Sidan 5 av 6 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 6 SistaSista
Resultat 241 till 300 av 311

Ämne: Den ultimata MIDI-controllertråden ..

  1. #241
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    abbläton's live parameter lås är väl snäppet enklare...
    men varför ha med datorn om man har elektron lådor?

    @max92: jag ser ofta nordlead1 som master keyboard i studios. det ska nog vara bra, lyxigt värre midi keyboard i min uppfattning.

  2. #242
    MrLonghair
    MrLonghair är inte uppkopplad
    MrLonghairs avatar
    Veteran
    Hur får jag Electribe (mk1 modeller) att skicka CC via rattarna egentligen? Googlat fram MSP krafs jag inte får igång och döda websiter.

  3. #243
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jag ser ofta nordlead1 som master keyboard i studios. det ska nog vara bra, lyxigt värre midi keyboard i min uppfattning.
    vet du vad man får punga ut för en sån? 3 lax? 4?

  4. #244
    Tobias
    Tobias är inte uppkopplad
    Tobiass avatar
    Börjar bli varm i kläderna

  5. #245
    toby1
    toby1 är inte uppkopplad
    toby1s avatar
    Senior
    Nu i ipad app store:

    http://www.touch-able.com/Site/touchable.html

    Känns som att detta är nära att vara en ultimat controller... måste motstå ipad... måste motstå ipad... nä jag ger upp.

  6. #246
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    har läst igenom manualen, men hittar inget angående de kommandon jag skrev ovan. man skulle kunna tänka sig att assigna F-knapparna, men vad jag vet går det inte att kontrollera cpoy, paste, osv med vanliga midicontrollers, eller har jag missat ngt?
    http://www.charlie-roberts.com/midiStroke/

    Ok här är man och gräver!?!?!?! Men det går att lösa!!

  7. #247
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    @max92: jag ser ofta nordlead1 som master keyboard i studios. det ska nog vara bra, lyxigt värre midi keyboard i min uppfattning.
    Va? varför skulle man vilja köra den som master?
    Visst att det är skön kännsla i modhjulet och pitchbenden, men själva klaviaturen på Lead 1an är inget speciellt faktiskt.
    På den punkten är en Behringer UMX hästlängder bättre.
    En del nyare nordar däremot är riktigt sköna.
    Jag vill ha en electro 3 som masterklav. Den har underbara tangenter.

    Citat Ursprungligen postat av max92 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    vet du vad man får punga ut för en sån? 3 lax? 4?
    3500 gav jag för en expanderad i nyskick.

    Edit: Läste bak lite. ja är det "synth på köpet" man är ute efter så kan det vara en idé.
    Senast redigerat av Ashaz den 2010-09-27 klockan 11:22.

  8. #248
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    oj här har ja inte vart på ett år... men nån gång ska ja väl skaffa en nord av något slag

  9. #249
    Cable
    Cable är inte uppkopplad
    Cables avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sid.64 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.


    Inte byggt klart ännu vad jag vet men speciellt designad för live av en kille på ucapps! Kolla knapparna... ska bli baklyse i dem.. mummma!!
    Fan va fin..

  10. #250
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran
    ja trevlig..

  11. #251
    newmember
    newmember är inte uppkopplad
    newmembers avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Otroligt snygg! =)

  12. #252
    Sillen
    Sillen är inte uppkopplad
    Sillens avatar
    Veteran


    Funderar på att bygga nån liknande?

  13. #253
    Pelle
    Pelle är inte uppkopplad
    Pelles avatar
    Senior
    Smiskar igång denna gamla tråd med lite frågor. Det kommer ju hela tiden nya prylar så kanske läge att ta denna diskussion ett varv till. Är på jakt efter nya saker och vill höra vad ni andra tycker om saker.

    Har sålt det keyboard jag hade och måste skaffa lite nytt. Tänkte först att jag skulle köpa slumpvis keyboard med 8 rattar så kan man mappa upp mot 8 macro rattar i ableton, typ standard. Akai, Korg och Novation har flera olika att välja på där.

    Började sedan fundera på om man skulle ha något med pads, kanske banka lite trummor... Eller ska man ha något att launcha clips med. Launch pad, APC 20/40? Tänkte fråga till er som har sådana. Använder ni dom bara när ni spelar live eller också i studion för att leka med olika clips och testa idéer? Är det lätt att få till ett bra flow? En APC40 har ju bara 8 kolumner, och jag använder snabbt upp till 30-40 spår i Live. Om man vill testa saker lite kors och tvärs måste man då "scrolla sidledes" eller kan man assigna olika kolumner till olika spår på något enkelt sätt (dvs kolumn 1 till kanal 1, kolumn 2 till kanal 7 etc...)? Hur hanterar den gruppspår? Kan man göra expand/collapse på dom från APC:n? Kan man sedan också använda APC:n som midicontroller för att banka lite trummor och bara styra ett drum rack på ett spår i Live?

    Sedan, är det någon som använder mixerreglarna i APC:n? Dom är ju inte motoriserade, så hur ställer dom om mellan kanaler? Blir det inte ganska trist om man vill justera volymen pyttelite på en kanal, men så råkar den regeln stå helt fel på APC:n?

  14. #254

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Pelle Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Började sedan fundera på om man skulle ha något med pads, kanske banka lite trummor... Eller ska man ha något att launcha clips med. Launch pad, APC 20/40? Tänkte fråga till er som har sådana. Använder ni dom bara när ni spelar live eller också i studion för att leka med olika clips och testa idéer? Är det lätt att få till ett bra flow?
    Jag tycker min APC40 är mer eller mindre oundgänglig, men jag jobbar ganska patternbaserat överlag. Den gör det klart snabbare att komma fram till resultat och spela fram strukturen, men jag jobbade rätt mycket så redan innan.

    En APC40 har ju bara 8 kolumner, och jag använder snabbt upp till 30-40 spår i Live. Om man vill testa saker lite kors och tvärs måste man då "scrolla sidledes" eller kan man assigna olika kolumner till olika spår på något enkelt sätt (dvs kolumn 1 till kanal 1, kolumn 2 till kanal 7 etc...)?
    Du kan snabbstega 8 spår i taget. Jag använder sällan särskilt många spår, så för mig funkar det bra, men det beror ju lite på hur man jobbar. Du kan alltid trigga en hel scene, oavsett vilka spår som syns också.

    Hur hanterar den gruppspår? Kan man göra expand/collapse på dom från APC:n?
    Varje expanderat gruppspår funkar som i Live – man får ett spår för gruppen, och sen ett spår för varje spår i gruppen, så man kan både trigga alla spår på en viss rad i gruppen eller blanda fritt. Ihopfällda ser man bara gruppspåret. Man kan inte expandera/stänga från APC:n dock och det verkar inte gå att midimappa heller.

    Kan man sedan också använda APC:n som midicontroller för att banka lite trummor och bara styra ett drum rack på ett spår i Live?
    Inte som standard. Men det går att göra med Max for Live eller diverse tredjeparts-templates. Både Launchpad och APC20 har trum/not-inmatningslägen dock. Men knapparna är rätt små och inte velocitykänsliga så jag skulle inte se det som ett alternativ till en MPC eller någon kontroller med pads.

    Sedan, är det någon som använder mixerreglarna i APC:n? Dom är ju inte motoriserade, så hur ställer dom om mellan kanaler? Blir det inte ganska trist om man vill justera volymen pyttelite på en kanal, men så råkar den regeln stå helt fel på APC:n?
    Man kan välja "take over"-mode i inställningarna - antingen att värdena hoppar direkt till där regeln står, "pick-up" då inget händer förrän du är vid rätt värde, och "scaling" som kör en utjämning.

    Som jag ser det: använder man Live i första hand som en patternbaserad sequencer (dvs tillbringar mest tid i session och inte arrange) så ska man skaffa någon form av clip launch-kontroller. Och mixar man i datorn ska man ha någon form av mixerkontroller – det sparar en otrolig massa tid. Jag tycker att en APC är en bra kompromiss för att få bägge delarna, men en Launchpad eller Launchpad + BCF2000 eller liknande är ju definitivt alternativ de med.

  15. #255
    Pelle
    Pelle är inte uppkopplad
    Pelles avatar
    Senior
    Tack för bra input false messiah! Är klart sugen på någon form av APC... och det där med BCF låter ju klokt. Men sedan har jag ju bara ett ganska litet skrivbord för allt. Måste helt klart fundera vidare på vilken som är den vinnande strategin!

  16. #256
    pingu
    pingu är inte uppkopplad
    pingus avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Den stora nackdelen med APCn bortsett från bristen på motorisering är att den är monstruöst stor och tung, ingenting man kan slänga ner i ryggsäcken bredvid laptopen. APC 20 är visserligen bara aningen större än en Launchpad men saknar det bästa med hela enheten, de automappande rattarna. Launchpad plus någon automappande controller(Novation Nocturn?) är annars ett billigt och portabelt alternativ.

  17. #257
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Ett par frågor till er som använder Behringer B-CONTROL FADER BCF2000 tillsammans med Ableton Live...

    1. Kan man på ett snabbt och enkelt sätt växla från de 8 första mixreglarna till nästa grupp av 8. I så fall... ställer de motoriserade reglarna in sig enligt hur de nya står?
    2. Finns det någon styrning av transportreglagen (Play, record, stop, FF, FB) på något enkelt sätt?
    3. Finns de möjlighet till solo, mute och arm record på knapparna ovanför reglarna?

  18. #258
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran

  19. #259

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av falke Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ett par frågor till er som använder Behringer B-CONTROL FADER BCF2000 tillsammans med Ableton Live...
    Jag använde en BCF2000 i Mackie Control-läge innan jag skaffade en APC40, så fråga mig inte om detaljerna, men frågorna du har kan jag svara på iallafall.

    1. Kan man på ett snabbt och enkelt sätt växla från de 8 första mixreglarna till nästa grupp av 8. I så fall... ställer de motoriserade reglarna in sig enligt hur de nya står?
    Ja, det finns en bank-knapp som stegar 8 kanaler i taget. Reglarna följer med spåren.

    2. Finns det någon styrning av transportreglagen (Play, record, stop, FF, FB) på något enkelt sätt?
    Ja, via knapparna nere till höger.

    3. Finns de möjlighet till solo, mute och arm record på knapparna ovanför reglarna?
    Ja.

    Du kan kolla i manualen för att se vad de olika Mackie/Logic Control-lägena stöder – allt funkar inte i Live, och det är lite olika funktioner beroende på läge, men där kan du se vad som kommer med som standard.

  20. #260
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Tack för dina svar! Kan du utveckla lite varför du bytte till en APC40?

  21. #261

    Redaktör
    Tre saker:

    1) Clip launch-matrisen. Idag finns det alternativ (Launchpad tex), men då var det enda integrerade lösningen.
    2) Knappar med namn. Eftersom BCF:en är generell så måste man komma ihåg att shift+knapp 14 gör något särskilt, shift 2 + knapp 12 gör något annat, etc.
    3) Allmän integration med Live – tex de 8 parameterrattarna, direktkontroll över saker som kvantisering och klick, osv.

    BCF:n var nog generellt bättre om man bara ska mixa (motoriserade reglar, en del andra finesser med vad som styrdes hur, tex auxar via reglar och sånt), men för att göra musik (trigga clips etc) så är APC:n ett bättre val, i mina ögon.

  22. #262
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran

  23. #263
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nihad Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jag har sneglat mycket på dendär jag också.
    Den verkar vara väldigt liten och smidig. och motoriserade faders är ju alltid en fördel.
    Musikschmidt har gjort en recension av deras mindre variant och den hade tydligen rejäla problem med rattarna. Om man vred dem långsamt så når inte ratten maxvärdet i live. Men om man vred fort så nådde den fram. Verkar skumt.

  24. #264
    Lindeberg
    Lindeberg är inte uppkopplad
    Lindebergs avatar
    Veteran
    Väntar och väntar på Xone:K2... har väntat sedan förra året... suck.

  25. #265
    Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Äh, någonstans måste jag ju slänga upp den här....


    https://youtu.be/UGYt88HFpH4

  26. #266
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Lindeberg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Väntar och väntar på Xone:K2... har väntat sedan förra året... suck.
    "Manufacturing of the Xone:K2 is now underway – we have been trying out the first full production units and they look fantastic. Limited stocks will start arriving with distributors at the end of March 2012 and should be available from dealers shortly after that." - Greg på A&H.

  27. #267
    Nihad
    Nihad är inte uppkopplad
    Nihads avatar
    Veteran
    men altså, bästa demo-videon ever!


    https://youtu.be/Jq3rieKtli0

  28. #268
    Max
    Max är inte uppkopplad
    Maxs avatar
    Veteran
    det här med controller är ju ständigt intressant och jag är sugen på livid instruments code. Vad finns det för alternativ? Push kommer ju snart men jag är mer ute efter mycket rattar, men den kanske löser det med mappning?

  29. #269
    Riskera
    Riskera är inte uppkopplad
    Riskeras avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av false messiah Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varje expanderat gruppspår funkar som i Live – man får ett spår för gruppen, och sen ett spår för varje spår i gruppen, så man kan både trigga alla spår på en viss rad i gruppen eller blanda fritt. Ihopfällda ser man bara gruppspåret. Man kan inte expandera/stänga från APC:n dock och det verkar inte gå att midimappa heller.
    Jodå det går! Håll ner Track Selection-knappen för gruppspåret så expanderar/kollapsarar man gruppen!
    Brukar försöka hålla mig till 8 grupper per session.

  30. #270

    Redaktör
    Aha, tackar! Det var ju en lagom hemlig funktion.

  31. #271
    HEK
    HEK är uppkopplad nu
    HEKs avatar
    Veteran
    Funtat på att köra någon synt som midimaster keyboard (För att man innbillar sig/romantiserar att man tycker att de har själ osv., folk kanske känner igen sig. ) men kanske skulle kolla in någon vettig kontroller istället för att slippa strul.

    Vilken ska man köpa idag? Och finns det verkligen keyboards som mappar sina kontrollers till VST:s? Funkar det verkligen? Skulle ju verkligen vilja få paramertrar upplagda direkt för att senare kunna ändra på vissa själv i efterhand efter behov. Eller bara automatiskt ha tillgång att bläddra mellan ljud direkt och inte använda musen till det. Men är vi där än? Novation automap tex, funkar det?
    Senast redigerat av HEK den 2013-04-13 klockan 11:34.

  32. #272
    Riskera
    Riskera är inte uppkopplad
    Riskeras avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av HEK Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Funtat på att köra någon synt som midimaster keyboard (För att man innbillar sig/romantiserar att man tycker att de har själ osv., folk kanske känner igen sig. ) men kanske skulle kolla in någon vettig kontroller istället för att slippa strul.

    Vilken ska man köpa idag? Och finns det verkligen keyboards som mappar sina kontrollers till VST:s? Funkar det verkligen? Skulle ju verkligen vilja få paramertrar upplagda direkt för att senare kunna ändra på vissa själv i efterhand efter behov. Eller bara automatiskt ha tillgång att bläddra mellan ljud direkt och inte använda musen till det. Men är vi där än? Novation automap tex, funkar det?
    Jag har på senare tid haft M-Audio (HyperControl) och Novation (Automap).
    Kan varmt rekommendera Automap. Har en Remote37SL idag och den fungerar svinbra i Live (och Reason). Även guld till mina synthar och dyl, vare sig man vill köra det via en dator med Automap eller "stand-alone".

    Har egentligen inga pluggar så kan inte direkt uttala mig om hur det fungerar där, men tydligen ska det inte vara allt för struligt.

    Tror det kan finnas fler här som kan rekommendera Remote-serien.

  33. #273
    HEK
    HEK är uppkopplad nu
    HEKs avatar
    Veteran
    Ok! Tack för svar. Har en Korg nanokontroll som styr min DAW ableton bra. Kopplar upp sig mot mixern men mutes/solos/records smidigt. Så det är ju mest intressant om det går att få den att mappa upp sig mot en VST man laddar in per automatik. Kanske inte kan funka så smidigt men vore väldans bra!

  34. #274

    Redaktör
    Det går att ställa in kontrollers så att de automatiskt styr parametrar i banker om 8 för den enhet som är fokuserad – googla på "Ableton user scripts" så hittar du hur.

    Create Digital Music har en titt på Livid Base också, kanske intressant för den här tråden?

  35. #275
    whisper
    whisper är inte uppkopplad

    Senior
    Är ute efter en mjukvaru-midi-controller till iphone/ipad för att skicka midi cc-meddelanden, så att jag kan styra t.ex. cutoff och annat på mina hårdvarusyntar. Såklart vill jag ju kunna styra parametrar i Live också. Tänker mig TouchOSC och Automap for iPhone, men inte provat dessa. Idéer, tips, vad funkar, vad funkar inte så bra... Tacksam för input!

  36. #276
    Imbecillen
    Imbecillen är inte uppkopplad

    Senior
    Hej, jag har en fråga som rör ableton och APC40mkii. Vill minnas att jag sett någonstans att man kan ställa in funktionen på sina faders. Nu hoppar parametrarna till den plats fadern står när jag aktiverar den på ett nytt spår, till skillnad från att man får "hämta upp" parametern. Står en prameter i botten vill jag behöva gå ner i botten för att sen kunna använda den, annars kan ljudet plötsligt slå på upp till 0db om det var så mycket fadern stod på tidigare.

    Svårt att förklara på ett bra sätt, någon som förstår? Har för mig att man kan ställa in det i ableton eller så.

  37. #277

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Imbecillen Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Står en prameter i botten vill jag behöva gå ner i botten för att sen kunna använda den, annars kan ljudet plötsligt slå på upp till 0db om det var så mycket fadern stod på tidigare.
    Preferences -> MIDI/Sync -> Takeover mode: Pickup

  38. #278
    Imbecillen
    Imbecillen är inte uppkopplad

    Senior
    Aaaah, tack!!

  39. #279
    whisper
    whisper är inte uppkopplad

    Senior
    iPad + TouchOSC + LiveControl = Billigt o bra
    Finns klart mer dedikerade lösningar för Live på iPad, som TouchAble och Conductr.

  40. #280
    Imbecillen
    Imbecillen är inte uppkopplad

    Senior
    Gräver upp den här för att känna tempen lite! Mycket händer på fronten, speciellt dedikerade controllers som t.ex Abletons Push.

    Men hur skulle era controllers se ut om ni fick välja helt själva? Vad är viktiga aspekter och vad saknar ni på marknaden idag?

    Stand alone? Bättre integration med mjukvara och VSTs? Bättre feedback? Fler knappar eller bättre upplösning?

    Finns kanske redan allt man vill ha idag?

  41. #281
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Hitta just denna...

    http://www.soundmanufacture.net

    Längst ned en editor för Drehbank.

  42. #282
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    Monome Arc-alternativ någon?

  43. #283
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Är det PadKontrol som fortfarande gäller om man vill ha något bra för fingertrummande?
    Läste lite kommenterar på YT om den (dock rätt gamla) att det är den enda ""nya"" maskinen som kan mäta sig med de äldre MPC (som ju alltid brukar lovordas). Vet inte om det stämmer.

    Jag behöver nått med MIDI (din-kontakt), finns ju nya grejer men allt jag hittat är USB-only..

  44. #284
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Hej controller-tråden! Det här är mest en Ableton-fråga men ändå, jag har 8 knobs som gör olika saker på olika kanaler o skulle kanske helst se att dom var encoders med leds istället men takeover-mode ska nog duga. Edit: Menar alltså Takeover Mode: Pickup

    MEN, har ni nåt bra trick så att det syns ordentligt, tänker litet laptopskärm, livesammanhang.. skulle vilja att takeover-texten poppade upp som en stor jävla ruta på halva skärmen snarare, typ en halvtransparent jätteratt i bild. m4l kommer ju åt det mesta men har inte koll på det djupet.
    Senast redigerat av kotten den 2021-01-21 klockan 16:20.

  45. #285
    readyletsgo
    readyletsgo är uppkopplad nu
    readyletsgos avatar
    Senior
    Jag funderar på att skaffa push eller en akai apc40 mk2.

    Fråga till er som har någon av dem:

    Är det möjligt att styra time-stretch-parametrarna, som hittas under olika warp modes i Simpler, typ formants, grain size och flux?

  46. #286
    readyletsgo
    readyletsgo är uppkopplad nu
    readyletsgos avatar
    Senior
    ingen?

  47. #287
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    readyletsgo, det kan du enkelt testa genom att mappa till valfri kontroll. Du har väl en klav med mod hjul? Har inte testat själv om det går. Så vet inte. Men testa om det går att MIDI-mappa dem helt enkelt. Går det så går det ju koppla dem till valfri kontroll på APC 40. Jag har en MK1 här hemma. Så skulle väl kunna testa vid tillfälle.

  48. #288
    readyletsgo
    readyletsgo är uppkopplad nu
    readyletsgos avatar
    Senior
    Har testat just det, vilket inte funkar. Troligtvis funkar det inte med APC'n men tänker att det kanske kan vara möjligt med push?! Märkligt att just de parametrarna inte går att midi-mappa...

  49. #289
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av readyletsgo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har testat just det, vilket inte funkar. Troligtvis funkar det inte med APC'n men tänker att det kanske kan vara möjligt med push?! Märkligt att just de parametrarna inte går att midi-mappa...
    Det är rätt många saker som inte går att mappa i Ableton. Var uppe en diskussion om t ex modulationsmatrixen i Wavetable inte går att mappa och styra.

    Men är lite fundersam om det går att bygga något via M4L kanske.

  50. #290

    Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av readyletsgo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag funderar på att skaffa push eller en akai apc40 mk2.

    Fråga till er som har någon av dem:

    Är det möjligt att styra time-stretch-parametrarna, som hittas under olika warp modes i Simpler, typ formants, grain size och flux?
    Ja, slår man på Warp i Simpler så syns samma parametrar på Push som i gränssnittet. (Åtminstone på Push 2, vet inte hur det är med v1.)

  51. #291
    readyletsgo
    readyletsgo är uppkopplad nu
    readyletsgos avatar
    Senior
    Ah det var det jag hoppades på, tack!

  52. #292
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Ok, midicontrollers med mycket rattar (eller faders till nöds)? Har 16st på min control freak live, trevligt, men vill gärna ha dubbla. Eller mer. Doepfer Drehbank (utgått), Faderfox PC12, Bastl 60knobs (utgått).

    Tänker midi, men usb är ju trevligt. Helst båda.

  53. #293
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok, midicontrollers med mycket rattar (eller faders till nöds)? Har 16st på min control freak live, trevligt, men vill gärna ha dubbla. Eller mer. Doepfer Drehbank (utgått), Faderfox PC12, Bastl 60knobs (utgått).

    Tänker midi, men usb är ju trevligt. Helst båda.
    Livid CNTRL R? Använde min med en NMG2 Engine ganska intensivt för några år sedan. Bra känsla och flexibel, webbaserad editor.

  54. #294
    kirre777
    kirre777 är uppkopplad nu
    kirre777s avatar
    Veteran
    Ännu en kickstarter men den här ser väl lite intressant ut. Vet inte om just bluetooth funkar så bra i musikapplikationer dock. https://www.indiegogo.com/projects/t...g-controller#/

  55. #295
    Juno60
    Juno60 är inte uppkopplad
    Juno60s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok, midicontrollers med mycket rattar (eller faders till nöds)? Har 16st på min control freak live, trevligt, men vill gärna ha dubbla. Eller mer. Doepfer Drehbank (utgått), Faderfox PC12, Bastl 60knobs (utgått).

    Tänker midi, men usb är ju trevligt. Helst båda.
    En 99:a säljer ju en 60knobs just nu, men kanske du redan sett?

    https://www.99musik.se/showthread.ph...46#post3642746

  56. #296
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Juno60 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En 99:a säljer ju en 60knobs just nu, men kanske du redan sett?

    https://www.99musik.se/showthread.ph...46#post3642746
    Japp, såg det. Tack ändå.

    - - - Updated - - -

    Citat Ursprungligen postat av emp Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Livid CNTRL R? Använde min med en NMG2 Engine ganska intensivt för några år sedan. Bra känsla och flexibel, webbaserad editor.
    Hm, jag scrollade förbi där men fastnade inte, var så mycket knappar på den.

    Jag får kanske nöja mig med 16 rattar ändå.

  57. #297
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Det här trådnamnet får mig bara tänka på Lego-filmen... den ultimata, ultimata midicontrollern

  58. #298
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hm, jag scrollade förbi där men fastnade inte, var så mycket knappar på den.

    Jag får kanske nöja mig med 16 rattar ändå.
    Ja, den är väl lite ”belastad” av DJ-tänk. Jag valde att acceptera det och använde performancelöget i G2:an med 2 slots för ”unika” patcher med varsin sequencing-rad, 8 av knapparna i mitten för toner, transponering och sån skit, 8 för variations. 2 slotar var alltid samma: en för master med effekter och volym och en för MIDI-hanteringen (feedback, leds och encoders). Var rätt nöjd med den setupen. Vetifan varför jag inte allltid jobbar med den faktiskt….

  59. #299
    emp
    emp är inte uppkopplad
    emps avatar
    Veteran
    Om man bortser från att de är rätt fula och klumpiga så är ju Behringers gamla BCR- och BCF-controllers bra. Kan inte rekommendera dem av etiska skäl dock.

  60. #300
    oljud
    oljud är uppkopplad nu
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av emp Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, den är väl lite ”belastad” av DJ-tänk. Jag valde att acceptera det och använde performancelöget i G2:an med 2 slots för ”unika” patcher med varsin sequencing-rad, 8 av knapparna i mitten för toner, transponering och sån skit, 8 för variations. 2 slotar var alltid samma: en för master med effekter och volym och en för MIDI-hanteringen (feedback, leds och encoders). Var rätt nöjd med den setupen. Vetifan varför jag inte allltid jobbar med den faktiskt….
    Ja, slots är ju en grej. Och vill man sekvensiera med den är det ju såklart grymt. Har tänkt använda den med G2 så det är ju toppen …

Liknande ämnen

  1. Den ultimata synthen :)
    Av Puppets i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 20:16
  2. Ultimata studiodatorn!
    Av richarddd i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 53
    Senaste inlägg: 2006-05-15, 11:03
  3. Den ultimata softphasern?
    Av sawtooth i forum Övrig mjukvara
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-08-20, 00:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •