Resultat 1 till 44 av 44

Ämne: Köper du skivor idag?

  1. #1

    Redaktör

    Köper du skivor idag?

    (Ja - ännu en tråd som kommer driva PF till vansinne! )

    Alla talar om skivförsäljningen men ingen gör något åt den. Så hur står det till med skivköpandet på 99musik och varför? Vill ni diskutera fildelning kan ni ta det i någon av de andra trådarna: se det här mer som en opinionsundersökning.

    Så frågorna är:

    Köper ni/vi fortfarande skivor eller ej?
    Varför/varför inte?


    (Hade tänkt att göra en omröstning, men kommer inte på någon bra formulering på frågan.)
    Senast redigerat av false messiah den 2007-08-16 klockan 01:07.

  2. #2
    Laseranders
    Jag köper en och annan när jag känner att jag har råd och tycker att det finns nåt riktigt bra som jag vill ha i skivsamlingen.

    En del skivor innehåller rätt många bra låtar och då är det värt att ha skivan. I andra falla vet jag att en låt på skivan är så bra att det är värt priset bara för den låten och då chansar jag med resten av låtarna. Ofta har jag dock lyssnat igenom skivorna innan och tycker att det är så bra att jag vill visa omvärlden att jag gillar dem.
    Köper skivorna på Internet och är de kopieringsskyddade skickar jag tillbaks dem.
    Det händer även att jag hittar nåt fynd begagnat i nån begagnad sivaffär eller på Internet. En del skivor är bara kul att ha, som samlarobjekt.

  3. #3
    eskimo
    eskimo är inte uppkopplad

    Veteran
    1. Nej, har inte köpt en cd på säkert fem år, ett tiotal vinyl har det kanske blivit sedan dess.
    2. Jag laddar hem istället.

  4. #4
    jagtror99
    jagtror99 är inte uppkopplad
    jagtror99s avatar
    Senior
    1. Ja. Fast bara vinyl, inte köpt CD på flera år.
    2. Lirar vinyl ute, slår cd alla gånger. Iaf i rolighetsgrad. Sen att typ alla CD-skivor man har är halvt trasiga och en del repiga gör ju inte att man blir sugen på att köpa fler sådana. Har inte köpt något digitalt än, får se när det blir, kanske när något djävulskt bra bara finns som digital.

  5. #5
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    1. Ja. Dock inte lika mycket som förr, vilket uppskattas av både min flickvän och mina överfulla förvaringshyllor. Jag får mycket promotionplattor, en del laddas ned (för att lukta på gurkorna ) och en del köper jag digitalt för att jag inte vill ha hela albumet. En annan anledning är att det finns så mycket schysst internetradio.

    2. Jag gillar skivor. Det är lite av en fest att öppna en ny skiva, slå sig ner i soffan med ett omslag i handen och lyssna. Vid datorn blir det mest bakgrundsmusik och det är inte riktigt samma grej. Det blir en större upplevelse utan att ha en skärm med en massa distraherande saker framför näsan.

  6. #6
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    1. Ja, jag köper för kanske 500-1000 kronor i månaden.

    2. Jag gillar musik. Tyvärr har jag nog köpt färre skivor på sistone men det är nog för att jag tycker att det släpps så mycket skit nuförtiden. Jag är verkligen inte nån åttiotalsnostalgiker (längre) utan lyssnar nog helst på nåt som tillverkades för bara en månad sedan. Dock känns det som om techno etc har stått still ett tag nu. För tillfället handlar jag nog för 500 kronor i månaden då.

  7. #7
    Lindeberg
    Lindeberg är inte uppkopplad
    Lindebergs avatar
    Veteran
    1. Nej knappt alls, utom lite ny vinyl ibland när andan faller på. Någon klassiker på CD kanske.
    2. Jag köper digitalt - och har turen att få en del gratis.

  8. #8
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Får ett par ryck om året och gräver i realådor på Ginzas hemsida.

    Köper av princip inte en CD för över 100:- om det inte är något jag verkligen vill ha (händer inte ofta).

    /Mein

  9. #9
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    1. Ja, men mycket mindre än tidigare. Säg 2-3 skivor i månaden i snitt.

    2. Är nog blasé i största allmänhet. Väldigt sällan jag känner samma entusiasm som jag gjorde mellan 15 och 25. Är så ovanligt det kommer ett riktigt bra album nuförtiden, alltid en massa utfyllnadsspår (och det är fler nu än på vinyltiden, iom att skivorna är så mycket längre). Sen har jag som princip att inte ge mer än typ 150-160 för en fullprisplatta, så antingen måste jag in till stan eller beställa på postorder, och då blir det lite större inköp på en gång.

    Nedladdningen har även påverkat såtillvida att jag slutat köpa plattor som jag antagligen inte kommer att gilla, men ändå vill höra. (men dom lånade jag iofs oftast av kompisar tidigare, så det kanske inte gör så stor skillnad)

    En annan faktor är att jag har mycket mindre tillfällen att lyssna aktivt på musik nu. Heltidsjobb och familj gör sitt till. När man bor 4 pers i en lägenhet blir det inte att man har en platta på hela tiden, som man hade när man bodde själv. Promenad med iPod och bakgrundsmusik på jobbet står för den mesta lyssningstiden nu.

  10. #10
    Martin Pettersson
    Martin Pettersson är inte uppkopplad
    Martin Petterssons avatar
    Veteran
    1. Jag köper oftast enstaka låtar i iTunes, men även en och annan fullängdare. Jag snittar på en 20 låtar i månaden skulle jag tro.

    2. Jag köper musiken för att det är bekvämare och snabbare än att leta på något fildelningsnätverk och dessutom känns det "bra" att köpa. Däremot så slutade jag köpa skivor i affär (förutom julklappar) för 5 år sedan.

  11. #11
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    1. Javisst, men inte så mycket CD.
    2. Beg. vinyl är billigt och det finns enormt mycket bra musik. Gillar att titta på och hantera en vinyl - det känns mer helt enkelt! Laddar även hem en hel del och köper för det mesta det jag gillar, mest för arkiveringens skull. Mp3 känns... tomt? Gillar kombinationen av det fysiska, visuella och musik.

  12. #12
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Jepp, blir någon eller några nya CD/månad.

    Undviker att köpa kopieringsskyddade skivor. Vägrade helt tidigare, men de är ju inga problem att rip:a/kopiera i vilket fall, så nuförtiden har jag slutat bry mig såå hårt. Om det är en skiva jag verkligen vill ha från en artist jag vill ska fortsätta ge ut musik köper jag den ändå, om inte så tankar jag istället av principsak. Är man så dum att man kopieringsskyddar en CD och därmed jävlas med sina betalande kunder ska man lida för det.

  13. #13
    Electroboy
    Electroboy är inte uppkopplad
    Electroboys avatar
    Veteran
    Köper en rejäl batch med vinylare typ en gång om året.
    Ibland kan det hända att man spontanköper en eller två tolvor i den lokala technoaffären.
    CD köper jag inte, och har inte köpt på jättelänge.

  14. #14
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...Är man så dum att man kopieringsskyddar en CD och därmed jävlas med sina betalande kunder ska man lida för det.
    Tänk bara på att det väldigt sällan är artisten som bestämmer att en CD ska kopieringsskyddas. Det är bolagets policy. Jag har själv varit i den situationen och det är inte kul att få skulden trots att man gjort allt i sin makt för att slippa det #¤%¤ kopieringsskyddet. Vi gick t.o.m. så långt att vi gick ut officiellt, bland annat på vår egen website, och bad våra köpare reklamera kopieringsskyddade skivor direkt samt skriva till bolaget och klaga. Det funkade till slut, andra pressningen av den skivan var fri från eländet.

    Kopieringsskydd är inget annat än rent jävelskap, men det är viktigt att hålla i åtanke vem det är som jävlas.

  15. #15
    Timber
    Jag är inte den typiske 99musik'aren, men hoppas att jag får svara ändå.

    1. Jag köper, men kanske inte så ofta. Senaste året köpte jag nog 30 skivor, en del av dem är iofs singlar (kanske 10st). Köpta låtar via nätbutiker är lätträknade; 2st, ska jag äga musik så ska det vara fodral, en plastskiva och hela baletten, dessa två låtar fanns bara att köpa på det sättet. Trots detta så rippar jag skivor som jag köpt, lägger till i musikbiblioteket och spelar aldrig skivan igen. (lite konstigt beteende?!)

    2. De artister jag tycker om vill jag också stötta. I övrigt laddar jag ner en del musik från mindre band som publicerar musiken gratis på sina hemsidor. Senast jag laddade ner en piratkopierad låt, tror jag var närmare fem år sedan, om man räknar bort nysläppta album, som jag har beställt och sedan laddat ner för att de läckt ut innan jag hinner få skivan.

  16. #16

    tillfälligt låst - kontakta admin
    Japp, köper fortfarande "riktiga" skivor när det kommer något som jag tycker är bra! Förr köpte jag massor bara för köpandets skull...det var billigt och min kompis ägde butiken och jag fick massor med rabatt.

    Det är roligare med en riktig skiva, ta på, ta med i bilen, bläddra i booklet:en, det slår iofs inte vinyl, det bästa är gamla dubbelalbum som man kan fälla ut och läsa texter och se roliga bilder.

    Mvh

  17. #17
    ohennig
    ohennig är inte uppkopplad
    ohennigs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Riktiga CD extremt sällan, via iTunes Store kanske någon skiva eller ett par låtar per månad (senast två Tegan & Sara-album i förrgår). CD blir det bara om jag inte kan hitta plattorna på iTunes, om det är ett riktigt snygga omslag eller om jag vill ha lite kinesisk pop när jag är i Taiwan.

    Fultankar gör jag sällan och när jag kollade vad det blivit de senaste åren så har det uteslutande handlat om gamla vinylplattor som jag inte kan spela i avsaknad av skivspelare, och som jag inte känner för att betala för på nytt.

  18. #18
    plastocid
    plastocid är inte uppkopplad

    Senior
    Jag köper bara skivor i samband med konsert och bara om priset är max ca 120 kronor.

  19. #19
    lasselus avatar
    Redaktör
    Mein klär mina tankar i ord...

  20. #20
    neriks
    neriks är inte uppkopplad
    nerikss avatar
    Senior
    1. Ja, både vinyl och CD
    2. Jag gillar inte att ladda ner musik via nätet.

  21. #21
    Vinyl - ca 1/mån

  22. #22
    Raphael
    Ja, jag köper skivor. Det är en självklarhet för mig. Mest nya CD's, men har även hänt att jag har köpt ny vinyl. Köper en del begagnat också, mest vinyl då för det går att hitta så billigt. Jag köper främst skivor från CDon och Ginza,men det händer även att jag besöker en "riktig" skivbutik, särskilt när jag vill ha en skiva snabbt och inte orkar vänta. Köper även från utländska skivbutiker några gånger om året, främst Amazon UK men även Amazon USA - för skivor som helt enkelt inte går att få tag på i Sverige. Undantagsvis köper jag filer via iTunes - främst enstaka spår, inte hela album. Använder iTunes istället för att köpa singlar alltså, fast ibland köper jag en fysisk singel också om den har roliga mixspår och extra godis. Främst fortsätter jag med mina 80-tals favoriter som jag samlar på och måste ha komplett, köper varje ny skiva som kommer, upptäckte även en hel del artister på 90-talet som jag fortsätter med. Nya artister hittar jag genom olika samlingar jag köper inom vissa genrer, många chillout-samlingar, techno/trance, och så vidare. Där kan jag få upp ögonen för någon speciell och då köper jag en hel skiva med artisten. En del tips får jag även från Internetradio som jag kör via iTunes.

    Jag föredrar ljudkvaliteten på nya skivor spelad genom min fina stereo, jag vill ha ett riktigt omslag, jag vill ha texter och information om studior, inspelning, musiker, jag vill läsa tack-texten och jag vill ha bilderna. Dessutom håller en riktig CD längre än nertankade filer som sparas på CD-R. Och så ser det snyggt ut hemma med skivor i mina hyllor! Det går helt enkelt snabbare och enklare för mig att bara plocka ner skivan jag vill ha och slänga in i stereon istället för att leta i datorn - plus att ljudkvaliteten då faktiskt är så mycket bättre!

  23. #23
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    1) Jo, jag köper fortfarande skivor. Iofs inte alls lite mycket och ofta som tidigare, nu blir det nästan bara när det släpps nåt riktigt bra. Kanske ett par-tre skivor varannan månad eller så.

    2) Jag vill fortfarande absolut ha riktiga CD-skivor, fast jag köper ibland downloads av sånt som inte går att få tag på på CD.
    Anledningen till mina minskade inköp är nog dels att jag har blivit mer kräsen. Det släpps inte så mycket musik som jag känner att jag absolut måste ha längre. Och jag laddar inte ner nåt heller, mer än om jag är nyfiken på nån enstaka låt eller så...

  24. #24
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    1. ibland, kompleterar mina samlingar samt köper det som jag verkligen vill ha... men säkert 2lax om året, dock alldrig här istan, bara via internet eller om man är i stockholm....

    2. jag gör mera musik än jag lyssnar, sammt att jag ofta vill ha sånnt man inte får tag på, då måste jag tanka... oftast så köper jag de skivorna beggade om jag hittar dom... dessutom jobbar jag med musik så tyst är oftast det jag hellst vill lyssna på förutom mig-själv...

    edit: jag köpte sjukt mycket skivor förut, på den tiden då det fanns skivbuter med MUSIK i här i stan, nu är det bara bajs på deras hyller i de 2ställen som säljer skivr...
    Senast redigerat av enapa den 2007-08-16 klockan 13:37.

  25. #25
    Electroboy
    Electroboy är inte uppkopplad
    Electroboys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av enapa Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag gör mera musik än jag lyssnar.
    Håller med dig, jag är likadan.

    Dom skivor jag "saknar" i samlingen är inget bekymmer för mig, de köper jag när tillfälle ges.
    Och den musik som inte går att få tag på, gör jag själv istället...Mycket enklare så

  26. #26
    Robban303
    Robban303 är inte uppkopplad
    Robban303s avatar
    Senior
    "i den lokala technoaffären"

    (inte i Trollhättan alltså , Trestads musik är riktigt bra men dom har inte så mycket gammalgoa tyvärr)

  27. #27
    spectacell
    1. Bara om skivan inte finns att köpa på mp3 och då bara för att stödja artisten. Har en del i hyllan med plasten kvar.
    2. Tycker det är väldigt omständligt att lyssna på en skiva i taget. Köper bara mp3.

  28. #28
    Frebrik
    Frebrik är inte uppkopplad
    Frebriks avatar
    Veteran
    Jag köper bara begagnat, finns bra affärer för det vid St Eriksplan tex. Jag har hittills aldrig fultankat någon musik(tro det eller ej), men kopierar skivor inom ramen för vad man får enligt lagen.

  29. #29
    Naomi
    Naomi är inte uppkopplad
    Naomis avatar
    Veteran
    1. Köper mest vinyl samt en hel del på beatport.com men även en del CD. Blir ca 10 - 30 vinyler i månaden plus en eller två CD skivor. Har sedan jag skaffade traktor scratch blivit alldeles för mycket beatport köp också ;-)

    2. Spelar alltid på vinyl eller traktor scratch (Sedan någon månad). Gillar känslan av vinyl, sättet att jobba fungerar bra för mig, gillar inte alls CD eller andra former av kontroller för att DJ'a.
    Spelar och köper mest techno och elektronisk musik och där är utbudet på vinyl fortfarande riktigt bra. Traktor scratch är mest för att kunna spela en del egna saker samt att slippa bära alldeles för mycket skivor.

  30. #30
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Köper mycket skivor i perioder, mest 80talsmusik i olika genrer och elektronisk musk.

    Beg. skivaffärer & Loppisar gäller för mig. Gräver djupt i backarna så nagelbanden hänger löst. Då får man gaffa ihop fimsingarna , unna sig en kopp kaffe och en mazarin. Sen sätter man igång igen...

    Köper mest begagnad vinyl men beställer också från clone eller flexx, köper ibland bootlegs eftersom ebaypriserna är skrattretande och har inte lust att tillbringa livet framför div. auktionssiter. Annars kör jag på mitt "samlingsskivekoncept". 7 dåliga låtar, 2 halvbra, 1 bra och en 1 superhit då kostar den några tior om det är på loppis. Originalpressar är inte huvudintresset, mer en hygglig version på vinyl Är mer ute efter låten.

    På itunes har jag bara handlat musik jag inte hittat nån annanstans. Nyare soundtrack och enstaka låtar. Tycker ituneskonceptet är bra men filerna håller en risig ljudkvalitet och att de inte att bränna till en vanlig cd är helkazz...

    Jag gillar att vända och vrida på skivor, i samlingsskivefrågan får man med massa låtar man inte överhuvudtaget tänkt sig köpa och hittar ibland små guldkorn bland dessa att förgylla sin tillvaro med. Nu låter det som jag bara köper samlingskivor, men så är förståss inte fallet...

    Har man pengar kan man köpa allt men det är roligare att hitta skivorna billigt, letandet är spännande. lite som en detektiv....
    Man kollar årtal, instrumentationen, vilka producenter, skivbolag osv....
    *Har dom några synthar med?* ...hmm...kan det här vara nåt att ha?
    Senast redigerat av reverbsvansen den 2007-08-16 klockan 23:03. Anledning: rensade lite....

  31. #31
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Köper ni/vi fortfarande skivor eller ej?
    Jag gör det då och då. Men jag handlar mer på vinyl än jag gör på CD helt enkelt för att en LP är billigare, snyggare och låter bättre. CD-skivor handlas då och då när jag hittar något till schysst pris. Senast idag dök det upp en CD hos mig från CDON med Björn Olsson.

    Sedan laddar jag hem en del också. Men i de fallen rör det sig i om gammal prog/synth som inte går att få tag i på CD eller så är det utgångna CD-skivor sedan flera år. Det kan också vara filmmusik som inte är officiellt släppt eller som det idag är omöjligt att hitta en vinylversion av.

    Min utgångspunkt är dock alltid att köpa om möjligheten finns. Vill man ha får man betala. Annars är det bara att låta bli.

    Varför/varför inte?
    Jag vill köpa skivor oavsett om det är CD eller vinyl eftersom jag föredrar en rent fysisk produkt framför dryga mp3 filer. Sedan finns ibland inte alternativet att kunna få viss musik på CD/vinyl och då är mp3 ok.
    Senast redigerat av rymdeko den 2007-08-16 klockan 17:01.

  32. #32
    Arete
    Arete är inte uppkopplad
    Aretes avatar
    Veteran
    Köper knappt skivor längre. Kanske 2-3 om året, max. Köper lite mp3or ibland, inte ofta det heller. Hittar jag beggade skivor på petter&lottas i Gävle som jag gillar så köper jag, oftast för pris 60-90:-, vilket känns lagom. Köper rätt ofta skivor direkt av artist på spelningar.

    Har egentligen tappat intresset för musik som släpps rätt mycket. De få gånger det kommer nån skiva som jag är riktigt sugen på att höra senaste åren så kommer den alltid ut på fildelning 1-2 veckor innan den kommer till butik, och då kan jag inte hålla mig. Och varenda gång har jag blivit sjukt besviken och tyckt att det mest är blask.

    För mig ligger det intressantaste inom musik på nätlabels för tillfället.

  33. #33
    Porkij
    Porkij är inte uppkopplad
    Porkijs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Jajjemänsan, både CD och vinyl
    Mest begagnat dock, så artisterna drar inte in något på mig ändå

    Skulle aldrig betala för mp3or om låtarna finns tillgängliga på skiva
    Fultankar en del bootlegs och svåråtkomliga B-sidor

  34. #34
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sawtooth Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tänk bara på att det väldigt sällan är artisten som bestämmer att en CD ska kopieringsskyddas. Det är bolagets policy. Jag har själv varit i den situationen och det är inte kul att få skulden trots att man gjort allt i sin makt för att slippa det #¤%¤ kopieringsskyddet. Vi gick t.o.m. så långt att vi gick ut officiellt, bland annat på vår egen website, och bad våra köpare reklamera kopieringsskyddade skivor direkt samt skriva till bolaget och klaga. Det funkade till slut, andra pressningen av den skivan var fri från eländet.

    Kopieringsskydd är inget annat än rent jävelskap, men det är viktigt att hålla i åtanke vem det är som jävlas.
    Jag var lite otydlig känner jag. Självklart är det inte artistens val, så även artisten blir lidande p g a att jag inte köper en kopieringsskyddad skiva. Det är synd, men inte så mycket att göra åt. Det är svårt att bojkotta skivbolagets policy utan att därmed bojkotta artisten. Det är också en av anleningarna att jag faktiskt köper skivorna från mina verkliga favoritartister även om de är kopieringsskyddade. (jag brukar dock skriva till skivbolaget ifråga och klaga, samt förklara för dem att kopieringsskydden mycket väl kan minska deras vinst, istället för att öka den. Hittills har jag aldrig fått ett enda svar på sådana brev.)

  35. #35
    Valfrid
    Valfrid är inte uppkopplad
    Valfrids avatar
    Veteran
    1. En till två album på iTunes i månaden. Mest för att det är enkelt att köpa, tar jag någon öl framför laptopen och surfar runt på "staff favorites" händer det lätt att jag ramlar dit.

    2a. Kvaliteten på ITMS är för dålig. iTunes+ är bättre, men Swish-swish i diskanten från dålig komprimering/konvetering finns där fortfarande. Utbudet känns stundtals begränsat på ett konstigt sätt, vissa stora artister saknas helt. (Nej, det är inte s fel)

    2b.Köper ungefär lika mycket nu som för 6-7 år sedan. Möjlighet till piratnedladdning gör att jag köper mindre, men mest för snålheten i mig dyker upp då jag ska bekräfta köpet från ITMS:
    -Fan, katten ska kastreras, flickvännen kräver nya gardiner och ölen ska finansieras. Kanske det är bäst att fultanka ändå? (Och så blir det varken köp eller fultankning. Lustigt, men helt sant.)

  36. #36

    Redaktör
    Intressant läsning - tack för alla svar!

    Själv köper jag fortfarande en del skivor, antingen på spelningar eller i klump. Jag kan inte påminna mig när jag köpte en skiva i en vanlig skivaffär som inte var begagnad eller som present till någon annan, utan det blir via postorder pga pris och utbud.

    Den senaste månaden har jag (åter) insett att det finns massa bra musik på biblioteket som är tvärt omöjlig att få tag på på andra sätt. Så det har varit en del lån där på sistone, vilket fyller ny musik/nyfikenhets-kvoten till viss del.

    Tillägg: har faktiskt inte köpt någon digital musik än, mest för att jag tycker kopieringsskydd är en styggelse, och för att jag tycker priset är för högt för komprimerade ljudfiler. (Vilket egentligen är rätt fånigt, eftersom jag i princip alltid lyssnar i mp3-format via dator eller ipod.)
    Senast redigerat av false messiah den 2007-08-16 klockan 22:59.

  37. #37
    the örjan
    the örjan är inte uppkopplad
    the örjans avatar
    Senior
    Ja, jag köper skivor för jag lyssnar jättemycket i bilen och då slipper jag bränna själv och får fina omslag som man dessutom kan bläddra i.

    Så det är det värt.

  38. #38
    wildcard
    wildcard är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Köper skivor av artister jag "verkligen tycker om" ett par favoritband.. i många fall bryr jag mig inte om själva skivan, fodralet och den biten. Men en del band vill man helt enkelt ha originalet *min åsikt

  39. #39
    barsnpipes
    barsnpipes är inte uppkopplad
    barsnpipess avatar
    Senior
    1) jag handlar hela tiden. kanske lite för ofta för att det skall vara bra..
    2) vad ska man annars spendera på?


    OT : någon som har gammal synt/ebm-vinyl att sälja?

  40. #40
    the örjan
    the örjan är inte uppkopplad
    the örjans avatar
    Senior
    Jag har ganska många syntvinyler som jag även har på CD.
    Så dom kan jag ju sälja, om jag orkar.

  41. #41
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    1. Japp det gör jag men kanske inte lika mycket nu som förr. Eller jo, det är nog samma nivå.
    2. Tidigare hade jag mer sug efter skivor men hade inte samma ekonomi till det som jag har idag (där suget däremot är lite mindre, eftersom jag äger fler skivor idag).

  42. #42
    durre
    1. Nej jag har inte köpt en skiva till mig själv på 7år. Känner öht inte nån som betalar för musik.

    2. Finns gratis på internet. Har dock börjat handla lite smått på itunes för att stilla mitt samvete.

  43. #43
    Reisan
    Nej, jag köper inte musik-CD i affär. Dock köper jag tomma CD-skivor för bränning.

    Av snålhet laddar jag ner albums från internet. Dock saknar jag de slitna CD-fodralen med de repiga skivorna som ibland hade en och annan öl/grogg fläck...

  44. #44
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av the örjan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har ganska många syntvinyler som jag även har på CD.
    Så dom kan jag ju sälja, om jag orkar.
    Jag är också intresserad...


Liknande ämnen

  1. Skivor du _köper_ idag
    Av PF i forum Skivor & artister
    Svar: 2782
    Senaste inlägg: 2024-04-29, 05:15
  2. Var köper ni kablar?
    Av Dee i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 00:32
  3. Var köper jag DIN & CV sladdar?
    Av trapezoid i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-02-29, 12:56
  4. Var säljer/köper ni begagnade prylar idag?
    Av cryo i forum Allmänt om musik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-28, 19:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •