Resultat 1 till 21 av 21

Ämne: Liten liten liten o billig billig inspelare!

  1. #1
    Heualia
    Heualia är inte uppkopplad
    Heualias avatar
    Veteran

    Liten liten liten o billig billig inspelare!

    Jag letar efter en liten grunka som kan spela in till ett minne och som sen kan föra över detta
    i endera okomprimerat WAv eller dylika format och eller MP3 format via USb till CP jäveln!

    Typ Zoom H2 utan alla inbyggda fioler. Den får/ ska inte inte kosta 1999kr eller 2595kr
    Jam/MusikBörsen pris, den ska kosta 300kr Rusta pris. Billigt och enkelt.
    Finns det MP3 uppspelare med med inspelning?

  2. #2
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Du kan väl tjacka en beggad Minidisc annars. Ett bra format, faktiskt. Trevliga prylar. Så slipper du känslan av hongkongsmäck också, å får kanske om du har tur en Sony eller Aiwa för slanten.

  3. #3
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Blocket är sjukt grymt alltså... 200 spänn!!! Sjuuuukt bra pris!

    http://www.blocket.se/vi/13748533.htm?ca=12_s

  4. #4
    Heualia
    Heualia är inte uppkopplad
    Heualias avatar
    Veteran
    Nä, inge snurrande skivor och Dat band och annat gammalt och tungt.Jag har redan en
    potable Dat bandare (om man nu kan kall den portabel jämmfört med en 20grams MP3
    spelare) som bara ligger och skräpar. Saken är den att FLASH spelare går i evigheter,
    inge slabbande med att ladda batterier varje timme och annan kasett mekanik rassel!
    Det gör mig inget att det är Honkong smäck, faktiskt jag ser fram emot att det är jusst
    sådan smäck!

  5. #5
    tronman
    det finns ju mängder med flashstickor som har mikinspelning, men av nån anledning har inte så många av dem en line in vad jag sett. men iAudio brukar ha line in, deras stickor ligger väl runt 1000-1500 spänn visserligen, men det kan vara värt att kolla.

  6. #6
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Iriver iFP-799, med rätt firmware kan spela in line-in i 320kbps mp3 som sen kan plockas ut med lite 'impa'software i xp.... Dom är litenlitenlitenbilligbillig om man jämför
    http://www.99.se/1343840-post12.html

  7. #7
    mjg
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Iriver iFP-799, med rätt firmware kan spela in line-in i 320kbps mp3 som sen kan plockas ut med lite 'impa'software i xp.... Dom är litenlitenlitenbilligbillig om man jämför
    http://www.99.se/1343840-post12.html
    Måste man köra XP för att plocka ut ljudfilerna?! Då går det bort...synd, verkar vara en fin liten gismo för snabb inspelning av låtidé t.ex.
    (måste man använda krångelmeny för att "rec"? eller är det bara en knapptryckning?)

  8. #8
    Heualia
    Heualia är inte uppkopplad
    Heualias avatar
    Veteran
    Nämen den har ju radio å!

  9. #9
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mjg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Måste man köra XP för att plocka ut ljudfilerna?!
    nej, det går finfint i mac os x också...

  10. #10
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Finns ju annars typ "reportage-mickar" med inbyggt minne också, men jag har ingen koll alls på vad de kostar. Fast man får ju en känsla av att såna specialgrejer kostar en del...
    Har bara sett annons om det i Monitor.

  11. #11
    moxie
    moxie är inte uppkopplad

    Avliden
    Jag satt & lagom håglöst bläddrade teknikmagasinets katalog på muggen häromnyssens, och hittade Zap Jr 015: Mp3-spelare, 1 GB, radio, och inspelning via den inbyggda mikrofonen. 299 spänn. USB-anslutning. Vet inte om den har någon line-in, dock.

  12. #12
    hans olof
    hans olof är inte uppkopplad
    hans olofs avatar
    Senior
    Problemet med mp3-spelare är att dom ofta bara klarar av inspelning av mp3 i låg kvalitet. Alltså ingen wav. Om dom ens har line-in dvs.

    Det finns dedikerade små manicker för endamålet men dom är ju också betydligt dyrare.

  13. #13
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Min iAudio X5L spelar in wav från line in. mp3-spelare alltså.

  14. #14
    Heualia
    Heualia är inte uppkopplad
    Heualias avatar
    Veteran
    Nu har det poppat up två st spelare med linje ingång!

    En på Kjell o KO
    http://www.kjell.com/content/templat...spx?item=91269

    Och en från SIBA!
    Transcend T.Sonic 630 2GB .....Nr.94276

    Hurra, den fån SIBA (läser manualen nu) kan spela in i 44khz stereo WAV via line.
    Kan även spela in i WAV format från den inbyggda radion i stereo och 44khz.

    Kanon, då ere bara och fixa en bra stereo mikrofon!

    Nån som vet mer om den från Kjell o KO? Manualen e en aning tunn!

  15. #15
    mjg
    Det intressanta är hur bökigt det är att spela in - den från Kjell & Co. köpte jag för länge sedan - den är hemsk...fruktansvärt plottrigt och menytrasslande för att köra rec...och en meny som man behöver 5+brillor för att se. Gav bort den efter en dag.
    Jag vill ha en som man snabbt kan starta rec när man får en låtidé. Ännu har jag inte hittat något vettigt under tusenlappen. Transcend T.Sonic 630 2GB skall jag kolla in.

  16. #16
    Heualia
    Heualia är inte uppkopplad
    Heualias avatar
    Veteran
    Efter att ha läst manualen på Siba burken så tycker jag att den verkar fasligt simpel att hålla på med, den har även voice trigger recording, om det funkar i stereo är det ju kanon,
    presis som gammeldags samplers med trigger satt sampling.

    Kolla in manualen fins att ladda ner hos Siba.

    Jag skall ju iofersig ha den n ute och sampla i fält men Radio är ju välli bra de å!.

  17. #17
    kallback
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Iriver iFP-799, med rätt firmware kan spela in line-in i 320kbps mp3 som sen kan plockas ut med lite 'impa'software i xp.... Dom är litenlitenlitenbilligbillig om man jämför
    http://www.99.se/1343840-post12.html

    senare FW ger att den får UMS → USB mass storage (usb slavdisk) → funkar till allt då ,, dyker upp som en enhet i filutforskaren\skrivbordet tom under linux ;] eller till alla enheter som e `USBmaster' ..

    →→ eller rättare sagt köp BARA grejjer som har \ kan patchas med UMS och har USBjax då --- eller minnes kort

    + det kommer vellan billigare telefonlurar snart med line in + UMS e standard → lo-fi e bara snyggt om man trollar lite
    Senast redigerat av kallback den 2007-10-26 klockan 23:20. Anledning: http://en.wikipedia.org/wiki/USB_mass_storage_device_class

  18. #18
    Heualia
    Heualia är inte uppkopplad
    Heualias avatar
    Veteran
    Man kan pausa recordingen med ett knapp tryck och sen trycka igång den igen, det är ju välldi bra!
    Sen är det lite sulligt att man måste gå in i en spela upp meny för att byta mellan recording och replay, men å andra sidan så har den sekventiell inspelning och sekventiell uppsplening.
    Man måste således välja en av filerna som ska spelas upp inte så kosntigt igentligen fast å
    ena sidan hade det varit kul med en omedelbar replay knapp men vad kan man begära för 529kr.
    En toalettstol! :-)

  19. #19
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kallback Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    senare FW ger att den får UMS → USB mass storage (usb slavdisk) → funkar till allt då ,, dyker upp som en enhet i filutforskaren\skrivbordet tom under linux ;] eller till alla enheter som e `USBmaster' ..

    →→ eller rättare sagt köp BARA grejjer som har \ kan patchas med UMS och har USBjax då --- eller minnes kort

    + det kommer vellan billigare telefonlurar snart med line in + UMS e standard → lo-fi e bara snyggt om man trollar lite
    En liten irriterande kåpirajtdetalj med Irivern är att om man flashar den med UMS softis så kan man bara spela in i 96kbps och det blir en liten periodisk ljudblurp i inspelningen.
    Har man däremot den egna softisen inlagd spelar den in i max kvalitet, men då måste man plocka ur filerna med total commander på pc och en annan lösning på mac. Filerna heter då *.REC, men dom är standard mp3or i 320kbps cbr.
    Personligen har jag inget emot att strula runt på det sättet när den är så liten med så stor kapacitet.

  20. #20
    slakker
    slakker är inte uppkopplad
    slakkers avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Iriver iFP-799, med rätt firmware kan spela in line-in i 320kbps mp3 som sen kan plockas ut med lite 'impa'software i xp.... Dom är litenlitenlitenbilligbillig om man jämför
    http://www.99.se/1343840-post12.html
    Har en likadan, den är mkt bra för sin storlek, 1GB, bra batteritid, bra mjukvara, inbyggd preamp och funkar gudabra med USB med nya firmwaren, går för runt 400-500 kr beggat och lär nog inte sjunka i pris

  21. #21
    oskarrr
    Citat Ursprungligen postat av Heualia Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och en från SIBA!
    Transcend T.Sonic 630 2GB .....Nr.94276

    Hurra, den fån SIBA (läser manualen nu) kan spela in i 44khz stereo WAV via line.
    Kan även spela in i WAV format från den inbyggda radion i stereo och 44khz.

    Kanon, då ere bara och fixa en bra stereo mikrofon!
    Blev det någon Transcend? Är själv intresserat av något litet som kan spela in i duglig kvalitet. Vore intressant att höra vad du tycker...

Liknande ämnen

  1. Liten bra & billig videokamera?
    Av sawtooth i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-10, 17:35
  2. Skaffa begagnad liten och billig racksynth?
    Av nilssonbts i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-18, 23:21
  3. Liten billig bassynth?
    Av odlarn i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 74
    Senaste inlägg: 2006-11-03, 20:05
  4. Tips på liten/billig synth med MIDI
    Av M i Gbg i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-10-31, 15:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •