Resultat 1 till 23 av 23

Ämne: Arturia V Collection

  1. #1
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage

    Arturia V Collection

    Arturia har bakat ihop alla sina synthar i ett stort paket till ett lägre pris.

    I paketet ingår Moog Modular, Minimoog, CS-80, Prophet V, Jupiter-8 och ARP-2600 för 549€. Det ger en skillnad på 645€ mot om man skulle köpa dem var och en för sig.

    För de som redan har någon av Arturias produkter som ingår i paketet kommer det finns rabatterade uppgraderingar.

    V Collection släpps den 4 juli.

    http://www.arturia.com

  2. #2
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    77€ per synth känns rätt prisvärt faktiskt.

    Hamnar på önskelistan.

  3. #3
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Se till att testa dem innan du köper om du inte redan gjort det! Jag vart väldigt besviken på deras pluggar (arpen och profeten tyckte jag var rätt intressanta iofs)
    Senast redigerat av Volantiz den 2007-07-02 klockan 10:36.

  4. #4
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Har bara lyssnat på lite demos iofs. Men Prophet VS är klart intressant, samt Jupiter 8. Dom andra känns mer bonus...

  5. #5

    Redaktör
    Jag håller nog med Volantiz. De jag testat av Arturias pluggar har låtit helt okej, men inte fantastiskt bra. Av Sound On Sounds recensioner att döma så verkar vissa delar vara riktigt bra simulerade och annat rätt mycket sämre.

    Sen tycker jag personligen att många av de här klassikerna är lite väl begränsade (ARP2600 jämfört med vilken modulärsynt som helst tex), men det kan man ju knappast skylla på Arturia.

    Men prisvärt är det ju.

  6. #6
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Prisvärt.. .. kolla då istället in fabfilter twin som faktiskt låter riktigt bra (tycker jag iaf).. och kostar under en lapp.

  7. #7
    CalleLewander
    CalleLewander är inte uppkopplad
    CalleLewanders avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Ohh! Supernice! Arturia gör väldigt bra välljudande kopior!

  8. #8
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Jag vill påstå att Arpen och Moog Modularen låter hysteriskt bra. Det handlat ju väldigt mkt om vad man är ute efter. Personligen vill jag ha en synth som man kan modulera allt med allt i. Detta är till stor grad uppfyllt med Arpen, likaså Moog Modular. Gillar man inte komplexa synthar är inte dessa alternativ. Då ska man ju köra på klassiska koncept som ex minimoogen eller Jupiter 8:an. Således bör man betrakta detta paketpreis som mycket prisvärt oavsett vilken ambition man har med sitt synthskruvande....

  9. #9
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    CS80n e verkligen fet.

    Skulle gärna slippa Moog modular, Arp 2600 och betala mindre...

  10. #10
    T11
    T11 är inte uppkopplad
    T11s avatar
    Veteran
    Kan rekommendera Zero-G Nostalgia (VST), en stor samling med coola ljud som ni kommer att känna igen. T.ex. Elka Synthex, synten som användes när Jarre spelade laser harpa.
    Eminent stråkmaskin, oxå en Jarrefavorit. Mellotron, flöjtljudet i början på Bealtes Strawberry Fields. En hel del Moog, ARP2600, Prophet, DX7 m.m. Trummaskiner såsom Linn, LM-1, Linn 9000, Rhythmace och t.o.m. ljud från Casios VL-tone - ni minns väl trumkompet i Da-Da-Da...osv osv..

    http://www.zero-g.co.uk/index.cfm?articleid=916

  11. #11
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    Angående Nostalgia har jag fått intrycket att killen som står bakom det hade en website med gratis samples (till framför allt Akai S-3000 vill jag minnas) som många skickade in bidrag till (också gratis). Sedan när det blev riktigt populärt använde han bland annat dessa för att sammanställa Nostalgia och sälja kommersiellt - läste en kommentar från någon som bidragit och var lite småsur angående det hela, vilket man ju kan förstå.

  12. #12

    Redaktör
    Han drev Hollow Sun. Lite surt att han stängde ner allt, men jag tror han mest använt egna samplingar på de skivor han säljer, han har ju trots allt snickrat ljud åt stora bolag i ganska många år.

  13. #13
    The Introvert
    The Introvert är uppkopplad nu
    The Introverts avatar
    Veteran
    Ditt inlägg gjorde mig nyfiken eftersom jag ofta var in på hollowsun.com (Steven Howells) förr, men jag har inte kunnat hitta någon diskussion om att han skulle använt andra samples än de han själv skapat ur sin instrumentsamling. Har du länk?

  14. #14
    Olof B.
    Olof B. är inte uppkopplad
    Olof B.s avatar
    Veteran
    Det var något år sedan nu så jag kommer inte ihåg riktigt - jag har för mig att det gällde de Kawai K5000-samples som donerades till Hollow Sun, men jag hittar ingenting om detta på donatorns hemsida stereoroid.com nu (den är helt omgjord). Man kunde ju skriva till honom och fråga antar jag. Men att bortåt hälften av Nostalgia är donerat material är det väl ingen tvekan om? Det står ju även på http://www.hollowsun.com/donations/index.html

  15. #15
    the örjan
    the örjan är inte uppkopplad
    the örjans avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av T11 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan rekommendera Zero-G Nostalgia (VST), Eminent stråkmaskin, oxå en Jarrefavorit. Mellotron, flöjtljudet i början på Bealtes Strawberry Fields. En hel del Moog, ARP2600, Prophet, DX7 m.m. Trummaskiner såsom Linn, LM-1, Linn 9000, Rhythmace och t.o.m. ljud från Casios VL-tone - ni minns väl trumkompet i Da-Da-Da...osv osv..

    http://www.zero-g.co.uk/index.cfm?articleid=916
    Hmm...
    Jag skulle kunna köpa den bara för Linn trummaskinen.
    Och Eminent är väl Solina stråkmaskin? Inte dumt.

  16. #16
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Arturias Moogar låter bra tycker jag då de lever upp till vad de heter. Det är en bra "moog-karaktär" på dem. Däremot de andra (ARP2600V & CS80V som jag testat) imponerade inte så mycket. Tycker inte att de låter som sina förlagor. Då imponerade Way out ware mer med sin version av ARP2600.

    Citat Ursprungligen postat av the örjan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Och Eminent är väl Solina stråkmaskin? Inte dumt.
    Eminent 310 är en orgel med inbyggd stríng ensemble. Den låter dock mycket mjukare och maffigare än en Solina. Vill minnas att det är olika chorusenheter i dem. Men det är samma företag som gjort båda maskinerna.
    Senast redigerat av rymdeko den 2007-08-18 klockan 01:56.

  17. #17
    autowah
    autowah är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    På tal om samplingssamlingar, vilken är den mest omfattande samlingen med ljud som ni nånsin sett till salu? Tänker då kanske inte främst på samplade syntljud, utan på ljud från vår vardag.

  18. #18
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    3995:- på Börsen är ett riktigt bra pris måste jag säga... Insåg häromdan att jag inte gjort något synthbaserat på flera månader, så jag ska inte köpa, men man bli ju onekligen sugen.

  19. #19
    jensofgbg
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    3995:- på Börsen är ett riktigt bra pris måste jag säga... Insåg häromdan att jag inte gjort något synthbaserat på flera månader, så jag ska inte köpa, men man bli ju onekligen sugen.
    3.995,- är väl priset på "Arturia Vintage Collection" innehållandes MiniMoog V, Moog Modular V, CS80 V samt Arp2600V?
    "Arturia V-Collection" verkar de ta 5.495,- för. Fortfarande trivsamt prissatt dock

  20. #20
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Ah va f*n, kan dom inte ha lite mer differentierade namn på prylarna...

  21. #21
    Robban303
    Robban303 är uppkopplad nu
    Robban303s avatar
    Senior
    4861 kr (ca) från Musicstore.de För V-Collection.

  22. #22
    the örjan
    the örjan är inte uppkopplad
    the örjans avatar
    Senior
    Blir det inte tull på det då?
    4995 på 4 sound. f d Estrad (Stockholm Sverige)

    Edit: Nä vänta. Det är ju EU. Då är det väl ingen tull?
    Senast redigerat av the örjan den 2007-09-27 klockan 20:39. Anledning: Dum i huvet.

  23. #23
    Robban303
    Robban303 är uppkopplad nu
    Robban303s avatar
    Senior


    150 kr frakt dock.

    Bra pris från f.d. Estrad alltså

Liknande ämnen

  1. Mer om Korg Legacy Collection
    Av lasselu i forum Övrig mjukvara
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2013-05-28, 13:10
  2. Arturia Origin
    Av Katzenjammer i forum Nyheter
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2011-10-25, 10:27
  3. Korg legacy collection
    Av Benelli i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-06-12, 14:57
  4. Polysix o Legacy Collection
    Av Elamite i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 19:08
  5. Essential Instrument Collection?
    Av Clase i forum Ableton
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 16:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •