760



    Biljett köpt på Bio Rio. Skönt att det inte bara är ännu en konsert film utan en annan synvinkel.

  21. #21
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Sänds den inte på duken där framme alltså?

  22. #22
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sänds den inte på duken där framme alltså?
    Vad menar du?

  23. #23
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Biljett till malmöshowen införskaffad. Men kl 2100.. hoppas man håller sig vaken tills dess

  24. #24
    abod
    abod är inte uppkopplad
    abods avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad menar du?
    Var nog ett vitsigt inlägg på ringflowers ”- en annan synvinkel”.

    Verkar som en intressant film ändå, corbijn gör ju oftast bra grejer med depeche.

  25. #25
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Upplägget verkar likna det som de hade i dokumentärfilmen 101, där man fick följa olika fans som var på väg till deras 101:a konsert på Music for the Masses turnen.

  26. #26
    abod
    abod är inte uppkopplad
    abods avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av tommyc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Upplägget verkar likna det som de hade i dokumentärfilmen 101, där man fick följa olika fans som var på väg till deras 101:a konsert på Music for the Masses turnen.
    Jag gjorde också den kopplingen, men här verkar corbijn ha fokuserat mer på hur DM påverkat fansens liv på olika sätt.

  27. #27
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    För er som ändå tycker det hade varit trevligt med en hel konsert från förra turnén tror jag nog vi kan vara säkra på att den släpps som "bonus" på en kommande Blu-Ray av Spirits in the forest.

  28. #28
    Ringflower
    Ringflower är inte uppkopplad
    Ringflowers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För er som ändå tycker det hade varit trevligt med en hel konsert från förra turnén tror jag nog vi kan vara säkra på att den släpps som "bonus" på en kommande Blu-Ray av Spirits in the forest.

    Oj! Lyckades du också få tag i en av test DVD
    filmerna från www.eil.com

  29. #29
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ringflower Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oj! Lyckades du också få tag i en av test DVD
    filmerna från www.eil.com
    Hehe, nej faktiskt inte. Jag är fortfarande ett fan, men kanske inte lika fanatisk som en gång i tiden.

  30. #30
    Ringflower
    Ringflower är inte uppkopplad
    Ringflowers avatar
    Veteran
    Samma här. Har slutat för länge sen att samla osv. Och ifall någon undrar så fanns det inga test DVD på eil för kommande släpp.

  31. #31
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    OT: 101 är den bästa liveskivan som gjorts alla kategorier. (med reservation för att alla inte tycker likadant)

  32. #32
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    En medioker och väldigt dyr box, den 22/11.
    En bok, 18 cd med gammal skåpmat. 330 euro.

  33. #33
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kloon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En medioker och väldigt dyr box, den 22/11.
    En bok, 18 cd med gammal skåpmat. 330 euro.
    Jaha, är det därför alla DMs skivomslag har blivit gråvita på Spotify?
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DM-omslag.PNG 
Visningar:	11 
Storlek:	91,9 KB 
Id:	89714

  34. #34
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Yes.

  35. #35
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Haha, undrade också igår

  36. #36
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Alltså, va' fan. Nej, dags att pensionera gubbarna känns det som.

  37. #37
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Vill fasen ha ett rejält retrosläpp, med en ordentlig virveltrumma! Martins finurliga texter och massa dåliga samplingar (som blir bra)!

  38. #38
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vill fasen ha ett rejält retrosläpp, med en ordentlig virveltrumma! Martins finurliga texter och massa dåliga samplingar (som blir bra)!
    Virveltrumma? Vad är det nu för fel på "Master & Servant"?

  39. #39
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Virveltrumma? Vad är det nu för fel på "Master & Servant"?
    Skulle vara roligt att höra kanalen med den!

  40. #40
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Det var den de glömde omuta vid mixning va'?

  41. #41
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det var den de glömde omuta vid mixning va'?
    Präxiz!

  42. #42
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Medan ni väntar på den andra filmen.

    Our Hobby is Depeche Mode

    https://vimeo.com/362265825
    https://www.youtube.com/watch?v=kk2thrDgFKc

    In Russia, May 9 is Victory Day, a national holiday. It’s also the birthday of Dave Gahan, lead singer with Depeche Mode, and a group of Muscovite fans have declared it Dave Day, gathering together to celebrate the group with homemade banners, mass sing-alongs and club nights. In Russia and countries of the former Soviet Union, the band’s music has been treasured since it was only available on illegal bootlegged cassettes in the 1980s, and it formed the soundtrack of the march toward freedom those countries embarked upon following the fall of the Berlin Wall. This situation is mirrored in Tehran, where fans take huge risks in listening to their music in a country that has banned all Western music since the Islamic Revolution. In the UK, the church of St Edward King and Martyr in Cambridge holds services for goths where they play Depeche Mode records. Turner Prize-winning artist Jeremy Deller and filmmaker Nicholas Abrahams tell these and other stories of faith and devotion from around the world in this fascinating and inspired documentary about fandom, which is at turns bizarre, funny, sad and often touching.

  43. #43
    abod
    abod är inte uppkopplad
    abods avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Spirits in the forest heter en dokumentär som kommer till svenska biografer i höst.


    https://youtu.be/-ldu3SqE4II



    https://www.gp.se/kultur/kultur-nöje...tär-1.18600760




    Någon från 99musik som ska gå på filmstaden i Gävle 21/11 ?
    Skulle ju vara kul att träffas innan .

  44. #44
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Jamen det kanske kan vara något, så man får höra de där låtarna live. Till skillnad från när jag betalade biljett för att se dom på friends arena, det var ett komplett scam.

  45. #45
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rwq Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jamen det kanske kan vara något, så man får höra de där låtarna live. Till skillnad från när jag betalade biljett för att se dom på friends arena, det var ett komplett scam.
    Vadå, var det fejk?

  46. #46
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Nä men det var så dåligt ljud att det var ett skämt.

  47. #47
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rwq Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nä men det var så dåligt ljud att det var ett skämt.
    Aha, trist


    Uh, nu googlade jag, många missnöjda, under helt skilda evenemang och akter.
    Och arrangörerna slår ifrån sig helt "ljud är subjektivt". Blä!

  48. #48
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Där jag stod då var ljudet ok (lite lågt kanske), men framförallt kändes scenen anpassad efter Globen snarare än Friends. Kändes lite lustigt.

  49. #49
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av rwq Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nä men det var så dåligt ljud att det var ett skämt.
    håller med. I Köpenhamn betalade jag dyrt för att få plats i "Gyllene cirkeln" längst fram. Men de hade proppat hela cirkelen FULL med folk OCH ljudet var fruktansvärt skränigt. Hörde enbart Christians trummor o Dave. Aldrig mer Arenan för min del

  50. #50
    Ringflower
    Ringflower är inte uppkopplad
    Ringflowers avatar
    Veteran
    Missade "Friends-konserten" då jag var med dottern och såg Shawn Mendes i Berlin. Men vi tog tåget till
    den andra spelningen som var i Amsterdam. Tight inomhusarena och 16000 personer. Ångrar mig inte en sekund.


    https://youtu.be/TapUiBMKlyA

  51. #51
    rwq
    rwq är inte uppkopplad
    rwqs avatar
    Veteran
    Förlåt för att det här blev värsta gnäll tråden! 25 nog, spirits in the forest, fyris bio, Uppsala!

  52. #52
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    "Förra" konsertrundan gick jag på tre olika konserter. "Den här vändan" blev det bara en ynka - mest beroende på att det inte var superbra helt enkelt, den där ständigt slamrande Christian Eigner, Peter Gordenas smöriga klaviaturspel, hela rockkonsertskänslan (det är inte direkt någon svart andakt längre), de melodifattiga sångerna, det ganska kassa ljudet, de sugiga livemixarna på kultspåren ... ja det mesta bidrog.

  53. #53
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ja det mesta bidrog.
    Fett mkt tålamod iallafall! Själv tyckte jag live-magin var borta 98...

  54. #54
    bakKbone
    bakKbone är inte uppkopplad

    Senior
    Någon borde göra en "fall from grace"-doku om alla band som är världens bästa ena sekunden, och sen i nästa inte kan spela en ton eller göra en låt som ens påminner vagt om vad som gjorde bandet stort.. Jag har gjort exakt samma resa med DM, Cure, Nitzer Ebb och Metallica & pet shop boys o säkert många som jag glömt. En sekund är det bara borta, ingen magi kvar, inte ens av misstag. Obegripligt märkligt.

  55. #55
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av bakKbone Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon borde göra en "fall from grace"-doku om alla band som är världens bästa ena sekunden, och sen i nästa inte kan spela en ton eller göra en låt som ens påminner vagt om vad som gjorde bandet stort.. Jag har gjort exakt samma resa med DM, Cure, Nitzer Ebb och Metallica & pet shop boys o säkert många som jag glömt. En sekund är det bara borta, ingen magi kvar, inte ens av misstag. Obegripligt märkligt.
    Jarre, Front 242, Vangelis, Erasure ... jag tror det är lite av en naturlag.

  56. #56
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jarre, Front 242, Vangelis, Erasure ... jag tror det är lite av en naturlag.
    Det skall dock sägas att DM är förhållandevis bra i jämförelsen här. De är långt från vad de en gång var, men ändå lyssningsbara och en del riktigt bra låtar.

    Nutida Jarre är ju exempelvis inte ens lyssningsbar, det är pinsamt dåligt.
    Senast redigerat av Amonhoteph den 2019-11-05 klockan 20:27.

  57. #57
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Fast Metallica har verkligen återhämtat sig!
    Och Visage släppte två kanonalbum senare!

    Väntar på att DM ska göra samma.

  58. #58
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Äähh, ni överdriver. Depeche kan fortfarande. När jag såg dem i Antwerpen förra året så var det en av top tio konserter jag sett.

    Och klumpa inte ihop Pet Shop Boys med diverse band som inte levererar. De kan fortfarande, Dreamland som släpptes nyligen är av hög klass, även om de senaste året har de haft färre top hits. Inte illa av två sextioåringar.

  59. #59
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast Metallica har verkligen återhämtat sig!
    Och Visage släppte två kanonalbum senare!

    Väntar på att DM ska göra samma.
    Ett sista album - med Wilder tillbaka - så är jag nöjd.

    Ett stort problem är ju Gores låtskrivande. En del av Gahans låtar är bättre helt enkelt. Gahans samarbete med Soulsavers de senaste åren har ju dessutom varit intressantare är DM:s egna skivor.

  60. #60
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och klumpa inte ihop Pet Shop Boys med diverse band som inte levererar. De kan fortfarande, Dreamland som släpptes nyligen är av hög klass, även om de senaste året har de haft färre top hits. Inte illa av två sextioåringar.
    ja, nämn inte PSB i detta sammanhang!!!

Liknande ämnen

  1. Se Depeche Mode Live
    Av Kloon i forum Skivor & artister
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-06-15, 17:09
  2. Depeche Mode Turné!
    Av Kloon i forum Skivor & artister
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 10:09
  3. Nytt album Depeche Mode
    Av Kloon i forum Skivor & artister
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-07-05, 17:52
  4. Depeche Mode tröja??
    Av Cytex i forum Allmänt om musik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-04, 01:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •