Resultat 1 till 27 av 27

Ämne: Låt gjord på bara Creamware

synthetic
    synthetic är uppkopplad nu
    synthetics avatar
    Veteran

Låt gjord på bara Creamware

Är egentligen på G att sälja hela mitt creamware-system... men det var ju tråden om Pro-One och Don't Go-ljuden som triggade mig att göra hela Don't go på bara Pro-Tone i Creamware.
    Har för mig jag kör 8-9 instanser av Pro-Tone och Plasma som trummor.
    Midi-datan är "lånad" från nätet...gjorde bara ett enkelt "slut".
    Trummorna är ej kompletta, utan bara baskagge, virvel mixad med handklapp (creamware reverb på sd+hcl).

Alla ljud är Creamware Pro-Tone (som är en s.k. Pro-One klon):
    http://erha.se/~ronny/cw/Review%20Cr...0Pro%20One.htm

Kan tillägga att param-värderna inte överenstämmer med Vince/Unease-scans.
    Därav lade jag dubblerat på huvudslinga, basen och "bröl"-ljudet.
    Fast det hörs väl knappt ändå...
    Sen de andra ljuden bara "högg" jag ett från preset-listan utan att ens leta vidare.

Finns 2 versioner av sång, en polare som sjunger och sen hans 13-åriga dotter.

http://www.planetz.com/forums/viewto...=204380#204380
    Senast redigerat av synthetic den 2013-03-22 klockan 22:45.

kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Gillade versionen med Miranda skarpt! Hon hade en egen röst som ändå kunde göra låten rättvisa. Synt-ljuden var väl inte exakt som orginalets men OK. Bra jobbat!

synthetic
    synthetics avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gillade versionen med Miranda skarpt! Hon hade en egen röst som ändå kunde göra låten rättvisa. Synt-ljuden var väl inte exakt som orginalets men OK. Bra jobbat!
    Näe, inte så speciellt likt orginal-ljuden men jag gillar dem trots allt. Kanske hade kunnat ratta till dem om jag hade orkat...har blivit ringrostig på det där nu när man har så mkt presets att välja emellan...man letar fram ett som man nästan vill ha så finlirar man därifrån nuförtiden, lat som man är.
    Kul att du gillade den. Säljer nog hela klabbet i veckan nu, sen får det bli Virus versioner eller i ditt fall Anti-Virus

synthetic
    synthetics avatar
    Veteran
    Inga fler kommentarer på detta?

kroffe
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av synthetic Visa inlägg
    Kul att du gillade den. Säljer nog hela klabbet i veckan nu, sen får det bli Virus versioner eller i ditt fall Anti-Virus
    Va?

synthetic
    synthetics avatar
    Veteran
    Ähhh, jag menar bara om jag skall göra om det så får det bli på min Virus-synth (KC)...och du som analog-taliban som hatar Virus-synthar (antagligen), då blir det Anti-Virus...som skoj ba'.

kroffe
    kroffes avatar
    Vintage
    OK fattar.
    Fast jag är långtifrån taliban...fast bara lite...Gillar faktiskt Virus TI:n, min kompis har en sån.

synthetic
    synthetics avatar
    Veteran
    Bumpar denna gamla tråd bara för att.... Miranda som sjöng in denna "Don't Go" 2007 skall ge sig på en solokarriär
    och här är hennes första video.

http://www.youtube.com/watch?v=8vrXoDtBe0Y

nyd
    nyd är uppkopplad nu
    nyds avatar
    Veteran
    Inte för att vara elak, hon sjunger bra, men känns inte låten lite 1999? Som tillsoftad eurodisco fast med VST-pluggar :-)

synthetic
    synthetics avatar
    Veteran
    Blanda inte in mig i musiken, jag har inget med den att göra alls.

Vet visseligen vem som gör den och tror att det endast är SW ja fast på MAC.

synthetic
    synthetics avatar
    Veteran
    Senast redigerat av synthetic den 2013-03-22 klockan 22:45.

Demokid
    Demokid är inte uppkopplad
    Demokids avatar
    Veteran
    Inte Don't Go eller Pro~One men Puppets fina version av Any Second Now och originallåten använde mycket Pro~One och 2600. Här är allt gjort på en Prophet~08.
    http://www.youtube.com/user/propheta.../9/xuymTuZS1Zc

Demokid
    Demokid är inte uppkopplad
    Demokids avatar
    Veteran
    Mja låten var verkligen inte bra och låter väldigt platt... inget liv i ljuden. Sönder kompat elle? Men det är klart att några finniga smågossar gillar videon. Videon känns lite typisk lågbudget... men det kanske är en ny dogma-video trend.

synthetic
    synthetics avatar
    Veteran
    Man måste försöka vara udda för att synas lite i etern idag. Dock är det kanske inte tillräckligt udda ännu. Detta är försök nr#1.
    Jag är inte inblandad mer än att det är min polares dotter och att sminkös + utlån av vissa kläder av min fru.

Varken hon eller jag har påverkat nått musikaliskt, dock hjälpte hon till vid inspelningen men tema
    var nog redan satt.

synthetic
    synthetics avatar
    Veteran
    Nu när "Don't Go" poppade upp igen så minns jag denna gamla jag gjorde 2008.

https://soundcloud.com/synthetic242/...tic-v-1-0-demo

Idag är tjejen ca 25år och gått civilingenjör Industriell Ekonomi, jobbar...och sjunger i dansband om helgerna och en låt såld till japanska Idol (?).
    OBS hon var ca 13år när hon sjöng in "Don't Go" ovan.

bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran
    Sjukt osmakliga rants i denna tråden. Gissar att vi inte skrivit så idag? Kändes ett tag som om jag hamnat på flashback.

synthetic
    synthetics avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av bitbob Visa inlägg
    Sjukt osmakliga rants i denna tråden. Gissar att vi inte skrivit så idag? Kändes ett tag som om jag hamnat på flashback.
    Jo, men jag ville inte heller skapa ny tråd.

Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Be admin rensa upp? Osmakligt var ordet. Jag hade inte varit nöjd om jag vore henne och gick in här.

theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Ja rensa ordentligt i den här tråden tack.

Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Bra cover synthetic!
    Creamware är bra!
    Jag har fortfarande två Pulsar2 kort i datorn, kopplade via ADAT till ljudkortet så jag, förutom spela syntharna, även kan routa till Cremaware-effekter internt i Cubase.

Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Frengus Visa inlägg
    Be admin rensa upp? Osmakligt var ordet. Jag hade inte varit nöjd om jag vore henne och gick in här.
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    Ja rensa ordentligt i den här tråden tack.
    Jag tog bort lite av det mest stötande + inlägg som citerade/kopplade till dessa. Känner någon sig kränkt är det bara att skicka ett PM.

biomoib
    biomoib är uppkopplad nu
    biomoibs avatar
    Veteran
    Bra, Lackan!

Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran
    Topp!

synthetic
    synthetics avatar
    Veteran
    Tack Lackan
    Ja Creamware är bra skit, dem som har CW kan få cubase-proj och CW-proj om man vill leka mer- Plasma trumman är gratis plug.

bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran
    Vill svara mig själv här och säga det jag egentligen tänkte: Så glad jag är att vi kommit så långt att den där jargongen inte längre är normen eller ens minsta accepterad. Det är fin utveckling på 10 år det. Är helt övertygad om att vi tyckte vi var samma fina grupp människor på 99an då som nu. Och det var vi också. Med dåtidens mått mätt.

M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Vill svara mig själv här och säga det jag egentligen tänkte: Så glad jag är att vi kommit så långt att den där jargongen inte längre är normen eller ens minsta accepterad. Det är fin utveckling på 10 år det. Är helt övertygad om att vi tyckte vi var samma fina grupp människor på 99an då som nu. Och det var vi också. Med dåtidens mått mätt.
    Så uppfattade jag också ditt inlägg. Och håller med!

ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    För att återknyta till musiken så tyckte jag Don't Go -covern är väldigt bra, rätt känsla i ljuden trots att de inte gör anspråk att vara identiska med originalet, och sången är imponerande, speicellt med tanke på sångerskans ålder.

Liknande ämnen

1. Creamware ASB
    Av FlowerP i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2010-02-16, 14:33

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •