Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: CD-authoring

  1. #1
    magforce68

    CD-authoring

    Hej på er!
    Jag håller på att lägga sista handen vid en skiva och undrar om ni har några tips på program för att fixa tags och copyrightkod m.m. när jag bränner till CD?

  2. #2
    packae
    Grammotex heter nog företaget som fixar digitalkoder och det kostar 500 kr vill jag minnas när vi fixade det i somras.

  3. #3
    JoachimR

    Koder

    Jag lägger mina isrc och eankoder i wavelab, har du unte programmet så låna det utav en polare. Däremot har jag problem att se alla koder jag lagt även om min brännare stöder detta. Om du inte har koderna så får du isrc när du registrerar dig hos ifpi. DÅ kan du få en bolagskod för en 500ing. Ean kod för ett par hundringar. KOlla med musichelp de säljer ean koder. Jag letar själv efter ett program som kan kolla en skiva att allt stämmer både på bränning och kodbiten.

    CD text däremot verkar skitsvårt. Bränner jag en skiva i nero så långsamt det går för att slippa jitter och skit så har min philips audiobrännare svårt att läsa. Ibland kan han slut mitt i plattan men med en nerobränning funkar det klockrent.

    JR

  4. #4
    magforce68
    Tackar för tips!
    Man vill ju gärna "skydda" sina hjärtebarn.
    Jag har Wavelab men har aldrig joxat med koder... Om jag förstått det rätt så registrerar jag på ifpi och får då den isrc-template som skall läggas in i Wavelab? Nu när jag fått reda vad koderna heter hittade jag info i Wavelabmanualen men de skriver inte så mycket om hur man får koderna från början...

  5. #5
    JoachimR
    Du får en bolagskod TYP SE för sverige DDD för dit företag 06 för år sen 001 för skivan sen 01 för spåret. Sen regar du detta med ett medföljjande program och mailr ett utklipp från detta till berörda.
    Den här koden beställs en gånh hos ifpi sen är det bara att producera plattor för all framtid.

    SEDDD0600101

    Lycka till. De på ifpi är grymt vänliga och hjälpsamma så du får all hjälp du behöver. Ring dem...

    JR

  6. #6
    magforce68
    Det låter ju smidigt - tack igen för hjälp!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •