Resultat 1 till 26 av 26

Ämne: Problem med M-audio delta 1010LT och Cubase SX3

  1. #1
    indigo
    indigo är inte uppkopplad
    indigos avatar
    Veteran

    Problem med M-audio delta 1010LT och Cubase SX3

    Hej!

    Jag får inte mitt M-audio delta 1010LT ljudkort att fungera som jag vill i Cubase SX3. Problemet är att jag inte får något ljud från vänster högtalare. Jag har valt delta analog 1 out och delta analog 2 out som stereo out 1. Jag får ljud från höger men ej från vänster. Stänger jag ner cubase coh spelar en vanlig mp3a så hörs det ifrån bägge högtalarna. Vilket utesluter trasiga/dåliga kablar. Jag har sedan gått igenom alla de återstående utgående kablarna ifall signalen gått genom någon annan men så var inte fallet. Testat att skicka signalen via alla 4 stereo out/mono out men får fortfarande inget ljud. Någon som vet vad som kan vara felet?

    Tacksam för hjälp.

    Mvh// indigo

  2. #2
    indigo
    indigo är inte uppkopplad
    indigos avatar
    Veteran
    Jag testade att uppdatera drivrutinerna till de absolut senaste. Tror de var från Juni i år. Dock utan resultat. Jag testade att ominstallera både cubase och ljudkortet, utan resultat. Testade det med PT m-powered och det verkade funka som det skulle, testade även i lite andra mindre ljudredigeringsprogram och mediaspelare och visst fick jag ljud ifrån bägge högtalare. Testade att ändra asio drivare i cubase till asio4all och vips så funkade det. Dock med lite för lång latency för min smak. Så jag tog hem en äldre drivrutin till kortet med namnet 5.10.00.5057v3 och det verkar än så länge att den funkar som den ska, dock ser kontrollpanelen ut som win 3.11 . Hade tidigare 5.10.00.5069v3 installerat.

    Någon annan som använder m-audio 1010LT och Cubase?

  3. #3
    limpan2
    limpan2 är inte uppkopplad
    limpan2s avatar
    Senior
    Jag hade också det problemet med ett annat ljudkort för längesen men det var bara en liten inställning i cubase. Kommer tyvärr inte ihåg vad det var jag ändrade men det är väl bara prova sig fram.

  4. #4
    plastocid
    plastocid är inte uppkopplad

    Senior
    Jag kör också 1010lt och cubase sx3, men jag känner inte alls igen problemet så jag kan inte hjälpa till.

  5. #5
    Dr Dront
    Dr Dront är inte uppkopplad
    Dr Dronts avatar
    Senior
    oj, bråkar mitt gamla ljudkort? Jag känner faktiskt igen problemet, och ja, det är någon fjantig liten inställning någonstans.. det är ju ett bra ljudkort, med ful och otrevlig egen programvara.. Innan jag ens lyckades centrera panoreringen (två år)
    Ge inte upp hoppet om de färskare drivrutinerna. Jag använde själv Sx3 till det

  6. #6
    indigo
    indigo är inte uppkopplad
    indigos avatar
    Veteran
    Plastocid: Vilken version på drivaren kör du?

    Dr Dront: Förhoppningsvis är det någon liten fjantgrej men jag har suttit i dagar bokstavligen och testat allt jag kommit över men utan resultat. Jag tycker att det borde vara någon inställning i Vst connections där man sätter In och ut -gångarna men tråkigt nog händer inget när jag ändrar där.

    Vad är detta för magisk inställning jag söker? :/

  7. #7
    Dr Dront
    Dr Dront är inte uppkopplad
    Dr Dronts avatar
    Senior
    Jo just det.. utgångarna kan ju antingen i Cubase "paras ihop" som stereokanaler eller som enskilda monokanaler.. Det är inte där det spökar till sig?

  8. #8
    indigo
    indigo är inte uppkopplad
    indigos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Dr Dront Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo just det.. utgångarna kan ju antingen i Cubase "paras ihop" som stereokanaler eller som enskilda monokanaler.. Det är inte där det spökar till sig?
    Tyvärr. Har testat alla möjliga kombinationer där. 8 mono, 4 stereo, 1 stereo + 6 mono, endast stereo out etc. Blir ingen skillnad.

  9. #9
    deadbeats avatar
    Veteran
    Det är inte nån inställning i själva masterregeln i Cubase-mixern? Tokig panorering eller nåt sånt?

  10. #10
    indigo
    indigo är inte uppkopplad
    indigos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av deadbeat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är inte nån inställning i själva masterregeln i Cubase-mixern? Tokig panorering eller nåt sånt?
    Har kollat även där. Tycker det vore konstigt om cubase mixer ändrade sig beroende på vilken asio drivrutin man kör.

  11. #11
    plastocid
    plastocid är inte uppkopplad

    Senior
    Jag kör senaste drivrutinerna från m-audios sida.

    Nu har jag nyss installerat om windows så det ska bli spännande att se om det blir några problem när jag orkar installera Cubase igen.

  12. #12
    indigo
    indigo är inte uppkopplad
    indigos avatar
    Veteran
    Återkom gärna och berätta hur det gick

  13. #13
    indigo
    indigo är inte uppkopplad
    indigos avatar
    Veteran
    Arghh får det verkligen inte att funka. Slänger snart ut datorn

    Tips någon? Vad som helst.

  14. #14
    plastocid
    plastocid är inte uppkopplad

    Senior
    Jag installerade just Cubase igen och det fungerade direkt. Det enda jag behövde ställa in var M-Audio Delta ASIO i "Device Setup"-menyn och ändra Device port i "VST Connections"-menyn till Analog delta 3 respektive 4 in delta 1010lt.

    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig.

  15. #15
    indigo
    indigo är inte uppkopplad
    indigos avatar
    Veteran
    Jag har forskat ytterliggare. Testade att byta PCI-port, nergraderade drivrutinerna men inget funkar. Jag får inte ljud ifrån utgång 1 från ljudkortet när jag kör Cubase SX 3, samt inte heller utgång 8 till och från beroende på vilka drivrutiner tror jag. Jag testade att med Cubase SE och allt fungerade prima men att gå tillbaka till det känns sådär lagom skoj. Känns som jag har testat allt. Någon som har något förslag?

  16. #16
    plastocid
    plastocid är inte uppkopplad

    Senior
    Känns som att det antingen är fel på ditt kort eller på din dator, hård- eller mjukvarumässigt. Installera om ditt OS och se om det fungerar, och om inte så kan du ju testa ljudkortet i någon polares dator. Om det fungerar i polarens dator men inte med nytt operativsystem så kan man väl misstänka någon sorts hårdvarufel i din dator.

  17. #17
    indigo
    indigo är inte uppkopplad
    indigos avatar
    Veteran
    Sagt och gjort. Jag testade det med min sambos dator och hör och häpna det funkade. Hennes är en AMD med XP Home på och min är en Intel med XP Professional. Vad tycker ni att jag ska göra? Ska jag testa att installera XP Home på den? Jobbigaste blir att hitta utrymme till de 160 gig som finns på den om jag ska blåsa rent den

  18. #18
    odlarn
    odlarn är inte uppkopplad
    odlarns avatar
    Veteran
    Testa att blåsa den och installera om samma XP du har nu... home är ju inge kul.

  19. #19
    plastocid
    plastocid är inte uppkopplad

    Senior
    Det ska funka med professional, det kör jag. Det räcker nog att installera om såvida du inte har något konstigt hårdvarufel, men då funkar det antagligen inte med home heller.

  20. #20
    Dr Dront
    Dr Dront är inte uppkopplad
    Dr Dronts avatar
    Senior
    Jag körde professional, och då funkade kortet... Installera över OS? Då behöver du inte skuffa undan nåt..

  21. #21
    indigo
    indigo är inte uppkopplad
    indigos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Dr Dront Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag körde professional, och då funkade kortet... Installera över OS? Då behöver du inte skuffa undan nåt..
    Du menar bara installera över det jag har nu? Tror jag har gjort så någon gång tidigare av misstag. Man får välja vilken utav dem man vill köra när man bootar up datorn eller? Hur funkar det att ta bort det sedan? Borde inte sådant orsaka mer problem egentligen?

  22. #22
    tanuki
    tanuki är inte uppkopplad
    tanukis avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Oftast kan du välja att blåsa befintlig installation av Windows när du gör en nyinstallation, utan att behöva formatera hela hårddisken. Det beror dock lite på vilken Windows-version du har (OEM, retail, etc.).

  23. #23
    PBIT
    PBIT är inte uppkopplad
    PBITs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av tanuki Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oftast kan du välja att blåsa befintlig installation av Windows när du gör en nyinstallation, utan att behöva formatera hela hårddisken. Det beror dock lite på vilken Windows-version du har (OEM, retail, etc.).
    Oftast - men inte alltid. har du problem med drivisar eller annat i Windows som spökar så brukar dessa fel hänga kvar. Å för guds skull - byt inte till Home.

    Själv kör jag med Delta 1010 - alltså den där rackversionen. Men jag har aldrig haft detta problem. Däremot så bråkar drivisen ibland när man har dualboot på datorn.

  24. #24
    tanuki
    tanuki är inte uppkopplad
    tanukis avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Det är sant. Installationsprogrammet för Windows tar förvisso bort den befintliga installationskatalogen innan den påbörjar en ny installation (om man inte väljer att bara "reparera" installationen), men med tanke på att dagens drivrutiner ofta innehåller en mängd extra mjukvara med allt från VST's till kontrollpaneler som lägger sig i andra kataloger på systemet kan det mycket väl kvarstå om man inte blåser allting.

  25. #25
    PBIT
    PBIT är inte uppkopplad
    PBITs avatar
    Senior
    Ursäkta att jag drar i en gammal tråd men det bara slog mig helt plötsligt att problemet kanske ligger i att du använder chipset-drivisar från M$ och inte från tillverkaren???

  26. #26
    indigo
    indigo är inte uppkopplad
    indigos avatar
    Veteran
    Tänkte bara att jag fick det att fungera genom att blåsa rent hela datorn och installera allt på nytt. :/

Liknande ämnen

  1. M-Audio Delta 1010LT - problem med input
    Av Danneman101 i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 20:32
  2. En fråga om M-audio Delta 1010LT
    Av toka i forum Inspelning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 18:41
  3. M-Audio Delta 1010LT och Cubase
    Av plastocid i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-01-27, 19:01
  4. M-Audio Delta 1010LT
    Av recluse i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-05-08, 16:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •