Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 SistaSista
Resultat 121 till 180 av 311

Ämne: Den ultimata MIDI-controllertråden ..

  1. #121
    sodersten
    sodersten är inte uppkopplad
    soderstens avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    stoppa in den eller sin lillebror uc-16 ut i midi in på ditt mpc500 och ditt mpc500 midi ut i din dators midi in så har du rattar och seq i realthing !!! de tär min lösning för live lir... ej att föRglömma: mpc500 drivernockså samplingar! = bra för mellan laddningar!
    Rekommenderas alltså?

  2. #122
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Citat Ursprungligen postat av sodersten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Rekommenderas alltså?
    absolut!
    jag har dock bara uc-16.... fast 2 stycken.... dom har jätte sköna 4 genvägs knappar till olika presets... varje ratt kann ha en egen kanal.

    men jag kör som att varje preset har en egen kanal som jag binder olika synthar till med deras huvud rattar (enligt mig)

    billigt och hållbart, jag lägger en bild till för att visa hur fina dom kann bli....

    den andra hållar jag på att bygga in i en finare låda... men den är hemmlig tills klar....
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	uc-16.JPG 
Visningar:	153 
Storlek:	108,0 KB 
Id:	13689  

  3. #123
    sodersten
    sodersten är inte uppkopplad
    soderstens avatar
    Senior
    Jaha då är det väl bara att köpa. Tack för supporten!


    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    absolut!
    jag har dock bara uc-16.... fast 2 stycken.... dom har jätte sköna 4 genvägs knappar till olika presets... varje ratt kann ha en egen kanal.

    men jag kör som att varje preset har en egen kanal som jag binder olika synthar till med deras huvud rattar (enligt mig)

    billigt och hållbart, jag lägger en bild till för att visa hur fina dom kann bli....

    den andra hållar jag på att bygga in i en finare låda... men den är hemmlig tills klar....

  4. #124
    kallback

    Motion Sampler | Motion Sequenser

    hmm hur e det nu med kontrollerna som kan spela in motion sekvenser i själva hårdvarukontrollen .. de belastar inte SEQ ö h t eller om man inte vill? (behöver inte spela in sina parameter lock till SEQ för att kunna spela upp förändringarna?)

    → `Motion Samplern' verkar ju ge automatiserad inspelning av alla rörelserna
    som görs med de olika kranarna - CC lägger sig på olika seq track internt i kontrollen, som på bitStreamarna etc...

    om det stämmer enl min hypotes då
    så borde kan man ju bygga variations tex på filterresor och pitch, envelopes & panning etc
    - kanske tom triggar note on\off
    ...utan att man låser nåt i själva midiSEQen som man annars jobbar mot


    man får en lite SUB midiSEQ på köpet lixom
    -- som att kunna lägga den uppepå en MPC \ xbase \ whatever och skita i vad det e för spakar på lådan inunder typ och bara rulla med tight overdub i parameter sampling mode... vad jag kan läsa mig till...(?)
    Senast redigerat av kallback den 2007-10-18 klockan 17:18. Anledning: [done+done]

  5. #125
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Citat Ursprungligen postat av kallback Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    hmm hur e det nu med kontrollerna som kan spela in motion sekvenser i själva hårdvarukontrollen .. de belastar inte SEQ ö h t eller om man inte vill? (behöver inte spela in sina parameter lock till SEQ för att kunna spela upp förändringarna?)

    → `Motion Samplern' verkar ju ge automatiserad inspelning av alla rörelserna
    som görs med de olika kranarna - CC lägger sig på olika seq track internt i kontrollen, som på bitStreamarna etc...

    om det stämmer enl min hypotes då
    så borde kan man ju bygga variations tex på filterresor och pitch, envelopes & panning etc
    - kanske tom triggar note on\off
    ...utan att man låser nåt i själva midiSEQen som man annars jobbar mot


    man får en lite SUB midiSEQ på köpet lixom
    -- som att kunna lägga den uppepå en MPC \ xbase \ whatever och skita i vad det e för spakar på lådan inunder typ och bara rulla med tight overdub i parameter sampling mode... vad jag kan läsa mig till...(?)
    precis... jag fattar inte att ingen kommer med en seq i en box, helt utan ljud, bara seq med midiclock, alla utag: cv, sync, midi, usb hela skiten + full med knappar, rattar och en display...

  6. #126
    morikens avatar
    Senior
    nihad: så det går alltså att få tag på drehbanken? står som "sold out" på hemsidan... hade varit perfekt om den fanns kvar. eller missförstod jag...menade du kretsarna?
    dreglade iallafall över en sådan på jam i malmö idag, den tillhörde sveriges television och var inte till salu...sossar.

    annars är deras Regelwerk (även den slutsåld enl. hemsidan) bara såååååå fin.



    Mawzer har en skön kontroller som man får sätta ihop själv efter behov.
    Tanken är att man köper delarna man vill ha och pluggar in i moderbordet...
    Riktigt najs om det fungerar... Riktigt onajs pris dock...

    926.12 åjro för stora mamman och 750.37 för lilla.
    priserna för de lösa delarna ligger mellan ca. 51-61 euro.







  7. #127
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    moriken >> ja, de får inte sälja den officiellt, då den inte uppfyller Rohs-kraven, men de finns dock och går att få tag på ändå .. maila dom ..

  8. #128
    morikens avatar
    Senior
    ooh! fint! tack

  9. #129
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    ingen garanti dock, det var länge sen jag hade kontakt med dom angående en såndär ..

  10. #130
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Såg nya pocket-grejjs på doepfer
    http://www.doepfer.de/home_e.htm
    börde ju vara bra til live,,,


    edit: finns usb-varinater av deras diy-rattgrejjs..
    Senast redigerat av enapa den 2007-10-30 klockan 23:02.

  11. #131
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Ibland blir man glad att man byggt själv. Open source is the way...D.I.Y!

    Med rätt program på mitt "knappspel" (Midibox SEQ) så blir den en mackie kontroler!

    Gött mos!!!

  12. #132
    timothy
    timothy är inte uppkopplad
    timothys avatar
    Veteran
    Visa då hur den ser ut sid.64!

  13. #133
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Vill du se Knappspelet bara eller vill du se det i mackie mode?

    Saken är den att jag måste konfigurera den för de funktioner jag vill ha... Det var inte lätt att gissa vad som gjorde vad... Just nu rullar den som sequencer.. men imorgon ska jag fixa till allt. Det finns ett mixermap mode på den oxå som funkar bra. Men med mackiemode ser jag i displayen vad jag ska krana.

  14. #134
    timothy
    timothy är inte uppkopplad
    timothys avatar
    Veteran
    Alltid kul att se hemmabyggen. Är det 16 rattar och 16 knappar?. Här finns en beskrivning av hur mackie control pratar, kanske du har sett redan.
    http://home.comcast.net/~robbowers11/MCMap.htm

  15. #135
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Den har 16 rattar med knapp i. Det går att bygga en mackie controler, info finns på ucapps. Sen kan jag ta den hex... syx filen och stänka på min seq och vipps är det en mackie... måste bara mappa om den i källkoden för att få mina reglage att funka som jag vill med live..

    Det tar en stund. Och det är ju sequencern jag vill ha... mackie är mest en bonus... Mindre prylar här hemma

    Nu rullar den som midi step sequenser och i midi mappen kommer jag åt volym för åtta spår och åtta reglage på pluggar samt bankväxling med åtta rattar. Allt konfigurerat i live (user script). Ska fixa till så man kan styra send 1 och 2 och en plugg till...

    Slänger upp en bild när mackie mode funkar som jag vill ...OK... (finns bilder här på forumet på knappspelet) Ligger på min trig-sida.. och trig ligger nere idag!

    Vid 5 tiden ikväll hämtar jag en beganad kore 1 controler! Behövde ett vettigt ljudkort billigt. Ska se om man kan få den att snacka mackie via reaktor. Hoppas att den duger som ljudkort.....

    Jag gillar att exprimentera.... blir dock inte mycket musik så??

  16. #136
    Patbos
    Patbos är uppkopplad nu

    Börjar bli varm i kläderna
    Skulle vilja tipsa om att använda wiimote... alltså den söta lilla kontrollern till nintendo wii.
    Du kan trigga sjukt mycket saker med den, vrida på filter m.m.
    Eftersom den är rörelsekänslig, känner av accerelationer, lutningar osv.

    Du kan tex strälla in så a+vrid = cc24, b+vrid=cc34, a+b+vrid=cc25

    Mycket saker, mycket att leka med, lite pengar, o ganska inspirerande =)

    Vridsaker
    http://www.youtube.com/watch?v=QqASCP5UKzw

    Trum-pinnar
    http://www.youtube.com/watch?v=a8CU1...eature=related

    Liveflum
    http://www.youtube.com/watch?v=As-jKn1Mm0w
    Senast redigerat av Patbos den 2008-01-10 klockan 18:13. Anledning: tillägg

  17. #137
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Och det mesta hopp och skutt i programmet går att göra med det vanliga tangent bordet.... prova pilarna och enter... sen kan man ju köpa ett usb och gå lös med målarfärg på qwerty:n i olika färger och mappa loppar fx av och på... på ett passande vis.... En riktigt snålmans pad controler... Inte att förkasta faktiskt. Det mesta i live går ju att komma åt via snabbkomando. Det och nått med rattar blir ju en fullfjädrad mackie klon.

    Ett tips är att man kan mappa bankerna till rattar och växla på så vis för pluggarna.. tex en ratt för bank upp och en för bank ner eller en ratt för varje bank är nog smidigare så kör jag... det måste göras i user scripts!!

  18. #138
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    Finns det idag någon kombo mellan controller och mjukvara som gör att man aldrig behöver röra musen eller tangentbordet utan kan styra allt från hårdvaran?

  19. #139

    Redaktör
    Jag har sett videos där folk använder en Padcontrol (har jag för mig, eventuellt någon av de andra liknande kontrollerna) för att styra pluggar, triggande av clip, browsern, osv. Som jag fattat det är det något program inblandat som översätter från midi till virtuella tangenttryckningar.

    Och är man beredd att rota med sånt finns det mycket man kan göra.

    Mackie Control (en riktig eller simulerad) kan styra väldigt mycket också, fast jag tror inte man kommer undan att använda musen om man vill skapa effekter/instrument, men det går ju att kombinera med simulerade tangenttryckningar enligt ovan.

    Håller med Patbos angående Wii också. Fast jag måste dock erkänna att min wiimote mest har legat i lådan de senaste månaderna, men det är något jag tänkt titta närmare på. (Kontrolldatat är rätt spretigt åtminstone på OS X, så man behöver bearbeta den rätt mycket om den ska bli användbar. Och accelerationsdata i sig är inte så lätt att använda musikaliskt, så man behöver översätta det på något sätt till tex position eller hastighet.)

  20. #140
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Mackie emulering finns väl till akai mpd 24..... så med rätt conf så funkar den säkert..

    Om man kollar manualen ser man vad man kan göra med mackie controlern.... BCR har ju oxå mackie emu... med en conf på nån av de som passar ditt sätt att jobba så slipper du ganska mycket musande... Skulle jag tro... men att öppna instrument och pluggar får du nog göra traditonellt.. Det är just alla skutt hit och dit... trigga klipp... växla pluggar och banker... och vertyg... ja nästan allt.. som man kommer åt via mackie protokollet.

  21. #141
    Patbos
    Patbos är uppkopplad nu

    Börjar bli varm i kläderna
    False: Finns en del färdiga scripts som dyker upp, jag använder dock pc så till mac vet jag ej.

    Men hittat en hel del, så plockar man ut dom delar man vill använda.

  22. #142
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Ett tips är att gör flera userscripts för en kontroll enhet... och låta den jobba på flera midi kanaler.. midi ch 1 mixer ... ch 2,3,4,5 för pluggar.

  23. #143
    robopants
    robopants är inte uppkopplad
    robopantss avatar
    Veteran
    Så svaret på min fråga är nej mao. Konstigt att inen kommit på den ideen. En något liknande en virtuell MnM där man köper en skräddarsydd controller och kör mjukvaran i datorn.

  24. #144
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    http://www.youtube.com/profile?user=Stray411

    Mycket kan göras.. men kaske inte allt du vill??

  25. #145
    timothy
    timothy är inte uppkopplad
    timothys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sid.64 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ett tips är att gör flera userscripts för en kontroll enhet... och låta den jobba på flera midi kanaler.. midi ch 1 mixer ... ch 2,3,4,5 för pluggar.
    Smart, då kan man automappa fler än 8 kanaler tex?
    Är det nytt för 7:an eller har man kunnat det hela tiden?

  26. #146
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Det har väl alltid funkat..(i 6 och 5 tror jag) och man kan mappa en ratt till varje av de åtta bankerna så med lite knep så blirt det rätt bra.... och sen låser man första kontrolern till en plugg andra till en annan osv så kan man hoppa runt utan att musa... Om man väljer pick-up mode så ser man oftast i rutan längst ner vad ratten är mappad till.. fattigmans tuchsensor!

    Fler än åtta kanal strippar vet jag ej men kanske bankchange funkar där oxå

  27. #147
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har för mig att Faderfox tyckte att midi var mer kompatibelt. Med USB kan man bara använda den med dator, med MIDI med vad som helst som förstår sig på det. Och förmodligen betydligt mindre trassligt att implementera - det är ju trots allt ett enmansbolag.
    jag har för mig att de kör midi också för att det ska gå att seriekoppla. så att folk köper mer lådor av dom och bygger ihop.

    Någon som har någe feedback på faderfox DX?

    Och har någon testat akai MPD med MAC? Någe strul?

    Står och väger lite i laptop-dj vägskelet.

    Antingen blire 4-spelare techno i god svensk tradition.

    eller så blir det akai pads + sampler(mjukvara eller hårdvara)för att gå över till att DJ'a Baile-style.


    YouTube - DJ RUDI BAILE DE NATAL 2006

    Apropå det har jag en fråga om Electribe ES-1 och extern klaviatur. Kan jag trigga fler samplingar än de finns kanaler i den interna sequensern? Alltså att en pad är asignad till en sampling och att jag tex kan ha 64 samplingar triggbara samtdigt i ES-1 från akai MPD?

  28. #148
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    Har MPD24 också en knapp som gör att man kan hålla ner en pad och få den spelad om och om igen(för trumvirvlar tex). Eller är det bara MPD32 som har det?

  29. #149
    odlarn
    odlarn är inte uppkopplad
    odlarns avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Vänliga jättar Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har MPD24 också en knapp som gör att man kan hålla ner en pad och få den spelad om och om igen(för trumvirvlar tex). Eller är det bara MPD32 som har det?
    Ser inte ut så på bilderna (note repeat heter den, om den funkar likadant på som mpc)

  30. #150
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Tror bara det är 32 som kan skicka och ta klocka som har den lyxen!!

  31. #151
    RZ-1
    RZ-1 är inte uppkopplad
    RZ-1s avatar
    Veteran
    Nån här som har erfarenhet av SAC 2.2 och Ableton?

  32. #152
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Jag har tagit en uc-16, byggt in den i en skyllt docka.... filter cutoff och env. amount är tuttarna och resonans är fit**n
    mycket mysigt!

    bilder kommer strax!

  33. #153
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    Sid.64>> Jo det vorre ju konstigt annars. Men man kunde ju alltid hoppas. Hade nämligen sett en del baile-DJ's köra snarerolls på MPD24. Men då har de väll helt enkelt en loppad snare i datorn asignad till någon pad. Inte fullt lika flexibelt. Frågan är om det är värt 1000;. till dock.... Fotpedaler är iof helt ok med... även om det känns lite fusk med pedaler till akai-trummande.
    --
    reSet har gett ordet "att ratta på cutoffen en helt ny mening".

  34. #154
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Han kan ju ha en arppegiss som triggas oxå på en separat kanal som är mappad till paden..... man kan bygga mycket "lego" i live om man tänker till..... sen en ratt där man ställer tempot eller hur många steg arrpissen ska spela.... exprimentera!!

    För man kan väl ha olika kanaler på var pad på 24:an???

  35. #155
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    Hänger nog mer på mjukvaran kan jag tänka mig(om det inte kräver MOD-midi eller vad di kallert?).

    Jo, att ha en pad som får vara arpegio on/off för olika kanaler kan ju helt klart vara en ide. Funkar ju lika bra som en knapp, förutom att man har färre pads att spela på då.

  36. #156
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    Det finns dom som har klagat på att AKAI MPD-mjukvara kraschar. Jag kollade på Akai hemsida och de hade bara en upgrade att ladda ner. Vilket ger ett intryck av att man bara behöver mjukvara(som vanligt) om man kör den på PC. Något som vet något om det? Någon som kört Akai MPD med Mac och kan sumera sina erfarenheter av kompabliteten?

  37. #157
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Jag menade mer att man tar en pad adresserar till ch.2 tillexempel och på ch.2 i live har man en arpeggiator... sen slussat man den kanalen ut till det som ska trumma... kanske ch.1... (intern routing av midi i live)

    Med rätt inställningar får man en roll varjegång man spelar den paden.... går att bygga en trummaskin på det viset... med flera arpp. på olika kanaler som man i live skickar till det som ska trumma..... men allt detta bygger på att du kan ha pad.1 ch.1.... pad.3 ch.5 t.ex...

    Eller så bygger man in arppegiot i drumrack i en slott det är nog fan smartast... då slipper man mappa!!!!

    Men din ide är nog inte så tokig heller...... alla måste hitta en väg!!
    Senast redigerat av Sillen den 2008-05-14 klockan 08:38.

  38. #158
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    VJ: Korg padKontrol har roll och flam annars (tempo kan styras med pekplattan). Inte alls lika sköna pads som på MPCs.. men rätt ok ändå.
    YouTube - Korg padKontrol - Roll ReVisited

  39. #159
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    sid64>> Jo man vill ju kuna varva att trumma själv och använda arpegio isåfall så...

    volantiz>> Jo man får ju helt klart mycket för pengarna med korg padkontrol, fast jag tycker i regel att det är bättre att betala för några bra delar än flera delar som antingen blir bra och dyrt eller billigt och dåligt. Tänkte på kaosspad ytan på utrustningen. Men bra med roll och flam i den. blir ju lite knepigare att köra externt på ett lika smidigt vis.

  40. #160
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    skaffade en kenton killamix mini, fult namn, fantastisk låda


  41. #161
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    yeah!!!

    vad kostar den?

  42. #162
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    köpte direkt från kentons sida, strax under 200 pund ex moms ... kanske lite dyrt, men det är kenton, och det märks, byggd som en pansarvagn :-)

  43. #163
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran

    Har denna och tycker att den är strålande. Det roliga är att de har en kille som sitter och jobbar flitigt på nya firmwares och pular in sådant man vill ha! Den har även en expansionsport som man skulle koppla in exempelvis pads eller annat kul i.

    CME BITSTREAM 3X - Svensk International Cyberstore

  44. #164
    Patbos
    Patbos är uppkopplad nu

    Börjar bli varm i kläderna
    För er som har wii-kontroll och PC:

    miidii = MIDI + wii

  45. #165
    Jätten
    Jätten är inte uppkopplad
    Jättens avatar
    Veteran
    på bootie så var det visst någon mashup-dj som körde ett set med wii dosa. hittar inte de gamla klippen nu dock.

  46. #166
    Patbos
    Patbos är uppkopplad nu

    Börjar bli varm i kläderna
    Skrev i en annan tråd, men känns ganska relevant.
    Något jag håller ögonen på just nu: MACHINECOLLECTIVE.ORG

  47. #167
    Jade
    Jade är inte uppkopplad

    Senior
    Upptäckte för bara nån dag sen att BCR2000 och ett vanligt tangentbord är en riktigt vass kombination för live.

  48. #168
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Tangent bord ja!!! Mycket bra, fast här med BCF mackiemode sonar, så får jag lite info om kanaler osv. i lilla fönstret oxå!!!

  49. #169
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av robopants Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns det idag någon kombo mellan controller och mjukvara som gör att man aldrig behöver röra musen eller tangentbordet utan kan styra allt från hårdvaran?

    Ja... Mackiecontroller!! dyr...


    http://www.mackie.com/home/showimage...CU-Pro-Top.jpg

    BCF emulerar den ganska bra... men inte hela vägen!
    Så kolla efter BCF funkar mycket bättre än man kan tro!!
    Senast redigerat av Sillen den 2008-08-05 klockan 21:10.

  50. #170
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    hur funkar mackiecontrollern med ableton?

    annars är ju lemuren ett alternativ

  51. #171
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Foonas hembyggda midicontroller kvalar defenitivt in i denna tråden:
    Janne Gson Berg's Photos - Norbergfestival 2008 - 2/5 | Facebook

    Så jäkla snygg!

  52. #172
    encore
    encore är inte uppkopplad
    encores avatar
    Veteran
    CME Bitstream 3X verkar ju fin, just det formatet hade passat bra i min studio, tycker att BCR2000 tar för mycket plats och den (3X) verkar ganska gedigen. Å andra sidan är jag intresserad av Novation Remote Zero SL, med Automap 2 verkar den väldigt schysst - man får automatiskt fram de parametrar man vill nyttja för varje plugin och man kan t.o.m. se vad de heter. Tyvärr är Novation inte lika estetiskt tilltalande (smaken är som baken antar jag) och känns mindre rigid än CME-burken. Å tredje sidan är kanske inte heller BCR2000 (som jag har nu) ett speciellt påkostat bygge, och jag har då inte haft några problem med det. Frågan är hur väl Novation-burken fungerar som extern-midicontroller till att t.ex. skruva syntar via sysex?

    Klurigt!

  53. #173
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    BCR går oxå att fejcka mackie på!

    Nihad och ni andra... det finns ett helt kapitel i manualen angående MC och Live... PDF måste ni väll ha ändå!! hehe...
    http://www.mackie.com/products/mcu/pdf/Live5_MCU.pdf
    http://www.gearwire.com/media/ableto...homestudio.mov
    Senast redigerat av Sillen den 2008-08-06 klockan 07:48.

  54. #174
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    sid >> såg de två, men de nämner inte om namnen på spåren kommer upp i MC-ns display bla ... men jag tycker det å andra sidan såg riktigt välplanerat ut ..

  55. #175
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Du ska ju se namnen i lcd!! I alla fall vilket track... titta på lcd i filmen igen så ser du.... ....sen ser du även pluggnamn och parameternamn... I lcd...

    Jag ser 01 för track 1 RA för retur A osv i två teckens fönster!! på BCF!!



    YouTube - Mackie MCU Controllers & HR Series Monitors
    YouTube - MusoTalk 126 - Angecheckt - Mackie Control Universal und C4
    YouTube - Behringer BCF2000 demo + RME HDSP mixer control
    YouTube - BCR2000_mackie mode demo_Live
    Senast redigerat av Sillen den 2008-08-06 klockan 14:30.

  56. #176
    The Introvert
    The Introvert är uppkopplad nu
    The Introverts avatar
    Veteran
    Jag kör Mackies kontroll med Live, fungerar utmärkt. Lätt att sätta upp oxå.

  57. #177
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Hyvens... då har du det ganska bra... Sköter allt från den eller?

  58. #178
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    the introvert > går det att programmera in så man kan göra copy, paste, delete, duplicate och splice på Mackien? det skulle eliminera tangentbordet helt för egen del ...

    På muso talk visade han även upp nivåmätare.. funkar det i Live med?

  59. #179
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Behöver inte programmeras de funktionerna ska var på mackie... läs i nyaste live manual... PDF hittar du när du startar live!

  60. #180
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    har läst igenom manualen, men hittar inget angående de kommandon jag skrev ovan. man skulle kunna tänka sig att assigna F-knapparna, men vad jag vet går det inte att kontrollera cpoy, paste, osv med vanliga midicontrollers, eller har jag missat ngt?

Liknande ämnen

  1. Den ultimata synthen :)
    Av Puppets i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 20:16
  2. Ultimata studiodatorn!
    Av richarddd i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 53
    Senaste inlägg: 2006-05-15, 11:03
  3. Den ultimata softphasern?
    Av sawtooth i forum Övrig mjukvara
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-08-20, 00:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •