Resultat 1 till 20 av 20

Ämne: Britney Spears Live Isolated Microphone

  1. #1
    olivettis avatar
    Veteran

    Britney Spears Live Isolated Microphone


  2. #2

    tillfälligt låst - kontakta admin

  3. #3
    sebsongs
    sebsongs är inte uppkopplad
    sebsongss avatar
    Senior
    Är det verkligen på riktigt?
    Jag hade inte mycket respekt för den tjejen från början, men det där är ju miserabelt fullständigt otroligt smaklöst dåligt!

  4. #4
    Olle Truck
    Olle Truck är inte uppkopplad
    Olle Trucks avatar
    Veteran
    Jag undrar också det... det cirkulerade något ifrån Enrique Iglesias för ett tag sen, som jag också undrar om det var riktigt. Han ska i och för sig vara en kass sångare. Britney ska vara en hyfsad sångerska, inte alls "i klass" med sin berömmelse, men inte usel heller. Jag har sett klipp ifrån när hon var liten och uppträdde, och då sjunger hon väldigt bra för ett barn (hon var nog hårt drillad). Å andra sidan, om hon typ sjunger playback utan riktig medhörning och dansar samtidigt, så skulle jag kunna tänka mig att det låter jävligt.

  5. #5
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    En länk till Iglesias?

    BTW, han Andreas idoldomaren sa något i stil med "jag har jobbat med Enrique och han sjunger faktiskt lika dåligt som du, men han har en känd pappa som sjunger lite bättre."

  6. #6
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Tydlig fejk, men kul ändå.

    YouTube - Enrique Iglesias live haha))

  7. #7
    Glitzerstrahl
    Glitzerstrahl är inte uppkopplad
    Glitzerstrahls avatar
    Senior
    Om det ändå är playback (alltså att Britney inte hörs ut), förstår jag inte vad det spelar för roll om hon låter så här. Varför fokusera på att sjunga bra om det ändå inte hörs? Det är väl bättre att fokusera på de andra bitarna i uppträdandet.
    Senast redigerat av Glitzerstrahl den 2008-09-05 klockan 12:43. Anledning: Begreppsförvirring av mig...

  8. #8
    indigo
    indigo är inte uppkopplad
    indigos avatar
    Veteran
    Singback är när musiken är förinspelat men sången är live. Vilket det inte är i detta fallet. Även om jag tror att deras tanke är att man ska tro det.

    Jag håller helt med Glitzerstrahl även om jag kan tycka att det är en aning komiskt. När det nu kommer ut sådana här videos lite titt som tätt undrar jag varför de inte använder dummiemickar egentligen? Mest en tanke. Så slipper de all dålig publicitet som följer. Hon behöver ju ändå så ingen medhörning på sången när hon bara flåsar. Kalla mig naiv men jag tror inte att varken Britney Spears eller Enrique Iglesias videor är fake. Tror mer att när de framfört playback så har de fokuserat mer på att se coola ut än att faktiskt sjunga bra då det inte spelar någon större roll.
    Senast redigerat av indigo den 2008-09-05 klockan 13:14. Anledning: Snurrig, och kan inte skriva....

  9. #9

    tillfälligt låst - kontakta admin
    Citat Ursprungligen postat av platon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En länk till Iglesias?

    BTW, han Andreas idoldomaren sa något i stil med "jag har jobbat med Enrique och han sjunger faktiskt lika dåligt som du, men han har en känd pappa som sjunger lite bättre."
    Lite OT men snart står det väl i skvallerpressen (läs Expressen/Aftonbladet) "Idol dommare i bråk med Enrique" eller liknande.

    Mvh

  10. #10
    Glitzerstrahl
    Glitzerstrahl är inte uppkopplad
    Glitzerstrahls avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av indigo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Singback är när allt utom musiken är förinspelat men sången är live..
    Lite förvirring hos dig också... Musiken är ju förinspelad.

    Jag förstår inte heller vad mikrofonen används till. Är det så att ljudet från den går ut efter låtarna, så hon typ kan säga "thank you"?

  11. #11
    makari
    makari är inte uppkopplad
    makaris avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Glitzerstrahl Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det så att ljudet från den går ut efter låtarna, så hon typ kan säga "thank you"?
    Ja, det är väl det den är till för antar jag. Ibland har jag iofs märkt att de kör singback fast med sången från skivan med också, fast lite lägre mixad. Ett sätt att få det live, fast inte fullt lika illa som live eller nåt antar jag.

    Men som du sa, hela grejen med att spela in signalen för att bevis att personen inte kan sjunga är ju rätt fånig för vem bryr sig om att träffa toner med playback utan medhörning liksom

  12. #12
    indigo
    indigo är inte uppkopplad
    indigos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Glitzerstrahl Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite förvirring hos dig också... Musiken är ju förinspelad.

    Jag förstår inte heller vad mikrofonen används till. Är det så att ljudet från den går ut efter låtarna, så hon typ kan säga "thank you"?
    Haha ja minst sagt. Singback är när all musik är förinspelad, men sången framförs live. Så

  13. #13
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Sen finns det ju faktiskt artister som av naturen sjunger rent och starkt, typ Stones, Beatles, Gabriel och U2 (oftast).

  14. #14
    Martin Pettersson
    Martin Pettersson är inte uppkopplad
    Martin Petterssons avatar
    Veteran
    Om man nu ska mima till playback och genomföra ett mindre maratonlopp i form av dans och scenshow så skulle även jag skita i att sjunga rent. Varför bry sig? Samma sak i Iglesias-fallet. Den historien drevs så långt att han till slut blev tvungen att sjunga live i radio kompad med endast en akustisk gitarr för att bevisa att han faktiskt kan sjunga.

  15. #15
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av platon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sen finns det ju faktiskt artister som av naturen sjunger rent och starkt, typ Stones, Beatles, Gabriel och U2 (oftast).
    Jo fast jag undrar om ens Bono skulle sjunga så bra om han inte hade någon (eller iaf dålig) medhörning på sin egen röst. Har du provat själv att sjunga utan medhörning? Helt hopplöst!

  16. #16
    Bagewitz
    Bono sjunger alltid som en gud. And that's it!


  17. #17
    syked
    syked är inte uppkopplad
    sykeds avatar
    Veteran
    gud sjunger överhuvudtaget aldrig.

  18. #18
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tommyc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo fast jag undrar om ens Bono skulle sjunga så bra om han inte hade någon (eller iaf dålig) medhörning på sin egen röst. Har du provat själv att sjunga utan medhörning? Helt hopplöst!
    Visst är det så, men även Britney måste väl ha in-ear.

  19. #19
    RZ-1
    RZ-1 är inte uppkopplad
    RZ-1s avatar
    Veteran
    Anledningen att artisterna inte har låtsasmikrofoner borde ju vara att de pratar mellan låtarna etc. Kanske dags att börja köra det playback också?

  20. #20
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Jag tycker att det är konstigt att man hör publiken lika bra som henne, men ingen backtrack? Eller fasvänder de bort det i mikrofonen?

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-08, 17:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •