Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Multipla Asio

  1. #1
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran

    Multipla Asio

    Hej,

    Sitter på ett litet "problem" just nu. Jag har precis gått och köpt behringer iaxe393 usb elplanka och den är ju ganska rolig och så. Problemet är att den kommer med egna ASIO drivare för att få ut ljud ur NI guitar combo (medföljande mjukvara) och detta får jag inte att gå ihop med mitt ordniarie ljudkort (E-mu 0404) som har sina egna ASIO drivare även detta. Det program jag i huvudsak kör är CW Sonar 4 och här kan självklart endast 1 asio drivare vara aktiv på en och samma gång.

    Det jag är ute efter är följande:

    - kunna använda mitt e-mu kort med softpluggar och audio som vanligt i CW
    - kunna lägga på gitarrspår och få medlyssning för detta (iaxe).

    Någon som har förslag på tillvägagångssätt för att få detta att fungera?

    Går jag t.ex in i NI guitar combo och väljer e-mu asio där så får jag inte ut ljud alls (??). Kör jag behringer asio så får jag ljud men kan ju inte använda detta i CW.

    M v h

    Daniel

  2. #2
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Har inte kört Cakewalk/Sonar på många herrans år, så det kanske finns nån lösning som jag inte känner till.

    Men annars är det nog asio4all eller dylikt du måste använda... Eller köpa en Mac, dom fixar det på OS-nivå.

    Det finns inga planer från Steinberg att inkludera det i asio-protokollet tyvärr...

  3. #3
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Jo.. alltså.. man kan köra mot flera olika kort via asio.. men inga applikationer verkar stödja det .. kanske inte är tillräckligt stabilt?

  4. #4
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Kan vara så. En gissning är väl att det går, men att inget i protokollet underlättar för det. Så applikationen får själv hantera synk och annat gissel...

  5. #5
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran

    desillusionerad....

    Citat Ursprungligen postat av Peter H
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan vara så. En gissning är väl att det går, men att inget i protokollet underlättar för det. Så applikationen får själv hantera synk och annat gissel...
    Kollade runt lite och det verkar vara väldigt svårt att få till detta via USB vägen. Funderade först om det fanns någon form av "asio patchbay" som kunde routa utsignalen ifrån en drivare in till en annan (behringer usb -> kanalstrip i E-mu pathbay) men det får nog förbli en dröm. Och att Behringer skulle släppa en wdm variant är nog också att glömma (pga prestandaproblem). Verkar som om en hederlig effektbox och teleplugg är enda vägen att gå (alternativt att lägga på gitarren sist då allting övrigt är klart).

    Är nog förmodligen jag som försöker använda grejerna på "fel" sätt här misstänker jag :-)

    Tack för era förslag dock.

    M v h

    Danne

Liknande ämnen

  1. [Ableton] Ducka multipla kanaler?
    Av Synapskollaps i forum Ableton
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-19, 15:25
  2. Tracktion, fade på multipla klipp?
    Av Oortone i forum Övriga DAW
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-02, 17:46
  3. Program med multipla midiingångar
    Av torsig1967 i forum Övrig mjukvara
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-07-11, 23:49
  4. Mjukvara som klarar multipla ljudkort (OS X)
    Av torsig1967 i forum Övriga DAW
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-07-09, 23:35
  5. Keyboard med Multipla CV/GATE
    Av Olle Truck i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-10-11, 01:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •