Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Drum map

  1. #1
    limpan2
    limpan2 är inte uppkopplad
    limpan2s avatar
    Senior

    Drum map

    Tjabba! Jag har en fråga vad använder man drum map till och hur använder man den. Det blev vist två frågor hehe.

  2. #2
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    Drum-map är hur jävla bra som helst...
    Bra att ha när du skall ändra trummljud och velocity på ett trummljud (går att ändra mer dock).

    I Drummap har du en I-Note som betyder In-note, vilken tangent du spelade in tex baskaggen på. O-Note (outnote) kan du enkelt bara skicka din C1 baskagge till C5 baskaggen.
    Markerar du I-Note raden så kan du lägga på/ta bort velocity på just C1-raden.

    Mao... det är som du går in i en "vanlig editor" och lägger på velocity på bara alla noter
    som ligger på C1, går ju bra så oxo men jobbigt att markera alla C1 själv.
    Likaså är det som att du tar alla C1 noter och flyttar till C5 (enligt mitt exempel ovan).

    Hmm, nån som förstod?

  3. #3
    Bobbski
    Bobbski är inte uppkopplad
    Bobbskis avatar
    Veteran
    Synthetic: Men man kan ju markera allt som ligger på t.ex. C1 genom att hålla in shift och klicka på C1-tangenten (i windows.. i pianoroll alltså). Eller massuppfittade jag dig nu?

  4. #4
    synthetic
    synthetic är inte uppkopplad
    synthetics avatar
    Veteran
    Bob: stämmer säkert, jag är mest van vid atari cubase...ja då känns nästan drum-map överflödig, fast man får grym kontroll på trummorna, rita anslagkurvor, panorering mm...likaså enkelt att byte O-note....om man har en trum-setup i sin synth så är det smidigt, köa man sampling spelar det knappt nån roll heller.

Liknande ämnen

  1. MXR Drum Computer...
    Av Real Parakeet i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2017-06-29, 16:32
  2. Hur bra är Reason Drum Kit?
    Av oberg i forum Reason Studios
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-09-04, 11:57
  3. Bra Drum&Base?
    Av Philip i forum Skivor & artister
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2004-07-24, 11:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •