Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Var hittar jag enkla, billiga trumkomp till Cubase SE?

  1. #1
    matsan

    Var hittar jag enkla, billiga trumkomp till Cubase SE?

    Hej vänner!

    Jag har ett Cubase Studio Case. Jag blev väldigt besviken när jag förstod att det inte går att använda den medföljande Groove Agent till att klippa och klistra in midi-trum-komp i Cubase SE. Killen jag köpte av på Andreassons musik/4sounds i Göteborg tyckte också att det var himla underligt. Steinberg har bara skickat med en projektartad plug-in som är ganska värdelös om man vill spela in.

    Jag använder inte alls fräcka r'&b, hiphop, techno eller electronica komp, jag vill bara ha färdiga grundstommar som jag kan arbeta vidare på (ungefär som i Digital Orchestrator på den gamla goda tiden!). Pop, rock och gärna latino. Jag vill helst inte lägga 2000:- till på ett uppgraderat Groove Agent.

    Har någon ett gammalt Groove Agent 1 eller 2 som jag kan köpa till rimligt pris?

    Eller har någon något tips på ett enkelt, billigt, väldigt basic program med trumkomp som man lätt kan redigera i datorn?

    Tacksam för tips!

  2. #2
    limpan2
    limpan2 är inte uppkopplad
    limpan2s avatar
    Senior
    Det finns ju rock i Groove Agent. Jag kör själv Studio Case som jag nyss har uppgraderat till tvåan då kommer virtuel Bassist och cubase se 3 till. Men om du inte är nöjd så finns det säkert lite gratis mjukvaru instrument. Om du kör PC finns det mycket här.http://www.gersic.com/plugins/index.php?daCat=29 (Har inte provat så mycket där för det är mest pc och jag kör mac) Det finns ochså gratis pluggar här www.kvraudio.com. Du väljer vad du letar efter och väljer pc eller mac eller linux och kryssar i free.

  3. #3
    limpan2
    limpan2 är inte uppkopplad
    limpan2s avatar
    Senior
    Det finns ju också massa roliga och användbara effekter på båda sidorna. Jag tror att alla pluggar på gersic är gratis men det finns en del gratis på kvraudio också.

  4. #4
    matsan
    limpan2!
    Tack för svar, jag har kollat in de två hemsidorna och börjat tanka hem några pluggar, ej provat än. Jag har också Studio Case 2, och jag gillar Groove Agent, det är inte ljuden/stilarna etc det är fel på, utan det faktum att det inte går att spela in midi från den, klippa/klistra osv. Hur gör du? Använder du din Groove Agent SE i inspelningar? isåfall, hur gör du då?

  5. #5
    limpan2
    limpan2 är inte uppkopplad
    limpan2s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av matsan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    limpan2!
    Tack för svar, jag har kollat in de två hemsidorna och börjat tanka hem några pluggar, ej provat än. Jag har också Studio Case 2, och jag gillar Groove Agent, det är inte ljuden/stilarna etc det är fel på, utan det faktum att det inte går att spela in midi från den, klippa/klistra osv. Hur gör du? Använder du din Groove Agent SE i inspelningar? isåfall, hur gör du då?
    Jag förstår inte riktig vad du menar med att det inte går att spela midi genom den. Du spelar ju som ett vilket vst instrument som helst och om du vill redigera och och flytta toner gör du det i key editorn.

  6. #6
    limpan2
    limpan2 är inte uppkopplad
    limpan2s avatar
    Senior
    Jag kom på att du kanske menade att du ville ha inspelning när du trycker på run. När du använder dom färdiga inspelningarna i groove agent kan du inte redigera. Men för spela in det som midi trycker du på tangenterna från c4 till c5 och stoppar på h3. Fillar gör du genom att trycka upp molulations hjulet och om du inte har något sådant och keyboarden är anslagskännslig kan du trycka lite hårdare på den tangenten som har fillen du vill ha. När du använder modulation hjulet spelar den fillen som ligger på den tangent du spelar. Du frågade också hur jag gör när jag spelar in med Groove Agent. Jag brukar göra två varianter antingen så drar jag markern över en takt och sätter på cyklemode och metronom och spelar in eget komp och kopierar och för variation samma sätt och lägger där jag vill ha det. Det andra sättet är att jag gör allt i key editorn jag brukar ställa in notskrivningen på 16 delar och sen sätter jag på stepmode och trycker den tangenten jag vill ha ljud från tex baskagge och så bygger jag upp det koppierar gör fillar. Jag tycker det blir bättre när man gör det själv för då blir det precis som man vill. Fördelen med att göra det i keyeditorn då kan det inte bli otakt. ( du kan använda pennan istället för stepmode i keyeditorn om du tycker det känns bättre)

Liknande ämnen

  1. VAr hittar jag FM-editor till mina yamahasynthar?
    Av andy74 i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 16:43
  2. Gratis trumkomp tracks/samples?
    Av Blackmore i forum Stränginstrument
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-13, 05:52
  3. fixa så cubase hittar mina intag? HJÄLP!!!
    Av Danell i forum Inspelning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 21:39
  4. Var hittar man Environments till Logic?
    Av jontolof i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2002-09-17, 00:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •