Resultat 1 till 41 av 41

Ämne: När släpps Cubase 4?

  1. #1
    kalkis

    När släpps Cubase 4?

    Som sagt, nån som vet ett releasedatum?

  2. #2
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av kalkis
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Som sagt, nån som vet ett releasedatum?
    Från Steinbergs hemsida
    The English-language version of Cubase 4 will be available internationally at local stores from October 9th. The French- and the German-language versions will be available in November.

  3. #3
    kalkis
    Ahh,tackar. har beställt en 4:a den fjärde så den borde ju dyka upp snart då.

  4. #4
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Är det i USA den är släppt? Har kommit en patch redan, och på cubase.net är folk vansinniga över att dom droppat DX-stöd...

  5. #5
    Claes
    Claes är inte uppkopplad
    Claess avatar
    Veteran
    Den är ju inte släppt ännu, så frågan är hur de som klagar, har fått tag på det...

  6. #6
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Betatestare?

  7. #7
    leere
    leere är inte uppkopplad
    leeres avatar
    Veteran
    Claes: det kanske står på steinbergs hemsida ?

  8. #8
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    De släppte tidigare en PDF som innehöll den informationen. Någon upptäckte det och så satte karusellen igång. Sen om det har med betatestarna att göra eller inte, vet jag inte. Iofs verkar det på en del på Cubase.net som att de pratar utifrån att de har 4a, så det bör väl vara betatestare.

    Här är en del intressanta frågor och svar förresten:
    http://www.cubase.net/phpbb2/viewtopic.php?t=55696

    En del här kan nog finna det intressant att det kommer komma en SE serie längre fram.

    Här är PDFn jag pratar om:
    ftp://ftp.steinberg.net/Download/Cub..._Solutions.pdf

  9. #9
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Nånstans är det helt klart släppt, massor av klagomål på krascher osv. Hade det varit betatestare tror jag knappast dom hade fått posta det på ett publikt forum. Och dongle har dom, annars blir trådarna låsta direkt...

  10. #10
    Claes
    Claes är inte uppkopplad
    Claess avatar
    Veteran
    Dongel köper man för 195:- - och det är serienumret på dongeln som ska registreras, inte serienumret på något program...
    Det räcker ju att en betatestare har lånat ut programmet till någon kompis, så kan det spridas hur mycket som helst - så det är kanske inte ens den slutliga releasen som det klagas på...

    Alla buggarna som har rättats (det är ju en diger lista... ), är förmodligen sådana som har rapporterats efter att första produktionen av skivor redan var beställd - och då är det inte mycket annat att göra, än att släppa en buggfix redan innan programmet är släppt, så att alla kan ha förberett sig och hämtat fixen och slipper köra med den första releasen...

  11. #11
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Tror du inte moderatorerna styrt upp situationen om alla som gör inlägg hade haft olagliga kopior? Det tror jag...

  12. #12
    Claes
    Claes är inte uppkopplad
    Claess avatar
    Veteran
    Availability
    The English-language version of Cubase 4 will be available internationally at local stores from October 9th. The French- and the German-language versions will be available in November.
    Jag vet vad jag tror - men de kan ju inte kasta ut alla från forumet, eftersom kriterierna bara är att man äger en Key...

  13. #13
    kalkis
    Som sagt, det har redan innan lanseringen kommit en "uppgradering" på 78Mb. Snabbt jobbat minst sagt.

  14. #14
    pme
    pme är inte uppkopplad
    pmes avatar
    Senior
    USA skulle få den några dagar tidigare om jag fattade det hela rätt. Så den kan kanske ha kommit ut
    i legala kopior.

  15. #15
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Hmm, står fortfarande "ordered" hos MI7. Borde vara på g nu tycker jag.

    Vet inte varför jag är så het på att uppgradera, mest att det känns kul med lite nytt antagligen...

  16. #16
    pme
    pme är inte uppkopplad
    pmes avatar
    Senior
    Jag tror att hela världen har fått sina relaser utom sverige. Den skulle vara i butikerna i går men är det inte.
    Jag hörde något om att de är försenade från tyskland och kommer till sverige senare i veckan.

  17. #17
    Dee
    Dee är inte uppkopplad
    Dees avatar
    Senior
    Yepp, MI7 bekräftade detta. Större efterfrågan än man beräknat. Leveranser skulle ske i den ordning man fått in beställningar.

  18. #18
    leere
    leere är inte uppkopplad
    leeres avatar
    Veteran
    måste säga att jag började avsky cubase sedan sl/sx 2 (har använt båda) och övergav det helt. nu funderar jag starkt på att byta till cubase igen. på mac.

  19. #19
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Yepp, MI7 bekräftade detta. Större efterfrågan än man beräknat. Leveranser skulle ske i den ordning man fått in beställningar.
    Lite halvkasst att inte dra ett mail till berörda, eller åtminstone skriva det på hemsidan. Där står fortfarande 9/10.

    Nåja, dagens i-landsproblem...

  20. #20
    Claes
    Claes är inte uppkopplad
    Claess avatar
    Veteran
    12/10 får jag upp som leveransdatum i ÅF-webshoppen nu (har stått Not available fram tills i dag) - så strax är det dax!

  21. #21
    pme
    pme är inte uppkopplad
    pmes avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Claes
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    12/10 får jag upp som leveransdatum i ÅF-webshoppen nu (har stått Not available fram tills i dag) - så strax är det dax!
    Då dyker de nog ner i brevlådan tidigast på måndag.

  22. #22
    Torwald
    Saxat från Studio forum:

    Hej på er.

    Vi kommer att börja leverera ut de först Cubase 4 och Cubase Studio 4 idag.
    Och det skrev:

    Fredrik Svensson
    MI7 HQ, Malmö
    http.//www.mi7.com

    Idag den 11 oktober 2006

    Håll till godo!

  23. #23
    oberg
    Håll i hatten - man fick både manual och nyckelsnodd!

  24. #24
    rolloq
    rolloq är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jodå Cubase 4 har kommit men när jag skulle köpa c4 så hade inte uppgraderingen från sx3 kommit in.

    rolloq

  25. #25

    Veteran
    De kom in till våra butiker idag iaf.
    Inte en dag för tidigt.

  26. #26
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran
    Den intressanta frågan är som vanligt när det gäller Steinberg inte när det släpps, utan när man vågar uppgradera. 4.01 släpptes tydligen två veckor innan svenska butiker fick 4.0.

  27. #27
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Går trögt för mej, uppdateringen är fortfarande inte skickad...

  28. #28
    amino
    amino är inte uppkopplad
    aminos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Peter H
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Går trögt för mej, uppdateringen är fortfarande inte skickad...
    Varför väntar du inte? Är det inte roligare att spela lite på prylarna istället för att agera gratis betatestare åt Steinberg? Jag kommer att vänta ett tag med att uppgradera. 3:an har trots allt redan 25 ggr fler funktioner än vad jag använder.

  29. #29
    oberg
    Jag kör C4 (4.0.1.2074 uppdateringen) sedan i fredags då jag åkte till Borlänge och lade vantarna på den enda SX3->C4 uppdatering de hade fått hem. Hittills har det flutit fint förutom en "programmet svarar inte"-grej när jag laddade nytt VSTinstrument och svarade ja på frågan om jag ville lägga till ett midispår för det.

  30. #30
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Varför väntar du inte?
    För att jag är en sucker för nya prylar såklart. Även om om är mjuka. Och vissa funktioner har jag verkligen saknat, tex. att kunna konfa hur många utgångar vissa VSTi'er har... Och att kunna ändra ordning på insert-fx.

  31. #31
    pme
    pme är inte uppkopplad
    pmes avatar
    Senior
    Är man något annat än teknik geek så ska man inte köra Cubase 4 ännu. Den är nog lite bättre än de första releaserna av 1-3 så det dröjer nog en eller två patchar innan den
    är som 3:an idag.

  32. #32
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Äh, jag har kört första releasen av SX1-3 utan några större problem. (de få jag har haft har varit hårdvarurelaterat, och har nog mest med Windows att göra).

    Visst, en del har problem, och dom hörs väldigt mycket. Men majoriteten brukar det ticka på för...

  33. #33
    kalkis
    Igår kom Cubase. Snyggt och proffsigt, men inte värst stabilt. Testade lite pluggar och två krascher har det redan blivit efter bara några minuters "sittning" med programmet.

  34. #34
    Dx200
    Dx200 är inte uppkopplad
    Dx200s avatar
    Senior
    Jag gillar Prologue synthen

  35. #35
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Har ni hunnit testa de nya effekterna nånting då? Jag tänker på smör-å-bröd effekter som EQ och kompressor. För mig måste dessa vara riktigt bra för att jag ska känna att det är värt att uppgradera.

  36. #36
    kalkis
    Men som sagt, visuellt är det rena drömmen

  37. #37
    pme
    pme är inte uppkopplad
    pmes avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Dx200
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag gillar Prologue synthen
    Jag tycker att det är ganska praktskt att ha halionone. Anständigt piano och lite GM synth alltid till hands.

  38. #38
    Torwald
    Citat Ursprungligen postat av tommyc
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har ni hunnit testa de nya effekterna nånting då? Jag tänker på smör-å-bröd effekter som EQ och kompressor. För mig måste dessa vara riktigt bra för att jag ska känna att det är värt att uppgradera.
    Vad jag förstått är det väl bara Cubase 4, alltså inte Cubase Studio 4, som får den nya EQn. Känns ändå som att Cubase EQ är ganska menignslös, jag gillar inte den alls...

  39. #39
    PeterH
    PeterH är inte uppkopplad
    PeterHs avatar
    Veteran
    Och min order har det stått Picking på ett dygn nu... Svår att hitta på lagret tydligen.

  40. #40

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av amino
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den intressanta frågan är som vanligt när det gäller Steinberg inte när det släpps, utan när man vågar uppgradera. 4.01 släpptes tydligen två veckor innan svenska butiker fick 4.0.
    Vänta, jag förstår inte resonemanget riktigt.
    Är det inte positivt att Steinberg fixar buggfixar innan programmet skeppas eller?
    Du menar att de skulle brännt om alla skivor som förmodligen redan stod klara och skjutit upp launchen?

  41. #41
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Väntar nog till vårkanten innan jag uppgraderar. Hade ett helsike med uppgraderingen till SX2 och vill ha både hängslen och livrem denna gång.

    /Mein

Liknande ämnen

  1. DP 5 släpps
    Av johan.ramstrom i forum Övriga DAW
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-08-05, 09:17
  2. När tror ni att ProTools 7 släpps?
    Av sugar hiccup i forum Pro Tools
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-10-09, 13:38
  3. Björk - Medúlla (släpps 30 augusti)
    Av imported_Olle i forum Skivor & artister
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2004-09-01, 23:30
  4. impOSCar släpps 5/11
    Av lasselu i forum Övrig mjukvara
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-10-26, 01:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •