Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 SistaSista
Resultat 61 till 120 av 311

Ämne: Den ultimata MIDI-controllertråden ..

  1. #61
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Synapskollaps Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Känns lite löjligt att få GAS över en midicontroller... Men MPD24:an e sexig!
    jomenvisst - och tänk om det hade varit en mpc inuti! (mpc med rejäla skruvmöjligheter!)
    *drömmer*

  2. #62
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    akaien ser ruskigt bra ut!! blir mina hiphopprojekt mer seriösa ska en sån skaffas .. eller för allmänt livetjafs =)

  3. #63
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Padkontrolen kan inte arbeta i lager vad jag förstått det som, men det kanske går att skapa lager i abletons midihantering? Jag har inte datorn framfölr mig just nu så jag kan inte kolla...

    Angånde faders och brist på knobs på padkontrollen så gör inte det så mycket tycker jag. XY-paden kompenserar för mycket och det går väldigt snabbt att byta scene på kontrollern. Filtersvep är grymt skönt att göra på XY-paden t ex. Fast det visste jag sedan tidigare då jag är ägare av en Roland D2.

  4. #64
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    Själv har jag gått o blivit ägare av en Kenton Control Freak Live .. paketet från Tyzklandt borde komma vilken dag som helst, hehe ..

    En summering:

    16 Rattar, 8 knappar (8 till i kombination med knapp)
    4 globala programmerbara funktionsknappar (4 till med shift)
    2 analoga in för CV till midi konvertering eller pedaler, ersätter 2 rattar då ..

    Metallkonstruktion som troligtvis (förhoppningsvis) tål rätt tuffa tag. Har även inbyggd klockgenerator.



    Jag kommer att använda den med Ableton Live, dels som en vanlig controller för studio och livebruk, dels som en masterklocka då jag och polarna synkar datorer. Kommer även att göra några templates för microKORGen för enklare parameteråtkomst.

  5. #65
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    nu har jag fått den (ovan) o lekt med den en del, jävlar vilken kvalité det är på kenton prylar .. känns faktiskt som att ratta på en nordlead, haha ..

    färgen är inte alls som på bilden utan mycket snyggare lite mörkare röd ton ..

    överlag är den fan den skönaste controller jag rattat, och då har jag testat det mesta under 2-3 papp ..

  6. #66
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Måste inflika lite snabbt att min BCR är riktigt rolig och kompetent faktiskt. Mest är ju Ableton så fantastiskt i sig med att det är så enkelt att asigna prylar till olika saker höger och vänster, men bcr'en är rätt enkel i sin konstruktion. Dels så hittar Ableton den väldigt enkelt och den gör controlsurface på den lätt, men sedan så behövs inte datoreditorn för att konfigurera bcr'en. Smidigt och bra.

  7. #67
    timothy
    timothy är inte uppkopplad
    timothys avatar
    Veteran
    Hur är själva layouten upplagd om man kör BCR 2000 i mackie mode? Vad gör rattarna? Kan man styra mer än 8 kanaler samtidigt utan att växla bank tex? Kan man samtidigt kontrollera en vsti samtidigt soim man kontrollerar mixern eller måste man byta preset. Blir lite sugen eftersom de är så snuskigt billiga.

  8. #68
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Hmm...bra fråga om hur den funkar med mackiemode...ska kolla upp det. Det finns ett control-surface gjort specifikt för bcr'en annars som jag kör på då och då. Det funkar så fint att understa ratten är fadern, och de två över är send-rattarna. Tror att knapparna triggar clips, men är inte helt hundra.

    Just nu står min bcr nedpackad för övrigt. Den är lite för stor för att få plats på skrivbordet permanent. Jag gissar att den får bo i studion istället för hemma...

  9. #69
    toby1
    toby1 är inte uppkopplad
    toby1s avatar
    Senior
    Lemur för live-dj-studenten?

    http://www.monotouchlive.com

    Har ingen aning om och hur det fungerar...

  10. #70
    timothy
    timothy är inte uppkopplad
    timothys avatar
    Veteran
    Faderfox LD2 med tryckrattar verkar vara riktigt nice.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	LD2_front_1.jpg 
Visningar:	130 
Storlek:	86,2 KB 
Id:	11829  

  11. #71
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    men hur har faderfoxarna resonerat - varför ingen usb-port? portabiliteten blir ju kass om man måsta ha interface med sig också...
    (hade de blivit för dyra om de var midiinterface också?)

    monotouchlive såg ju fin ut, opraktiskt att ha två skärmar bara (på macsidan kommer apples framtida multitouch påhitt säkert sopa dom lååångt bort!) och oavsett - handen är gjord för att greppa - skruvmojar som faderfoxarna tror jag mer på...

  12. #72

    Redaktör
    Jag har för mig att Faderfox tyckte att midi var mer kompatibelt. Med USB kan man bara använda den med dator, med MIDI med vad som helst som förstår sig på det. Och förmodligen betydligt mindre trassligt att implementera - det är ju trots allt ett enmansbolag.

    Själv ska jag skaffa mig en sån här USB-midi-grej för livebruk när den släppts (och rätt många ljudkort har ju MIDI inbyggt).

    Monotouch känns lite märkligt, halva poängen med en Lemur är ju just att man kan styra flera saker samtidigt och det förlorar man ju helt.

  13. #73
    kallback
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror iofs att Live skulle passa dig om du satte in dig lite mer i det. Jag tror att du vill att det ska funka precis som Acid och då är det inte så konstigt om man tycker det är fel.

    Semiautomatiska envelopes är inget svårt, det är bara fram med pennan och rita. Grejen med Live är att det mesta går att styra via kontrollers och jobba med i farten när man väl mappat upp det man vill styra. Lite som Monodeck: det blir bäst när man bygger något som passar ens eget arbetssätt.
    står över Live-mjukvaran etc ett tag för gig och\eller inspelningar, FM: kommer ingen vart med det ...

    - det finns nog allt en möjlighet att trixa fram en liten gnutta funk på hårdvarubaserade samplers och pryttlar istället --- bara jag finner rätt grejjer som känns okay --- får sänka ribban massor men det blir billigast \ enklast \ enda raka en tid och för att få nåt gjort -


    en faderfox skulle nog funka på hårdvarusampler med intern-SEQ till exempel
    -- men midi-kontrollers var väl egentligen inte direkt påtänkta att hängas på dom, men det hela borde väl fungera?
    Senast redigerat av kallback den 2007-03-14 klockan 18:19.

  14. #74
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    fm: jo, jag tänkte ju midi + usb, men ja helt klart mer kompatibelt och mindre strul för ett enmansbolag (!)

    cme's sladd är helt genialisk, det enda jag kan invända är "m-audio-känslan" över cme... (fast cme-sladden kanske är drivarlös? det kan ju hjälpa )

    thomann lagar fortfarande mitt ledsna edirolskruvklav (har nu läst att glappiga tangenter är en vanlig sjuka bland edirolklaviaturer) - min nästa controller är "ingen", det blir ett instrument man kan skruva på istället, tror jag.... (dvs, om det pajar blir det tyst jämt... :/ )

  15. #75
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    ska vara midi för fan, inget strul med drivers eller nåt sånt skit .. kenton säger jag bara, bulkigt, men byggt för armébruk för alla EBM freaks, hehe

  16. #76
    timothy
    timothy är inte uppkopplad
    timothys avatar
    Veteran
    Anledningen till att faderfoxarna inte har usb är för att det är lättare att seriekoppla flera stycken via midi, då de ska snacka med varandra.
    Har man några maskiner hemma blir det snabbta alldeles för många usb kablar tycker jag.

  17. #77
    timothy
    timothy är inte uppkopplad
    timothys avatar
    Veteran
    Härmed har jag bestämt att den ultimata controllern är en faderfox LD2 och ska köpa den till mig själv i födelsedagspresent. Rapport kommer nån gång i framtiden.

  18. #78
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    tim, vad ska den användas till?

  19. #79
    kallback
    det som e kul med den e att den bland annat kan funka som analogseq-kontroller
    note on\off + CCvridare...som jag fattat det -- parameterlåsa samplingar i mjukvara\hårdvara on the fly alltså från en liten bricka...
    Senast redigerat av kallback den 2007-03-15 klockan 22:58.

  20. #80
    hannes90
    j antoni; jag antar att du är johan antoni på jam då du gör mkt reklam, , men min fråga är om ni har några beggade Mackie Control bord? och om du vet när den nya MCU kommer till sverige och om den äldre modellen kommer säljas ut för ett billigare pris då?

  21. #81
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Är det bara jag förresten som önskar att ableton kunde implettera midi-assign till den lilla gröna pluppen ovanför alla rattar som återställer värdet till mitten. Som t ex transponse på impulse? Jättetrist att de missat en sådan lite detalj tycker jag...

  22. #82
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    jag tycker det är trist att edirol & ableton live verkar helt okompatibla med varandra... (abletons egna strategier för att få det att funka är verkninglösa)

  23. #83
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Ma: Kan du utveckla det där? Vad är det som skiljer dem åt?

  24. #84
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    "midimappningen" funkar inte genom att: klicka på "midi"-knappen > allt blir blåtonat > skruva (på edirol pcr-m1) - det händer inget. det liknar det som ableton skriver om här, t ex:

    "Live will not learn a specific MIDI control from my MIDI device even though Live indicates MIDI input. Why doesn't it work?

    Some MIDI controllers, such as some touch-sensitive motorized faders, can send complex MIDI messages. The control may be sending a MIDI message when it is first touched or moved and another message when the control is released. Live may not assign the control correctly because it is learning the last MIDI message that it receives. Below is a solution for controls that have this behavior:

    1. Turn on MIDI Map Mode in Live.
    2. Select the parameter you want to control.
    3. Touch and hold the control on the MIDI device.
    4. Turn off MIDI Map Mode.
    5. Release the control on the MIDI device."


    ...men klaviatur/pitch & mod funkar som det ska... (behöver inte ställas in) kollade igenom Live-manualen i morse och det fanns några andra metoder om jag förstod det hela rätt. skall försöka mig på de manuella inställningarna i morgon.
    *misstänker att jag är bortskämd på controllerfronten av Logic & Reason*

  25. #85
    timothy
    timothy är inte uppkopplad
    timothys avatar
    Veteran
    Dum fråga kanske men du vet att du ska stänga av "map" mode när du har mappat klart?
    Edirols prylar sänder väl bara vanliga CC# så det ska inte vara några som helst problem.

  26. #86
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av leere Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.


    24 rattar och 9 sliders samt 16 knappar.

    beggad: några hundra. klockren till ableton.
    Och har man en sådan men saknar fotografiskt minne så kan man ju gå till Panduro och skaffa fin kartong och en håltagningspassare.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	uc33fm735.jpg 
Visningar:	286 
Storlek:	89,6 KB 
Id:	11969  

  27. #87
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Tja!

    Håller på att terra live lite, undrar om man kan använda den lilla fräjjkontrollern man fick med macbooken till nått i live???

    Tips på att bygga en uv-maskintrumma-liknande-grej med live??

  28. #88

    Redaktör
    Jag tror inte att det finns något enkelt sätt att få fjärren att prata midi, men jag kan ha fel. Men Macbooken har ju blåtand, och det går att använda till midi med lite tricksande.

    Antar att det är livesamplingsaspekten du är ute efter? Själv skulle jag börja med midi från monolådan (noter -> slots för att spela in, cc från rattar -> looplängder, effekter osv), tror det är enklare.

  29. #89
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Nope, jag har inte lyckats hitta något för den lilla remoten...lite synd. Däremot en Wii-mote går att styra live riktigt najs.

  30. #90
    puckeln
    puckeln är inte uppkopplad
    puckelns avatar
    Börjar bli varm i kläderna

  31. #91
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    HEj, bcr + intelMAC??

    hur fnukar det?

  32. #92
    Clase
    Clase är inte uppkopplad
    Clases avatar
    Veteran
    Jag har inte fått editorn att funka, men den snackar CC med Ableton. Inga problem faktiskt. Värt att påpeka är att jag inte har rotat i "problemet" heller. (BCR'en är så enkel att assigna utan editor.)

  33. #93
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage

    Bcr2000

    Om Behringer BCR2000:
    Citat Ursprungligen postat av Clase Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm...bra fråga om hur den funkar med mackiemode...ska kolla upp det. Det finns ett control-surface gjort specifikt för bcr'en annars som jag kör på då och då. Det funkar så fint att understa ratten är fadern, och de två över är send-rattarna. Tror att knapparna triggar clips, men är inte helt hundra.

    Just nu står min bcr nedpackad för övrigt. Den är lite för stor för att få plats på skrivbordet permanent. Jag gissar att den får bo i studion istället för hemma...
    Hmmm....skumt - satt och skulle testa mackiemode på min BCR2000 igårkväll, men fick inte det att starta alls på BCRen. Jag startar den och håller ned andra tangenten på övre raden precis som med BCFen men ingenting händer!?! Har firmware 1.10 så tycker det borde fungera...?

    BCF2000 fungerar ju f ö suveränt i mackiemode både för cubase och live6 men BCRen verkar jag inte få att fungera annat än som "vanligt"...

    Clase: hade du hunnit testa din BCR2000 i mackiemode?

  34. #94
    toby1
    toby1 är inte uppkopplad
    toby1s avatar
    Senior
    Kroffe: Här är två trådar som visar hur du ska gå tillväga, verkar inte vara helt enkelt och rakt på men du kan själv styra exakt vilka parametrar som ska finnas tillgängliga i mackie mode.

    http://www.ableton.com/forum/viewtop...mackie+control

    http://www.ableton.com/forum/viewtop...bcr2000+mackie

    Om du fixar det så springer jag nog och köper 1st bcr direkt.

    YIEHAA!

  35. #95
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Hehe...tack toby1! Du vet ju varför jag kollade på det här igår...

  36. #96
    Stefan Aronsson
    Stefan Aronsson är inte uppkopplad
    Stefan Aronssons avatar
    Senior
    http://www.m-audio.com/products/en_us/UC33e-main.html

    Hörni, är den nåt bra den här UC-33? Jag behöver en midikontroller med både reglar och rattar men presets och sånt kanske är lite overkill för mig. Har hittat en beggad för 1400 kr. Hur känns det priset?

  37. #97
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    uc-33 är populär och funkar säkert bra .. själv tyckte jag den var lite plastig, men för priset ändå rätt bra ..

  38. #98
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Det var inget I.
    Senast redigerat av sawtooth den 2007-05-15 klockan 18:08. Anledning: flopp

  39. #99
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    @Sawtooth: Din ftp gillar inte anonyma användare... Har man nån glädje av G2-patchen med en Engine förresten? Man borde kunna midi-thrua och ratta i G2-editorn om inte annat?

  40. #100
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Det var inget II.
    Senast redigerat av sawtooth den 2007-05-15 klockan 18:08. Anledning: lässvårigheter

  41. #101
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Njet, vill sej inte.

    Tänkte främst på möjligheten att bygga en cool stepsequencer som styr alla parametrar i Pulsen...

  42. #102
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Det var inget II & I halv.
    Senast redigerat av sawtooth den 2007-05-15 klockan 18:09.

  43. #103
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Det var inget III.
    Senast redigerat av sawtooth den 2007-05-15 klockan 18:07.

  44. #104
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    Oj men hoppsan! Nu såg jag ju plötsligt att jag är i en Abletontråd och tramsar. Jag tar bort floppen här ovan.

  45. #105
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Haha, jag behåller mina inlägg för att späda på den allmänna förvirringen...

    Sawtooth: Du får jättegärna maila över Pulse-pch2 om du vill, kan vara gött att ha något att utgå ifrån. peter alfakrull hageus punkt se

  46. #106
    sawtooth
    sawtooth är inte uppkopplad
    sawtooths avatar
    Veteran
    @ PeterH: Kommer som ett skott i eposten!

  47. #107
    olke
    olke är inte uppkopplad
    olkes avatar
    Veteran
    Nu måste jag plötsligt ha en sån här:
    http://www.ableton.com/pages/shop/mo...add_to_cart_ri

    Just för att den är så lite och smidig.. Blir som en förlängning av tangentbordet på studiodatorn. Nära till hands. Enkel.

    Men dyr..

  48. #108
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    funderar på att använda en faderfox ist för en microkorg jag använder nu som controller för livespelningar .. dock håller jag med om att de är lite dyra ..

  49. #109
    metalworker
    Hej

    De flesta kontrollers har bara 8-9 reglage och ganska få antal knappar etc. och jag kan tycka att detta är ganska lite, så jag undrar om ni har något magiskt sätt att sätta upp eran midi kopplingar så att det räcker till flera grejer i ableton? Det hade varigt bra om man på något sätt kunde spara alla midikopplingar tillsammans med sitt liveset.

    Jag har för övrigt tittat lite på en studio mixer (onyx 1640) tillsammans med deras firewire interface för att kunna koppla dessa till ableton men hittar ganska lite eller rättare sagt inget om dess midifunktioner.

  50. #110

    Redaktör
    Det finns "automap" i Ableton som man kan få styra olika saker beroende på vilken kanal man står på. Det finns ett par beskrivningar av hur det funkar, tex här på Create digital music (som just nu inte verkar funka för mig).

    Jag tror inte att Onyx skickar midi från sina rattar. Bara ljud, med Firewirekortet.

  51. #111
    syked
    syked är inte uppkopplad
    sykeds avatar
    Veteran
    microKONTROL:en från korg tex kan ju spara ner 12 olika scenes som laddas med ett knapptryck. in effekt alltså 12 x 16 PADS, 8 sliders, 8 pottar.

  52. #112
    Synapskollaps
    Synapskollaps är inte uppkopplad
    Synapskollapss avatar
    Veteran
    Efter lite research i midicontrollerjungeln, så lutar det åt att jag går å köper mig en Korg Kontrol49 nu till helgen...



    Är det någon här som har erfarenhet av den? Plus/minus/gasmask?
    Hade helt ställt in mig på en Akai MPK49, men eftersom den inte verkar gå att få tag i, så har jag kikat på andra modeller...

  53. #113
    syked
    syked är inte uppkopplad
    sykeds avatar
    Veteran
    den är fin, lite plastigare än lillebrorsan dock (microKONTROL:en är ju i aluminium). men rent användarmässigt är den super, lätt att programmera via både maskin och dator. + är väl att du får fullstora tangenter och modhjulen + gröna pads. - är väl plastvibben och storleken om man ska ha med den live.

  54. #114
    Synapskollaps
    Synapskollaps är inte uppkopplad
    Synapskollapss avatar
    Veteran
    Har inte fått tummen ur än å köpt en Kontrol49, men jag ska göra ett nytt försök i nästa vecka när semestern börjar...

    MEN... Den ULTIMATA midi kontrolllådan borde väl vara Korg's Zero8? Har sett lite bilder på kontrollern från Namm mm, men aldrig fattat vad det är för något!

    FW/Audio interface / Midi contrioller / FX låda / digitalmixer / mm



    ++ http://www.youtube.com/watch?v=lSIOxTg6sLY
    ++ http://www.youtube.com/watch?v=aVWp9tO0me8

    1610 € @ playback-europe.com är väl liite dyrt, men kanske värt? Zero8+Ableton Live verkar ju vara hur kul som helst! Blir väl billigare om man kombinerar tex fw-ljudkort+kontrol49+kaosspad, men att ha allting i en låda blir liksom lite mer hands-on... Instant G.A.S!

    När kommer den till Sverige? Avbetalning is teh shit!

  55. #115
    Bo-Kaj
    Bo-Kaj är inte uppkopplad
    Bo-Kajs avatar
    Senior
    http://www.lexplastics.co.uk/

    Har plast overlay för Bcr 2000 som man skriver på själv , går naturligtvis att sudda bort om man använder rätt penna.
    Senast redigerat av Bo-Kaj den 2007-07-02 klockan 14:07. Anledning: error

  56. #116
    CalleLewander
    CalleLewander är inte uppkopplad
    CalleLewanders avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Omg Omg! Korg Zero 4 & 8 verkar ju råfeta..får börjarspara....

  57. #117
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    ingen som pratar om M-audio controller med enigma för att mappa sina rattar?
    hinner inte här på jobbet....

  58. #118
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Ingen som råkar sitta och värpa på en DX7-template för en BCR2000? Så slipper jag sitta och programmera en själv...

  59. #119
    sodersten
    sodersten är inte uppkopplad
    soderstens avatar
    Senior

    Evolution X-session uc-17

    Nån som har erfarenhet av en sådan här burk? Jag har hittat en beggad för 750 spänn. Vill gärna ha något med fader på.
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

  60. #120
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Citat Ursprungligen postat av sodersten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nån som har erfarenhet av en sådan här burk? Jag har hittat en beggad för 750 spänn. Vill gärna ha något med fader på.
    stoppa in den eller sin lillebror uc-16 ut i midi in på ditt mpc500 och ditt mpc500 midi ut i din dators midi in så har du rattar och seq i realthing !!! de tär min lösning för live lir... ej att föRglömma: mpc500 drivernockså samplingar! = bra för mellan laddningar!

Liknande ämnen

  1. Den ultimata synthen :)
    Av Puppets i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 20:16
  2. Ultimata studiodatorn!
    Av richarddd i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 53
    Senaste inlägg: 2006-05-15, 11:03
  3. Den ultimata softphasern?
    Av sawtooth i forum Övrig mjukvara
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-08-20, 00:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •