Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: EnergyXT 2.0 - Nu även för Linux

  1. #1
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage

    EnergyXT 2.0 - Nu även för Linux




    För många är en lång väntan över nu när EnergyXT 2.0 äntligen släppts.

    Mycket har hänt sedan programmets första version och den största förändringar är troligtvis tillgängligheten för Linux.

    Men det är inte enbart att det nu mer finns till Linux som är nytt. En ny kombinerad synth och sampler, flexibel timestretch, REX2 stöd och en multieffekt följer även med.

    Nytt för 2.0 är även filformatet XTC loops som ger användaren möjlighet att spara klipp som innehåller en ljudfil, melodi eller trumspår och vilken synth eller ljudinställningar som använts.

    För Windowsanvändarna finns naturligtvis redan ett brett utbud med VSTplugins att expandera EnergyXT 2.0 med. Men även Linuxsidan har fått ett utökat utbud och antalet växer dag för dag.

    http://energy-xt.com

  2. #2

    Redaktör
    Intressant. Någon som testat? Om inte annat så blir det spännande att se hur det går för ett betalprogram utan öppen källkod på Linux.

  3. #3
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Jag har provkört det både under Windows och Linux. Funkar fint. Gick igång utan några problem och lirade fint under båda OS.

    Det kändes nästan för enkelt. Hehe. Ingen installation. Bara ladda ner, packa upp och kör.

    Så det här är definitivt ett stort framsteg vad det gäller musikprogram under Linux i mitt tycke.

    Har inte hunnit med att testa det så mycket ännu, men är väldigt intresserad av att provköra XTC, vilket påminner om sättet Live hanterar klipp.

  4. #4
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Har för mig att Inkinen kör det här för fulla muggar. Får hoppas han har tid att berätta mer vid tillfälle. Tror det är en del flyttbestyr där.

  5. #5
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Nu har även beta för OSX kommit. http://www.energy-xt.com/xt2beta.php

  6. #6
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    Vore kul att höra folks erfarenheter av EnergyXT2 generellt. Vad tycker ni?

    Jag har mest erfarenhet av 1:an och använder den för att layer:a flera syntar samtidigt ifrån Renoise, göra lite arpeggio-shit och annat småkul, har aldrig kört den som sequencer i sig själv. Provade 2:an en smula när den kom men jag tyckte den kändes så anonym i utseendet (det påverkar mer än vad man tror) och på det sättet jag använder 1:an kommer jag nog inte få ut mer av 2:an. Fast det har kanske ändrat sig efter släppet i somras? Vore kul att höra från folk som använder det och kanske bli upplyst.

  7. #7
    barsnpipes
    barsnpipes är inte uppkopplad
    barsnpipess avatar
    Senior
    ...och nu även för... *drumroll*....

    OSX!

    http://www.energy-xt.com/download/

Liknande ämnen

  1. LinuxSampler - Nu även som AU/VSTi
    Av Katzenjammer i forum Övrig mjukvara
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-17, 01:28
  2. Nu även Cubase SL3
    Av Dee i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-10-27, 14:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •