Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Rewire, Live (ableton) -problem

  1. #1
    exhadley

    Rewire, Live (ableton) -problem

    Hej

    Varje gång jag startar Live dyker ett fönster upp:



    Första gången fyllde jag snällt i mitt administratörs lösenord...och tryckte enter, men då kom detta fönster upp:



    Sökte igenom datorn på allt med rewire. De filer som hette rewire . Vad otäckt var är att de hade en logga på sig som associeras med microsoft office. Krockar någonting tro? Jag slängde i alla fall dessa filer. Gick in på propellerheads sida och installerade ett fräscht rewire.

    Men vid nästa uppstartning av live, försökte programmet förgäves att köra igång utan dessa störande fönster igen. Okaj, jag trycker esc och enter och sedan är det bara att köra live som vanligt.
    Det är ändå skruvat. Har gjort något bakvänt tidigare ehh...

    Hur gör jag för att få bort denna knut?!

  2. #2

    Redaktör
    Jag tycker det låter som ett rättighetsproblem. Testa att reparera behörigheterna: Program->Verktygsprogram->Skivverktyg->(markera hårddisken)->tryck på knappen "Reparera skivbehörigheter".

    Att filerna har en Microsoftlogga beror nog på att OS X inte vet vilket typ Rewire-filerna har och därför klämmer dit en logga som verkar passa. Min Rewire-fil i Application Support har en MOTU-logga på sig, av någon anledning...

Liknande ämnen

  1. Problem med Ableton live 6.0.7
    Av slicky i forum Ableton
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-05, 03:21
  2. problem med ableton live igen
    Av deepshag i forum Ableton
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 10:40
  3. problem med ableton live
    Av deepshag i forum Ableton
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 16:42
  4. Problem med Ableton Live
    Av imported_Blende i forum Ableton
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-11-15, 12:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •