Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Skruv

  1. #1
    Glitzerstrahl
    Glitzerstrahl är inte uppkopplad
    Glitzerstrahls avatar
    Senior

    Skruv

    Jag behöver ett gäng små skruvar (typ 3 mm diameter, 8 mm långa) för att skruva fast ett kretskort i min nyinförskaffade något sunkiga Yamaha SK-10. Var hittar man sånt? Kollade lite snabbt Clas Ohlson och Elfas sidor utan framgång.

  2. #2
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Bor du i Stockholmstrakten kan du kolla med Sieverts. Dom håller till på Lindhagensgatan på Kungsholmen. Där kan du få tag i nästan vad som helst i form av skruvar och muttrar.

    /Mein

  3. #3
    Glitzerstrahl
    Glitzerstrahl är inte uppkopplad
    Glitzerstrahls avatar
    Senior
    Jag bor i Alingsås och är i Göteborg ganska ofta, så det är väl dit jag lätt kan ta mig för att göra inköp i fysiska butiker, eller vad det kallas när man inte beställer via nätet.

  4. #4
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Kindstrands järnhandel vid Järntorget brukar vara rätt välsorterade. Annars så får du nog kolla på mer yrkesinriktade butiker.

  5. #5
    saddox
    saddox är inte uppkopplad
    saddoxs avatar
    Veteran
    Alla ställen med självaktning har en bra handel med skruv och liknande.
    Åk ut i ett industriområde i närheten och börja fråga runt.

  6. #6
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Alingsås? Kolla med HiFIkonsult. Dom har en hel del skumma grejor på lager vad jag vet.

    /Mein

  7. #7
    Dúnadan
    Dúnadan är inte uppkopplad
    Dúnadans avatar
    Senior
    Vilken radiohandlare som helst borde ha 3 mm*8 skruv.... om inte de så vilken järnhandel/byggmarknad med aktning. TIPS: Om de inte har så handla längre skruv och kapa med en vanlig kabelskotång. Det är det de där hålen under käftarna är till.

    //Dúnadan
    Senast redigerat av Dúnadan den 2007-07-15 klockan 02:00. Anledning: Stavar inte bara som en kratta utan som en hel redskapsbod!

  8. #8
    Glitzerstrahl
    Glitzerstrahl är inte uppkopplad
    Glitzerstrahls avatar
    Senior
    Jag åkte förbi Kindstrands i Göteborg och köpte längre skruv som jag ska kapa, men för originalkänslan är det ju alltid kul att få tag på exakt likadana skruvar. Jag ska kolla på HiFi-konsult också.

    Det är ju för övrigt hur roligt som helst att försöka fräscha upp och få ordning på gamla instrument (en Yamaha SK10 i det här fallet som sagt), speciellt när man gör lite framsteg...

  9. #9
    lohmann
    lohmann är inte uppkopplad
    lohmanns avatar
    fd "appe"
    m3x8 i vilket utförande?
    säg vad du ska ha så postar jag till dig.
    så länge det inte är hela påsar så räcker det med fraktkostnad.

    edit: om den inte finns i standardutförande, kan vi göra dom istället.
    Senast redigerat av lohmann den 2007-07-21 klockan 17:48.

  10. #10
    Glitzerstrahl
    Glitzerstrahl är inte uppkopplad
    Glitzerstrahls avatar
    Senior
    Det var ju ett väldigt schysst erbjudande. Efter lite mer nogrann koll har jag kommit fram till att skruvarna är M3 * 5 mm. Jag bifogar en bild på dem, det är kanske enklaste sättet att visa utseendet. Jag PM:ar dig också...
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	skruvar.jpg 
Visningar:	155 
Storlek:	8,0 KB 
Id:	12858  

  11. #11
    lohmann
    lohmann är inte uppkopplad
    lohmanns avatar
    fd "appe"
    ah, det här är en klassisk Philips Taper to Point M(Z)3x5/5,5 med Dome-huvud.
    väldigt retro elektronik-skruv, dock sämst. vad jag ser på bilden verkar den vara den självgängande versionen, vilket jag inte förstår varför du ska behöva. den är dessutom lite dyrare, så du får den utan självgängning.
    jag kan inte se om det är en 5, eller 5,5, så du får 5 då.
    sen vet jag inte vad du behöver för djup på skruvdraget, men du får standard.
    nu är jag på semester, men jag skickar ett par stycken till adressen jag fick av dig så fort jag går på igen. (v31)
    jag kommer skicka ett kontonummer när brevet kommit fram som du kan betala portot på. (typ 30 spänn eller något)


Liknande ämnen

  1. Ljud in med skruv
    Av ntg i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 13:09
  2. För liten skruv grejj på stativet =/
    Av ez0r4y i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 03:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •