Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Pro Tools går helt plötsligt inte igång

  1. #1
    KHS

    Pro Tools går helt plötsligt inte igång

    Plötsligt händer det inte ett smack (inte ens något felmeddelande) när jag ska öppna ProTools LE 7.3 på min MacBook (med MBox Pro). Har mig veterligen inte gjort nåt konstigt. Har testat massa olika saker, bl.a installera om Pro Tools flera gånger. Vafan kan det vara? Nu när jag VERKLIGEN måste jobba...

  2. #2
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Hur ser det ut med licensen? Allting fungerande? Testat att installera om drivarna ... och vad händer om du kör ett test med diagnosprogrammet? Testa också så att kabeln till den externa delen av ljudkortet sitter ordentligt.

  3. #3
    KHS
    Allt är ska väl va tiptop med licencerna. Vad skulle kunna vara konstigt menar du? Det som jag skulle kunna tänka mig kan vara knasigt är en del systemuppdateringar som gjorts som kanske lagt sig ivägen för något..? Diagnosprogrammet ska genast undersökas.

  4. #4
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Ett tag sen jag körde PT nu men licensen körs väl av någon form av server ... Nåväl det ska väl fungera:Minns inte hur man kollar det. Bör finnas nån logfil nånstans.

  5. #5

    tillfälligt låst - kontakta admin
    Tjenare!

    Har du slängt pref. filerna?

    Tror den heter : com.digidesign.protools.plist (äpple + f och digidesign borde ta fram den)

    Mvh
    Senast redigerat av Lordlondon den 2007-05-05 klockan 14:44.

  6. #6
    KHS
    Inte med flit iallafall... Så här ser det ut: com.digidesign.ProToolsLE.plist.saved i bilblioteket. Är jag verkligen den enda som har råkat ut för detta?

  7. #7
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Har du uppdaterat till 10.4.9? Det får man inte för Digidesign har jag hört..

  8. #8

    tillfälligt låst - kontakta admin
    Citat Ursprungligen postat av KHS Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inte med flit iallafall... Så här ser det ut: com.digidesign.ProToolsLE.plist.saved i bilblioteket. Är jag verkligen den enda som har råkat ut för detta?
    Man kan altså slänga pref. filen "utan att det händer något", den skapas när du startar PT och ev, kanske du får göra om någon inställning, om du har gjort något speciellt.

    Mvh

  9. #9
    mange.lundkvist
    Tjo
    Kasta alla preffar+ digi database folders. Har du uppdaterat till osx 10.4.9 vi uppgraderings tjänsten så funkar inte ProTools. Gå då till Apples hemsida och ta hem combo updater 10.4.9 och installera den igen. Installera ProTools igen och då funkar det.
    /Mange

  10. #10
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Tja, jag kör LE 7.1.1 på min macbook med en mbox2.
    Hade samma problem. Ikonen hoppar två gånger i dockan och sen händer inget.
    Men jag hittade jag en lösning i ett annat forum ( http://duc.digidesign.com/showflat.php?Number=1149113 ).
    Man laddar ner detta script ( http://www.paceap.com/prebind_script.dmg ) som fixar prebindings i osx.
    Hjälper det?

  11. #11
    mange.lundkvist

    auto update

    Tjena
    Tror fortfarande att ni har kört osx autoupdate, tanka ner osx combo updater på apples sida och installera om protools. Meddela om det inte funkar efter det.
    /M

  12. #12
    834
    834 är inte uppkopplad
    834s avatar
    Veteran
    Känns rimligt. Det första som jag körde när jag plockade upp min macbook ur kartongen i fredags var just auto-update. Jag vet inte om det fungerade innan det heller (i apple-fabriken ).

  13. #13
    KHS
    Min vana trogen löste jag mina problem på sämsta tänkbara sätt: Rensade hela burken och installerade allt från början. Nu funkar det ju iallafall, och det verkar ha varit 10.4.9 som spökade.

  14. #14
    Joye
    Var med om precis samma sak, men lyckades lösa det hela på ett annat sätt. Jag skapade en ny mapp på skrivbordet och döpte den till musikprogram (kan såklart döpas till whatever...) Sedan flyttade jag digidesign-mappen från program till min nyskapade mapp på skrivbordet och vips så funkade allt klockrent. Har ingen aning om varför, men det funkar och har gjort ett tag nu. Då har även en uppdatering från 10.4.9 till 10.4.10 gjorts och det startar fortfarande utan några som helst problem... bara ett tips

    PS.Bör också tillägga att jag innan denna ide gjort ett antal desperata försök med att rensa pref-filer mm utan framgång.DS
    Senast redigerat av Joye den 2007-08-20 klockan 00:58.

  15. #15
    discohund
    Så gött! Jag har drabbats av det äckliga syndromet flera gånger att PT loggan bara hoppar till två gånger i dockan utan att starta! NÅGOT frustrerande å jag har legat sömnlös över detta ett flertal nätter.
    Det har fått krånglats med att ominstallera OSX å PT å pluggar å f*n å hans mormor å jag har bara varit SÅ trött på det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Så kommer herr 834 å delar med sig av ovanstående prebinding script å det bara funkar galant!!!!!!!!!!!!!!

    Tack! Tack! Tack! Å åter TACK!

  16. #16
    Jonas W
    Jonas W är inte uppkopplad
    Jonas Ws avatar
    Senior
    http://duc.digidesign.com är förövrigt ett väldigt bra forum just när man har problem med PT, man hittar svar på det mesta

Liknande ämnen

  1. Listan i "midi port setup" helt plötsligt tom
    Av kotten i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-03, 00:24
  2. Får inte igång midi på mac
    Av uc.t i forum Övrig mjukvara
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 00:23
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-18, 15:17
  4. Yamaha PSR-16 inte helt död...
    Av charliecrash i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-10, 22:19
  5. Få inte igång vsti under logic pro 7
    Av Karl Johan i forum Logic
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-12-16, 12:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •