Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 82 av 82

Ämne: Internet Butiker MVG -> IG

  1. #61
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    Beställde ljudkort från Guitar Center, tog via paypal för att vara säker, men de drog pengarna direkt utan att skicka vara. De har lovat skicka tillbaka pengarna i en månad nu men inget händer. Det tråkiga var också att korgs åf i sverige rekomenderade guitar center.

    Thomann är guld däremot, fick också lov att skicka tillbaks en vara som jag trodde knasade direkt utan problem. Har handlat mycket där. UPS är skit dock. Sist fick jag jaga ups killen för att få mitt paket. Det är alltid strul med ups men man får ju varan på nåt sätt tillslut. Annars fick jag mitt paket från thomann 2 dagar före paketet från karlstad...

  2. #62
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    hata ups!

  3. #63
    deleted user
    Efter att Thomann visade sig vara oförmögna att skicka mitt EHX Cathedral innan tidigast i slutet av december, fick jag avbryta den ordern och vände mig till These Go To 11.

    Ligger ok i sina priser, Cathedral låg en hundring över vad Thomann skulle ha och så är de väl typ 30:- billigare i frakt, så det blir inte sådär värst farligt dyrare.

    Eftersom jag verkligen behöver reverbet NU, ringde jag direkt efter att ha lagt ordern och snackade med dom och Freddie som svarade var ruggigt trevlig och service minded. Strax efteråt kom ett personligt mejl att paketet hade skickats.

    Jag vet var jag kommer att handla mina pedaler i fortsättningen.

  4. #64
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    har fått tillbaks pengarna nu från guitarr center men jag är glad att man kan driva mål via paypal annars vetetusan hur det gått...

  5. #65

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dokido Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det tråkiga var också att korgs åf i sverige rekomenderade guitar center.
    Va? Hur gick det till att EM Nordic rekommenderar Guitar Center? De äger ju t ex Deluxe och torde ha ett egenintresse att folk köper i sverige?

  6. #66
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    Därför att expantionskortet jag sökte slutat tillverkas och finns inte att få tag i i Europa (EXB-SMPL till Korg TR-61). I amerika säljer de fortfarande kortet. Jag frågade em nordic vilka amerikanska återförsäljare de kunde rekomendera och fick då gc som svar. att de verkar seriösa. Förmodligen är de seriösa också men jag gillar inte att bli behandlad som luft.

    Jag beställde kortet via Paypal och GC fick pengarna och sa sen att de inte får skicka Korg produkter till Sverige. Jävla historia det där. Måste blogga om det...

  7. #67

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av dokido Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Därför att expantionskortet jag sökte slutat tillverkas och finns inte att få tag i i Europa (EXB-SMPL till Korg TR-61). I amerika säljer de fortfarande kortet. Jag frågade em nordic vilka amerikanska återförsäljare de kunde rekomendera och fick då gc som svar. att de verkar seriösa. Förmodligen är de seriösa också men jag gillar inte att bli behandlad som luft.

    Jag beställde kortet via Paypal och GC fick pengarna och sa sen att de inte får skicka Korg produkter till Sverige. Jävla historia det där. Måste blogga om det...
    Snyggt. Fan vad idiotiskt.

  8. #68
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Någon som beställt från Schneiders Bureau? Vet inte riktigt vad jag ska tycka än, beställde en MFB Kraftzwerg för två veckor sen. Ett tag var pengarna dragna från mitt Visa, nu är de plötsligt tillbaka igen, men inte ett ljud från Schneider om någon anullering.

    Är det så att de prioriterar att ge tillbaka pengarna framför allt annat så är väl det OK iofs, men jag vill ju ha min synt...

  9. #69
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som beställt från Schneiders Bureau? Vet inte riktigt vad jag ska tycka än, beställde en MFB Kraftzwerg för två veckor sen. Ett tag var pengarna dragna från mitt Visa, nu är de plötsligt tillbaka igen, men inte ett ljud från Schneider om någon anullering.

    Är det så att de prioriterar att ge tillbaka pengarna framför allt annat så är väl det OK iofs, men jag vill ju ha min synt...
    Ett telefonsamtal var allt som behövdes, nu kan jag följa paketets väg från Berlin på UPS sajt. Mycket trevlig man på Schneiders, ursäktade sig med att de haft mycket att göra.

  10. #70
    Baron
    Baron är inte uppkopplad
    Barons avatar
    Civilist
    Citat Ursprungligen postat av knarr Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köpte lite prylar från Digital Village i England, http://www.dv247.com/ ,(Två mooger foogers och en patchbay) och kom undan 700:- billigare jämfört med att beställa motsvarande produkter ifrån Thomann.
    Jag lurar på en Line6 Pod X3 och finner att den kostar runt 3000 kr där mot 4000 på Thomann och 5000 på svenska webbutiker. Då är man ju lite försiktig eftersom cynikern i mig vrålar "Om det är för bra för att vara sant är det antagligen inte sant!"

  11. #71
    deleted user
    Thomann börjar drastiskt tappa i mina ögon. För tredje gången i rad är det strul med saker som ska finnas hemma och levereras snabbt. Uppenbarligen innebär inte att saker finns i lager att de har sakerna hemma längre. Vi har gjort en order på 16 papp som vi behöver till helgen för att kunna förbereda inför releasepartyt nästa helg, men det ser ut som att de inte kan hålla vad de lovat nere i Tyskland.

    Jag kommer att beställa annorstädes när det är möjligt i fortsättningen.

  12. #72
    sebsongs
    sebsongs är inte uppkopplad
    sebsongss avatar
    Senior
    Vill bara ge dv247.com en applåd för grymma priser och utmärkta leveranstider!
    Beställde en Presonus Faderport och ett Waves Power Pack i måndags, fick det bekräftat i tisdags, skickades i onsdags och var hemma hos mig i fredags. Lite mer än 10% billigare än Thomann och ungefär samma fraktkostnad.

    Grymt var ordet!

  13. #73
    inok
    inok är inte uppkopplad
    inoks avatar
    Senior
    Dolphinmusic.co.uk var bra att göra med. Köpte min MPC där för X antal månader sedan. De var dom enda i europa (som jag hittade) som hade MPC2500 inne på lager. Dock behövdes en banköverföring den första ordern, och det var inte det lättaste för mig. Fick ringa dom och förstod inte allt för mkt pga deras dialekt, men till slut gick det vägen! Väldigt hjälpsamma. Dock strulade det med UPS (ups fel, inte dolphin. ups hade "tappat bort" mitt paket :O), men ca: 4v efter beställning kunde jag hämta ut den. Och för framtida beställningar går kortbetalning bra.

    Sen får jag hålla med Skilling vad gäller Thomann.. Dom har börjat strula lite väl mycket för mig med. Nu senast när jag fick en dödfödd mixer hem i brevlådan (trasig vid leverans), kontaktade Thomann och de sa att jag skulle få en ny, de skulle kontakta UPS (usel postservice?) och de skulle återkomma till mig inom 4 dagar. Men det hände aldrig, för det visade sig att Thomann glömt det eller liknande.. Så istället ska dom skicka denna returlapp per post, vilket skulle ta 7dagar. Nu har det gått ca 2,5v för allt, men hoppas på brevet imorn så får vi se hur allt löser sig. Håller tummarna .

  14. #74
    jazzdoktorn
    jazzdoktorn är inte uppkopplad
    jazzdoktorns avatar
    Veteran
    Thomann, skämtar dom med mig???

    Beställde grejor från thomann förra veckan, allt var inne och grejorna kom snabbt.
    När jag öppnar paketet så visar det sig att 2 av 3 effektpedaler hade öppnade förpackningar.
    En var till och med ihoptejpad på ett sätt som min fyraåring kunde gjort bättre.
    En av pedalerna var använd och repig.
    Vad är detta?
    Säljer man demade ex till fullpris?

    Seriöst värre...

    Dom har ännu inte svarat på mail (det har bara gått en dag än dock).

  15. #75
    inok
    inok är inte uppkopplad
    inoks avatar
    Senior
    Det tänkte jag på med min mixer med faktiskt (den som var trasig), att lådan var slarvigt ihoptejpad, inte så som dom brukar vara från fabrik, och plasten som låg runt mixern såg ut som om den var uppsliten, sedan igentejpad igen.

    jazzdoktorn, antagligen så fick du ex som dom sålt till någon -> denne testade dom och meddelande inom 30dagarsperioden att h*n ville byta/ha pengarna tillbaka, och således skickade tillbaka dom.. Den som tog emot det på Thomann var antagligen slarvig på att kolla skicket med. Och jag håller med, det är förjävligt..

    Det är tråkigt att höra så pass "mycket" skit om Thomann nu, för dom har skött sig så fint i alla år..

  16. #76
    jazzdoktorn
    jazzdoktorn är inte uppkopplad
    jazzdoktorns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av inok Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det tänkte jag på med min mixer med faktiskt (den som var trasig), att lådan var slarvigt ihoptejpad, inte så som dom brukar vara från fabrik, och plasten som låg runt mixern såg ut som om den var uppsliten, sedan igentejpad igen.

    jazzdoktorn, antagligen så fick du ex som dom sålt till någon -> denne testade dom och meddelande inom 30dagarsperioden att h*n ville byta/ha pengarna tillbaka, och således skickade tillbaka dom.. Den som tog emot det på Thomann var antagligen slarvig på att kolla skicket med. Och jag håller med, det är förjävligt..

    Det är tråkigt att höra så pass "mycket" skit om Thomann nu, för dom har skött sig så fint i alla år..

    Den svenska representanten "Anton" skickade ett mail idag där han meddelade att mitt mail var vidarebefodrat till reklamation.
    Det var faktiskt det enda han skrev vilket jag tycker är lite konstigt.
    Jag tycker nog att han kunde ha beklagat lite med...
    Får se vart det här slutar, det känns ju löjligt att skicka tillbaks grejorna när dom fungerar men vad gör man?
    Vet faktiskt inte alls vad jag har att förvänta mej av deras kundservice.

  17. #77
    DiiMinore
    DiiMinore är inte uppkopplad
    DiiMinores avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Ska slå ett slag för en av de bästa online butiker jag har varit i kontakt med, Analogue Haven, ett solklart MVG.
    Beställde en Convulsion CN-2 och de hade direkt kontakt med mig om fraktkostnader mindre än en halvtimme efter jag lagt beställningen, de kollade hur jag ville skicka den för att underlätta kostnader i tullen och dylikt, hur trevliga som helst. De skickade samma dag jag lagt beställningen och de önskade mig lycka till med mitt användande av den och sa att om jag hade den minsta fråga så kunde jag mejla dem.
    Bra support, snabb service och serviceminded som jag aldrig varit med om förut.
    Kommer lätt beställa därifrån igen.

  18. #78
    jazzdoktorn
    jazzdoktorn är inte uppkopplad
    jazzdoktorns avatar
    Veteran
    Köpte kablar från thomann för 400:-
    Får ett mail efter 10 minuter "Vi har skickat och vi bjuder på frakten".

    Wow

  19. #79
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Så skön support de har på Thomann alltså

    Man ringer för att avbeställa en grej och får på köpet lite nördsnack om grejjen man avbeställt.

  20. #80
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Har handlat mycket framgångsrikt från både Thomann och www.musikhaus-korn.de samt reservdelar från www.syntaur.com och www.vintageplanet.nl

  21. #81
    Morglurg
    Morglurg är inte uppkopplad
    Morglurgs avatar
    Veteran
    Bara positivt från Thomann (tysken)!

  22. #82
    deleted user
    Handlat på JAM internet shoppen, medan jag inte vill racka ner på JAM folket i övrigt så rekommenderar jag att man åker och testar grejerna på plats. Köpte ett st VP-330 som va ful moddad med ett st extra volympot för mic ingången.

    OSCarn tja den bootade typ 2 gånger av 10 och tappade minnet efter avstängning.

    Thomann är bra, förutom att jag fick fel saker i min sista beställning. Och de märkte det också ... (Damn it).

Liknande ämnen

  1. Vintage synth butiker
    Av visionfactory i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-21, 12:24
  2. Butiker och dess lager.
    Av Haplo i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-03-23, 15:07
  3. butiker som säljer från usa
    Av imported_Patbos i forum Allmänt om musik
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-01-16, 03:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •