Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Hur använder ni Era patchbays?

  1. #1

    Hur använder ni Era patchbays?

    Fick nyligen plötsligt en ALTO 48 portars patchbay i mitt knä.

    Undrar således vad man kan ha för vettig användning av en sådan utöver att koppla in sporadiska prylar i signalkedjan eller förenkla kopplingspunkterna i sitt studiorack.

    Idag kör jag värsta standarduppsättningen med en 14 kanalsmixer och en multieffektenhet som jag portionerar ut på bus 1 & 2. Sen läggs kompressor & enhancing rakt efter mixerns utgångar. Frågan är vart patchbayen kommer in i denna stack och vilka möjligheter den skulle kunna ge mig med nuvarande uppsättning.

    Med andra ord...

    Hur använder ni Era patchbays?

  2. #2
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jag har ju rätt rejält med effekter (delay+reverb+kompressorer+multi-fx+...jag vet inte vad), med många in/ut på baksidan. Har patchbayen för att slippa rota på baksidan av racket så fort jag vill koppla in något i mixern.

  3. #3
    pme
    pme är inte uppkopplad
    pmes avatar
    Senior
    Mest som en frontend till ljudkortet, dvs så man kan köra i allt direkt till och från ljudkortet utan att gå via mixern.

  4. #4
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Jag har alla sintar och trummer kopplade till mixern via pätchar, så kan man lätt slanga ut dom via effekter innan mixerbordet, samt koppla knausiga effektkedjor smidigare, och köra mixern genom efekt innan daotrn, eller koppla in mixern till bandare, eller hemstereo, har en gitarrstärkare kopplad med ifall man vill köra genom den..

Liknande ämnen

  1. vad använder ni?
    Av eetfuk i forum Stränginstrument
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 20:51
  2. Vad använder man?
    Av Unitary i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 08:32
  3. Fantommatning och patchbays?
    Av false messiah i forum Inspelning
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 23:15
  4. Varierande kvalitet på patchbays
    Av Richard Olsson i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-01, 21:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •