Sidan 5 av 42 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SistaSista
Resultat 241 till 300 av 2494

Ämne: G.A.S.M.A.S.K.-tråden

  1. #241
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    1 och 2. Överraska mig själv med knasiga uppspelningsmönster och låta de olika kanalerna påverka varandra för komplexa mönster.. det är i princip bara detta jag suktar efter som mina andra sequencers inte klarar. Overkill med en Octopus? Oh ja. Fast det finnsw inte så många andra hårda sequencers som klarar dessa, relativt enkla, uppgifter.

    Alternativen som kräver datorinblandning eller programmeringskunskaper går bort. Modularsequencers kan vara intressanta men jag bygger inte själv så därmed är väl alternativen inte särskilt många. Skritten känns inte så tilltalande på grund av formatet, jag inbillar mig att den inte är särskilt överblickbar jämfört med Octopus men det grundar jag egentligen inte på någonting. Apan ska visa sin för mig om en vecka, får se hur det känns sen. En sådan är i och för sig så dyr att jag nästan lika gärna kan köpa en Octopus. Dock lutar jag nu åt att inte köpa någon mer sequencer.. eller något alls. Det har hjälp lite att skriva och läsa i den här tråden.

  2. #242
    Panyxd
    Panyxd är inte uppkopplad
    Panyxds avatar
    Veteran
    YouTube - Yamaha TG500 Demo Sound Synth Parte II samt YouTube - Yamaha TG500 Demo Sound Synth Parte I har gett mig lite halvGAS (inte full GAS plattan i mattan) på en TG500.

    1. Inte en så pass dyr investering.
    2. Mer ost i en rackunit.

    Kom igen, thrashtalka lådan!

  3. #243
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sisältää Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    1 och 2. Överraska mig själv med knasiga uppspelningsmönster och låta de olika kanalerna påverka varandra för komplexa mönster.. det är i princip bara detta jag suktar efter som mina andra sequencers inte klarar.
    Det är just det som är hela idén med Schrittmacher. Utseendemässigt är den dock lika sexig som en Trabant om Octopus är en Ferrari och utseendet påverkar helt klart GAS.

  4. #244
    Panyxd
    Panyxd är inte uppkopplad
    Panyxds avatar
    Veteran
    Schrittisen ser ju rätt funktionell ut (lite rackmixervarning). En Octopus kommer inte riktigt till sin rätt om den inte står bredvid en Vermona-trummis.

  5. #245
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    skritt är snygg, gillar 8steg i varje rad... 16 på rad är jobbigt i längden... en octopos är liite väl överskådlig.. blir nästan larvigt...

  6. #246
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran
    Schrittmachern är en mycket snygg rackburk, som både är lättöverskådlig och ergonomiskt upplagd. Men...Octopus är ett rent konstverk. Jag skulle kunna tänka mig att ha en på väggen bara som prydnad.

    Jag har inte provat Octopus, men jag tror att jag i studion hellre behåller min Schrittmacher. Den passar nog mina sequencerbehov bättre.

  7. #247
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Gör du mer traditionell elektronisk musik på den? Har mest fått för mig att folk gör flumambient på den... den är kool på punktrummer!

    aja... gasmask... den finns inte i gult och dom är silvriga..

  8. #248

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av sisältää Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alternativen som kräver datorinblandning eller programmeringskunskaper går bort. Modularsequencers kan vara intressanta men jag bygger inte själv så därmed är väl alternativen inte särskilt många.
    Varför går dator bort? För att du vill kunna ratta på saker i realtid? (För annars låter det precis som en uppgift för en datorsequencer, tex Numerology 2 - kommer inte ihåg om du kör mac dock.)

    Modulärsequencers finns det ju också färdiga varianter av, tex den här, men då behöver du å andra sidan antingen CV-MIDI-omvandling eller ett modulärsystem. Kanske inte rätt sak att rekommendera i gasmasktråden.

    Mer allmänt låter det som du vill låta som enapa. Jag vet inte om det är ett argument för eller mot en knassequencer dock.

  9. #249
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför går dator bort? För att du vill kunna ratta på saker i realtid? (För annars låter det precis som en uppgift för en datorsequencer, tex Numerology 2 - kommer inte ihåg om du kör mac dock.)
    När jag gör musik är det entingen datorn eller hårdvara jag jobbar med, jag blandar inte. Skälet till det är att jag aldrig lyckats blanda. Midistyrning, latency och det där.. jag skulle aldrig få det att fungera. När jag använder datorn är det Buzz och bara Buzz jag kör. Minns när jag inte ens kunde få en vanlig stereoinspelning att fungera utan hack och knaster, trots att det skulle gå att göra på en 386, till och med.

    Det jag syftade på var dock mest att jag inte kan använda hårdvara som man ska "programmera" först. Att sitta i förväg och koppla CC till olika knappar känns som ett öde värre än döden. Jag kan faktiskt inte komma på något tråkigare att göra. Jag brukar sällan ens ha någon nytta av de "fyra assignbara rattar" (give or take) som flera i övrigt hårdkopplade syntar har för jag vill inte sitta och fippla med sådant.

    Då kan man tänka sig att jag aldrig skulle orka sätta mig in i en Octopus heller och det är säkert sant, även om det inte är riktigt samma sak.


    Hur låter enapa, förresten?

  10. #250
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av sisältää Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hur låter enapa, förresten?
    irrationellt och desorienterat!!

    knasseqsjukan! vs skevsyntes!


    En grej man kan göra är ju att kombinera olika seq och ställa dom i olika längd och så, ofta kan man ju trasnponera från klav/midi med, monolåda , tenåri och en korvboks skulle kunna knasa järnet...

  11. #251

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av enapa Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En grej man kan göra är ju att kombinera olika seq och ställa dom i olika längd och så, ofta kan man ju trasnponera från klav/midi med, monolåda , tenåri och en korvboks skulle kunna knasa järnet...
    Precis, funderade på om en trave sequencers plus mergeboxar kunde räcka för sisältää istället för att köpa ockulta bläckfisksequencers.

  12. #252
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Är inte det här G.A.S.M.A.S.K.-tråden? Ska ni sitta och uppvigla stackars Sis att köpa hårdvarusequencers då!? Skäms!

    Hårdvarusequencers är antikt skit. Begränsade, långsamma, svåra att synka, de digitala kräver stenåldersdisketter och de analoga kan inte komma ihåg ett skvatt. För att inta tala om alla sladdar som man kan trassla in sig i och strypas och dö av! Man kan råka välta dem och få dem på fötterna, det gör skitont och de ömtåliga skrällena (sequencrarna, inte fötterna) går sönder och då kan du inte laga dem utan måste betala dyra pengar igen. Plus att du inte kan bära dem när du hoppar på kryckor eller ligger i järnlunga pga alla hemska olyckor, så de kommer att stå där, trasiga och hånfulla och du kommer aldrig att få någon musik gjord!

    Därför ska du inte ha någon Octopus och ingen annan hårdvarusequencer heller.

  13. #253
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    iofs så tror jag stärsta flet på octopus är att om man gör intresannt musik på den så blir man yr i huvet av allt skev och sned glidande trum joks.. hehe..

    köp en keps å en walkman!

  14. #254
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Tack, gott folk. Ni är snälla som vill rädda mig undan benbrott.

    FM: Det är främst för melodiarbete jag vill ha en sequencer med dessa funktioner. Att göra trummor på så vis, till exempel, skulle bli alltför brötigt för mig. apan kan ju bemästra sådant men jag är inte i närheten. Jag vill göra melodiloopar som lever och rör lite på sig så att de kan hålla på och hålla på utan att bli ointressanta. I dagsläget gör jag sådant i Buzz med diverse knep och knåp. Gappers som ligger ur takt, delay som går på och av ur takten, 50 handskrivna variationer av samma slinga med mera. Svårt att få till sådant med hårdvaran dock då den är begränsad.. jag har liksom inte hur många effekter som helst och inte heller rätt effekter för just detta ändamål.

    Men jag har ju Buzz och det får duga. Tack alla för hjälpen.

  15. #255
    SyZ-X
    SyZ-X är inte uppkopplad
    SyZ-Xs avatar
    Veteran
    Förklara för mig varför jag ska ge 17 i en Roland SH-101:a

  16. #256
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av saftskallen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Förklara för mig varför jag ska ge 17 i en Roland SH-101:a
    För att det är en leksakssynth som såldes i hobbex-katalogen... Och att den bara har en oscillator och är trist!

  17. #257
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av mush Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    För att det är en leksakssynth som såldes i hobbex-katalogen... Och att den bara har en oscillator och är trist!
    Såldes den i Hobbexkatalogen på riktigt? Jag har hört att 303:an också gjorde det.
    Om det är sant, är det nån som har en bild? Skulle vara fint att se!

    101 är en riktigt fin maskin. Dock låter den inte tuff och hård och konstig som t ex Pro~One eller MS-20. 101 är mer kontrollerad och mer synthpop. Och det är väl tråkigt?

  18. #258
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Såldes den i Hobbexkatalogen på riktigt? Jag har hört att 303:an också gjorde det.
    Om det är sant, är det nån som har en bild? Skulle vara fint att se!

    101 är en riktigt fin maskin. Dock låter den inte tuff och hård och konstig som t ex Pro~One eller MS-20. 101 är mer kontrollerad och mer synthpop. Och det är väl tråkigt?
    Jo, det är sant att 303 och 606 såldes av Hobbex. Jag minns mycket väl att jag satt med min 707:a (min första trummaskin, still going strong) och flinade åt den lilla postorder-606:an i Herrens år 1986. 303:an ägnade jag inte ens en tanke förrän 4-5 år senare. Och då var det för sent.

    G.A.S.M.A.S.K.-mode:

    SH-101 är en kass maskin. From som ett lamm och grå som en mus (eller skäms-röd eller Pellefant-blå, vet inte vilket som är värst). Den går sönder typ jämt och sequencern är rena skämtet. Och du kan hoppa upp och sätta dig på att triggen har tagit syra och gör som den vill. Nix, 101:ans bästa egenskap är nollan i mitten. Det koolaste med den är modulationshandtaget som alltid saknas eller beter sig muppigt om det råkar finnas kvar.

  19. #259
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Sjukt pepp på korv legacy edition joks!!

    wavestation + m1... som en fizmo och en mc303 ungefär va? sjukt pepp

  20. #260
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    fick en släng av nemoGAS med... fan

  21. #261
    SyZ-X
    SyZ-X är inte uppkopplad
    SyZ-Xs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sawtooth Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    G.A.S.M.A.S.K.-mode:

    SH-101 är en kass maskin. From som ett lamm och grå som en mus (eller skäms-röd eller Pellefant-blå, vet inte vilket som är värst). Den går sönder typ jämt och sequencern är rena skämtet. Och du kan hoppa upp och sätta dig på att triggen har tagit syra och gör som den vill. Nix, 101:ans bästa egenskap är nollan i mitten. Det koolaste med den är modulationshandtaget som alltid saknas eller beter sig muppigt om det råkar finnas kvar.
    Tack för detta, nu är jag av med all GAS, klart man inte kan ha en Pellefant-blå synt!

  22. #262
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Vafalls!?
    Blå pellefant SH-101 linad genom Mesa Boogie rörstärkare med fullt ställ är ju inte Yazoo direkt!
    Den kan vara brutalt elak med rätt omvårdnad

    Tung bas i den och underbar SUB.
    Grymt roliga men...........det blir liksom bara acid, rave och Prodigys Charlie när man leker med en 101:a
    Haft tre, o ingen har varit sönder å det minsta..
    Sålde till sist min tredje o köpte en Polivoks istället.
    Skulle den säljas i hobbexavdelningen så skulle det vara under avdelningen jordbruksmaskiner alternativt utrustning för blästring och världskrig.

  23. #263
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Men hörru VOID...

    Du ska ju inte GAS:a folk i den här tråden ju. Det där låter inte alls avskräckande. Bättre kan du!

  24. #264
    leere
    leere är inte uppkopplad
    leeres avatar
    Veteran
    101:orna är skräp. ge dem till mig istället

  25. #265
    Panyxd
    Panyxd är inte uppkopplad
    Panyxds avatar
    Veteran
    Varför bör man sky Korg MS2000R som pesten?

  26. #266
    SyZ-X
    SyZ-X är inte uppkopplad
    SyZ-Xs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Panyxd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför bör man sky Korg MS2000R som pesten?
    Jo för att rackhålen sitter helt fel och passar aldrig in mot hålen i racket du vill skruva in den i. Dessutom sitter alla anslutningar (midi/audio ut/audio in/vocoder in, på baksidan och vinklat uppåt vilket gör den ännu omöjligare att ha i rack. Och som desktopsynt ser den bara löjlig ut.

    Inte nog med detta så är pottarna av smurfstorlek och är på tok för svåra att ställa in exakt så glöm all ljudeditering, ladda hem den där mjukvaran som slumpar fram ljud i stället det blir bättre. Arpeggiatorn och den hyfsade Mod sequensern har så laggig sync så du endast kan använda den kvantiserat till 1/2 noter och ändå hinner du inte ens säga bensinstationsföreståndare innan den tappat syncen. Och just det ja - den är ju Pellefantblå.

  27. #267
    Panyxd
    Panyxd är inte uppkopplad
    Panyxds avatar
    Veteran
    Väl rutet, broder! Tack!

  28. #268
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Ok fick lite tid över så nu skall det sågas!
    Det djävligaste jag vet avseende musikinstrument är när de är både SÅ BRA och SÅ DÅLIGA på samma gång!

    Historien har berikat oss med flera representater för detta dilemma.
    Ett mindre antal redovisas nedan, i frustrationsordning.

    Oberheim Matrix 6:
    Hur i H-vete tänkte de?
    Denna synth har vad som troligen är 80 talets längsta parameterlista tryckt på frontpanelen. den är således knappast avsedd att användas för dansbandsmusiker eller vanliga dödliga.
    Dessa parametrar skall man rofyllt och drömskt smeka med hjälp av ett litet djävla LED fönster och en sladdrig slider. I slutändan blir det snarare rotfyllt än rofyllt!
    Men denna synths närmare episka förmåga att försura ens kreativa stunder slutar inte där!
    Den har så extremt många fantastiska modulationsmöjligheter som, även om man inte orkar programmera dem, i teorin kan skapa helt fantastiska "Oberheim" ljud!
    I teorin ja....
    Denna synth skapades under en tid då förbiseglade amerikaner försökte få sina gamla analoga instrument byggda på billigaste tänkbara överskottskomponenter att låta och kännas så nära en DX7 som möjligt!
    Oberheim lyckade inte bara med att skapa ett programmeringsränssnitt som är ännu sämre än DX7s utan lyckades även få fram en grundkaraktär som är så lång från analog som en analogsynth kan komma!
    Oberheim matrix ger drivis i pungen....den är så kall och död i sitt grundljudet att man måste använda alla matrixmodulationer för att skapa lite värme! Den kan förvisso skapa otroligt intressanta klanger men då den tar sån dvla tid att programmera och sen ändå skär igenom märg och ben jämfört med vilken modern VA synth som helst......så e den bra rutten.

    Med de möjligheterna så VET man ju att man kunde ha skapat helt fantastiska ljud om bara grundljudet var ANALOGT! Eller iaf BRA!

    Syncljudet är grymt dock, alla syncljud, då de gärna får skära igenom märg och ben.
    Pads låter verkligen FM synth, kanske inte är fel ibland iofs, men ja....då finns det ju Yamaha SY istället

    Dessurom har Oberheim i sin eviga vishet valt att bestycka även denna synth med deras i mina ögon totalt inavlade bend och mod levers! Exakt hur tänkte de?
    Du gör alla parametrar tillgängliga att moduleras men kan inte ens sätta dit ett riktigt modulationshjul som inte fjädrar tillbaka om du vill använda två händer!

    Till sist, den falska marknadsföringen....detta är fan ingen Oberheim Xpander, OBX eller OBXa, den låter inte i samma liga och de syntharna hade grymma gränssnitt!
    Enda gemensamma nämnaren är att chipen har en tendens att vara dåligt socklade och glappa när man minst behöver det!

    GASMASK!!!!
    Senast redigerat av theVOID den 2009-01-29 klockan 14:26.

  29. #269
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Nästa helvetesmaskin:

    Korg DSS1........
    Någon som jag där ute?
    Som haft och gillat en DW8000 och läst manualen till DSS1.
    Wow! DW8000 syntes med det där mjuka SSM filtret! (utan bas och begränsat till 10khz eller nåt men men)
    Ett TILL delay!
    Syncbara samples!!!!!!!
    Ställbar bitrate, LOFI + SSM!! yes!
    Måste ju vara som ngn slags Fairlight ju?
    Den måste jag köpa!
    Diskriven kan ju inte vara så långsam som folk säger eller?

    De där 2.8" disketterna måste man ju kunna få tag i någonstans i Ungern om man söker på ebay?
    Alla gamla disketter som följer med måste ju säljaren ha testat och de håller säkert kvar sina ljud i 10 år?
    Visst, gränssnittet kanske verkar lite svårjobbat men det är ju bara att ha tålamod?
    Visst den är lite stor, men det är ju bara snyggt och man får säkert plats med den ngn stans!
    Visst ingen artist har någonsin använt den och det såldes bara 5 stycken som lämnade fabriken av ett misstag strax runt den 30 mars, och hamnade i borås, sen när musikaffären skulle returnera dem så ville inte korg kännas vid att de hade levererat något, men sånt händer ju dagligen?

    Återigen, de lägger in de mest underbara features, vissa helt unika grejer, och denna gång ett hyfsat bra grundljud tom, i en maskin som helt förlitar sig på världens sämsta magnetiska lagringsformat samt att den enbart skall brukas av användare med en stressnivå i klass med Ghandi och moder theresa.

    DSS1 kunde varit så djälva grym, man vill att den skall vara det!
    Frågan är, vem fan kommer på en sådan här grej?
    Oscilloskopsberoende klonade japansa tekniker som tävlar om vem som har flest kromosoner?

    Den frågan får vi aldrig veta svaret på..


    GASMASK!!!!!!
    Senast redigerat av theVOID den 2009-01-29 klockan 14:34.

  30. #270
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Allt med glimten i ögat
    Från en kille som en gång för väldigt längesedan skrev en lång super recension av Matrix 6 och kallade den min drömsynth och att den var lika "fet" som en Jupiter 8
    Innan man fick perspektiv

  31. #271
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Panyxd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför bör man sky Korg MS2000R som pesten?
    Tycker personligen inte att den låter nåt vidare. Löjliga rattar också.

  32. #272
    joncol
    joncol är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Bra tråd som jag inte upptäckt förrän nu!

    Jag frågar oraklet: varför inte bränna hypotetiskt sparade ca 20 lök på en Virus TI (eller 2 när dom kommer)?

  33. #273
    tangent dream
    tangent dream är inte uppkopplad
    tangent dreams avatar
    Veteran
    svår gas på rolands mv8800., hjälp!

  34. #274
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av remsjev Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    svår gas på rolands mv8800., hjälp!
    Jag vet inte ens vad det är för något, så det kan absolut inte vara något att ha.

  35. #275
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Allt som har mindre än tre LFOer är, som vi från slätta skulle sagt, ren dynga. Dessa maskiner för våra tankar till sådant som borde förknippas med hälsovådligt. Således, har du en maskin med mindre än tre LFOer, så är det enda du kan göra, för att det skall finnas något hopp för dig, skrota skiten eller utföra circuit bend ovh hoppas att du kan åstadkomma något kul.

  36. #276
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Du har redan en dator och den kan göra allt 8800 gör, fast bättre.

  37. #277
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av remsjev Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    svår gas på rolands mv8800., hjälp!
    Den är ju varken analåg eller vintasch!!!

  38. #278
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    numerology... vågar jag ta ned demon ens... hjelp...

  39. #279
    Dego
    Dego är inte uppkopplad
    Degos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av enapa Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    numerology... vågar jag ta ned demon ens... hjelp...
    Vem har hört talas ens om den? Låter som en plugin till mathlab. Du kommer bara få acne av den....

  40. #280

    Redaktör
    apan ska köra M! Nytt och fräscht GUI!


  41. #281
    tangent dream
    tangent dream är inte uppkopplad
    tangent dreams avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av amino Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den är ju varken analåg eller vintasch!!!

    haha, botad! perfekt, att jag inte kom på det själv

  42. #282
    leere
    leere är inte uppkopplad
    leeres avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av remsjev Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    haha, botad! perfekt, att jag inte kom på det själv
    dessutom har du väl redan en mpc4k ståendes ?

  43. #283
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    apan ska köra M! Nytt och fräscht GUI!

    hummhumm... fan snyggare än numerlology iaf..

  44. #284
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    tror jag har testat m på min atari!!

  45. #285
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Hjälp! Jag har fått för mig att jag behöver minst en, helst två RNC Really Nice Compressor!!
    Fast mjukvaruvarinterna jag använder funkar bra!

  46. #286
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av theVOID Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hjälp! Jag har fått för mig att jag behöver minst en, helst två RNC Really Nice Compressor!!
    Sorry, de är så löjligt prisvärda så där kan jag inte hjälpa till...fast vänta nu...de är ju i alla fall inte vintasch än!

  47. #287
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    De är rätt fula....ser ut lite som ngt som ngn finnig ungdom lött ihop och satt i en ful elektroniklåda från ELFA!

  48. #288
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av sid.64 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    tror jag har testat m på min atari!!
    okei.. får väll göra det... fan weird bluppprog..

  49. #289
    leere
    leere är inte uppkopplad
    leeres avatar
    Veteran
    har fått världens G.A.S på FF Revolution och det här blir svårt...

    hjälp mig

  50. #290
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    FFR är ju bara ännu en 303-klon och 303or behöver man bara om man ska göra klassisk acid. Behöver och behöver, förresten. Nu för tiden finns det gratis mjukvara som gör jobbet alldeles ypperligt om man nu, någon enstaka gång, skulle behöva just det soundet. Knorrade basslingor klarar ju nästan vilken synt tom helst, för övrigt. De du har duger alltså gott. Mer än så behöver man inte säga för FFR kan ingenting annat än knorrade basslingor.
    Senast redigerat av sisältää den 2009-02-07 klockan 17:46.

  51. #291
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    hojja...

    fismo och neuron... wavestation vore kul som experiment med...

    bias

  52. #292
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av enapa Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hojja...

    fismo och neuron... wavestation vore kul som experiment med...

    bias
    Wavestation: lite bökig att hitta logiken i. Inte så kul till ilskna och skeva ljud men bättre på atmosfäriska saker. Sedan brukar displaybelysningen mattas av med åren. Och dessuton surrar displayen ganska högt.

  53. #293
    Frebrik
    Frebrik är inte uppkopplad
    Frebriks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av enapa Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hojja...

    fismo och neuron... wavestation vore kul som experiment med...

    bias
    Jadu,

    wavestation: asjobbig att programmera, "välkommen till svampskogen"-KORG-klaviatur, finns som mjukvara som låter bättre och inte piper hela tiden. Perfekt att göra SVT-vinjetter a la -89 med.

    neuron: Skämtsynt med 1:a april mjukvara i sig. Egentligen en 386:a med buggig mjukvarusynt. LEGO-svampar på frontpanelen som känns som att de redan har gått av. Omsprungen av allt innan den ens fanns på marknaden.

    fis-mo: Världens sämsta namn, den ser ut som en skidoverall från -85 som gud glömde och har som allt Ensoniq släppt äkta amerikansk "kvalitet".

  54. #294
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Helvete! Jag måste ha en gasmask för orglar...

    Argumenten: För tung, för stor, osynkbar, daterad eller hopplös funkar ju inte på mig...

  55. #295
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Helvete! Jag måste ha en gasmask för orglar...

    Argumenten: För tung, för stor, osynkbar, daterad eller hopplös funkar ju inte på mig...
    En flickvän/fru som tycker det räcker?

  56. #296
    charliecrash
    charliecrash är inte uppkopplad
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av amino Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En flickvän/fru som tycker det räcker?
    Hon har jag redan övertalat... så länge jag håller mig tillfälligt i garaget för ombyggnad och inom mina 22kvm i studion så accepterar hon det.

  57. #297
    odlarn
    odlarn är inte uppkopplad
    odlarns avatar
    Veteran
    Modular G2 klav har jag fått sug på, varför ska man inte ha den? (förutom att man meckar med d0ta)

  58. #298
    RZ-1
    RZ-1 är inte uppkopplad
    RZ-1s avatar
    Veteran
    Man meckar på d0ta... och där håller VAZ-modular än!

  59. #299
    Arete
    Arete är inte uppkopplad
    Aretes avatar
    Veteran
    Blofeld är ju så snygg.... och tysk... och liten... och billig.... HJÄLP! GASMASK TACK!

  60. #300
    Arete
    Arete är inte uppkopplad
    Aretes avatar
    Veteran
    Jag menar... man kan göra randompatchar på den... hur kan jag låta bli?

Liknande ämnen

  1. jagletarefternoter-tråden
    Av lohmann i forum Komposition & textförfattande
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 21:21
  2. Visage tråden
    Av Kloon i forum Skivor & artister
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-25, 19:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •