Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: MPC1000 importera till reason 4.0

  1. #1
    soulman79
    soulman79 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

    MPC1000 importera till reason 4.0

    Hallo på Er.

    Jag kör idag Reason 4.0 till allt mitt musik.skapande, men sneglar på en mpc1k då jag känner att inspirationen inte blir den bästa vid datorn... Vet du om det går att importera mpc projekt till reason?

    Är mpc hyffsad snabb att få grepp om, om man har skapat musik i reason i några år? om Ni kan några för/nackdelar så plottra gärna ner dom med..


    Bästa hälsningar
    C

  2. #2
    odlarn
    odlarn är uppkopplad nu
    odlarns avatar
    Veteran
    Du kan använda instrumenten i reason som ljudmoduler och seqa från MPC om du vill, men importera saker rakt av från MPC blir nog svårt, fast den kan ju exportera midi-filer.

    MPC'n går hyfsat snabbt att lära sig grunderna på.

    Jag förstår inte helt och hållet vad du vill göra, skissa låtar på MPC, som du sedan tar in i reason?

  3. #3
    soulman79
    soulman79 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Hej,

    Japp, mer lägga en grund av låten i mpc och sen fortsätta med projektet i reason... ( skiss som du säger )

    känns mpc´n som ett bra kompliment? Om den inte kan exportera så är det kanske feltänkt av mig att ens satsa på en mpc?

  4. #4
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    I så fall är ju en MPC overkill. Då är det ballare att hitta någon gammal billig, batteridriven Yamaha med inbyggd sequencer & orkester. Spela sedan in allt i någon Cubase-version, spara som midifil, importera till Reason. Exakt så här gjorde en av medlemmarna i New Order för några år sedan.

  5. #5
    odlarn
    odlarn är uppkopplad nu
    odlarns avatar
    Veteran
    Japp, håller med herr PF.


  6. #6
    soulman79
    soulman79 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    kanon tack för svar... Har ni några exempel modeller som ni kan lägga upp? ( namn)

    tack för svaren!

  7. #7
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Det var just den där New Order (yes - Bernard Sumner) använde har jag för mig. Fick infon från Johnny Marr (som just hade avslutat inspelningssessions med Pet Shop Boys och även var Electronic ihop med Sumner) som jag kommunicerade en hel del med då jag jobbade på Propellerheads. De ville bland annat veta hur man bäst överförde musik från QYn till Reason. Antingen kan man gå vägen via exempelvis Cubase och spara till midifil, eller så kan man förstås spela in direkt från QYn in i Reasons sequencer, men då blir det lite svårare att arra. Cubase håller isär kanalinformationen bättre.

  8. #8
    soulman79
    soulman79 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    tack för svaren PF. Det blir till att spara den som midi... Blir jäkligt trixigt att arrangera det i reason annars känns det som...

    Tack för all hjälp!

Liknande ämnen

  1. importera midi till mpc-1000
    Av outshape i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-03-14, 20:44
  2. Voltomvandlare till MPC1000?
    Av fsm i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 13:48
  3. Importera WAV i Reason 3.0?
    Av Demokid i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 17:41
  4. Importera wav till reasons samplers
    Av kjejsaren i forum Reason Studios
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 14:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •