Sidan 1 av 4 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 190

Ämne: Enerverande artister

  1. #1
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran

    Enerverande artister

    Håller på att måla och fixa lite på huset med radion skvalandes i bakgrunden när jag helt plötsligt får en impuls av att vilja byta kanal. Det tar nån sekund innan jag hör att det är Michael Bolton som stånkar fram "When a man loves a woman" i bästa förstoppningskaraktär.

    Finns det andra människor än min morsa som gillar honom och Rod Stewart? Kan ärligt säga att jag inte hört en enda låt med dessa herrar som jag gillar (japp, inkluderat den fruktansvärt tråkiga "I am sailing"). Dessutom framför dom ju till 90% bara covers. Varför sabba orginalen på detta fruktansvärda sätt?

    Lite allmänt tjurig bara.

    /Mein

  2. #2
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    App app app. "Do ya think I'm sexy" med roddan, den svänger rätt /¤/&"#¤ hårt! Däremot när det gäller ballader med "känsla"... så skulle jag gärna skicka dem till köttkvarnen för lite uppfostran.

  3. #3
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Faces var ett helt OK rockband iofs.

    Överhuvudtaget tycker jag det finns ett överflöd av gubbar som har en obegriplig status. Phil Collins, Sting, Elton John, Rod Stewart osv. Och allihop får göra musik till Disney-filmer... Är det verkligen svulstiga vuxenballader barn gillar bäst? Säga vad man vill, det är Markoolio som går hem på dagisen.

  4. #4

    Redaktör
    Jag tror det beror på att finns stora grupper som köper (samlings-)skivor med dem och dessutom helst vill höra bekant musik på radion. Stabila storsäljare och kommersiellt lönsamma helt enkelt. Och det ger dem nog betydande status hos skivbolagen och radio.

  5. #5
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    Haha, Michael Bolton, får mig att tänka på en scen i filmen Office Spaces.

    Samir: No one in this country can ever pronounce my name right. It's not that hard: Samir Na-gheen-an-a-jar. Nagheenanajar.
    Michael Bolton: Yeah, well at least your name isn't Michael Bolton.
    Samir: You know there's nothing wrong with that name.
    Michael Bolton: There was nothing wrong with it... until I was about 12 years old and that no-talent ass clown became famous and started winning Grammys.
    Samir: Hmm... well why don't you just go by Mike instead of Michael?
    Michael Bolton: No way. Why should I change? He's the one who sucks.

  6. #6
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Bounce är på SVT1 just nu, jag kan meddela att dom är jävligt enerverande.

  7. #7
    eskimo
    eskimo är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av spanky Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bounce är på SVT1 just nu, jag kan meddela att dom är jävligt enerverande.
    Ja jisses!
    Och så fort det är nåt evenemang på tv så är det någon jeppe som alltid ska ha dit dem.
    Sportgala, schlager, rädda världen...fucking jävla bounce.


  8. #8
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Kan hålla med om att både Stewart och Bolton suger grisrumpa. Fett! Men Phil Collins är kool. Han har gjort en hel del lite stuffiga låtar. Och en hel del bra också, bland annat "Jesus loves you" (eller vad den nu heter) och "I can´t dance" (tror den heter så).

    Vi har några motsvarande svenska artister också. Med risk för att få en massa mothugg så vill jag nämna Thomas Ledin. Hade det inte vart för några varma sommardagar så hade han fått jobba med något annat. Men så fort det blir lite sommar så skall svensken spela Ledin ute i gräset. Jag skulle gärna spy på Ledin. Sedan har vi ju Niklas Strömstedt också. Jag tycker att han är precis lika genuint ärkeskittråkig som Ledin.

  9. #9
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Pippin: Jag kunde inte ha skrivit det bättre själv.

    /Mein

  10. #10
    lasselus avatar
    Redaktör
    Enerverande svenska artister? Vad sägs om Bo Kaspers...yuck...

  11. #11
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    "Överhuvudtaget tycker jag det finns ett överflöd av gubbar som har en obegriplig status. Phil Collins, Sting, Elton John, Rod Stewart osv. "

    Ojojoj. Scary uttalande. Jag tycker de här artisterna har gjort alldeles fantastisk musik. Framför allt de tre första. Såga hellre Basshunter tusen gånger om än mannen som skrev Goodbye Yellow Brick Road (en av popvärldens bästa låtar någonsin) eller mannen som skrev In The Air Tonight och massor av annat bra, inklusive Sussudio. Stings låtar är jag inte lika bra på att namedroppa men han har gjort flera goa melodier som ringer i mitt minne. Roddan har en oförtjänt status som dålig han också. Nej, som sagt. Basshunter och 85% av all övrig euro, såga fritt. Stora stjärnorna; såga med försiktighet. Celine Dion, Mariah Carey och Whitney Houston har varit bättre på att skapa skräp än de här gubbarna

  12. #12
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jag tycker iofs att kännetecknande för de här gubbarna är att en gång i tiden så var det de som låg i framkanten av musiken, och gjorde många bra grejer.

    Problemet är när de fortsätter, och musiken blir urvattnad och tråkig. I mina öron då. Då har jag svårt att bortse från vad de gör idag, även om jag tycker att de gjorde fantastiska saker en gång i tiden.

  13. #13
    Olle Truck
    Olle Truck är inte uppkopplad
    Olle Trucks avatar
    Veteran
    Irriterande förra året var James Blunt och Pink. Irriterande detta år är Hellogoodbye tror jag dom heter samt nån jävel som sjunger något om I just want to lay beside you eller nåt sånt. Jag tar en korkad Eurodisco låt framför pseudo-låtskrivande och fejkad känsla varje dag i veckan. Som jag tror jag har sagt på forumet förut tvingas jag lyssna på reklamradio 1 timme varje dag när jag åker till och från jobbet. Det är faktiskt inte alls roligt.

  14. #14
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    En förmildrande omständighet när det gäller "gubbarna" är att de åtminstone skriver sina egna låtar. Hur urvattnat det än är nuförtiden så har de (som redan sagts) skapat fantastisk musik en gång i tiden och det kan man inte ta ifrån dem. Även om vi med lite mer raffinerad musiksmak tycker att de förorenar etern så krävs det faktiskt ett visst mått av genialitet för att få massorna att lalla med i typ 3-4 decennier. Som musiker kan jag inte annat än lyfta på hatten åt det.

    Damerna är det värre med, tyvärr. En bra röst och karisma är finemang, men det är inte lika lätt att förlåta allt oljud man utsätts för när man vet att hela grejen är skapad av en hord osynliga proffs som korrigerar, koreograferar, stylar och dirigerar. Det är så läskigt industriellt att man blir helt mörkrädd av att se t.ex. Celine Dion. Är de människor eller maskiner? Det allra konstigaste är att produkter som Whitney Houston, Tina Turner eller Beyonce sägs sjunga "soul". Var finns den där själen någonstans? I skivbolagens svarta hjärtan, inlåsta i Fort Knox? I statistikprogrammen på Wall Street? Någonstans i Pro Tools källkod?

    Oj oj oj, nu blev jag alldeles deprimerad. Det värsta med hela skiten är att det ekonomiska klimatet i musikbranschen kommer att tvinga fram ännu mer cynisk massanpassning. Ju mindre skivor vi köper desto mer strömlinjeformad smörja kommer de att producera. Och folk sväljer eländet medan de marscherar i lämmeltåget med destination Kollektiv Hjärndöd.

    Men det finns ju hopp vid horisonten där långt borta. Det har aldrig varit så lätt att hitta kvalitet och äkthet som nu. Nätet är sprängfullt av bra saker. I framtiden finns det mindre och mindre utrymme för idiotkonsumtion. Vi behöver bara fortsätta ignorera industriprodukterna så dör de självmant som de kolosser på lerfötter de är.

    Hoppas jag...

  15. #15
    Splork
    Splork är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sawtooth Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det värsta med hela skiten är att det ekonomiska klimatet i musikbranschen kommer att tvinga fram ännu mer cynisk massanpassning. Ju mindre skivor vi köper desto mer strömlinjeformad smörja kommer de att producera.
    Ja, precis!
    Det vi ser nu är fan musikbranchens långsmma självmord... Och varför inte, kanske kan den återuppstå i en lite friskare variant. I min bild av denna eventualla framtid kommer det då inte finnas någon poäng med "artister" som Rihanna...

  16. #16
    lohmann
    lohmann är inte uppkopplad
    lohmanns avatar
    fd "appe"
    som någon annan skrev jävligt långt om skriver jag kort:
    så länge de skapar sitt egna material och iaf försöker, är dom värda en eloge som musiker.
    sen att dom suger pung är bara kul kuriosa.

  17. #17
    Woffe
    Elton John - Odödlig, finns kvar om 100 år från nu ,minst. - En sann musiker.
    Phil Collins - Bättre förr , men helt ok,grym på drumsen.
    Roddan - Älskvärd,kör sin "jazzgrej", känns äkta vara trots allt.
    Michael Bolton-Om ovanstående är i högsta ligan,är Bolton i Korpen... Kan ej jämföras...

  18. #18
    Woffe
    Sawtooth, för helvete, lägg ej Tina Turner i samma påse som Celine och Beyonce .
    Som att jämföra en Mercedes mot ett gäng Trabanter...
    You should know your soul...

  19. #19
    eskimo
    eskimo är inte uppkopplad

    Veteran
    Men det är väl lite problemet i ett nötskal. Jag har aldrig asocierat Tina Turner med vad hon gjorde i sina glansdagar på 60-talet, utan ser bara den där 50+ skatan i tights och krusat hår som raglar runt i ett par höga klackar på wembley och kraxar.

    Har man inte spisat artisten i kronologisk ordning utan som många här vuxit upp på 80-90-talet då ALLA som var stora på 60-talet var skit så blir det skumt.

  20. #20
    indigo
    indigo är inte uppkopplad
    indigos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Olle Truck Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Irriterande förra året var James Blunt och Pink. Irriterande detta år är Hellogoodbye tror jag dom heter samt nån jävel som sjunger något om I just want to lay beside you eller nåt sånt. Jag tar en korkad Eurodisco låt framför pseudo-låtskrivande och fejkad känsla varje dag i veckan. Som jag tror jag har sagt på forumet förut tvingas jag lyssna på reklamradio 1 timme varje dag när jag åker till och från jobbet. Det är faktiskt inte alls roligt.
    Då har du tur. Jag är tvungen att lyssna till detta 8 timmar om dagen måndag till fredag. Tur att jag bara jobbar där under sommaren.

  21. #21
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    Hoppas bara att ni inser att ni inte kommer att komma överens om nått/så mycket i den här tråden. Nu kommer jag in och förstör eskimos poäng eftersom jag älskar Tina Turners 80-tal (We Don't Need Another Hero, What's Love Got To Do With It, Typical Male, Private Dancer). Det finns liksom ingen unison 99musik-smak. Alla sorterar samma klossar på sitt eget sätt. Men jaja, vi behöver ju inte komma överens om nått, skoj att tjura lite.

    Själv har jag väldigt svårt för Ulf Lundell och Lars Winnerbäck, för att nämna några - beror nog mycket på att det inte känns melodi/harmoni-betonat utan textbetonat och jag ser mest texter som ett extra +.

    Annat kräk på radion just nu:
    Markoolio - Ingen sommar utan reggae - Hjälp..
    Sean Kingston - Beautiful Girl - autotunead plagiat på ett uttjatat original.
    TTA - First Class Riot - enerverande och tyvärr en p3-favorit.

    (Jag kommer att bli som gubben einar när jag blir pensionär. )

  22. #22
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Jag är redan gubben Einar.

    Många av de artister som ratas här har faktiskt en eller ett par låtar som jag gillar. I och med det så tycker jag att artisten har ett existensberättigande. Nu menar jag inte att Bolton, Ledin och de andra äggen skall avlivas, men de kan ju göra något annat, köra buss eller jobba på något trevligt fik. Bara jag slipper höra dem.

    Markoolio ser jag lite som en slags Magnus Uggla för de yngre. En lustig figur som gör kul låtar som handlar om sånt vanligt folk gör. Det går alltid hem. Och bort.

  23. #23
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det går alltid hem. Och bort.
    Hahaha! Du har verkligen sinne för snygga slutklämmar, pippin.

  24. #24
    deleted user
    Av dessa gubbartister har jag nog svårast för Phil Collins. Inte bara för att han gjort så jävla många jobbiga låtar utan också för att han blev frontfigur i Genesis som blev apskit så fort Gabriel lämnat skutan. Och ännu värre när han ska klumpas ihop med Gabriel.

    Riktigt skaver det i min hjärna när man tänker att Collins var med o trummade på Peter Gabriels 3, ett monumentalt mästerverk.

    Och så gör karljäveln låtar som "In The Air Tonight" och "Sussusssusssussdio" och Genesisförnedrande alster som "I Can't Dance" och sådan skit.

    Förmodligen var han spökskrivare till "Sledgehammer" också som är en skamfläck i Gabriels repetoar.


    Grrrrrrrrrr.
    Senast redigerat av Skilling den 2007-07-13 klockan 23:14.

  25. #25
    deleted user
    Elton är för övrigt fortfarande en snubbe jag blir glad av att se, bara jag slipper höra honom. Liksom bättre i intervjuprogram än på skiva.

  26. #26
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Skilling: Som man skulle sagt i norrland "jag tyck då rakt int som du".

    /Mein

  27. #27
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Michael Bolton och Niklas Strömstedt ogillar jag rätt fett.
    Inte direkt inlyssnad på varken Elton eller Phil, förutom hitsen som faktiskt är en hel del. Peter Gabriels Sledgehammer & Big time på skivan So gillar jag väldigt mycket, är inte hemma på tidiga Gabriel eller Genesis. Förmodligen tycker jag att det är väldigt bra och dom slänger ju skivorna efter en på diverse skivställen så man kan ju inte skylla på det. får välan ta tag i det senare.

    Tina Turners hits som encore hade uppe är bra också. Jag gillar hennes duett med Bryan Adams, It's only love. Överhuvudtaget Bryan Adams lyssnas det på lite då och då här hemma.
    Rod Stewarts - Do you think im sexy är ju fett svängig. Han har en bra röst, Rod. Hes och fin...

    Tomas Ledin, har fått till det några gånger... bl a med festen har börjat *hick!*

    Men ibland förstör radiokanalerna och tröttar ut låtar som egentligen är bra.
    Man får börja om....
    Senast redigerat av reverbsvansen den 2007-07-14 klockan 01:07. Anledning: kaos i meningsbyggnad

  28. #28
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Problemet är när de fortsätter, och musiken blir urvattnad och tråkig. I mina öron då. Då har jag svårt att bortse från vad de gör idag, även om jag tycker att de gjorde fantastiska saker en gång i tiden.
    Rolling Stones...är inte de lite sådär...urvattnade...

  29. #29
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Av dessa gubbartister har jag nog svårast för Phil Collins. Inte bara för att han gjort så jävla många jobbiga låtar utan också för att han blev frontfigur i Genesis som blev apskit så fort Gabriel lämnat skutan. Och ännu värre när han ska klumpas ihop med Gabriel.

    Riktigt skaver det i min hjärna när man tänker att Collins var med o trummade på Peter Gabriels 3, ett monumentalt mästerverk.

    Och så gör karljäveln låtar som "In The Air Tonight" och "Sussusssusssussdio" och Genesisförnedrande alster som "I Can't Dance" och sådan skit.

    Förmodligen var han spökskrivare till "Sledgehammer" också som är en skamfläck i Gabriels repetoar.


    Grrrrrrrrrr.
    Men hallå! Phil Collins har gjort fruktansvärt mycket skräp, så mycket att han borde beläggas med munkavle, men "In The Air Tonight" är en alldeles enastående låt. Och han har den goda smaken att vara ödmjuk när han pratar om den i den här intervjun i finfina magasinet The Mix. Och han har helt rätt när han säger:

    Collins says that when he hears “In the Air Tonight” these days, “I don't think it dates at all. I used to be very insecure about my vocal performances, so I used to cover it up with all sorts of effects,” admits Collins, “but everything is in its right place to me. Not every song on that record would I feel that way about, but certainly ‘In the Air.’ It had very little on it, but it sounded huge and everybody who came into the studio to hear it was blown away by it. I didn't quite get it because I had lived with the song for so long, but when I hear it today, I do.”

  30. #30
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Woffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sawtooth, för helvete, lägg ej Tina Turner i samma påse som Celine och Beyonce .
    Som att jämföra en Mercedes mot ett gäng Trabanter...
    You should know your soul...
    Jo det gör jag. Tina Turner är precis lika ytlig och meningslös som Celine och Beyonce. Det har hon alltid varit. Hon har alltid varit en produkt. Först med Ike och senare med Heaven 17 med flera spökskrivare.

    Visst, hon har en speciell utstrålning och är en enastående artist. En röst som nästan ingen annan kan matcha. Men hon är likväl en produkt.

    Jag hävdar bestämt att centralprocessorn i datorn jag skriver dessa ord på har lika mycket soul som Tina Turner. Eller lika lite. De har båda ett ändamål, de är busbra på vad de gör och de är båda mångsidiga. Men någon "soul" har de banne mig inte.

  31. #31
    Frebrik
    Frebrik är inte uppkopplad
    Frebriks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Airwolf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Rolling Stones...är inte de lite sådär...urvattnade...
    Vad säger du?!? "Paint it Black" från -66 är ju asbra och... öööööh... hmmm, nu kommer jag inte på en enda annan bra låt de gjort, men det måste ju finnas massor...

  32. #32
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Frebrik Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad säger du?!? "Paint it Black" från -66 är ju asbra och... öööööh... hmmm, nu kommer jag inte på en enda annan bra låt de gjort, men det måste ju finnas massor...
    "Doo Doo Doo Doo Doo (Heartbreaker)" och "Sympathy For The Devil". Två sjukt bra låtar. Men de låtarna har ju å andra sidan runt 35 bast på nacken och Stones har väl aldrig varit i närheten sedan dess.

    Nä-e, ni kan aldrig övertala mig om "In The Air". Jag får utslag.

    reverbsvansen: Jag är inte alls säker på att du gillar tidiga Gabriel för att du gillar "Sledgehammer" och "Big Time". Tvärtom tycker jag att just de låtarna är väldigt lite förknippade med det som är Gabriel för mig.

  33. #33
    deleted user

  34. #34
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Frebrik Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad säger du?!? "Paint it Black" från -66 är ju asbra och... öööööh... hmmm, nu kommer jag inte på en enda annan bra låt de gjort, men det måste ju finnas massor...
    Jumping Jack Flash, Sympathy For the Devil, 2000 Lightyears From Home, The Last Time....där är många. Men det var ju då...

  35. #35
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Två senaste Stones-plattorna är inte så jäkla dåliga. Dom är bara alldeles för långa. Hade dom strippat ner dom till 35 minuter kunde dom varit riktigt vassa faktiskt.

    Tina var fö helt j*vla grym tillsammans med Ike. Produkt visst, men vilka låtar och vilken röst.

  36. #36
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jag måste skrida till den goda Tina Turners försvar (märk väl, inte motortönten Tina Törner)

    I Can't Stand The Rain - magnifik, storartad kombination av syntetisk perfektion och grym sång.
    Vadå ingen själ? Hon har en helt fantastisk röst.

    Typical Male - grym...

    Hennes livekonserter från 80-talet; otroligt häftiga TV-upplevelser för en ung Patrick som storögt imponerades av keyboardriggen med oerhört många instrument och hängandes i ståhöjd, ett par simmonspukor som syntkillen mycket stiligt hamrade fills på i någon av hit'arna så där att man verkligen kände att wow, det här är nu, och nu är framtiden.

  37. #37
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Har väl vare sig inget för eller emot Tina Turner men hon kan iallafall göra grymma imitationer av startfältet på Solvalla när hon dansar.

    Sen tycker jag Tina Törner har betydligt mer Cojones än den tidigare.

    /Mein

  38. #38
    eskimo
    eskimo är inte uppkopplad

    Veteran
    Turners bredbenta trippande vittnar dock om ett par hyffsade.

  39. #39
    SofieB
    SofieB är inte uppkopplad
    SofieBs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Woffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sawtooth, för helvete, lägg ej Tina Turner i samma påse som Celine och Beyonce .
    Som att jämföra en Mercedes mot ett gäng Trabanter...
    You should know your soul...
    Ville precis skriva dessamma....

  40. #40
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Skulle nog snarare säga att det är som att jämföra en gammal klassisk Jaguar med några japanska småbilar med en massa vingar och neonbelysning.

  41. #41
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    arete!

    hehe :

  42. #42
    lohmann
    lohmann är inte uppkopplad
    lohmanns avatar
    fd "appe"
    jag märker hur den här tråden faktiskt slår er tillbaka på kinden.

    inte för att inte säga, att något ont för något gott med sig. men det verkar som att tråden förvandlats till en "tjena vad retro, dude"-tråd. :--)

  43. #43
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av imported_appe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jag märker hur den här tråden faktiskt slår er tillbaka på kinden.

    inte för att inte säga, att något ont för något gott med sig. men det verkar som att tråden förvandlats till en "tjena vad retro, dude"-tråd. :--)
    Snälla utveckla på ett förklarligt vis vad du menade med det. Det här kan bli en diskussion jag går igång på.

  44. #44
    en David
    en David är inte uppkopplad

    Senior
    Men, Carola då? Måtte satan ta henne.

    Det finns mycket fantastiskt dålig musik. Ofta är de som kan göra musik utan visioner (förutom att tjäna pengar), vilket ofta kan bli tråkigt, eller så är de fulla med visioner fast utan något kunnande = tråkigt.

  45. #45
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av en David Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men, Carola då? Måtte satan ta henne.
    Amen! () Har aldrig gillat henne varken som person eller som sångerska. Fast den åsikten är i princip belagd med dödsstraff i Sverige.
    Man får egentligen inte heller tycka att Gessles geniförklaring är grovt överskattad eller att Robert Gustafssons humor är tjatig (för att nämna en icke-musiker).
    Senast redigerat av rymdeko den 2007-07-15 klockan 22:01.

  46. #46
    RX11
    RX11 är inte uppkopplad
    RX11s avatar
    Veteran

    smaken e´som baken

    -Hmm, kommer nog inte att köpa någon skiva med Carola, men tycker hon är duktig i schlagerfestivalen och har bra kläm i pipan. Gessle fick väl stundom ihop pusselbitarna där i Rocks-Ett? Apropå enerverande artister så är det väl bara jag (+ några japaner?) som emellanåt uppskattar Yngwies jagkanspelabachsnabbareänljudet-skivor. Även typ Growling Mad Scientist brukar folk klaga på ("det är inte musik") fast jag diggar. Åsså måste jag ha min dagliga dos av Jarres Eminent-mattor i chilloutsyfte, det brukar ingen klaga på?

  47. #47
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Olle Ljungström. Men han verkar ha nappat på en alternativ karriär. Bra!

    /Mein

  48. #48
    Mario
    Mario är inte uppkopplad
    Marios avatar
    Veteran
    Jag skämtade lite om Per Gessle på lunchen förra veckan. Det visade sig att de andra runt bordet faktiskt gillade Gessle. På allvar. Utan ironi. Då slog det mig att det nog är jag som är lite konstig. Det hade aldrig gått upp för mig att vanliga intelligenta svenskar lyssnar på det där.

    (Robert Gustafsson är bara en i raden av svenska komiker som bygger sin humor på att härma olika dialekter (och och snubbla ibland). Har aldrig fattat grejen. "Oj vad roligt. Han låter som en västgöte. hahaha")
    Senast redigerat av Mario den 2007-07-16 klockan 11:31.

  49. #49
    lohmann
    lohmann är inte uppkopplad
    lohmanns avatar
    fd "appe"
    jag fäller upp min krage så den blir stor.

    jag låter texten tala för sig själv.

  50. #50
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av imported_appe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jag fäller upp min krage så den blir stor.

    jag låter texten tala för sig själv.

    ? *försöker fatta*

  51. #51

    Redaktör
    appe är kallback okända bror?

    Men det är rätt intressant att Per Gessle övergått till att skriva banalare och banalare texter desto äldre han blivit.

  52. #52
    lohmann
    lohmann är inte uppkopplad
    lohmanns avatar
    fd "appe"
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ? *försöker fatta*
    jag påpekade bara hur urbota lyrikfattig hans texter brukar vara. det luktar lite SOMMARENÄNKORT NANANANAAAAA på det hela, och då spyr jag.

  53. #53
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av imported_appe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jag påpekade bara hur urbota lyrikfattig hans texter brukar vara. det luktar lite SOMMARENÄNKORT NANANANAAAAA på det hela, och då spyr jag.


    Ahaaaa, ok! Det var jag som inte identifierade att det var en Gessletext!

    Jag fick liksom inte ihop det... haha.

  54. #54
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    appe är kallback okända bror?

    Men det är rätt intressant att Per Gessle övergått till att skriva banalare och banalare texter desto äldre han blivit.

    Jag veeeeeet! I sin ungdom skrev han ju ren lyrik:

    "Jag låter mej förföras, jag frustar som en tjur
    Åh, flickorna på TV2, ni har gjort mej till ett djur
    Tänk att få sätta på flickorna på TV2, åhå-håå"


  55. #55
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    Var det anledningen till att tv-hallåorna på svt2 togs bort?

  56. #56

    Redaktör
    Skilling: den texten innehåller ju åtminstone innuendo och en viss ungdomlig glöd, men Gessle har ju gått från den sortens enkla pang-på-texter till ännu enklare texter med ännu mer nödrim, vilket iofs är en bedrift i sig.

  57. #57
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skilling: den texten innehåller ju åtminstone innuendo och en viss ungdomlig glöd
    Haha, det var en välvillig analys.

    Gessle, my ass...

  58. #58
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    encore: Måste vara så, man kunde inte ta risken att han skulle fortplanta sig...

  59. #59
    TMB
    TMB är inte uppkopplad
    TMBs avatar
    Veteran
    På tal om enerverande så har jag vaknat ett antal morgnar till Lasse Lindhs förtroliga sång. Varför kliar det alltid i norra kardan när jag hör hans röst?

    'å d va hon och d va han å d va alldeles puttinuttit så man kräks'...

  60. #60
    The Introvert
    The Introvert är inte uppkopplad
    The Introverts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Olle Truck Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ... Som jag tror jag har sagt på forumet förut tvingas jag lyssna på reklamradio 1 timme varje dag när jag åker till och från jobbet. Det är faktiskt inte alls roligt.
    Pff....

    "En timme".

    Då vill jag bara klargöra min definition av Tapetlåtar.

    För ett antal år sedan skulle jag tapetsera om vardagsrummet. Jag trodde det skulle ta ett par dar men det tog över en vecka. (OK, jag är absolut ingen Timell, och det här är inget Sommartorpet, så jag tänker inte gå in på detaljerna varför. OK?)

    Under denna vecka, dag som natt, hade jag reklamradion som sällskap. Och sakta men säkert, bland de maximalt 20 låtar de spelar om och om igen, utkristalliserar sig ett antal låtar som förföljer en.

    Du nynnar på dem.
    Du hatar dem.
    Du drömmer om att klistra tapeter i takt till dem.
    Och *många* år senare känner du smaken av tapet i munnen när du hör dem.

    DET är ondska.

    En del kan vara fyndiga låtar, men osvikligt svarvas de sönder av dessa kanaler, som verkar vilja ha kvar sina lyssnare max en timme. Sen har man ju hört allt! (Inklusive reklamen)

    Man blänger på radion. Men man vill ju ha musik. Det KAN ju komma variation, senare. Man får lust att hamra radion i väggen, tills den komprimerats till en kub med en centimeters sida!!

    Och ur den kubjäkeln kommer "Värsta schlagern" med Markoolio och Linda Bengtzing. Eller "Calcutta" med den där dansken.

Liknande ämnen

  1. Skivbutiker för osignade artister?
    Av Soulmachine i forum Allmänt om musik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-09-19, 00:50
  2. Sidor för independent artister?
    Av Soulmachine i forum Allmänt om musik
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-29, 19:21
  3. Två artister
    Av en David i forum Skivor & artister
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 14:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •