Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Konfigurationer för en Alto Patchbay?

  1. #1
    trapezoid
    trapezoid är inte uppkopplad

    Senior

    Konfigurationer för en Alto Patchbay?

    Hej,
    skaffade nyss en Alto patchbay som man kan använda i 4 lägen, Parallel, Half-Normalled, Normalled och De-Normalled. Jag vill köra allt i De-Normalled, problemet är bara att jag lyckas inte klura ut hur man ställer in vad! Det finns inga knappar, rattar eller spakar på den och jag har öppnat upp den, men hittar inget där heller! Snälla, någon?! Hur bestämmer jag vilken inställning jag vill ha? Manualen finns här, där står utförligt om hur vardera läge fungerar, men inget om hur man väljer vilket! http://www.altoproaudio.com/manual/A...CH_English.pdf

  2. #2
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    på min neutrik finns inte heller switchar utan på den plockar man av fronten och vänder på korten med jacken på för att ändra inställning.

    kanske funkar det likadant med alto?

  3. #3
    trapezoid
    trapezoid är inte uppkopplad

    Senior
    Jag har öppnat den, men det finns inget där!?

  4. #4
    hasparigus pink
    hasparigus pink är inte uppkopplad
    hasparigus pinks avatar
    Veteran
    går det inte att ta loss varje "kanal"?

  5. #5
    trapezoid
    trapezoid är inte uppkopplad

    Senior
    Nä, alla komponenter sitter stenhårt, har plockat av både fronten och toppen, men det går inte att lossa något eller ändra på något.

  6. #6
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    "When you turn individual Modules or insert jumpers you will change the configuration of the patchbay" - det enda jag ser i den manualen som kanske säger något om det.

  7. #7
    trapezoid
    trapezoid är inte uppkopplad

    Senior
    Jo, jag såg det, men jag har som sagt _nästan_ plockat ner den i atomer utan något man kunde ändra på. Det känns konstigt att man skulle behöva plocka itu allt helt och hållet (det är mååånga skruvar) bara för att ändra inställningar. Och om det nu skulle vara så borde de inte skrivit något mer om hur man exakt gör i så fall?

  8. #8
    Frebrik
    Frebrik är inte uppkopplad
    Frebriks avatar
    Veteran
    På de patchbays jag har stött på som inte har vändbara moduler har det varit så att man måste brygga vissa lödplättar på kretskorten för att ändra inställningarna. Dvs man kortsluter mellan vissa punkter, eller tar bort en kortslutning. En "jumper" är en kortslutning och antingen så löds den dit, eller så finns det ett block med pinnar på varje modul där man sätter dit en sådan där, öhm, jumper... Lite som när man konfigurerar hårddiskar...

  9. #9
    sebsongs
    sebsongs är inte uppkopplad
    sebsongss avatar
    Senior
    Fick du ordning på din patchbay? Jag läste igenom manualen och kunde inte heller hitta någon vettig information om HUR man ändrar konfigurationerna...bara hur dom fungerar.

    Märkligt. Köp Neutrik istället.

  10. #10
    trapezoid
    trapezoid är inte uppkopplad

    Senior
    nope, men kopplade in den och den funkar som jag vill hur som helst...

  11. #11
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Hepp! Bumpar den här, har en likadan nu nu som åkte med en 99-inköpt rackvagn och är också nyfiken på hur man vänder och sätter jumpers för att få vilka lägen. Ingen som vet?

  12. #12
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    Måste man inte lossa muttrarna på baksidan för att vända dem?

    EDIT: Btw, vad är det för koppling default?
    Senast redigerat av Pehr den 2008-08-25 klockan 07:02.

  13. #13
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Heh, det var ju sån vanlig brytfunktion som man vill ha så det var inget att bråka om när jag väl testade. Dvs övre raden splittar, undre raden bryter in. Fortfarande nyfiken på hur man vänder dom även om det inte behövs, för nä det ser iaf itne ut som att det går att göra på nåt enkelt sätt iaf.

  14. #14
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    halvnormaliserat?

  15. #15
    Pehr
    Pehr är inte uppkopplad
    Pehrs avatar
    Veteran
    Öppnade locket på min häromdan. Verkar inte vara så svårt att vända. Man får skruva loss fronten också samt de två muttrarna bak för varje modul som ska vändas.

    Dock hittade jag inga hål för s.k. jumpers...

  16. #16
    Hugo Hasslo
    Hugo Hasslo är inte uppkopplad
    Hugo Hasslos avatar
    Veteran
    Bumpar den här tråden lite... fick just tag på en sån här jag med. Nån som lyckades gå till botten?
    På min har varje modul en brygga som går att kapa. Jag misstänker att om jag vill ha den i läget "de-normalled" så ska båda bryggorna kapas, men undrar om någon har gjort det här?

Liknande ämnen

  1. Patchbay?
    Av bass i forum Allmänt om musik
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 22:04
  2. Patchbay
    Av Imported Johannes i forum Inspelning
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2003-08-28, 13:08
  3. Alto erfarenheter
    Av krank i forum Inspelning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-06, 22:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •