Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Mpc2000 , 1000?

  1. #1
    shlomo

    Mpc2000 , 1000?

    Jag har lusläst inläggen på forumet om akai mpcserien, men behöver ändå fråga för att bli säker!

    Jag står mellan ett val av mpc 2000 o 1000,
    Vad är egentligen skillnaden? att ena är midre och nyare , men det behöver väl icke betyda att den e bättre.. även fast jag e intresserad av en så liten fast så bra som möjligt, plus att det verkar smidigt med USB?o lagra samples på macen. Såg också nånstans att 1000 är en "hottad" 2000. Har aldrig ägt en mpc, så vad tycker ni?
    Jag har tänkt använda den som hjärtat av produktionen, evutuellt nåt mjukprogram men i stort sett bara arbeta med samples i den.

    Tackpå för hand!
    Senast redigerat av shlomo den 2008-03-28 klockan 00:27. Anledning: ej läsbart

  2. #2
    KALLBACK~
    KALLBACK~ är inte uppkopplad

    Avliden
    http://en.wikipedia.org/wiki/Music_Production_Centerhttp://www.mpc-forums.com/
    -- Bilda din en egen uppfattning e nog det bästa + testa innan köp!



    MPC2oooXL -- tror jag du vill ha framför en MPC2ooo "classic" egentligen (slipper ladda OS vid uppstart bl.a), men jag har ingen aning vad du e ute efter -- men forska lite vettja :]

    \\ JJ OS på MPC1000 knäcker ju MPC2k serien med hästlängder -- men har mindre pad'ar\lite annat arbetssätt som MPCvan ...Med original AKAI OS vette tusan vad som hänt \ vad man kan göra i jämförelse idag med den..

    E själv lite sugen på en MPC1ooo \\ har en XL redan -- Men vill ha PADdynan då i så fall .. jag vet inte om man kan lita på den individuella PADkonstruktionen som 1ooo har default \ olika känsla PAD~mattan
    Senast redigerat av KALLBACK~ den 2008-03-28 klockan 01:53. Anledning: MPC1ooo PAD'MOD

  3. #3
    hans olof
    hans olof är inte uppkopplad
    hans olofs avatar
    Senior
    kan rekommendera 2000xl med kortläsare. känns mer gedigen. har aldrig haft några problem med minne. o andra sidan jobbar jag inte så mycket med loopar. fördelen med 1000 är väl att du kan köra jjos som ger dig fler funktioner. men personligen kör jag hellre utan. saknar inget direkt. grid-edit och sånt känns skönt att vänja sig av med. en dator funkar lika bra isf. tvärtom tycker jag enkelheten med 2000xl bjuder in till ett kreativt och roligt arbetssätt.
    saknar dock 8 outputs-kortet i min. med ett sådant har jag svårt att tänka mig något som slår den.

  4. #4
    shlomo
    Ok, 2000classic går bort, men vad är skillnaderna i ljud på 2000xl o 1000?
    diggar lo-fi ljudet,och Fått för mig att 1000 låter för "datacleant"...?
    och som sagt vill jag använda samplern som en workstation i sig, sampla, trummor loops.
    Arbetsättet mellan dom kanske inte spelar rol för mig som aldrig kört med Mpc, men hajar va ni menar om arbetsflyt o pads storlek. så de e väl mest vilket som ger skönast ljud och mest använbar till det jag ska ha den till som jag skrev når rader upp..
    tänkte slå till idag lördag!

  5. #5
    shlomo
    blev en 1000 iaf, tack för hjälpen.
    nån som vill kränga en handbok/manual?

  6. #6
    KALLBACK~
    KALLBACK~ är inte uppkopplad

    Avliden

  7. #7
    shlomo
    åfan fett!

  8. #8
    KALLBACK~
    KALLBACK~ är inte uppkopplad

    Avliden
    Allt det bästa med MPCliret framöver!

  9. #9
    shlomo
    tack för det!

    en fråga som antagligen e självklar eftersom det inte står nånstans o ingen annan på mpcforums har frågat, men testar ändå, är det achtung viktigt att ha en mixer mellan mpc.n och skivspelaren? eller gåre och sampla direkt in ? nej har inte testat själv , e lite nojjig att de skulle bli kortis.. jag läser på forum o e ivrig som fan så de e inte de att jag e lat o bara frågar, men just sånna grund grejer vore tjusigt att veta.

    mvh
    shlomo mahverdim

  10. #10
    zthee
    zthee är uppkopplad nu
    zthees avatar
    Vintage
    Eftersom MPCn inte har något som kan förstärka signalen i sig så får du höja volymen ganska rejält. Så då kan du få med en massa brus och låg singal. Så antingen får du köpa ett litet "phonosteg" eller vad man ska kalla det? Eller en mixer..

  11. #11
    odlarn
    odlarn är inte uppkopplad
    odlarns avatar
    Veteran
    Eller så har man en 4000 med inbygd riaa

  12. #12
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    http://www7a.biglobe.ne.jp/~mpc1000/ <- operativen som finns på den där sidan förbättrar MPC1000 ganska så grovt! Billig uppgradering.

Liknande ämnen

  1. Ny display till MPC2000
    Av m i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2020-06-21, 18:54
  2. MPC2000, eprom images
    Av Frebrik i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 10:27
  3. SH-1000
    Av not2logic i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-29, 16:07
  4. MPC2000 | TRACK MUTE~SCREEN
    Av kallback i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-11, 03:51
  5. mpc2000
    Av gazt i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-03-04, 15:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •