Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Billigt bra ljudkort, nån som sett eller vill sälja?

  1. #1
    SofieB
    SofieB är inte uppkopplad
    SofieBs avatar
    Börjar bli varm i kläderna

    Billigt bra ljudkort, nån som sett eller vill sälja?

    Halloj!

    Nu skall det äntligen bli av, skall köpa ljudkort!

    Jag skall spela in korta ljudreklamsnuttar till professionella uppdragsgivare, sen skall jag även spela in min egen musik. Jag vill gärna ha två mickingångar så jag kan spela in både tal/sång och gitarr och sång på samma sång, med ljud som är tillräckligt bra. Har ingen mickförstärkare, så den måste vara inbyggt.

    Jag har en liten klen dator som saknar firewire, så det skall vara USB ljudkort. Vill helst inte betala mer än 2000 kr, gärna mindre (om det verkligen är möjligt). Men det är ju en viktig investering, så maxbudgeten ligger på 3000 kr.

    Är det någon som har sett ett bra ljudkort till billigt pris, second hand går bra. Eller rent av någon som har nått att sälja?

    Har hört att webbhallen har extra billiga datagrejor för speldatorer, finns inget motsvarande i musikvärlden?

    Tacksam för tips och förslag!

    /Sofie;
    Senast redigerat av SofieB den 2007-06-20 klockan 15:35. Anledning: Tilllägg

  2. #2
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    Närmaste motsvarande webhallen skulle nog vara Thomann då, om du tänker weborder.
    http://www.thomann.de/thoiw5_index.html

  3. #3
    SofieB
    SofieB är inte uppkopplad
    SofieBs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Hej Kotten!

    Tack för tipset. Kollade deras Lexicon ljudkort men den har samma pris som på andra ställen, men ibland har de visst 40% rabatt på vissa saker .

    Däremot sökte de visst folk till sin internationella kundtjänst som ligger i en pytteliten by i Tyskland. Jobbet verkar perfekt, men jag vet inte om jag vill flytta till en pytteliten by i Tyskland långt ut på landsbygden.... Kan i alla fall tipsa om det om det är någon som är språkkunnig här. Jag skall själv skicka in ett CV i alla fall.

  4. #4
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    www.musicstore.com <- en till bra nätbutik!

  5. #5
    SofieB
    SofieB är inte uppkopplad
    SofieBs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Ok! Tack igen. Bra att känna till de här nätbutikerna. ; )

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •