Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: MIDI Device Panels...

  1. #1
    bjorx
    bjorx är inte uppkopplad
    bjorxs avatar
    Veteran

    MIDI Device Panels...

    Är det någon som har erfarenhet av att bygga egna device panles till sina synthar. Finns ju inte mycket dokumenterat och helt lätt är det ju inte.

    Annars är det en rätt suverän funktion som Cubase har. I princip kan man ju bygga en hel VSTi (ok, bara för användning inom Cubase) av sin synth.

  2. #2
    orcachris
    orcachris är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    jag är på hugget om någon annan oxå vill vara med

  3. #3
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Tjo... satt och smågooglade lite på detta... jag skulle vilja få in patchnamn som inte ingår i en defaultprofil och såg att man kan importera en XML-fil, frågan är hur man genererar den filen, för Cubase kan inte importera alla patchnamn via midi, eller...? För man vill ju inte skriva in namnen manuellt helst...

  4. #4
    JävelPersson
    JävelPersson är inte uppkopplad
    JävelPerssons avatar
    Veteran
    @PF: Har funderat på samma sak... Kruxet är ju att det inte finns två sintar (jävla apan) som har samma format på SysEX dumpen. Så antagligen får man tota ihop ett riktigt snyggt script som kan ta en template för vad man sak leta efter.

    Låter som en kul sak att göra faktiskt, får titta på det ;-) När jag inte håller på att somna...

  5. #5
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jag löste det hela genom att blicka lite i manualen, göra en ny Folder och där under Create Multiple Patches och sedan ställa parametern som dök upp (i en liten ruta) till Program Change 0-127, Bank Change MSB, Bank Change LSB... kollade syntens manual och fick det hela till slut att funka. Kruxet är bara att nu heter alla ljud just Patch 000 till Patch 127 typ. Man kan ju skriva in de 255 ljudnamnen manuellt men det känns ju inte helt lustbetonat... : )

Liknande ämnen

  1. Audio Damage Dr. Device
    Av false messiah i forum Nyheter
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 23:56
  2. Device panels vs. Patch Scripts
    Av magforce68 i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-29, 08:45
  3. Device Map för microKORG
    Av nihad i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 19:52
  4. Var kan man hämta MIDI-device templates?
    Av imported_Dead_Silent i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-07-09, 09:57
  5. Device - 22B3 sökes
    Av Dee i forum Skivor & artister
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 14:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •