Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Feta trummor?

  1. #1
    uc.t
    uc.t är uppkopplad nu
    uc.ts avatar
    Veteran

    Feta trummor?

    Jag har tänkt använda separat stereopar ut för endast trummor i reason in i extern mixer. Med några HE ledigt i racket hade jag tänkt införskaffa någon hårdvara som värmer upp trummorna o ger dom mera punsch. Vad rekommenderas? EQ? Kompressor? Bör d vara rörbestyckat? Kom med förslag. Min budget ligger på ett par tusen, men berätta gärna vad ni använder även om d e en rörvärsting från Thermionic Culture

  2. #2

    Redaktör
    Kompressorer, så många du kan klämma in i budgeten.

    EQ skadar säkert inte heller, men det finns ju sånt i Reason också.

  3. #3
    Dee
    Dee är inte uppkopplad
    Dees avatar
    Senior
    En kompressor, helt klart. Du vill nog ha en stereo om du är ute efter hela trumpaketet. Thermionicprylarna har jag inte hört själv men de verkar göra jobbet riktigt bra. En Universal Audio 2-1176 kommer nog att glädja dig ordentligt också.

    D.

  4. #4
    uc.t
    uc.t är uppkopplad nu
    uc.ts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Dee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En kompressor, helt klart. Du vill nog ha en stereo om du är ute efter hela trumpaketet. Thermionicprylarna har jag inte hört själv men de verkar göra jobbet riktigt bra. En Universal Audio 2-1176 kommer nog att glädja dig ordentligt också.

    D.
    D vore helt klart trevligt med en 1176, men hade tänkt mig ngt en tjugofemte del av priset Hur skulle tex Fat1 klara jobbet? Dom e ju rätt billiga nu.

  5. #5
    Dee
    Dee är inte uppkopplad
    Dees avatar
    Senior
    Jag har kört en hel del med Fat1 och den är trevlig men jag skulle nog välja att köra den på virvel och/eller kick enbart men ej på hela paketet.

    I den prislappen så måste ju UAD1 kortet vara ett bra alternativ också. Låter mycket äkta tycker jag!

  6. #6
    Thulesius
    Thulesius är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    I Reason har du redan kompressor och eq. Försök få ljudet att låta bra innan du skickar ut det till mixern. Man blir lätt förvånad över hur bra en digital kompressor kan låta

  7. #7
    uc.t
    uc.t är uppkopplad nu
    uc.ts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Thulesius Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I Reason har du redan kompressor och eq. Försök få ljudet att låta bra innan du skickar ut det till mixern. Man blir lätt förvånad över hur bra en digital kompressor kan låta
    Jag påstår inte att reason´s egna kompressor o eq e att förakta.Har tvärtom haft mkt nytta o glädje av dessa. Anledningen till extern burk är mer att tillföra "analog värme" så rubriken på tråden kanske inte e så värst passande. Sen ser några externa burkar betydligt trevligare ut i racket än ett tomt gap eller blindplåt. Men d e klart att dom måste ju tillföra ngt också, så inte bara för syns skull.

Liknande ämnen

  1. Feta synth-trummor
    Av toandfro i forum Övriga instrument
    Svar: 46
    Senaste inlägg: 2019-01-18, 13:43
  2. Ett par bilder på feta syntar
    Av Real Parakeet i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2011-02-05, 11:16
  3. Köpa feta plattskärmar...
    Av Rotwang i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2009-08-26, 17:08
  4. Feta cymbaler - vst
    Av compute i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-03, 08:48
  5. Feta trummor
    Av Rizzo i forum Inspelning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2004-05-25, 18:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •