Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 111 av 111

Ämne: Vilken av dessa bärbara datorer?

  1. #61
    Gilbert 2
    Gilbert 2 är inte uppkopplad

    Senior
    En bekant försökte få en Fujitsu Siemens att rulla med först FW-ljudkort men då det inte funkade så provade han USB med lite bättre resultat, dock var han tvungen att ställa buffersize på 1024 eller mer för att inte få knaster och avbrott stup i kvarten. Kommer tyvärr inte ihåg vilken modell det var. Detta betyder inte att alla Fujitsu Siemens är olämpliga för musik men risken ökar då en av deras plattformar uppenbarligen inte är så bra.

    Om man vill vara helt säker så finns det bara två sätt att gå till väga:

    Prova datorn med det ljudkort man tänker använda eller hitta någon på ett forum som använder samma uppsättning dator ljudkort (och lita på att han har koll, då det finns måna nybörjare som tycker det funkar jättebra trots att de inte kan ställa ned buffersize lägre än 256 samples...).

  2. #62
    moenia
    moenia är inte uppkopplad
    moenias avatar
    Veteran
    Förstår dig helt, EB. Är själv rätt förvirrad, men tänker att man riktar in sig på ett fåtal modeller, jämför de mot varandra, bestämmer sig för en och kör på den sen. Man kan stirra sig blind på datorer känner jag, så därför har jag satt upp skygglappar för ögonen och satsar på antingen Asus- eller FS-datorn.

    Okej, Gilbert. Well, vi får se hur det blir. Kan inte köpa en dator förrän i sommar, så... Spånar mest nu.

  3. #63
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    altså grabbar, glöm andra märken .. på PC sidan är det bara hi-end Asus, HP, Vaio eller Dell som gäller ...

  4. #64
    moenia
    moenia är inte uppkopplad
    moenias avatar
    Veteran
    För enkelhetens skull litar jag blint på dig Nihad. Orkar inte krångla, utan satsar på V1JP:n.

    Tack alla för hjälpen!

  5. #65
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Nihad 606 inlägg sorrry men jag har bara trummstuff i huvudet...

    Tror inte det spelar så jätte stor roll vilken lappis man köper idag om man kan klara sig med vista... och usb asio drivern är ju snabb 5ms.... Sen gäller väl lagar för att ångra köp om man vill prova sakerna.. Min pc lappis är en simens och den har aldrig krånglat XP i den... kör den inte för musik nu dock!

  6. #66
    Gilbert 2
    Gilbert 2 är inte uppkopplad

    Senior
    HP skulle jag direkt avråda från (om musik) och Dell:

    http://forum.notebookreview.com/show...t=73829&page=1

    Observera; 506 poster!

  7. #67
    Gilbert 2
    Gilbert 2 är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sid.64 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nihad 606 inlägg sorrry men jag har bara trummstuff i huvudet...

    Tror inte det spelar så jätte stor roll vilken lappis man köper idag om man kan klara sig med vista... och usb asio drivern är ju snabb 5ms.... Sen gäller väl lagar för att ångra köp om man vill prova sakerna.. Min pc lappis är en simens och den har aldrig krånglat XP i den... kör den inte för musik nu dock!
    Frågan är vad den totala latencyn är? Tascams USB-kort lägger t ex till 14,9 ms för at det ska funka. Att köra Vista är en prestandaförlust jämfört med XP (om det rullar överhuvudtaget d v s).

  8. #68
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Varför inte kolla på en ibook då... jag vet inte men vista verkar vara skit!

  9. #69
    moenia
    moenia är inte uppkopplad
    moenias avatar
    Veteran
    För min del är övergången till Mac inte aktuell riktigt än. Är för van vid XP och håller mig gärna till det. En övergång skulle ju också innebära att många av de program jag använder dagligen inte fungerar. Sedan är den lite för dyr också.

    Men det är inte som att jag skulle ge tillbaka den om jag fick en!

  10. #70
    Gilbert 2
    Gilbert 2 är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sid.64 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför inte kolla på en ibook då... jag vet inte men vista verkar vara skit!
    http://www.google.se/search?hl=sv&q=Apple+Agere&meta=

    ...

  11. #71
    moenia
    moenia är inte uppkopplad
    moenias avatar
    Veteran
    Det där suger en del... Kanske inte Mac är ett felfritt mirakel sänt från ovan, som de ger sken av att vara?

  12. #72
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Den stora fördelen med Apple ser jag definitivt som möjligheten att köra både OSX och XP (och/eller Vista såklart) på samma maskin. Plus att Apple generellt är kinkiga med sin hårdvara, men såklart kan det hicka där också.

    Ett annat bekymmer med PC, vilket även gäller de stora märkena, är att samma modell kan komma med olika hårdvara beroende på när den är byggd. Ofta piffas en existerande modell upp med interna "förbättringar" (typ annat grafikkort, annat chipset etc) utan förvarning. Det är såklart lovvärt att maskinerna är uppdaterade men det gör det väldigt krångligt t.o.m. för tillverkarna själva att veta exakt vad som funkar till vad.

    Ett exempel är Toshiba som rekommenderade mig ett wifi-kort till min gama laptop, utan att tänka på att det var inkompatibelt med min processor. Det var en helsikes resa innan den lilla detaljen kom i dagen och det var jag själv som kom på det, inte deras i övrigt mycket kompetenta och hjälpsamma support. Men det där kan hända vem som helst, när som helst. I slutänden brukar det mesta gå att reda ut. Frågan är bara om man pallar mecka så förbaskat. Man vill ju att det ska funka så man kan använda sin maskin till det man köpte den för.

    Så Kinor7, följ Nihads råd och se till att din tillkommande Asus är exakt likadant konfigurerad som hans. Då borde det funka.

    Fast å andra sidan är det mycket möjligt att det funkar för dig med Vista också. Kolla med tillverkarna av de mjukvaror och den kringutrustning du använder, om alla är kompatibla så har du ju ingen anledning att harva vidare med XP över huvud taget. Som jag sade tidigare: Vista är supernice att jobba med.

  13. #73
    Lindeberg
    Lindeberg är inte uppkopplad
    Lindebergs avatar
    Veteran
    PF: Det är absolut inte något sorts allmängnäll och bakåtsträvande som gör att i princip all fackpress varnar för Vista i musiksammanhang.

    Att du inte haft några problem är ju bra. Själv har jag aldrig krockat; alla som påstår att det är farligt i trafiken är bara fega alarmister.

  14. #74
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Riight!

    Nej, det funkar felfritt faktiskt, det är de där very occasional dropouts jag drabbas av, men de är knappt märkbara, blir bättre med en snabbare ljudkortstrafik sedan. Har ju proddat prylar med maskinen nu och den presterar väl, 20-30% belastning när arren är som tätast.

    Sedan blir sådana här trådar gärna ren parodi, "köp absolut inte Xxx, finns massor av folk med problem"... ja, det är bara att räkna, det säljs ju tusentals datorer om dagen bara här i Sverige, klart att massor av folk (en viss % av köparrna) får problem. Inga konstigheter.

    För övrigt är inte heller firewire ett krav för en musikdator. Ett ljudkort på PCI-plats är minst lika seriöst, om inte mer.

    Men sånt här kan man tjata om tills man blir skäggig. Jag trivs iaf i nyare operativsystem och är produktiv både i Vista och OS X (som inte ska skrivas ihop).

  15. #75
    Lindeberg
    Lindeberg är inte uppkopplad
    Lindebergs avatar
    Veteran
    En cool grej med SP3 är att det ser ut precis som Vista, man kan alltså känna sig jättemodern samtidigt som Spectrasonicspluggarna funkar!

  16. #76
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Oj, air-gränssnittet till XP? Det gör väl gamla rävar bara förbannade?

  17. #77
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    kinor > min heter ASUS V1JP-AK042E, och verkar vara en modell över den du kollar på, med 2ghz, 2gig ram och större disk ... men om du kan klara dig med 1.8ghz, vilket fortfarande är väldigt bra, så kan du uppgradera ram till 2 gig och köpa till ex extern fw disk ...

    den på tbh har endast en ramplats upptagen, kör på den ...

  18. #78
    moenia
    moenia är inte uppkopplad
    moenias avatar
    Veteran
    Okej. Men skillnaden mellan 2 GHz och 1.8 är inte särskilt stor, va? Borde väl ändå gå att köra rätt tunga saker ändå?

  19. #79
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    ja, det mesta borde flyta på bra ...

  20. #80
    moenia
    moenia är inte uppkopplad
    moenias avatar
    Veteran
    It's settled then.

  21. #81
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Dumb Dan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En cool grej med SP3 är att det ser ut precis som Vista, man kan alltså känna sig jättemodern samtidigt som Spectrasonicspluggarna funkar!
    Kan nu bekräfta att detta är bull# eftersom jag för tillfället sitter vid en XP-burk på vilken jag just nyinstallerat SP3 inklusive alla uppdateringar. Det finns inget nytt eye candy, inte ens någon ny bakgrundsbild; nada, nothing in the GUI section to write home about. Men en massa nytt under skalet förstås. Framför allt känns den lite mer stabil, kanske mest beror på IE7 iofs.

  22. #82
    Lindeberg
    Lindeberg är inte uppkopplad
    Lindebergs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan nu bekräfta att detta är bull# eftersom jag för tillfället sitter vid en XP-burk på vilken jag just nyinstallerat SP3 inklusive alla uppdateringar. Det finns inget nytt eye candy, inte ens någon ny bakgrundsbild; nada, nothing in the GUI section to write home about. Men en massa nytt under skalet förstås. Framför allt känns den lite mer stabil, kanske mest beror på IE7 iofs.
    Aha ja det var kanske bara den olagliga xp-installationsskiva jag använde mig av. Den är baserad på SP3 men ser ut som Vista.
    Disclaimer: Jag köpte alltså Vista och då det inte fungerade ihop med vare sig min hårdvara eller mjukvara ville jag ju självklart byta till XP, men när pyttemjuk ville ha ytterligare dryga tusenlappen av mig för den tjänsten blev jag förbannad och gick direkt till onkel wärz.

  23. #83
    moenia
    moenia är inte uppkopplad
    moenias avatar
    Veteran
    God eftermiddag allihopa!

    Ännu en gång, long time no see... Det blir så ibland när man är periodare som jag. Uppdatering på datorfronten nu när jag fått min lön:

    Tyvärr verkar V1JP vara ute ur leken, då priset av någon anledning chockhöjdes till ca 8500 spänn. Sjukt tråkigt. Men nu har jag istället kollat in begagnatmarknaden och svarat på ett par annonser. En av de jag tittar på nu är Acer Aspire 3103WLMi:
    • 1,8 GHz
    • ATI Radeon® Xpress 1100 chipset
    • 1GB RAM (uppgraderingsbart)
    • 120 GB HD
    • 15" skärm
    • Windows XP
    • 2,78 kg

    Vad tror ni? Är Acer att lita på?
    Sedan svarade jag också på en annons på en Macbook Pro 15", riktigt billig också för 6 800 spänn. Är det som upplagt för bluff, eller handlar det bara om någon som inte har koll på vad den är värd? Avgör själva.

  24. #84
    axelwaad
    axelwaad är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Dumb Dan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Aha ja det var kanske bara den olagliga xp-installationsskiva jag använde mig av. Den är baserad på SP3 men ser ut som Vista.
    Disclaimer: Jag köpte alltså Vista och då det inte fungerade ihop med vare sig min hårdvara eller mjukvara ville jag ju självklart byta till XP, men när pyttemjuk ville ha ytterligare dryga tusenlappen av mig för den tjänsten blev jag förbannad och gick direkt till onkel wärz.
    Way to go!

  25. #85
    Frebrik
    Frebrik är inte uppkopplad
    Frebriks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kinor7 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sedan svarade jag också på en annons på en Macbook Pro 15", riktigt billig också för 6 800 spänn. Är det som upplagt för bluff, eller handlar det bara om någon som inte har koll på vad den är värd? Avgör själva.
    Öhm, han påstår att han har kvar kvittot så han vet nog vad den är värd. Om du blir erbjuden att köpa den så är det hämtning som gäller! Se till att träffas på någon offentlig plats också och dra dig ur om det känns dåligt. Jag skulle undvika att ens svara på annonsen själv.

  26. #86
    moenia
    moenia är inte uppkopplad
    moenias avatar
    Veteran
    Okej. Varför skulle du inte svara för?

  27. #87

    Redaktör
    Är det för billigt för att vara sant är det oftast en bluff eller någon annan hake. Jag skulle inte köpa utan att kunna hämta på plats och testa innan.

  28. #88
    moenia
    moenia är inte uppkopplad
    moenias avatar
    Veteran
    Det är klokt. Det ska jag försöka ordna.
    Tack.

    Jag fick svar från killen med Acer-datorn, och han ger ett ärligt intryck. Den finns i Solna och han har inget emot att jag kommer och hämtar den. Men det är ingen som har något att säga angående Acer-datorn?
    Mac-snubben var lite långsammare. Är väldigt kortfattad av sig. Inga stora bokstäver eller punkter. Aningen misstänksamt, men vi får se hur mejlväxlingen utvecklas.

  29. #89
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Jag gillar inte Acer, men har inga som helst vetenskapliga belägg eller erfarenheter att stödja det på.. har bara känslan av billiga datorer för gamers. datorernas Behringer kanske. Dom få jag varit kontakt med har varit plastiga och låtit mycket. Så var det sagt.

  30. #90
    Frebrik
    Frebrik är inte uppkopplad
    Frebriks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kinor7 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Okej. Varför skulle du inte svara för?
    Jag skulle inte svara därför att det uppenbarligen är något lurt. Jag vill inte ha med sådana personer att göra som sysslar med skumraskaffärer av flera anledningar och här är det risk för att så är fallet.

  31. #91
    moenia
    moenia är inte uppkopplad
    moenias avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kottenkotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag gillar inte Acer, men har inga som helst vetenskapliga belägg eller erfarenheter att stödja det på.. har bara känslan av billiga datorer för gamers. datorernas Behringer kanske. Dom få jag varit kontakt med har varit plastiga och låtit mycket. Så var det sagt.
    Okej. Men den skulle jag i sådana fall hämta i Solna, och då får jag ju tillfälle att klämma lite på den. Känns det plastig och så så köper jag den helt enkelt inte. Han uppgav att den inte väsnas alls mycket. Vi får se!

    Citat Ursprungligen postat av Frebrik
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag skulle inte svara därför att det uppenbarligen är något lurt. Jag vill inte ha med sådana personer att göra som sysslar med skumraskaffärer av flera anledningar och här är det risk för att så är fallet.
    Visserligen. Han svarar inte längre, så det verkar inte bli något.

    Men nu hittade jag en Macbook för 7 000 kr.
    Vad tror ni?


    EDIT: Och en till, också för 7 000 kr.
    Senast redigerat av moenia den 2008-08-28 klockan 21:24.

  32. #92

    Redaktör
    7000kr för den äldre är ett helt rimligt pris, men den första kostar ju normalt 12000kr, så jag skulle kolla varför han säljer den så billigt.

  33. #93
    moenia
    moenia är inte uppkopplad
    moenias avatar
    Veteran
    Nu hittar jag bara fler och fler Macbooks som säljs för 7 000-8 000 kr. Men jag frågar alla jag mejlar om varför de säljer den.

  34. #94
    Valfrid
    Valfrid är inte uppkopplad
    Valfrids avatar
    Veteran
    Elgiganten Häggvik har kampanj på MacBooks just nu: 7777kr. Något att kolla upp kanske...

  35. #95
    moenia
    moenia är inte uppkopplad
    moenias avatar
    Veteran
    Nej tyvärr. Får inte överstiga 7 000 kr-gränsen. Men tack för tipset!

    Nu har jag hittat två andra intressanta datorer: Acer 5530-704G32MI för 6 750 kr och en Fujitsu Siemens Amilo för 3 900 kr.

    5530:an säljs för dess nypris, så det borde ju gå att få ner. Och anledningen att Amilon är så billig är för att den har en spricka i luckan. Jag bad att få en bild av den. Är det värsta fetingsprickan som går över hela luckan är det ju ingen idé, men det får vi se.

    Förra gången fick jag inte ett så klart svar, så jag ställer frågan igen: Hur pålitligt är Fujitsu Siemens och Acer för musikskapande? Har någon hört något specifikt om Amilo-serien kanske?

  36. #96
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Jag undviker alla datorer som heter Acer eller Fujitsu Siemens, detta pga riktigt dåliga erfarenheter för många år sedan. De är säkert mycket bättre idag, det skiljer inte så mycket mellan tillverkarna. Men om du ska göra musik, försök att köpa en dator med Intelprocessor/chipset, större chans att det funkar än med AMD/VIA. Jag har haft en Dell 9400 i ett par år, har fungerat superduper med alla möjliga musikprogram och pluggar, dessutom tyst och snygg och har tålt resa till både Thailand och Grekland.

  37. #97
    moenia
    moenia är inte uppkopplad
    moenias avatar
    Veteran
    Eller så skiter jag i begagnatmarknaden helt och satsar på en X50RL-AP379C från pålitliga Komplett.se. Rätt goa specs för det grymt bra priset! Och när Asus tydligen gör sig bra som musikdator är det väl bara jättebra?

    Fast jag har blivit mer och mer sugen på en Macbook asså... Fast de har ju bara 2 USB-ingångar - den här har fyra.


    EDIT: Tittade igenom specsen på Komplett och hittade den här lille rolige textraden: "1 x mikrofon - ingång - minitelefon 3,5 mm". En inbyggd minitelefon? Smidigt.

  38. #98
    moenia
    moenia är inte uppkopplad
    moenias avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av platon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag undviker alla datorer som heter Acer eller Fujitsu Siemens, detta pga riktigt dåliga erfarenheter för många år sedan. De är säkert mycket bättre idag, det skiljer inte så mycket mellan tillverkarna. Men om du ska göra musik, försök att köpa en dator med Intelprocessor/chipset, större chans att det funkar än med AMD/VIA. Jag har haft en Dell 9400 i ett par år, har fungerat superduper med alla möjliga musikprogram och pluggar, dessutom tyst och snygg och har tålt resa till både Thailand och Grekland.
    Alright. Den Asus-datorn jag kikar på nu är baserad på Intel.

  39. #99
    Valfrid
    Valfrid är inte uppkopplad
    Valfrids avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kinor7 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast jag har blivit mer och mer sugen på en Macbook asså... Fast de har ju bara 2 USB-ingångar - den här har fyra.
    Billigt att årgärda: Flex hub.

  40. #100
    moenia
    moenia är inte uppkopplad
    moenias avatar
    Veteran
    Men hur bra är det att köra på en hub med en massa musikprylar?

  41. #101
    Valfrid
    Valfrid är inte uppkopplad
    Valfrids avatar
    Veteran
    Jag kör mitt USB ljudkort genom den ena utgången, och på andra sidan har jag multi-usb'n för mus, tangentbord och liknande. Hårddisk kör jag FireWire.

  42. #102
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Jag har 6 USB-portar på min Dell

  43. #103
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    kör på en finare Asus (typ V1 eller VX serien) eller Sony Vaio. Macbook Pro verkar vara en fin dator för Win med, men nånting säger mig att man betalar lite mer för märket där än för Asus, hehe ..

    tänk framförallt på att även om två datorer har liknande specar på pappret så kan (läs kommer) de skilja i komponentkvalité och kanske även ljudnivå ... det lönar sig att göra research om vad för hårddiskar och moderkort sitter i. Tänk också på att Asus är orginaltillverkare, medan Apple och egentligen de flesta andra byggs av andra företag.

    edit: jag är rätt säker på att Asus bygger vissa av Apples bärbara modeller, om inte alla .. Så om du ska köra Win så kan det vara värt att kolla upp en asus med samma specar som MBP, då du med alla sannolighet får samma burk för 4-5k mindre ..
    Senast redigerat av Nihad den 2008-08-29 klockan 00:20.

  44. #104
    moenia
    moenia är inte uppkopplad
    moenias avatar
    Veteran
    Okej. Men Asus är ju ändå ett erkänt märke i musikvärlden... right? Så även om jag inte researchar så mycket, så kan datormodellen jag nämnde sist här i tråden ändå funka bra?

  45. #105
    Valfrid
    Valfrid är inte uppkopplad
    Valfrids avatar
    Veteran
    Nu har du velat fram och tillbaka sen mitten av april. Slå till Kinor! Inflationen ligger på 4,2%, så dina 7000kr sjunker i värde varje dag...

  46. #106
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Vad gäller hub så kör jag just nu en soppa av usb-hubbar på min macbook och det är väl lite sådär. Skaffa gärna en sån med egen strömförsörjning det gjorde inte jag (om det handlar om grejer som drivs på usb-ström) min burk går onödigt varm när allt är igång. Allt funkar bra förutom Microkontrol, den måste sitta direkt i datorn för att kännas igen som microkontrol. Alltså det funkar ändå men inte lika smidigt i t.ex. ableton och så...

  47. #107
    Frebrik
    Frebrik är inte uppkopplad
    Frebriks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Kinor7 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu hittar jag bara fler och fler Macbooks som säljs för 7 000-8 000 kr. Men jag frågar alla jag mejlar om varför de säljer den.
    Det verkar vara så att en uppdatering till helt nya modeller är att vänta inom en snar framtid, andrahandsvärdet på gamla macbooks kommer att dyka lite så fort de nya modellerna kommer så folk försöker sälja dem innan helt enkelt. Om du verkligen vill ha en macbook så skulle jag vänta tills det kommit nya modeller och köpa en hyffsat ny av förra versionen av någon desperat person som måste ha den senaste(finns alltid några).

  48. #108
    moenia
    moenia är inte uppkopplad
    moenias avatar
    Veteran
    Okej.

    Men just nu står det mellan en Asus X50RL, eller möjligtvis någon Fujitsu Siemens.

    Den fråga jag mest vill ha svar på nu är: Bör Fujitsu Siemens undvikas? Vet någon hur de gör sig som musikdatorer? Jag har god erfarenhet av Fujitsu Siemens genom en av deras stationära datorer i Scaleo-serien. Men som sagt, det var en stationär, inköpt för lite mindre än två år sedan. Så, är det någon annan som vet?
    Senast redigerat av moenia den 2008-08-30 klockan 18:58.

  49. #109
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Hellre Asus. Återigen bara magkänslan.. men Asus+Intel har alltid funkat kalas i stationära sammanhang för mig.

  50. #110
    moenia
    moenia är inte uppkopplad
    moenias avatar
    Veteran
    Äsch, nu tusan får det bli Asusen. Så här kan jag inte hålla på.
    Det blir en Asus X50RL-AP379C. Punkt.

    Tack allihopa för hjälpen!


    EDIT: Har nu beställt den från Komplett.se och väntar mig ett avi på tisdag. Jag berättar hur väl den fungerar sedan.
    Det intressantaste ska bli att se om den, dels klarar tunga projekt i Ableton Live och dels hur väl Vista funkar för musikmakeri, egentligen.
    Senast redigerat av moenia den 2008-08-31 klockan 00:29. Anledning: fet

  51. #111
    moenia
    moenia är inte uppkopplad
    moenias avatar
    Veteran
    Oj, det verkar som att jag beställde den i rättan tid. Nu när jag tittade vart priset höjt till 4990 kr. Priset på V1JP:n som jag först tittade på chockhöjdes ju från 7000 till 8500 kr, och kollar man här ser man att det är fler röda pilar som pekar uppåt än neråt, under Pris.

    Beror den här trenden på något speciellt, eller är det bara en tillfällighet, tro?

Liknande ämnen

  1. Bästa bärbara för 8-10000 kr?
    Av Bysse i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-03-02, 13:13
  2. Utbytbara tangentbord på bärbara
    Av tublenco i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 23:55
  3. Min bärbara bra för musik?
    Av drdreas i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-08-24, 01:57
  4. Bärbara tankar...
    Av eskimo i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2003-09-21, 15:11
  5. bärbara mac och musik
    Av imported_Squid i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2002-12-14, 11:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •