Sidan 2 av 42 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 12 ... SistaSista
Resultat 61 till 120 av 2494

Ämne: G.A.S.M.A.S.K.-tråden

  1. #61
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    soundet är inte överskattat på moog, men det är klart fel prissatt tror jag .. men man betalar så klart för märket med i moogs fall, det är uppenbart ..

    så jävla skön tråd, för första gången känner jag att jag inte vill ha nåt alls .. tack!

  2. #62
    kallback
    grattis..



    \\ Micron\Evolver\etc .. det e väl bara att hänga på en kranbräda för det funktioner man vill åt - svara på en hel del CCs etc?[som med mjukvara]
    Senast redigerat av kallback den 2007-03-28 klockan 02:46.

  3. #63
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    har dock beställt en ny dator nu .. fan ..

  4. #64
    kallback
    Citat Ursprungligen postat av Clase Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kallback: Det blir ingen jomox. Saker har en tendens att inte falla isär när jag håller i dem, så min Machinedrum kommer nog duga ett bra tag till, men det lockar ändå må jag säga. Kanske om jag ser en på beg-marknaden någon gång...

    Mbase01
    - har inte testat den → binaural xbase funkar bra **preset → men rattar blir rätt så lösa snabbt, undermåttlig konstruktion och skiten går inte att använda sen

    [det handlar om att pressa och kanske göra "fel" för att finna nya saker\ljud och det e vellan då det kukarur på det mesta → MD: en enken MIDImärla \ midiloop UT\IN på altemark's unit med OS okänt dök ju rätt snabbt och har dratt av en säkring eller nåt på *xzy's unit... JGB's MM fick jag joysticken i handen på med mera .. elektron gör väl bra saker men...håller inte kanske]

    ** redan trixade grejjer som man senare spelar upp från SEQ
    * sold men fixad
    Senast redigerat av kallback den 2007-03-28 klockan 03:36.

  5. #65
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Juno-106:
    Smör & bröd-synt, varken mer eller mindre. Filtren tenderar nästan till att steppa och DCOerna låter...DCO. Enda positiva är väl att den har en jäkla basbotten...

  6. #66
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Snacka inte skit om Juno-106, får dår skickar jag en slemmig blobb till dig.

  7. #67

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Juno-106:
    Smör & bröd-synt, varken mer eller mindre. Filtren tenderar nästan till att steppa och DCOerna låter...DCO. Enda positiva är väl att den har en jäkla basbotten...
    ...och en anledning till det är att Roland byggde in extra basförstärkning om man har högpassfiltret i nolläget om jag minns rätt. Då kan man ju lika gärna använda eq.

  8. #68
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    fm: Stämmer bra det, samma sak finns även i t.ex. Juno-2. Fungerar riktigt bra, även om en eq förmodligen gör samma sak.

  9. #69
    VCO
    VCO är inte uppkopplad
    VCOs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Snacka inte skit om Juno-106, får dår skickar jag en slemmig blobb till dig.
    faktiskt, juno-syntharna är mycket bra
    hade en juno-60 för inte alls länge sedan som jag var tvungen att sälja för att ha råd med mitt sdiy-ande, saknar den mkt.

  10. #70
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Tycker att de flesta Rolandsynthar är så fula att jag inte ens skulle vilja ha dem i min studio om jag fick dem kastade på mig.

  11. #71
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Snacka inte skit om Juno-106, får dår skickar jag en slemmig blobb till dig.
    Äh, försöker bara motivera att jag sålde min förra veckan...

  12. #72
    Imported Johannes
    Imported Johannes är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Sawtooth: Det var rätta takter Kom igen nu grabbar, vassare sågningar!

    Nihad: LoL!

    Ang. Micron: va, en vrid-och-klick-ratt till ALLT? Okej, jag är botad. Och Ion har jag inte plats för. Dessutom är väl Ion faktiskt lite mer begränsad syntesmässigt än Micron? Eller har de uppdaterat OS:et?

  13. #73
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Äh, försöker bara motivera att jag sålde min förra veckan...
    Jag har också gjort det misstaget. Det slutade med en Novation Nova, Roland JP-8000, Microwave XT och en Waldorf Q och ändå saknar jag en Juno-106 för Parakeet Pace Centre´s basgångar.

  14. #74
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Juno 106? Uj uj uj. Maken till meningslös maskin får man leta efter. Den låter helt anonymt (ungefär som en Polysix under en våt filt längst in i garderoben), är ful som få, kan inga roliga trix överhuvudtaget. Och alla har en. Det är väl inget kul?

    Pippin, du vet det redan, men mitt råd är: köp dig en nymfparakit istället. De låter mycket roligare än sunk-Juno.

  15. #75
    lasselus avatar
    Redaktör
    Roland JX-3P...jamen, vilken dynga...

  16. #76
    VCO
    VCO är inte uppkopplad
    VCOs avatar
    Senior
    Crumar Bit One <- värsta jäkla skiten jag varit med om. Ska vara en bra Juno-motsvarighet...ett skämt. Tung, ful och låter tunnt.

  17. #77
    pepelogu
    pepelogu är inte uppkopplad
    pepelogus avatar
    Veteran
    Junos, JX:or, Korg-Polys...

    Alla har de nu nått den ålder då de går sönder typ hela tiden...

    Kort och gott bör man undvika alla syntar gjorda på 80-talet!



    (hmmm... drar jag konceptet alldeles för långt?)

  18. #78
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av pepelogu Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    (hmmm... drar jag konceptet alldeles för långt?)
    Klart du inte gör. Jag menar helt ärligt. Behöver vi en köpa synthar? Den enorma bristen på just den synthen vi måste ha just nu för att få det att låta bra är ju bara en ursäkt för att vi (eller iaf jag) suger på att göra musik.

    Den som inte kan göra en bra låt med en sampler och en trummaskin borde lägga av!


  19. #79
    VCO
    VCO är inte uppkopplad
    VCOs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den som inte kan göra en bra låt med en sampler och en trummaskin borde lägga av!
    Ett bra instrument får en bra musiker att låta bra. Ett bra instrument får inte en dålig musiker att bli bättre.

    Så visst, du har en poäng. Även om den kanske inte håller helt

  20. #80
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    VCO, Nej, det är klart den inte håller helt - men ibland måste man dra saker och ting till sin spets?

    Att sitta och dissa olika synthar för att de inte duger/låter rätt eller vad det nu kan vara är ju hur lätt som helst. Ingen synth (som jag har spelat på) är komplett. Det finns alltid brister, antingen användarvänligheten eller i sammanhanget (den låter för mycket 80-tal, den låter för kallt, den låter inte alls, den är för fet, den är för ful osv.).

  21. #81
    Electroboy
    Electroboy är inte uppkopplad
    Electroboys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag menar helt ärligt. Behöver vi en köpa synthar? Den enorma bristen på just den synthen vi måste ha just nu för att få det att låta bra är ju bara en ursäkt för att vi suger på att göra musik.

    Den som inte kan göra en bra låt med en sampler och en trummaskin borde lägga av!

    Håller med!
    Senast redigerat av Electroboy den 2007-03-29 klockan 09:03.

  22. #82
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av sawtooth Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Juno 106? Uj uj uj. Maken till meningslös maskin får man leta efter. Den låter helt anonymt (ungefär som en Polysix under en våt filt längst in i garderoben), är ful som få, kan inga roliga trix överhuvudtaget. Och alla har en. Det är väl inget kul?

    Pippin, du vet det redan, men mitt råd är: köp dig en nymfparakit istället. De låter mycket roligare än sunk-Juno.
    En parakit är ju bara monofonisk så jag hade två. Då kunde de i alla fall tuta duofoniskt. Fast de hade det lite svårt med synkroniseringen. De tutade otight. Oftast var det den ena som lät mest - pojkparakiten. Flickparakiten brukade kontra med ett väsande, alltså vitt brus. Ungefär som på en Juno-106. Man kunde få en parakit att låta som en Juno (eller om det var tvärt om) om man drog upp resonansen (jo, det måste vart tvärt om då en parakit saknar reglage för resonans) på den. Hade parakiterna haft två oscillatorer som gått att synka så hade jag behållit dem.

  23. #83
    VCO
    VCO är inte uppkopplad
    VCOs avatar
    Senior
    En juno med två oscillatorer? Det vore fett det!

  24. #84
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran
    Roland Jupiter 8

    Stor, tung, man blir sugen på briokola!

    Lät inte alls så kul som jag hoppats.

    Myten större än verkligheten

    "hukar mig"

  25. #85
    leere
    leere är inte uppkopplad
    leeres avatar
    Veteran
    undrar själv varför jupiter8 är så hypad. har inte sett tjusningen med den.
    likaså cs80. större åbäke får man leta efter som inte är modular.

    varför dessa monster ? skulle hellre vilja ha en juppe4:a [ialla fall testa en]

  26. #86
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    På tal om stora saker. Någon måste avgasa mig från Kröjtz Kurzweil K250!! Jag har ingen som helst använding för ytterligare en jättestor, mossig gammal sampler. Men jävlar vad jag är sugen. Hjälp mig kamrater!

  27. #87
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Precis. Fast du vill inte ha en Jupiter 4 heller. Den har varken CV eller MIDI. Tangentbordet gör en gråtfärdig. De j-a stämskruvarna flyttar på sig av egen magisk kraft bara för att ställa till med förtret. Det enda riktigt koola med den är racerlfo:n som får allt att låta råindustri, men man tröttnar rätt fort. Jo just ja: inledningen på Human Leagues "Dreams of Leaving" är presetbasen med arpeggio rakt av. Men det är ju redan gjort så det är inget köpargument alls. Vår JP4:a har använts max 3-4 minuter på alla våra skivor sammanlagt.

    Promarsen är mkt koolare för den har CV/gate. Fast den vill du inte heller ha för den har bara 1 röst och ingen arpeggiator.

    Citat Ursprungligen postat av leere Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    undrar själv varför jupiter8 är så hypad. har inte sett tjusningen med den.
    likaså cs80. större åbäke får man leta efter som inte är modular.

    varför dessa monster ? skulle hellre vilja ha en juppe4:a [ialla fall testa en]

  28. #88
    leere
    leere är inte uppkopplad
    leeres avatar
    Veteran
    då tycker jag nästan att ni kan ha en gemensam diskussion om att överväga att juppen kanske lämnar helsingborg för en tripp till nyköping

    tror jag fortfarande är sugen på en ialla fall.

  29. #89
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Jomen nu är ju det här gasmasktråden. Egentligen gillar jag både vår JP4 och vår Promars jättemycket. Jag försöker bara vara en vän i G.A.S.-nöden och hindra dig från att samla pådig mer gammalt junk som du ändå inte behöver.

    Ärligt talat, om inte JP4 och Promars hade hängt med oss sedan 1986 så skulle jag aldrig lägga pengarna på någon av dem. Eller rättare, jag skulle inte ha köpt någon av dem idag. Båda två är utmärkta analogmaskiner som låter bra med ett visst mått av personlighet men ingen av dem är genuint speciell. Så är det faktiskt. Det finns en anledning till att de inte blivit odödliga klassiker.

  30. #90
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Jag har kommit över evolver-gasen, men vill nu hellre ha en MEK...det blir bara värre och värre, både med prylar och begäret... (jag har t o m börjat tänka på sådana saker som att SÄLJA andra syntar för att ha råd med en, då min Pulse och min gamla trotjänare Neptune 2'an...då är det illa!!!)

  31. #91
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Clase: Kan du inte låna en Evolver och testköra den då? Då vet du åtminstone mer vad som man kan göra med den, lite bättre uppfattning om det är en maskin för dig eller inte.

    Hmm... jag kan nog stå till tjänst med lite gasmaskande på de maskiner jag har. Om det är någon som känner på sig att jag har något som ni är intresserade av, skicka ett PM så skall vi se om vi inte kan få lite gasmask på det hela. Dock, jag står inte för följderna om ni tvärtom blir mer sugna på prylen ifråga.

  32. #92
    RX11
    RX11 är inte uppkopplad
    RX11s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sawtooth Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    På tal om stora saker. Någon måste avgasa mig från Kröjtz Kurzweil K250!! Jag har ingen som helst använding för ytterligare en jättestor, mossig gammal sampler. Men jävlar vad jag är sugen. Hjälp mig kamrater!
    "Avgaser": -Tar mycket plats och kan lite jämfört med nyare/billigare prylar? Användar/servicevänlig? (Hukar för rallarsving)

    Citat Ursprungligen postat av Clase Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har kommit över evolver-gasen, men vill nu hellre ha en MEK...det blir bara värre och värre, både med prylar och begäret... (jag har t o m börjat tänka på sådana saker som att SÄLJA andra syntar för att ha råd med en, då min Pulse och min gamla trotjänare Neptune 2'an...då är det illa!!!)
    -Inte sälja Neptunen, dom växer inte på träd och är användbara...
    Senast redigerat av RX11 den 2007-04-08 klockan 23:08. Anledning: gaslarm

  33. #93
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    MEK är grymt kul men du ska inte använda den om du vill ha det klassiska analoga soundet utan räkna med en timmes rattande och modulerande och vips har du en ljudmatta som inte ens släpper igenom bastrumma elle falsettskrik.

  34. #94
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ACID LIZARD Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    -Inte sälja Neptunen, dom växer inte på träd och är användbara...
    Nej, precis. Den funkar så fint som komplement i riggen också. Gör allt som Pulsen inte klarar och vice-versa. Jag kommer inte sälja någon av de två.


    Citat Ursprungligen postat av robopants Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    MEK är grymt kul men du ska inte använda den om du vill ha det klassiska analoga soundet utan räkna med en timmes rattande och modulerande och vips har du en ljudmatta som inte ens släpper igenom bastrumma elle falsettskrik.
    Hmmm...låter lockande på ett sett faktiskt. Den verkar kännas väldigt mycket som en Elektron-produkt med sin sequenser. Lite som en analog monomachine eller iaf en fetare och mindre digital. Jag tror nog inte att denna tråden kan rädda mig, för jag har tänkt på Evolver ända sedan jag såg/hörde den första gången. Det är nog en sådan synt jag måste köpa och som nog kommer trivas i basriggen (alltså inte frekvenser nu, utan den bit av arsenal som är grunden i syntriggen. Alla har nog en eller två syntar som utgör en sådan, resten går att sälja och byta bort osv).

    Någon som kört både en monomachine och evolver som kan se ett samband mellan dem två som jag gör?

  35. #95
    VCO
    VCO är inte uppkopplad
    VCOs avatar
    Senior
    Äh, köp inte en Evolver. Ville ha en och satt och dreglade över den länge men när jag väl fick den var jag asbesviken. Jag såg fram emot disten, bitreducer och feedbacken men alla sög! Och sen var oscillatorerna tunna, filtret var helt okej men lite oorginellt. Matrisen är ju ett skämt, men på MEKen är det ju najsare.

    Just nu är magical8bit-pluggen, toad (den där freeware VSTn med NES-ljud) och hemmagjorda software-synthar min "basrigg", men det är väl för att jag är inne i en chip-period (hoppa in på http://www.myspace.com/ollebangaraldrig om ni vill höra ). På tal om inget alltså

  36. #96
    leere
    leere är inte uppkopplad
    leeres avatar
    Veteran
    sawtooth: tror dig. en juppe4 står på min lista men är inte nödvändig.

    skulle däremot vilja prova en några dagar för att se om det är värt.
    men du avgasade mig ialla fall.



    [haha. hur dumt lät inte det där ]

  37. #97
    odlarn
    odlarn är inte uppkopplad
    odlarns avatar
    Veteran
    Skulle behöva en liten gasmask för Micromodular.

  38. #98
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Micromodular: Den har inte kapaciteten nog för att hantera tyngre patchar i polyfoni, utan arbetar nästan i alla fall monofoniskt. 4 röster är inte så mycket att hurra över heller om du tänker göra någon rolig pad heller. Sedan måste du använda en datoreditor (som funkar sådär på intelmac) för att editera den. Sedan saknar den display och är på tok för anonym standalone (utan dator alltså). Nörd Modular älskar jag, micromodularen avskyr jag. Det är som att använda en halvracks-presetmaskin när du väl använder den musikaliskt.

    Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Odlarn ska ha en Waldorf Pulse för feta basar. Den skulle du gilla. Har allt som behövs och lite till, och snackar CC (perfekt om du har en BCR) också av bekväma skäl. Mush har en till salu nu för ett helt ok pris dessutom. Jag borde spela in en ljud-demo av pulsen faktiskt.
    Senast redigerat av Clase den 2007-04-09 klockan 22:20.

  39. #99
    VCO
    VCO är inte uppkopplad
    VCOs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av odlarn Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skulle behöva en liten gasmask för Micromodular.
    du har tre rattar, resten får du styra via midi eller med mus. den kan ha ABSOLUT max 4 röster, fast ju mer avancerad patch du har desto färre röster kan du ha, så det brukar bli monofoniskt ändå.

  40. #100
    VCO
    VCO är inte uppkopplad
    VCOs avatar
    Senior
    ja, clase var några sekunder före där

  41. #101
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Att såga saker vid fotknölarna är ju ett riktigt roligt nöje!

  42. #102
    Waldorf
    Waldorf är inte uppkopplad
    Waldorfs avatar
    Veteran
    Kan någon tala om för mig varför jag inte skall köpa en mpc4000.
    Har haft 2 st tidigare å tyckt att de e onödigt dyra men å sålt men ångrat mig .Nu sålde jag den sista för 4v sedan å tycker att hamra trummor i logic suger.
    /
    Jonas

  43. #103
    leere
    leere är inte uppkopplad
    leeres avatar
    Veteran
    kröjtz: enligt det antoni skrev skulle det tydligen komma en uppdatering på
    mpc4000 som heter mpc3500.

  44. #104
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Kröjtz: Har du någon midikontroller eller liknande för att få fram ljuden i logic? Du kanske har något småkul du kan byta mot min Korg padKontrol...

  45. #105
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    nu är en dator köpt ... haha

  46. #106
    odlarn
    odlarn är inte uppkopplad
    odlarns avatar
    Veteran
    Skulle behöva en för en

  47. #107
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    Xbase09 är bökig att programmera med massa shift-kommando och kryptiska blinkanden. Samplingarna tröttnar man på efter 10 min så egentligen betalar man 5000:- för en bastrumma. Pottarna har en tendens att ge upp med tiden. En Mbase + en electribe är både mer användavänligt och roligare.

  48. #108
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    ... säger man innnan man sett vad en kallback kan göra med en xbase.

    Egentligen håller jag med, men det gömmer sig mer än man tror i den.

  49. #109
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Jag har upptäckt att jag nuförtiden har väldigt svårt för synthar och instrument som låter "avlägset" och "instängt".
    Det innefattar de flesta 90 tals PCM synthar och många 80 tals analoger med för den delen. Yamahs SY77/99 undantagna, men det är ju pga deras FM del.
    Rolands JX8/MKS 70 etc springs to mind som instrument man kan få hyfsat coola ljud ur men som låter BURK i karaktären.

    Är också lite ambivalent när det gäller synthar som ESQ1/SQ80 och många andra synthar med vissa CEM filter. ESQ/SQ80 är grymma på det som de gör, och låter ju helt unikt, men jämfört med minimoogen som jag alltid spelar på så låter de "avlägset", och frekvensbegränsade.
    Men det gör ju iofs det mesta i jämförelse kanske.
    MEN, det är ju just de begränsningarna som gör att vissa instrument som inte låter WOW enskilt, passar bra i en mix...
    JX8 exempelvis..

    Men man saknar den där närvaron!
    Vet inte exakt vad det beror på, har det med frekvensomfång att göra?
    Att det är för snävt? För lite dynamik?
    Senast redigerat av theVOID den 2007-05-02 klockan 10:46.

  50. #110
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    theVOID: Precis, om alla ljud låter WOW (fett, svulstigt eller hur man vill säga) så blir det oftast kakafoni i mixen. En av mina favoritsyntar, Juno-2, den har en ljudkaraktär som alltid verkar passa in i mixen, oavsett ljud. Den låter absolut inte tuffast i sta'n, men är användbar bortom all räddning.

  51. #111
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Ja men visst är det irriterande, särskilt när man mixar Elgitarrer tycker jag, först rattar man in så att det låter grymt enskilt., sen får man kastrera dem när de mixas

    Ja, men MKS50/Juno låter inte lika instängbt som JX8 av ngn anledning, inte lika varma heller iofs. Olika EQ etc i guess.

  52. #112
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av robopants Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Xbase09 är bökig att programmera med massa shift-kommando och kryptiska blinkanden. Samplingarna tröttnar man på efter 10 min så egentligen betalar man 5000:- för en bastrumma. Pottarna har en tendens att ge upp med tiden. En Mbase + en electribe är både mer användavänligt och roligare.
    Ja, precis så är det. Och parameterlåsning resulterar bara i att man gör 16 olika baskaggar som låter skitballt. BOUM.bop.papp.BOUuuuum.bep.Bop om och om igen. Helt oanvändbart.

    Jag skulle hellre köpa mig en 909:a. Inte för ljuden utan för att den ser ut ungefär som om Darth Vader skulle legat med en gammal 486:a.

  53. #113
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag skulle hellre köpa mig en 909:a. Inte för ljuden utan för att den ser ut ungefär som om Darth Vader skulle legat med en gammal 486:a.
    Dagens citat.

  54. #114
    Electroboy
    Electroboy är inte uppkopplad
    Electroboys avatar
    Veteran
    Idag behöver jag en g.a.s.m.a.s.k mot ett elcaset-system som jag vill ha... GNNHHH!!!

  55. #115
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Electroboy: Gammalt system = mycket jobb. Och du kan ju tänka dig hur kul det är att byta drivrem (om man nu hittar någon ny; så kostar den 200-300:- ), smörja lager. Och sen kommer tonhuvudet dra ojämt och du måste börja spela in sinustoner på band för att få allting rätt. Sen går det inte att få tag på nya band. Och de gamla band som finns har en deffekt vilket gör att de slits sönder innuti kassetten. Så har man band måste man smörja dem med fett och grafit för att förhindra slitage.. osv osv osv.

    http://elcaset.ca/maintenance.htm Läs om vad som bör göras. Det är en del. Visst kanske det är en av de finnaste system som finns. Men samtidigt - vill man göra musik eller sitta och meka ihop saker och ting? Vi vet ju alla hur det går när man köper på sig "projekt"..

    Jag var så tokpepp på elcaset. Men sen började jag läsa om det :-/ Nu blir det vanliga kassettband istället!

  56. #116
    leere
    leere är inte uppkopplad
    leeres avatar
    Veteran
    virveln på xbasen är krånglig tycker jag.

    sen att hihaten är pitchad så man måste kirra den till ca 35
    för att det skall låta bra är omständigt.

    men kicken... gud vilken kick
    Senast redigerat av leere den 2007-05-02 klockan 12:41.

  57. #117
    Electroboy
    Electroboy är inte uppkopplad
    Electroboys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av zthee Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men samtidigt - vill man göra musik eller sitta och meka ihop saker och ting? Vi vet ju alla hur det går när man köper på sig "projekt"..

    Jag var så tokpepp på elcaset. Men sen började jag läsa om det :-/ Nu blir det vanliga kassettband istället!
    Tack för gasmasken Zthee... tror jag lägger ner elcaset då, trots att EL-D8 är så fin Vill heller inte sitta och meka.
    Kan säkert hitta en pöbelbandare istället som passar bättre.

  58. #118
    zthee
    zthee är inte uppkopplad
    zthees avatar
    Vintage
    Ebby, Om det var den på blocket som gälde (Bertil) så är hans EL-D8:a trasig. Ringde och pratade med honom och han sa att den bara drev 1 varv och sen hände ingenting. 1700:- för en trasig kassettbandspelare är lite sisådär..

  59. #119
    Electroboy
    Electroboy är inte uppkopplad
    Electroboys avatar
    Veteran
    [OT]Haha, och jag kunde få 1500:- för den med en näve kassetter...[OT]
    Nä, vad bra. Då skiter vi i den.

    G.a.s´en borta. Frid och fröjd.

  60. #120
    The Pearl
    Får väl dra mitt strå till stacken.

    VCS3 - världens dyraste effektmojäng eller? För med världens mest instabila oscillatorer näst efter CS80:n (som också är skit och grymt grymt överskattad - tro inte att du blir Vangelis bara för att du köper en...) så kan man inte ta en ren ton på den - därav effekteriet. Vad ska man med vare sig VCS3 eller AKS till när man kan åstadkomma tuffa effekter med liknande karaktär i t ex en MS-10...

    Näe, vad ska man med en VCS3 till???

    Försöker komma på nåt att hålla emot NL2:an, men subjektiv som jag är så kan jag inte komma på nåt...

Liknande ämnen

  1. jagletarefternoter-tråden
    Av lohmann i forum Komposition & textförfattande
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 21:21
  2. Visage tråden
    Av Kloon i forum Skivor & artister
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-25, 19:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •