Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Ngn som testat detta program A.A.M.S

  1. #1
    Bucc

    Ngn som testat detta program A.A.M.S

    tänkte bara höra om det är ngn mer än jag som testat detta program .
    Auto Audio Mastering System...

    själv är ja ingen hejjare på mastering och ville därför prova detta program. jag tycker det funkar
    strålande. riktigt nöjd.

    visst, antar att det inte kan komma i närheten av en mastering som gjorts utav en som kan men ändå.
    för oss vanliga hemma meckare tycker ja det va strålande.

    ville bara höra om hur väl sig detta program står sig?
    Om det är skitkasst så tycker ja i alla fall att det funkar grymt på det ja gör och ja får bättre sound
    så ahh... men som sagt ngn som kan mycekt om mastering och som provat detta kanske vill göra ett utlåtande ..

    /Mathias

  2. #2

    Redaktör
    Jag är personligen rätt skeptisk till all mjukvara som gör anspråk på att göra saker bättre automatiskt.

    Men visst funkar det säkert; subjektivt sätt låter ljud bättre så snart man höjer volymen (tex genom kompression), och eq går säkert att applicera semiautomatiskt om man jämför med annan musik i samma genre.

    Och för att få en referens: ta en låt du mastrat i AAMS och testa att fulmastra med separata pluggar eller med helhetslösningar som Izotope Ozone och jämför dem med resultatet från AAMS. (NB: högre volym gör som sagt att allt låter bättre, så det är viktigt att volymmatcha filerna.)

  3. #3
    Bucc
    Jag förstår vad du menar : Alltså. det är inte så att jag är helt newbie .
    vet hur man använder pluggar osv. samt hur man kan "höja volymen på allt" även testat en helhetslösning såsom Izotope. men tycker ändå att detta program slår ett halvdant försök
    av mig med tex. izotope.
    Men det e min åsikt, så det är lätt värt att testa för dem som känner sig sugna..
    Tycker personligen och vill såklart att man själva ska ha kontrollen över sin mix och mastering så målet är ju såklart att kunna lära sig mastering på egen hand, nu vet man ju inte riktigt va detta program tar sig till . man får en logg där det står dittan och dattan. skulle vara roligare och 1000 ggr mer använbart att kunna mastra själv. men tills den dagen å vidare får detta funka .

Liknande ämnen

  1. DML - nån som testat?
    Av kroffe i forum Allmänt om musik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-30, 22:17
  2. Testat Sonic T-Amp?
    Av Butterfly i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-05, 09:13
  3. Nån som testat conrad.se ??
    Av mikael__ i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 12:03
  4. Nån som har testat Colossus
    Av kalkis i forum Övrig mjukvara
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-07-31, 22:36
  5. Någon som testat den här?
    Av lasselu i forum Övriga DAW
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2003-12-20, 17:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •