Sidan 5 av 10 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SistaSista
Resultat 241 till 300 av 590

Ämne: DSI Prophet 8

  1. #241
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran
    Finns profeten hos JAM i malmö. I så fall blir det nog provkörning i helgen

  2. #242
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av leere Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    känns som att de flesta i det här forumet är för kräsna
    eller på tok för inrökta av de gamla syntarna
    och vägrar se frammåt.
    Så sant så. Den som är varmast och fetast när den dör vinner väl antar jag.

    Själv har jag min Moog LP och är bara glad att jag lade mina 14 papp på den än på en Minimoog. LP:n låter varm och fet den med och fixar det jag hade använt en MM till utan problem.

  3. #243
    Citat Ursprungligen postat av Airwolf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så sant så. Den som är varmast och fetast när den dör vinner väl antar jag.

    Själv har jag min Moog LP och är bara glad att jag lade mina 14 papp på den än på en Minimoog. LP:n låter varm och fet den med och fixar det jag hade använt en MM till utan problem.
    När jag gör mina rökare så kör jag med filter för att jag skall blir tillräckligt gammal för att vinna egotrip-tävlingen "flest klassiska analoger när innan du dör" utan att ha släppt en enda låt.
    Senast redigerat av moogpower den 2007-10-16 klockan 13:37.

  4. #244
    visionfactory
    visionfactory är inte uppkopplad
    visionfactorys avatar
    Veteran
    Tror jag gör som du Steve, det blir att testa P8´an i helgen på JAM i Malmö. Ska bli väldigt intressant och kul. Om någon Helsingborgare vill hänga på så hojta till.

  5. #245
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av visionfactory Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror jag gör som du Steve, det blir att testa P8´an i helgen på JAM i Malmö. Ska bli väldigt intressant och kul. Om någon Helsingborgare vill hänga på så hojta till.
    Då kanske vi ses där, fajtandes om en plats framför Profeten

  6. #246
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Code 8? Studio Electronics eller ngt?
    Japp, deras nya. Skulle ha diode filter, vet inte om den fick det? Finns CS-80 filter till den, har hört att det ska låta äckligt bra.

  7. #247
    Demokid
    Demokid är inte uppkopplad
    Demokids avatar
    Veteran
    Ujuj $7399 för en Code-8 burk!! Nä då är jag glad att jag har en A6. Betydligt billigare och man har 16 röster att leka med.

  8. #248
    Analog
    Analog är inte uppkopplad
    Analogs avatar
    Senior
    Nja, med dollarläget idag blir det 'bara' 47 papp... Det räcker iofs till en P'08, en LP, en VP-550 och ett par sustainpedaler. Andyn listade väl för 39.900 när den kom? Med inflation o dyl är det inte långt ifrån... Men SE-grejerna tenderar ju att hålla värdet liiite bättre än Alesis, så en Code-8 lär man inte hitta billigt om nåt år... Har de ens nån distribution i Sverige?

  9. #249
    Demokid
    Demokid är inte uppkopplad
    Demokids avatar
    Veteran
    Hoppas bara inte att envelopsen inte är lika slöa på Code som på SE-1.

  10. #250
    Demokid
    Demokid är inte uppkopplad
    Demokids avatar
    Veteran
    Idag gick jag och köpte min Prophet~08 SE efter att lekt med polarens i fredags. Jag hade med min PEK och den lät tyvärr som en DX7 synt i jämförelse med värmen och fetheten i 08:an. Envelopsen klickar inte och borta är dom irriterande ultrakorta glide'sen mellan tonerna som man kunde höra ibland i PEK:en.
    Den låter förbaskat bra och är snabb och kul att jobba med. Den låter inte riktigt lika fet och organisk som min P5 men nära och med alla coola modulationsmöjligheter så passar dom bra ihop.


    Mer bilder finns här:
    Sizer pix

    Nä nu ska syntas hela natten.

  11. #251
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Positivt överraskad, alltså?

  12. #252
    Demokid
    Demokid är inte uppkopplad
    Demokids avatar
    Veteran
    Jo jag måste säga att jag är positivt överraskad även om jag testat den en del hos kompisen. Nu lät det som jag dissade PEK:en... det gör jag verkligen inte. PEK kan göra grejer som inte 08:an kan. Men om man vill ha en analog polyfonisk synt som man köpa en 08:a och inte en PEK. Oscillatorerna skiljer sig faktiskt mycket mellan syntharna. 08:ans OSC låter mer levande och ställer man Osc Slope till t.ex. 3 på 08 och PEK så driver 08:an mjukare på nått vis.

    Enveloparna låter också bättre på 08:an, mer mjuka (även fast det är software) och jag tycker X-mod av filtret låter mycket bättre. Har gjort X-mod ljud som låter nästan lika kladdigt som på Pro~One.

    Mvh
    Demokid

  13. #253
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran
    Spelade på en i Malmö i fredags, blev mest förfärad över att alla synthar måste vara så jäkla maxade med arpegiatorer och layers i preseten. Svårt att få en uppfattning av hur den låter i sig.
    Var rena cirkusen, blir automatiskt att jag dissar den.

    Skulle gärna höra en Demo Av Demokid.

  14. #254
    Demokid
    Demokid är inte uppkopplad
    Demokids avatar
    Veteran
    Ja jag håller med om presetsen... Jag har hittat ca 10 st som låter okej bl. ett string ljud som ska simulera en T8 string. Har bara testat en T8 en gång så jag vet inte hur likt det låter men ljudet låter väldigt fint.
    Jag kan försöka lägga upp en demo men tyvärr är fortfarande min studio nedpackad p.g.a. lägenhetsrenovering... ska försöka.

    Mvh
    Demokid

  15. #255
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran
    Va kul att du nämde det där T8 ljudet. Var nog ett av få spelbara ljud jag testade. Men det lät fint.

    Själv ska jag hämta en av mina största syntupplevelser någonsin, 10år senare skall det bli kul och se om kärleken består, Yamaha AN1X (har iofs haft en hemma även för 3år sedan, men det var bara ett kort samanträffande) När man scannat igenom analogträsket på det mesta man drömt om blir det intressant och se hur man trivs med denna gamla flamma.

  16. #256
    visionfactory
    visionfactory är inte uppkopplad
    visionfactorys avatar
    Veteran
    Kan man radera minnet på den på något enkelt sätt?

  17. #257
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Steve Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    När man scannat igenom analogträsket på det mesta man drömt om blir det intressant och se hur man trivs med denna gamla flamma.
    Synthaholics Anonymous nästa?

  18. #258
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Synthaholics Anonymous nästa?

    O ja...

    Blivit kurerad, men återfall lär vara vanliga.

  19. #259
    visionfactory
    visionfactory är inte uppkopplad
    visionfactorys avatar
    Veteran
    Har man en gång gått på Yamaha, så har man alltid ett litet sug. CS-80 ska vara helt omöjlig att bli fri från,,,,,, har jag hört.

  20. #260
    Citat Ursprungligen postat av visionfactory Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    CS-80 ska vara helt omöjlig att bli fri från.
    Sa ofta serviceteknikern. Står rätt intressanta annektdoter i Mark Vails "Vintage Synth - 2nd Edition" om just CS-80...
    Det var ett evigt kalibrerande och mekande i dessa, fy attans...
    Senast redigerat av moogpower den 2007-10-25 klockan 17:45.

  21. #261
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Hade bara Dave stoppat in högpass och bandpassfilter i Prophet 08 hade den varit självklar som framtida inköp. Då hade man kunnat strunta i begagnatmarknaden.

    Citat Ursprungligen postat av moogpower Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sa ofta serviceteknikern. Står rätt intressanta annektdoter i Mark Vails "Vintage Synth - 2nd Edition" om just CS-80...
    Det var ett evigt kalibrerande och mekande i dessa, fy attans...
    Jag har hört att de senare modellerna av CS80 inte ska vara så farliga när man väl kalibrerat dem? Men så ska man ju göra det också.

    CS80 är nog min favoritsynth ljudmässigt. Men jag skulle aldrig orka med att äga en. Däremot har jag funderat på en CS50...för att få lite utav känslan.

  22. #262
    Demokid
    Demokid är inte uppkopplad
    Demokids avatar
    Veteran
    Oki här är några ljudsnuttar av Prophet '08. Tyvärr är min studio nedkopplad så jag fick spela in på min bärbara dators intärna ljudkort... Har inte lärt mig synthen än. Har försökt gjort några av mina klassiska Pro~One grejer. Klarar den det så är den bra.

    http://www.esnips.com/web/Synthesizers (varning du kan få en massa pupups. Stäng dom genom att klicka på röda krysset)

    Mvh
    Demokid
    Senast redigerat av Demokid den 2007-10-31 klockan 16:47.

  23. #263
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Tyckte ljudexemplena lät bra, imponerande rendition av "The Sun and the Rainfall". Skulle dock gärna hört några längre pads och stråkljud också...

  24. #264
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Håller med, riktigt snygg version av The Sun and the Rainfall!

    PS. Däremot gillade jag inte den där sidan som du lagt upp låtarna på, jag fick upp en dialog som försökte få mig att installera något skit DS.

  25. #265
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Riktigt osexig video på Prophet08:
    http://youtube.com/watch?v=enokWVODuRY

    Vissa har mer pengar än talang...:P

  26. #266
    visionfactory
    visionfactory är inte uppkopplad
    visionfactorys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tommyc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    PS. Däremot gillade jag inte den där sidan som du lagt upp låtarna på, jag fick upp en dialog som försökte få mig att installera något skit DS.
    Min webläsare sparkade bakut och det kom upp varningar om Spyware (jobbar i amerikanskt bolag, hög säkerhet) så nog försöker den installera något skit.

  27. #267
    Lirade på en Prophet 08 i lördags (27/10) på JAM i Malmö när jag ändå hade studiosession med Jontanamo.

    Första visuella intrycken:
    (+) Oj, vad liten den är? (vilket är positivt om man tänkt släpa runt på den)
    (+) Känns rätt välbyggd. (dock inte i Voyager-klass)
    (-) Hoppsan, nu vred jag på/stötte till en oändlig ratt igen som jag inte ser läget på. Upp och kolla i displayen igen vad jag ställt till med, suck.
    (-) Inte den mest "rakt på" maskin jag lirat på, men med vinsten att den har stora modulationsmöjligheter och funktioner på en liten yta.

    Första känslan/lyssningen ifrån scratch (dvs. dumpade alla NAMM-skrytpresets):
    (+) Bra bett i oscillatorerna.
    (+) Varmt och charmigt filter med en småsöt resonans i båda filterlägena.
    (-) Eftersom Dave ändå inte når helt upp till "the real deal Prophet"-soundet/känslan rakt av och året är 2007 så kunde han väl slappnat av lite och lagt in lite fler filtertyper?

    Summa intryck/känsla:
    (-) Hittar inte hela vägen in i mitt hjärta tyvärr, om det beror på interfacet (oändliga rattar & display) eller soundet (charmigt precis som en VA kan vara innitiellt men som inte blir lika långlivad och "bullseye" som en gammal go rått organiskt brännande polyfon kan bli), eller är det en kombination av båda, det är frågan...

    Slutlig summa summarum:
    (+) För det facibla priset denna synten betingar dvs. ~19000:- kontra soundet är det rena klippet om man är ute efter en nytillverkad 8 rösters polyfonanalog idag. Jag anser den helt enkelt vara den bästa nytillverkade polyfonanalog för tillfället på marknaden.

    Prophet '08 och en Moog Voyager säkrar tronen just nu på retro-vågen, utan tvekan.
    Grattis Bob & Dave, you're both back on track!
    Senast redigerat av moogpower den 2007-10-31 klockan 13:32.

  28. #268
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Riktigt osexig video på Prophet08:
    http://youtube.com/watch?v=enokWVODuRY

    Vissa har mer pengar än talang...:P
    Så rätt som det var sagt, inga nämnda men de är måånga...
    Mer regel än undantag, he he...

  29. #269
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Demokid; vad sägs om att lägga musiken på t ex trig.com i stället, som är avsedd för strömmande musikfiler och helt lämplig för dina små alster. Jag försökte nå din sajt men möttes av ett knarkigt budskap i dialogruta och allt, a' la forna tiders läbbiga trojaner och allt, kändes ihophackat av en rysk hacker, var tvungen att citera texten.

    Citat Ursprungligen postat av knarkdialogruta
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    TrashEraser may find dangerous traces that need to be cleaned. Don't let your privacy and reputation to be ruined by them. Making your private information public can cause problems with your boss, family or friends. Click 'Ok' to start TrashEraser scanner to remove compromising traces and setup controls to protect your privacy by cleaning or removing dangerous information.
    Som sagt, trig.com tack, och meddela länken sedan. Snälla!

  30. #270
    Demokid
    Demokid är inte uppkopplad
    Demokids avatar
    Veteran
    kroffe:
    Orsaken varför det inte blev några stråk/pad är att det faktiskt finns ett part bra presets. Tänk på att nästan alla preset som inte är Split/Stack består av ett ljud till. Tryck på Layer B så har ni ett till ljud.
    Däremot att jag några klasiska Pro~One leads typ en VCO PWM där PWM styrs med ModWheel... Även några klassiska Saw leads.

    PF:
    Orsaken varför jag använder esnipes är att man går 5 Gb utrymme... vilka filtyper som helst. Jag använder det t.ex. för att dela med mig av bilder till mina närmaste eller som fileserver.

    Trig.com har bara 250 Mb... dessutom verkar det vara som en blandning mellan myspace och facebook... två saker som jag verkligen inte tycker om. (har inga konton där)

    Mvh
    Demokid

    DS. Jag finns på helgon.net
    Senast redigerat av Demokid den 2007-10-31 klockan 14:56.

  31. #271
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Demokid Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    PF:
    Orsaken varför jag använder esnipes är att man går 5 Gb utrymme... vilka filtyper som helst. Jag använder det t.ex. för att dela med mig av bilder till mina närmaste eller som fileserver.
    Men det är väl knappast värt det om alla du skickar länkarna till blir utsatta för virus!? Sådana sidor måste bojkottas! Om jag var du skulle jag editera ditt meddelande och ta bort länken!

  32. #272
    Demokid
    Demokid är inte uppkopplad
    Demokids avatar
    Veteran
    Oki... jag får i alla fal inte upp pupups men visst jag tar så klart bort länken om det är så läskigt. Själv har jag inte blivit drabbad mer en en gång då hovrade jag med musen över någon reklam (ála aftonbladet) . Klickar aldrig på pupups... jag dödar i tasklist och så har jag slälvklart Windows Defender.

  33. #273
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Det ena utesluter inte det andra, dela hur många gig virus-rysk-trojanade filer du vill med dina polare, det gör mig inget, men Trig är en helt fantastisk idé, och 250 Mb räcker till en jä*la massa mp3'or. Man kan ha bilder där också, och du får en riktig sida som är lätthanterlig för den som besöker den, inget förbannat filarkiv med konstiga grejer hit och dit, ej heller en massa e-commerce-junk-reklam. Om du tror jag skulle rekommendera något som är kasst så tror du rätt fel om mig. Tjolahopp.

  34. #274
    Demokid
    Demokid är inte uppkopplad
    Demokids avatar
    Veteran
    Vill verkligen inte ge trojaner till polare. Själv klickar jag aldrig på saker som poppar upp så jag har peppar peppar klarat mig alla år med internet.

    Självklart tror jag inte att du rekommernerar nått kasst... Jag är med i trig.com för att regga Demokid men orkar inte slösa min tid på det osså. Vem vet en dag kanske man har dit med det osså.

    Mvh
    Demokid

    Frågade några polare om dom fått popupper när dom varit inne och lyssnat och alla säger nej... Skumt!! Dom använder IE6 och IE7 samt popup blocker...

  35. #275
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Kan tillägga att jag också fick pop-up med nån sorts "säkerhetshanterare" som upplyste om att jag borde uppdatera datorn mot virus genom att trycka på rutan märkt "uppdatera"...

  36. #276

    Redaktör
    PF: kör mac istället, då slipper du oroa dig för virus, trojaner och sånt.

    Men alla såna där dela-med-sig-av-stora-filer-sajter verkar vara nerlusade med mer eller mindre suspekt reklam. Popupen är javascript, men vad den gör om man trycker okej vet jag inte om jag vill veta.

  37. #277
    Zwopper
    Zwopper är inte uppkopplad
    Zwoppers avatar
    Veteran
    AAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!
    Ännu en "ingengörsdesignadsynt"!
    Ljudbyte med plus & minus!!!
    FETBORT!
    Han kunde väl norpat 600's upplägg, där programbytarknapparna för omväxlings skull sitter på rätt plats & är korekt implementerade!

  38. #278
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Fick också nåt jädra meddelande om TrashEraser... Nåt skit skickades också trots att jag försökte avbryta med crtl-alt-delete. Men som tur var tog mitt antivirus hand om det. Jävla Windows...

  39. #279
    Topic var Prophet 08 eller?

  40. #280
    embry0
    embry0 är inte uppkopplad
    embry0s avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Recension från Keyboard Magazine @

    http://www.dsisynth.com/KM1107.DaveSmith.pdf

  41. #281
    visionfactory
    visionfactory är inte uppkopplad
    visionfactorys avatar
    Veteran
    Det var ingen dålig hyllning det...

    "In my opinion , it´s quite possibly the best-sounding, most fun-to-play analog polysynth in the history of keyborads, and absolutely a Key Buy winner. Bravo!"

    Har inte hunnit lyssna på den själv än. Får nog ta mig i kragen och göra det...

  42. #282
    Demokid
    Demokid är inte uppkopplad
    Demokids avatar
    Veteran
    Jag kan bara hålla med om reviewn. Jag laddade hem några Yazoo patchar ifrån http://www.unease.se/proone.htm
    Först jag gjorde jag dom på min Pro~One och sedan på 08:an... lät nästan exakt!! 08:an envelops funkar inte på samma sätt så man får tweeka lite anorlunda men det går fort att vänja sig.
    Första nytillverkade analogisen som faktiskt låter organisk. A6:an låter analog och varm men på nått vis inte lika mycket botten...

  43. #283
    visionfactory
    visionfactory är inte uppkopplad
    visionfactorys avatar
    Veteran
    Demokid

    Läste i Keyboard Magasines reviewn att synthen är 2 parters multitimbral via Split och Layer. Innebär det att du kan sätta två olika midikanler på de två ljuden du har i split eller layer?

  44. #284
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Demokid Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag laddade hem några Yazoo patchar ifrån http://www.unease.se/proone.htm
    Kul att de kommer till användning!

    Jag tycker 08:an låter mer och mer intressant faktiskt, men jag vet inte om jag har något behov av en polyfonisk analogsynth. Jag behåller nog min Pro-One, jag använder ju den mest till basar och andra monofoniska ljud.

  45. #285
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Fungerar sequencerdelen likadant som på evolvrarna?

  46. #286
    Demokid
    Demokid är inte uppkopplad
    Demokids avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av visionfactory Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Demokid

    Läste i Keyboard Magasines reviewn att synthen är 2 parters multitimbral via Split och Layer. Innebär det att du kan sätta två olika midikanler på de två ljuden du har i split eller layer?
    Mja då har Keyboard Mag fel. Den är inte äkta multitimbral tyvärr... Den tar emot på samma Midi Ch. Vill du spela två ljud måste du köra split och då spelas det andra ljudet om man går över split punkten... inte som Jupiter-6:an alltså.

    Sequencern funkar tyvärr inte riktigt på samma sätt som på Evolverserien. Det är en gated sequencer vilket innebär att en tangent måste vara nedtryckt eller att en Midi note sänds.

    Mvh
    Demokid

  47. #287
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage


    Hehe

  48. #288
    Analog
    Analog är inte uppkopplad
    Analogs avatar
    Senior
    PS va? Annars säljer jag morsan.

  49. #289
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Jepp. Fulshoppat. Fast känns som att den hade funkat fint som en tabletop eller rack.

  50. #290
    Analog
    Analog är inte uppkopplad
    Analogs avatar
    Senior
    Ja, verkligen! Man undrar ju om dsi drar öronen åt sig för att PER har sålt dåligt. I mitt huvud låter det rimligt att utvecklingskostnaden för ett rack när en klavmodell redan är klar inte borde vara så extremt hög. Midi osv är ju redan klarrrrrt. Jag hade t ex KASTAT mig över en Andromeda i rack. Kanske tur att denna ännu inte finns som rack då.

  51. #291
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Fast Evolver-racket är ju verkligen "crippled", i och med att det knappt har några rattar alls, så det borde inte alls vara nåt de jämför med. Desktop-Evolvern har ju å andra sidan sålt sjukt bra som jag förstått det...
    Så jag ser det inte alls som nån omöjlighet att det kan komma nåt som liknar den där bilden i framtiden.

  52. #292
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Pro12.jpg 
Visningar:	75 
Storlek:	68,3 KB 
Id:	14321
    Hmmm....blir lite löjligt om Prophet08an skulle komma i tabletop om ni frågar mig...

  53. #293
    WARDROID
    WARDROID är inte uppkopplad
    WARDROIDs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    En liten demo på en låt helt gjord med prophet 08.





    http://www.voispectra.com/html/Analogic.mp3

  54. #294
    Hoppas bara det är den sterila inspelningen som gör att jag får små VA-/Plugin-kväljningar..
    Misstänke denna känsla även när jag provlirade den senast också... Attans...
    Det kan var EQ-kurvan ur maskinen som lurar mig kanske?
    Det brännande & dämpade padet var det som överygade mest, annars.. Njae.. Ärligt..
    Annars sjukt bra arrangerat med endast en P'08..
    Visar inte annat än på bredden i maskinen... nice....
    Senast redigerat av moogpower den 2007-11-23 klockan 18:02.

  55. #295

    Redaktör
    Är det bara jag som tycker det är festligt när en helanalog synt beskylls för att låta digitalt? Men i sak håller jag med, det låter lite stifft.

  56. #296
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det bara jag som tycker det är festligt när en helanalog synt beskylls för att låta digitalt? Men i sak håller jag med, det låter lite stifft.
    Skall man sälja synthen med namnet Prophet så skall det fanimej inte finnas tvivel om den minsta tvivelaktighet... Tungt namn, tungt arv, tunga förväntningar & tunga krav därefter tycker jag...

    Som vi alla vet handlar ju det inte bara om feta oscillatorer, filter & envelopes för att det skall bära hela vägen in i hjärtat...

    I detta fallet kan det möjligtvis vara ostabila nätdelar, brusiga lite burriga förstärkarsteg där olika kompromisser brottas mot varandra med temperaturdrift där diverse "rough solutions" och speciella komponentval för den tidsperioden ger detta lilla extra som mina öron verkar sakna när jag vrider eller lyssnar igenom P'08:an...

    Som vanligt kommer jag väl få skit för mitt inlägg... Men jag är van...
    Senast redigerat av moogpower den 2007-11-23 klockan 19:44.

  57. #297
    visionfactory
    visionfactory är inte uppkopplad
    visionfactorys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av moogpower Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Som vanligt kommer jag väl få skit för mitt inlägg... Men jag är van...
    Det är väll ingen som vågar bråka med Mulla Mohammed Omar Akhund?

  58. #298
    Citat Ursprungligen postat av visionfactory Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är väll ingen som vågar bråka med Mulla Mohammed Omar Akhund?
    Jag tackar dig för de respektfulla orden å vise analogkrigare...
    Må strömmen leda oss på vår väg mot filtertoppen...

    Senast redigerat av moogpower den 2007-11-24 klockan 12:36.

  59. #299
    Analog
    Analog är inte uppkopplad
    Analogs avatar
    Senior
    Mulla Mooghammed..?

  60. #300
    nixpix
    nixpix är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av WARDROID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En liten demo på en låt helt gjord med prophet 08.





    http://www.voispectra.com/html/Analogic.mp3

    Låter som en Amiga 500...

Liknande ämnen

  1. Prophet 08 seq latcha - hur?
    Av SyZ-X i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 18:25
  2. Prophet VS
    Av visionfactory i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-10, 16:06
  3. Prophet 5?
    Av lohmann i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 14:39
  4. Prophet 5
    Av Steve i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-07, 10:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •