Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 82

Ämne: Internet Butiker MVG -> IG

  1. #1
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran

    Internet Butiker MVG -> IG

    Hej!
    jag har alldrig köpt något från internet, förutom flygbiljetter....
    därför är jag lite fundersamm... det finns ju vissa kedjor man vet som thomann.de osv...

    men vad tror ni om lite mindre nätbutiker? hur lyder era erfarenhter?
    posta gärna hur servicen var när ni beställt/köpt något i en nät butik med ett litet betyg

    eller fråga!
    jag vill fråga tex om någon har någon erfarenhet av dessa:
    http://www.modularsquare.com

    mvh,
    reSet

  2. #2
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Grym länk, bra pris på Neptune II, trodde inte dom tillverkades längre.

    Min erfarenhet är att Musicstore och Thomann är bra att handla av, Musiciansgear ganska opålitliga...

  3. #3
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Ja det var sannerligen inte dåligt ... Sugen!

    Har själv bara handlat musik och dataprylar via nätet ... Så ingen direkt erfarenhet där, tyvärr.

  4. #4
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Thomann var bra

    Köpte en Soundcraft Spirit E12 och en Doepfersyncbox därifrån.
    Mycket billiga och grejorna kom efter en vecka.

    Välpackat var det också.


  5. #5
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Musicstore är jättebra. Har aldrig haft problem och de är hyffsat snabba med support.
    Grejerna jag handlat där har kommit välpackade med snabb leverans. De får MVG i betyg av mig.

    Thomann har jag aldrig testat själv men jag har vänner som handlat därifrån utan problem. En del av dem gillar t.o.m Thomann bättre än Musicstore.

  6. #6
    mush
    mush är uppkopplad nu
    mushs avatar
    Veteran
    Föredrar playback-europe.com

    Får musicstore att kännas något decenium efter när det gäller e-handelssystem, dessutom extremt snabb leverans och fri frakt över 300 euro.

  7. #7
    Yake
    Yake är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag har handlat på http://www.rockshop.de/ och hade inga problem med dom. Jag köpte min Roland SH-201 där, inklusive softcase, men de hade inte fått de än, men när de hade kommit ringde de upp mig och sa det, vilket jag tycker är väldigt bra.

    Har även handlat thomann.de utan problem.

    Så dom kan jag rekomendera...

  8. #8
    Simon Templar
    Citat Ursprungligen postat av mush Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Föredrar playback-europe.com

    Får musicstore att kännas något decenium efter när det gäller e-handelssystem, .
    Jag tycker nog tvärtom menade du egentligen jämfört med Thomann så kan jag kanske hålla med.

  9. #9
    Janne.M
    Janne.M är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag har haft problem med Musicstore, redan första och enda gången jag använde dom!
    Dom ljög mig rätt i ansiktet (via mail) att dom hade en gitarr, som dom hade ett bra pris på sin site, i lager.
    När jag gjorde beställningen så lovade dom att skeppa inom 3 dagar. Visst det kom ett litet paket med strängar o.dyl. som jag hade slängt med i ordern, men ingen gitarr!

    Sen var dom väldigt långsamma att svara på mail helt plötsligt, men till slut så hävdade dom att det måste ha varit fel angivet i deras lagersystem men att dom hade beställt en från generalagenten och den skulle levereras nästa vecka.
    Inget kom nästa vecka, och när jag jag tillslut fick svar på mitt mail så hävdade dom att dom hade blivit lovade en sändning men att den hade blivit försenad...

    När jag sen började snoka runt på nätet så fick jag bekräftat att den gitarren hade gått ur produktion för över ett år sedan, och det dom hade haft tidigare var en utförsäljning av restlagret.

    Mer mail, och nu hävdade dom att, visst den fanns inte hos generalagenten med dom hade blivit lovade att någon mellanhand hade några ex.
    Nu kom min korträkning och där hade dom dragit pengarna för gitarren som ingen visste fanns!
    Nya mail, oj! det måste ha blivit ett misstag, vi sätter genast tillbaka pengarna, lovar!
    4 veckor gick och det var dags att betala kreditkortsräkningen och jag hade ingen lust att lägga ut dom här pengarna, så ringde Eurocard för att kolla om några pengar hade kommit tillbaka... ingen skymt av några pengar.

    Nu var jag less! Eurocard skickade mig en blankett där jag bestred den betalningen till Musicstore och sedan drev Eurocard in pengarna.
    Eurocard har en bra service!

    Thomann har jag handlat många gånger av och dom har varit grymt snabba och aldrig något strul.
    Bästa köpet var nog när jag köpte ett digitalpiano med pianopall och en elgitarr, detta levererades med budbil upp på gården, i 3 kollin, totalvikt 65kg, fraktkostnad €15!

    Och nu mera tror jag till och med att frakten är gratis på en sådan order...

    Ett tips, när ni går in på Thomann.de, gå vidare via den Engelska flaggan.
    Här har Thomann en nyare version av sin site med sjysta sökfunktioner och lite andra finesser. När man sen har hittat det man vill ha kan beställa dom grejorna via den svenska varianten.

    Janne
    Senast redigerat av Janne.M den 2007-07-24 klockan 23:25.

  10. #10
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran
    Rockshop verkar ha fina priser på Doepfer! Eller är priserna exclusive moms?

  11. #11
    Mårre
    Mårre är uppkopplad nu
    Mårres avatar
    Veteran
    Alle Preise sind inklusive deutscher Mehrwertsteuer.
    Så, ja - moms ingår i priset.

  12. #12
    Dalleponken
    Dalleponken är inte uppkopplad
    Dalleponkens avatar
    Veteran
    Wow! Önskar jag hade råd och plats för en MacBeth M5!! Låter läckert!


  13. #13
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran
    Håller med dig Dalle till 110%

    Macbeth och en arp2600 bredvid varrandra

  14. #14
    Modulation
    Modulation är inte uppkopplad
    Modulations avatar
    Senior
    musicstore slarvade bort mitt ljudkort när jag skickade på service. och tog sig inte ens tid att berätta det för mig, utan svarade inte på mail under en längre period, till slut fick jag tag på en annan kille där, och har nu 463 euro instående... med lite discount. jävlgit dåligt... Och jag kan inte heller hitta något kort jag hellre vill ha än det jag hade emu 1616m pcmcia... vilket dom säger att dom itne har (men som finns med på deras hemsida).

    egentligen är det typ dubbelt så trassligt i historien med att jag fick ett sändningsnummer av dom som inte stämde etc etc... men orkar itne dra hela sagan. Musicstore är strul, om än billigt när dom tömmer lager

  15. #15
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Jag vill nog oxå slå ett slag för thomann... de bytte en klav "kvickt" som jag köpte för tusen då den inte startade för mig... snabba och billiga!!

  16. #16
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Thomann har funkat jättebra för mig. Tydlig kommunikation, hyfsat snabb leverans och bra priser.

  17. #17
    Analog
    Analog är inte uppkopplad
    Analogs avatar
    Senior
    + 1 på Thomann. Snabbt, säkert, Tysk precision. Jag har bara goda erfarenheter av Thomann. Lite lägre priser än många affärer i Sverige och så frakt fram till dörren. Enda dilemmat är att de använder UPS som ALDRIG ringer innan de kommer utan bara kör ut. Missar man leveransen/leveranserna så får man åka o hämta själv.

  18. #18
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Totalt IG på Elgiganten Online. Jag beställde och direktbetalade en TV den 1 juli, företaget drog pengarna direkt. Sedan hörde jag inte av dem. Fick heller ingen orderbekräftelse på mail trots att min mail angivits inte en utan två gånger. Ringde dem den 4 juli och frågade vad som händer med min order, fick då svaret att "något har gått fel". Pengarna skulle då återbetalas med omgående verkan. Har sedan varit på dem ett antal gånger via mail. Har idag ringt deras huvudkontor och talat med en Andreas som är ansvarig för hela internetförsäljningen. Han höll med mig om att det hela är skandal och håller nu på att leta efter någon på deras ekonomiavdelning. Det är alltså den 9 juli idag och jag har legat ute med 5000 kronor till dem sedan den 1 juli. Vad händer för dem som är mindre språkligt bemedlade? Han sade att "när detta händer så ser vi inte vad som gått fel i vårt ekonomisystem och det kan ta både dagar och veckor innan vi ser vad som gått fel". Varpå jag återigen kommenterade att det är skandal, varpå han höll med igen. Men poängterade att "detta bara händer en promille av alla kunder", något som verkar högst taget ur luften om man tittar på folks bedömningar av företaget på Pricerunner och Prisjakt. Har nu väntat i 10 minuter på att han ska ringa tillbaka. Har mycket god lust att kontakta varje media om det hela i landet. And beyond. Ruttet.

  19. #19
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Efter samtal med Elgigantens chef för internethandeln så har jag fått tillbaks pengarna på 3 röda & fått en ganska givmild kompensation, så nu är deras status återställd till G-, reservationen finns där för att jag är lite oroad för hur det går med dem som inte är lika talföra & stridbara.

  20. #20
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Söktaggar:

    Internetbutik, internetbutiker, webbstore, webbhandel, e-handel, ehandel, nätshop, nätshopping

    Edit:

    Gjorde en provsökning, funkade direkt, soft!

  21. #21
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    skönt att det löste sig PF. mitt tips är netonnet. om du inte pallar nät så har de ju sitt lager typ i barkarby eller nåt.

  22. #22
    Analog
    Analog är inte uppkopplad
    Analogs avatar
    Senior
    Ännu ett STORT FETT IG på Elgiganten, denna gång vanlig butik. Köpte digitalbox med hårddisk i November förra året, den pajade direkt, har varit på service 3 ggr utan att fel konstaterats. Nu har den varit på verkstaden sedan April, inga besked, ingen kompensation. Vi fick tjata oss till en låne-mottagare... Handla inte varor ni behöver på Elgiganten.

    Andra jag har dålig erfarenhet av är Teknikmagasinet och Pixmania. Pixmania har varit skandalöst dåliga.

  23. #23
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    berätta gärna mer om pixmania. har bara handlat där ett par gånger, men varit nöjd. tänkte köpa något lite större den här gången dock.

  24. #24
    Analog
    Analog är inte uppkopplad
    Analogs avatar
    Senior
    Vi beställde kamera på Pixmania. De utlovade ett visst antal dagars leveranstid (3-5 dagar), men skickade den inte inom denna, och vi hann då åka på semester och fick låna kamera. När vi kom hem hade de lagt väldigt kort returtid på paketet, och kameran hade då skickats tillbaka till Frankrike. Vi fick då reklamera den för att få igen pengarna, vilket tog ganska lång tid. De har ingen kundtjänst värd namnet heller och är allmänt krångliga att ha att göra med... Tyvärr.

  25. #25
    Valfrid
    Valfrid är inte uppkopplad
    Valfrids avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Totalt IG på Elgiganten Online. Jag beställde och direktbetalade en TV den 1 juli, företaget drog pengarna direkt. Sedan hörde jag inte av dem. Fick heller ingen orderbekräftelse på mail trots att min mail angivits inte en utan två gånger. Ringde dem den 4 juli och frågade vad som händer med min order, fick då svaret att "något har gått fel". Pengarna skulle då återbetalas med omgående verkan. Har sedan varit på dem ett antal gånger via mail. Har idag ringt deras huvudkontor och talat med en Andreas som är ansvarig för hela internetförsäljningen. Han höll med mig om att det hela är skandal och håller nu på att leta efter någon på deras ekonomiavdelning. Det är alltså den 9 juli idag och jag har legat ute med 5000 kronor till dem sedan den 1 juli. Vad händer för dem som är mindre språkligt bemedlade? Han sade att "när detta händer så ser vi inte vad som gått fel i vårt ekonomisystem och det kan ta både dagar och veckor innan vi ser vad som gått fel". Varpå jag återigen kommenterade att det är skandal, varpå han höll med igen. Men poängterade att "detta bara händer en promille av alla kunder", något som verkar högst taget ur luften om man tittar på folks bedömningar av företaget på Pricerunner och Prisjakt. Har nu väntat i 10 minuter på att han ska ringa tillbaka. Har mycket god lust att kontakta varje media om det hela i landet. And beyond. Ruttet.
    Tråkig historia. Jag kan likt 655321 sätta VG på netonnet. De är precis så som de utger sig att vara: låga priser, snabba leveranser. Köpte en 32" lcd-tv från dem för runt 5 lök inklusive väggmontage. De konkade paketet hela vägen in i vardagsrummet.

  26. #26
    Analog
    Analog är inte uppkopplad
    Analogs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Analog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ännu ett STORT FETT IG på Elgiganten, denna gång vanlig butik. Köpte digitalbox med hårddisk i November förra året, den pajade direkt, har varit på service 3 ggr utan att fel konstaterats. Nu har den varit på verkstaden sedan April, inga besked, ingen kompensation. Vi fick tjata oss till en låne-mottagare... Handla inte varor ni behöver på Elgiganten.

    Andra jag har dålig erfarenhet av är Teknikmagasinet och Pixmania. Pixmania har varit skandalöst dåliga.
    Bara på ren gnällighet vll jag påpeka att mitt ärende ännu inte är löst. Ingen ny box, inget tal om ersättning. 3200 kr i sjön än så länge, samt tre lämningar/hämtningar på Elgiganten och ett okänt antal timmar i supporttelefon. Skit är vad det är.

  27. #27
    Ottosson
    Ottosson är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    :: upptäckte precis att tråden var ett par månader gammal. Postar i alla fall, för dem som söker sig hit ::

    Enda problemet jag haft med Thomann är när jag fick hem en trasig Rode M3 mick. Det hade gått smidigt att skicka tillbaka, om bara instruktionerna vart aningen tydligare. Då hade jag bara behövt ringa ups å ange ett nummer de gett mig, så hade de kommit å hämtat den vid dörren. Fick hem en ny efter nån vecka.

    30 dagars garanti grejen funkar också väldigt bra. Du får en mänsklig och förstående kontakt, angående "sista dagen" av din beställning.

    Dustinhome.se får också lite ljus, dock ingen musikaffär. Väldigt snabb leverans.

  28. #28
    Heualia
    Heualia är inte uppkopplad
    Heualias avatar
    Veteran
    I Lund nära psyken så *fanns* det ett ställe som hette http://inkstation.se/ enligt deras hemsida, de skulle
    tydligen ha funnits i Malmö ochså men jag har starka misstankar om att hela skiten var en ploj för att lura folk på stålar.
    De hade tre hemsidor varav en på Franska vilket jag upptäckte för sent samtliga är borta från nätet.
    Blev blåst på 200 spänn för Laser toner som inte fanns. Dum som en idiot så gick jag på det skojjet att de
    var en seriös firma bakom vilket det inte var. Snokade runt och hittade en del andra telefonnummer på
    dem som ledde till en hyresadress utanför Malmö som jag skickade med en polis anmälan.

    Jaja, pengarna är ett minne blott inte mycket att ojja om 200 spänn men det är PRINCIPEN det handlar om!
    Jag kunde väll åtminstone fått en tegelsten!?
    Senast redigerat av Heualia den 2009-09-05 klockan 22:18.

  29. #29
    tronman
    Stort plus på Thomann. Bra utbud, snabba, billig frakt (enhetsfrakt €15) och oklanderlig kundservice vad jag har erfarit. Dessutom tycker jag att många av deras budgetprodukter hållit bra kvalité (typ kablar etc), bara man undviker den skämtbilliga prisklassen.

  30. #30
    barsnpipes
    barsnpipes är inte uppkopplad
    barsnpipess avatar
    Senior
    TU för thomann.

  31. #31
    SFB
    SFB är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    MVG till VDJAudio

    Mycket bra butik och priser, trevlig och sjukt serviceminded personal
    http://www.vdjaudio.se/

  32. #32
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Analog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Enda dilemmat är att de använder UPS som ALDRIG ringer innan de kommer utan bara kör ut. Missar man leveransen/leveranserna så får man åka o hämta själv.
    Fast det där är nog olika på olika ställen då. Jag fick ett tangentbord från Apple via UPS nyligen. Chauffören ringde utanför min port, men jag var på jobbet. "Inga problem", sa hon och en kvart senare stod hon på parkeringen utanför jobbet med paketet. Det är service det!

  33. #33
    Martin Pettersson
    Martin Pettersson är inte uppkopplad
    Martin Petterssons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast det där är nog olika på olika ställen då. Jag fick ett tangentbord från Apple via UPS nyligen. Chauffören ringde utanför min port, men jag var på jobbet. "Inga problem", sa hon och en kvart senare stod hon på parkeringen utanför jobbet med paketet. Det är service det!
    Eller en ovanligt lugn dag för UPS.....

  34. #34
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Martin Pettersson Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Eller en ovanligt lugn dag för UPS.....
    Möjligt, men de har alltid visat god vilja när jag haft att göra med dem. Med god vilja kommer man långt, även en stressig dag.

  35. #35
    JävelPersson
    JävelPersson är inte uppkopplad
    JävelPerssons avatar
    Veteran
    Är det någon som har erfarenheter av www.emusic.se eller www.audioart.se ?

  36. #36
    Martin Pettersson
    Martin Pettersson är inte uppkopplad
    Martin Petterssons avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av JävelPersson Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är det någon som har erfarenheter av www.emusic.se eller www.audioart.se ?
    Emusic har jag dels köpt ett mjukvaruinstrument utav och träffat ägaren personligen (vi diskuterade annonsering på 99musik för några år sedan).
    Det funkade bra när jag beställde och han verkade vara en vettig person.

  37. #37
    JävelPersson
    JävelPersson är inte uppkopplad
    JävelPerssons avatar
    Veteran
    Tackar Martin, jagar nytt ljudkort och hade egentligen föredragit fysisk butik. Men med prisskillnader på över 25% är det svårt att inte överväga att handla det här på nätet och då är det gott med någon typ av referens.

  38. #38
    oraziodelcore
    då tycker jag du ska kolla in thomann.de/se

    har köpt monitorer, ljudkort, hörlurar, akustik dämpande matrial osv
    de levererar alltid veckan därpå.... värt att kolla in

    de levererar allt förutom flyglar och pianos för 150 kronor. De har dessutom priserna utsatta i Sv kronor...

    www.thomann.de./se

  39. #39
    JävelPersson
    JävelPersson är inte uppkopplad
    JävelPerssons avatar
    Veteran
    @oraziodelcore: Tysken är ju default på nätet, men i det här fallet ligger de dryga tusenlappen över, så jag var ute efter referenser på de ställen jag nämnde som ligger lägre i pris.

    Håller med om att thomann fungerar väldigt bra :-)
    Senast redigerat av JävelPersson den 2009-04-17 klockan 23:03.

  40. #40
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    har haft bäst erfarenheter med thomann och musicstore. fick förvisso fel vara en gång från thomann, men de kunde fixa det rätt fort ..

    enda klagomålet är ups, ups suger verkligen stenhårt. man måste vara arbetslös för att kunna vänta hemma och titta utanför fönstret när de kommer. trots att man ger de sitt nummer så ringer de inte om de inte kommer in pga portkod. värdelöst!

    måste även slå ett slag för ett par fysiska butiker också; Jam och 4sound sthlm. Tycker alltid jag får ett bra bemötande och priserna på rätt många varor ligger helt i linje med de utländska. Det märks att de försöker ha koll, även om valutamarknaden gör det hårt just nu ..
    Senast redigerat av Nihad den 2009-04-17 klockan 23:43.

  41. #41
    pingu
    pingu är inte uppkopplad
    pingus avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    1+ på Thomann. Har köpt gitarrer, mikrofoner etc där. Bra priser, bra bemötande.
    Igår eftermiddag la jag in en beställning på nytt ljudkort och ett par monitorer. Bekräftades inom tio minuter, och imorse fick jag ett SMS om att grejorna skickats. Inte illa. Synd bara att den svenska posten inte behagar arbeta om helgerna, så prylarna kommer väl ligga i ett lager i malmö tills på måndag hursom.

  42. #42
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Analog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Enda dilemmat är att de använder UPS som ALDRIG ringer innan de kommer utan bara kör ut. Missar man leveransen/leveranserna så får man åka o hämta själv.
    Det "bästa" med det här i Skåne är att UPS uthämtningscentral ligger på Sturups flygplats så när man hämtar sina paket måste man igenom säkerhetskontrollen. Det har alltså gått ut ett par snubbar och letat igenom bilen efter bomber för att jag skulle hämta ett MIDI-interface!

    Har haft en hund också med mig en gång, men han ansågs inte vara en säkerhetsfara på en flygplats.

    /amino - Arbetar på en 35-gradig vind och behöver därför _mycket_ frekventa pauser...

  43. #43
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    hur är amazon för musikprylar, vad kostar frakten och hur snabbt får man grejerna?

  44. #44
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    vill faktiskt ge Jam med beröm godkänt... handlat där över nätet ett par gånger nu.. och de har varit hjälpsamma var gång!!

  45. #45
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Ett möjligt minus för Thomann. Återstår att se hur de hanterar dethär, men jag bestälde en behringer umx61. Efter 2 veckor fick jag slutligen paketet idag. 8 tangenter är döda på fanskapet.
    Jag är lite bitter just nu, men ska ringa dem imorgon och se vad de säger.

  46. #46
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    de är nog rätt soft, kommer nog inte vara några problem där ...

  47. #47
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ett möjligt minus för Thomann. Återstår att se hur de hanterar dethär, men jag bestälde en behringer umx61. Efter 2 veckor fick jag slutligen paketet idag. 8 tangenter är döda på fanskapet.
    Jag är lite bitter just nu, men ska ringa dem imorgon och se vad de säger.
    Japp. Slutligen fått en fungerande levererad nu.
    Utmärkt support från Thomann. De skickade UPS direkt för att returnera. No questions asked.
    Däremot kass av posten som varken skickar sms-avi för utländska paket eller kom ihåg att skicka ut pappers-avi om den första leveransen.
    Lagom kul att vänta i en vecka extra för att de klantat sig.

    Lite kul att de stoppade med nån hifi tidning som kompensation. Hade varit ännu bättre om man kunnat tyska...

  48. #48
    Iggy Pop
    Ett tips är att jämföra olika butiker, t ex Playback-Europe (t ex ganska billigaa Moogerfoogers), Dolphin music (billigare på t ex el-gitarrer och fender-gitarrer i synnerhet). Thomann tycker jag blivit dyra nuförtiden. Inte mycket billigare än i sverige längre. Annat var det för 3-4 år sedan...

    /iggy

  49. #49
    pingu
    pingu är inte uppkopplad
    pingus avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Thomann är väldigt långsamma med att svara på mail, men när man väl får svar är de hjälpsamma. De skickade mig nyss en Microkorg XL med trasig skärm, vilket sänker betyget en del.

  50. #50
    knarr
    knarr är inte uppkopplad
    knarrs avatar
    Senior

    Digital Village

    Köpte lite prylar från Digital Village i England, http://www.dv247.com/ ,(Två mooger foogers och en patchbay) och kom undan 700:- billigare jämfört med att beställa motsvarande produkter ifrån Thomann. De var snabba på att svara och det kostade inget extra när de skickade med tre separata paket (p.g.a. olika leveranstid), det var iofs på deras initiativ. Förhoppningsvis kommer jag inte behöva betygsätta deras support, men de var förhållandevis snabba på att svara på mail angående ordern och leveranstider, so far so good...

  51. #51
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Gillar verkligen Thomann. Riktigt bra support: vänliga och snabba.
    Har haft oturen att få trasiga prylar 2 ggr. Löste sig riktigt snabbt och pengarna
    tillbaka inom 1 en vecka. Ena negativa är väl att man inte får kollinummer så man har koll på transporten.

    Jam är också bra att ha och göra med.

    Lite trött på 4sound. Dom har aldrig prylar hemma när man lagt en beställning.
    Blir lite trött på detta. Varför ska jag då beställa från dom och inte Thomann?
    Går ju fortare från Tyskland! Ska jag behöva vänta på att dom ska beställa
    från sin lev. (Tyskland eller vad nu är) och sen skicka till mig?
    Annars är dom vänliga och hjälpsamma i alla fall =)

  52. #52
    Audible Beauty
    Audible Beauty är inte uppkopplad
    Audible Beautys avatar
    Veteran
    http://www.decks.co.uk/

    Någon som köpt från denna affär? Riktigt bra priser har de iaf.

  53. #53
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av AudibleBeauty Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    http://www.decks.co.uk/

    Någon som köpt från denna affär? Riktigt bra priser har de iaf.

    har inte handlat tyvärr. vill dock påpeka att de inte har ngt med skivbutiken decks records, trots adressen www.decks.de (som för övrigt är mycket bra)

  54. #54
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Nu måste jag tyvärr ge Musicstore ett fett minus.

    För någon vecka sedan gjorde jag en beställning på en effektpedal som de enligt sidan hade i lager. Jag fick en bekräftelse i emailen och så långt allt gott. Lite senare samma kväll kom jag på att jag skulle kunna lägga till en annan vara på min beställning. Enligt deras orderstatus hade ingen kikat på den ännu så jag slängde iväg ett mail - inget svar på två dagar. Orderstatusen hade nu fått "abgeschlossen" och även om jag inte förstod vad det betydde anade jag att det var för sent att lägga till nåt. Men jag mailade igen till en annan adress ändå för att höra efter - inget svar. Efter 5 dagar utan svar på mina mail eller något mail som talade om att UPS tagit emot min vara visste jag inte riktigt vad jag skulle göra. Skulle jag maila eller inte? Dagen efter knackade UPS på dörren för att överlämna paketet! Jag har fortfarande inte fått svar på mina två mail jag skickade. Riktigt jävla uselt (även om jag faktiskt fick min vara ändå)!

  55. #55
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    kan ju ha hamnat i spamboxen, jag skulle rekommendera att alltid ringa ist, då löser man allt direkt ist =) ...
    men visst är det ett minus, man borde få nån typ av autogenererat svar så man vet att mailet kommit fram

  56. #56
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Nej, spamboxen har varit t.o.m under denna tid och det har aldrig varit några problem tidigare. Egendomligt. Men jo, ringa är nog att föredra nästa gång.

  57. #57
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Någon som handlat från http://en.euroguitar.com? En hel del schyssta priser. Lite högre frakt än t ex Thomann, €20. Men känns ok om man nu ändå ska beställa en del prylar.

  58. #58
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Blev franska Playback istället för Euroguitar. Tog två dagar från att jag beställt tills att jag hade paketet i mina händer. Riktigt bra priser och snabb respons med gott om uppdatering med vad som hände med min beställning. Kommer definitivt beställa mer från dem.

    Inte klokt hur en och samma pedal kan kosta nästan halva priset hos dem mot vad den gör i Sverige. Lite tragiskt.

  59. #59
    eXode
    eXode är inte uppkopplad
    eXodes avatar
    Veteran
    PIXMANIA - Stor varning - IG!

    Beställde ett PS2 spel som jag aldrig fick, fick ej heller några pengar tillbaka som utlovat. Första och sista gången jag beställde där. Ägaren förtjänar spöstraff och stening.

  60. #60
    Schlachthof
    Schlachthof är inte uppkopplad
    Schlachthofs avatar
    Senior
    Pixmainia ja jävla tjuv företag. Beställde en grej kostade bara 250:- men ändå. dom la på 90
    kr i porto. Det skickades till mitt post utlämmningställe enligt dom. Fick aldrig nån avi för att hämta paketet. Enligt posten så åkte det direkt tillbaka till pixmania utan att nån avi skickats ut. Fick efter ca en månad tillbaks 250:- men inte portot på 90:- för det var enligt dom jag som vägrat ta emot paketet!

Liknande ämnen

  1. Vintage synth butiker
    Av visionfactory i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-21, 12:24
  2. Butiker och dess lager.
    Av Haplo i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-03-23, 15:07
  3. butiker som säljer från usa
    Av imported_Patbos i forum Allmänt om musik
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-01-16, 03:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •