Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Duktig mixare sökes till många låtar (mot betalning)

  1. #1
    Vision

    Duktig mixare sökes till många låtar (mot betalning)

    Jag har sysslat med produktion av musik i 7 år, och inspelning i 3 år, och börjar bli riktigt nöjd med dom grejorna jag åstadkommer. Grejen är bara det att det faller alltid vid mixningen/mastringen, jag blir helt enkelt inte nöjd med den biten.

    Därför söker jag nu över hela landet efter en duktig ljudtekniker som jag kan skicka mina låtar till, för att få dom mixade från grunden. Om jag blir nöjd med första låtens mixning så kommer jag fortsätta att skicka låtar, för målet är att inleda en slags relation, någon jag alltid vänder mig till med mina låtar för mixning och mastring.

    Jag vet inte riktigt hur det funkar med priser och så. Men just nu i mitt liv kan jag lägga ca 1000 kr per låt för mixning. Jag vet att många så klart tar mycket mer än så för att mixa och mastra en låt, men det är vad jag kan lägga i alla fall.

    Finns det något för mig i den prisklassen? Låtarna som behöver mixas är av varierad karaktär, endel synthiga/danciga/grooviga och endel mer poppiga/guitarfyllda. Men nyckelordet är bra mixning av någon som har mycket erfarenhet.

    Hör gärna av er med förslag.

    MVH Mattias

  2. #2
    Herde
    Hade varit intressant att höra. Jag brukar ta mellan 2000-4000 för en mix beroende på hur bra det ska vara, vilka krav som ställs, ändamålet m.m.
    En stor faktor är om materialet ska släppas på skiva eller inte. Om man mixar för mastring eller om man mixar med mastring. Skiljer sig en del.

    Men hade varit kul att höra vad det är för material du jobbar med.
    Du får gärna skicka någon låt eller länk till mattias@jacaranda.se

    Med vänlig hälsning
    Mattias

  3. #3
    Jyrgoth
    Jyrgoth är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Citat Ursprungligen postat av Vision Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har sysslat med produktion av musik i 7 år, och inspelning i 3 år, och börjar bli riktigt nöjd med dom grejorna jag åstadkommer. Grejen är bara det att det faller alltid vid mixningen/mastringen, jag blir helt enkelt inte nöjd med den biten.

    Därför söker jag nu över hela landet efter en duktig ljudtekniker som jag kan skicka mina låtar till, för att få dom mixade från grunden. Om jag blir nöjd med första låtens mixning så kommer jag fortsätta att skicka låtar, för målet är att inleda en slags relation, någon jag alltid vänder mig till med mina låtar för mixning och mastring.

    Jag vet inte riktigt hur det funkar med priser och så. Men just nu i mitt liv kan jag lägga ca 1000 kr per låt för mixning. Jag vet att många så klart tar mycket mer än så för att mixa och mastra en låt, men det är vad jag kan lägga i alla fall.

    Finns det något för mig i den prisklassen? Låtarna som behöver mixas är av varierad karaktär, endel synthiga/danciga/grooviga och endel mer poppiga/guitarfyllda. Men nyckelordet är bra mixning av någon som har mycket erfarenhet.

    Hör gärna av er med förslag.

    MVH Mattias
    Kör en wildshot, ser att det var längesedan du posta detta. men, har du behov att få låtar
    mixade så hör av dig.
    Mvh,
    Jörgen

  4. #4
    Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran
    med tanke på att de ovanstående användarna inte är aktiva längre, skulle ja inte sätta många slantar på att du får napp, om de inte finns under annat alias vill säga

Liknande ämnen

  1. Limiter på många låtar??
    Av Helix i forum Mixning & mastring
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-08-08, 01:17
  2. Sångerska sökes till ett par låtar
    Av deadbeat i forum Inspelning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-28, 00:02
  3. Duktig C++ utvecklare inom audio sökes
    Av Xponaut i forum Övrig mjukvara
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 16:23
  4. Duktig sångerska sökes
    Av Dalhoff-Music i forum Allmänt om musik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 12:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •