Sidan 1 av 3 1 2 3 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 169

Ämne: Gammel-orglar sökes!

  1. #1
    lohmann
    lohmann är inte uppkopplad
    lohmanns avatar
    fd "appe"

    Gammel-orglar sökes!

    oi..
    jag har länge funderat på att börja samla på äldre instrument. och jag har nu en liten samling. (pk88, 909, mt32, kawai16 etc)
    dock så fick jag nyligen upp ögonen för gamla yamaha/technics-orglar! dom där feta trädonen med dubbel klaviatur, och de feta flerfärgade plastknapparna för alla effekter, instrument och beats.

    jag vann precis den här: (tradera)



    då är frågan: har du en yamaha- eller technics-orgel? och vad vill du ha för den?
    det enda problemet är att dom är förjävla otympliga och bokstavligen otransportabla över större avstånd. (yamahas harpsi-chord-block/talga/rep/snöre/kugghjuls-funktion-grej pajade ofta redan vid transporten hem vid nyleverans) och sen väger dom ju bly med. (..i skrivande stund får jag stånd. :hmmm

    innan jag dör har jag lovat mig själv att äga ett magasin, fullt med sånna här.

  2. #2
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Hmm... har du CharlieCrash som idol?

  3. #3
    lohmann
    lohmann är inte uppkopplad
    lohmanns avatar
    fd "appe"
    Citat Ursprungligen postat av jgb
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm... har du CharlieCrash som idol?
    vem är det?

  4. #4
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Medlem här på forumet som har fler gamla orglar/keyboards än vad som får plats hemma. Sök lite.

  5. #5
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Bra grej att börja samla på då det finns i princip hur mycket som helst till i princip inga pengar. Dåligt om man inte har några hundra kvadratmeter till övers

    http://www.blocket.se/li?q=orgel+yam...3_3_s&c=30&w=3

    Försök få tag på en yamaha yc45d - med ribbon controller och aftertouch i sidled! Verkar asball!

  6. #6
    lohmann
    lohmann är inte uppkopplad
    lohmanns avatar
    fd "appe"
    så cool så jag dör.



    Citat Ursprungligen postat av segerfalk
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Försök få tag på en yamaha yc45d - med ribbon controller och aftertouch i sidled! Verkar asball!

  7. #7
    Richard Olsson
    Jag skulle vilja ha någon sådan gammal orgel också, men kommer att använda den live väldigt mycket i hårdrockssättning, så en möbelorgel är ju inte intressant.

    Då börjar jag fundera, skulle det inte gå att ta en så kallad möbelorgel och såga av den undre delen och med lite elektronikjusterande transformera högtalarsignalen som är ämnad till högtalaren under klaviaturen till en line-utgång istället? Hur svårt kan det vara tror ni?

  8. #8
    lohmann
    lohmann är inte uppkopplad
    lohmanns avatar
    fd "appe"
    Citat Ursprungligen postat av Richard Olsson
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag skulle vilja ha någon sådan gammal orgel också, men kommer att använda den live väldigt mycket i hårdrockssättning, så en möbelorgel är ju inte intressant.

    Då börjar jag fundera, skulle det inte gå att ta en så kallad möbelorgel och såga av den undre delen och med lite elektronikjusterande transformera högtalarsignalen som är ämnad till högtalaren under klaviaturen till en line-utgång istället? Hur svårt kan det vara tror ni?
    det har gjorts och är möjligt på typ, samtliga. (med mycket arbete, elektroniken sitter oftast i underdelen på äldre yamaha, etc)
    jag anser det vara helgerån, men ok.

  9. #9
    Richard Olsson
    Citat Ursprungligen postat av appe
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    det har gjorts och är möjligt på typ, samtliga. (med mycket arbete, elektroniken sitter oftast i underdelen på äldre yamaha, etc)
    jag anser det vara helgerån, men ok.
    Nu ska du få höra på skändning!

    Jag hade en sådan när jag var liten. Det var mitt första instrument som jag spelade på (mer om det i tråden om hur man började, som är aktuell nu också.) Men när jag började med piano på musikskolan skulle det vara "anslagskänslighet" vad det nu är för modernt snicksnack. Så morsan fick ta besparingarna och köpa en casiokeyboard. Då passade hon på att ge orgeln till myrorna. WTF!? Men jag var ung och dum och 9 bast och hade en cool blinkande keyboard med stor display och inbyggda rytmer såsom Rumba. Jag var nöjd liksom.

  10. #10
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    jag har en sån sketen en som jag fick från nåt dagis. på den finns det en tele-lineout på undersidan redan. kanska dags att börja såga....

  11. #11
    lohmann
    lohmann är inte uppkopplad
    lohmanns avatar
    fd "appe"
    Citat Ursprungligen postat av Richard Olsson
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    WTF!? Men jag var ung och dum och 9 bast och hade en cool blinkande keyboard med stor display och inbyggda rytmer såsom Rumba. Jag var nöjd liksom.
    "jag var ung och dum och behövde pengarna".

    DOH. :hmmm:

  12. #12
    Richard Olsson
    Citat Ursprungligen postat av 655321
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jag har en sån sketen en som jag fick från nåt dagis. på den finns det en tele-lineout på undersidan redan. kanska dags att börja såga....
    Vad är det för modell. Och hur många manualer har den? För jag vill helst ha en stor istället för två små, eftersom jag vill kunna göra långa svep i våra rockiga röjlåtar

  13. #13
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Helt underbara maskiner. Yamahas Electones är ju så klockrena och har man tur innehåller de en del överaskningar också. Själv hade jag utan tveka skaffat en Yamaha D80 eller D85 om jag bara haft plats. Ännu hellre en EX-2 eller E-70/E-75..dvs. Yamaha GX-1 i presetversioner.

    Annars är ju Eminents orglar och deras inbyggda, eminenta (:kaaaka!: ) String Ensemble något att satsa på.

  14. #14
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    richard: vet inte exakt. nån form av yahama, typ budgetversionen av den som är på bilden längst upp i tråden. två manualer. låter lite halvtråkigt. =/

  15. #15
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Jasså, ännu en orgelknas, va trevligt, välkommen i den lilla exklusiva klubben Ge fan i mina Technicsorglar bara!

    Du kan ju titta lite i min långa röriga tråd om 'Gamla Sunkiga Hemkeyboards', särskilt i slutet, för jag fick helt enkelt spatt på mahognyimitation för några veckor sen...

  16. #16
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Förresten mina föräldrars Electone A-505 är kanske till salu, skicka PM till Encore här på forumet, så kan han förmedla.

  17. #17
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Förresten, vad heter den modellen du vann på http://www.tradera.com/auction/aid_32043017

    SX-U25?

  18. #18
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Fy F*n! En gratis Eminent P245, ska vi skrammla till en hämtning?
    http://www.marktplaats.nl/index.php?...40279-15698-12

  19. #19
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jag har en orgel från början av 1900-talet i sovrummet. För att prata gammorgel då.

  20. #20
    Don
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bra grej att börja samla på då det finns i princip hur mycket som helst till i princip inga pengar. Dåligt om man inte har några hundra kvadratmeter till övers

    http://www.blocket.se/li?q=orgel+yam...3_3_s&c=30&w=3

    Försök få tag på en yamaha yc45d - med ribbon controller och aftertouch i sidled! Verkar asball!
    Ser ju rätt lovande ut ja...



    ---

    "du är aldrig tuffare än din sista hit"

  21. #21
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Vi hade en gammal Yamaha-orgel en gång i tiden. Jag och polar´n Per brukade spe... göra oljud på den. Morsan och syrran gick på orgellektioner. Det är en ganska fet orgel men den saknar autokomp, den har bara rytmsektion. Vettiffan vad det är för en modell bara. Det låter mest oboe och horn om den - glöm alla rockorgelljud. Den har även ett inbyggt leslie som jag tror heter tremolo. Det ballaste på den är en grön regel som gör ljudet lite mer...spejsat. Jag vet inte hur jag skall förklara... det lägger liksom till något kort blippande, frekvensmodulerande ljud. Tyvärr är detta ljud bara monofoniskt.

    När syrran flyttade tog hon med sig orgeln men jag tror inte att hon spelade så mycket. Det var väl mest hennes papegoja som häckade på den och gnagde bort träfanéren. Fast det är inte så farligt. Just nu står orgeln hemma hos mormor. Den dag hon sminkar en biskop så vet vi inte riktigt vart vi skall göra av orgeln. Jag vill inte ha den och ingen annan i släkten är direkt musikaliska eller skulle ha vett att respektera denna klenod. Någon 99:a skulle säkert kunna få ta den mot avhämtning.

  22. #22
    Don
    är det en astro-knapp månne...

    http://geekgear.blogspot.com/2006/01...aha-yc45d.html

    =)

    ---

    "du är aldrig tuffare än din sista hit"

  23. #23
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har en orgel från början av 1900-talet i sovrummet. För att prata gammorgel då.
    Det är mer sådana jag gillar

    Fast sunkiga hemmaorglar är också lite kul ... om de är riktigt sunkiga.

  24. #24
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Nope, tror att det står "Percussion" eller nått under regeln. Orgeln påminner mest om en BK-5C fast utan autokomp.

  25. #25
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Oberfunker: Kika här - http://c64.org/~jgb/bilder/ - 751 och framåt är lite bilder på den.

  26. #26
    lohmann
    lohmann är inte uppkopplad
    lohmanns avatar
    fd "appe"
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Förresten, vad heter den modellen du vann på http://www.tradera.com/auction/aid_32043017
    SX-U25?
    jag vet faktiskt inte, en technicsmaskin ..står det bara. (samlare som man är tar man -allt-!)

    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon 99:a skulle säkert kunna få ta den mot avhämtning.
    var bor du?

  27. #27
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oberfunker: Kika här - http://c64.org/~jgb/bilder/ - 751 och framåt är lite bilder på den.
    Den var ju inte alls sunkig! Ett stycke kulturhistoria. Skitsnygg!

  28. #28
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oberfunker: Kika här - http://c64.org/~jgb/bilder/ - 751 och framåt är lite bilder på den.
    Fyfasiken vad härligt! Suuuuuupersköna bilder på knopparna! kan man övertala dig att sampla lite oväsen från den ... framförallt klickande och knäppande, förskjutande av reglar och sådant

    Bland det första som kommer att finnas i mitt kommande boende är en av de där gratis - eller nästan gratis - tramporglarna som man ser ibland. Helst någon med så skön text som denna Urläckert!

  29. #29
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Orkar faktiskt inte sampla den, roligare att spela. Om någon dock vill sampla av den så är ni välkomna!

  30. #30
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av appe
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    jag vet faktiskt inte, en technicsmaskin ..står det bara. (samlare som man är tar man -allt-!)


    var bor du?
    Jag bor i Jönköping för tillfället och mormor bor i Huskvarna. Men hon lever och är vid god hälsa och spelar på den då och då. Men när den dagen kommer, måtte det dröja många år än, kollar jag här på 99:an om någon vill ha den.

  31. #31
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Orkar faktiskt inte sampla den, roligare att spela. Om någon dock vill sampla av den så är ni välkomna!
    Jag ringer när jag och min MD har vägarna förbi

  32. #32
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Jag vet inte om det bara är nu, men det finns en hel del tramporglar som bortskänkes i hela landet. Kolla blocket och Koll. (för att inte tala om pianon - hur fina som helst, bara att hämta...)

    Nåt man kunde göra med dom är ju att bygga en fläkt i en angränsande rum med en lång ljudisolerad slang till bälgen - fett med blås utan flås

  33. #33
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag vet inte om det bara är nu, men det finns en hel del tramporglar som bortskänkes i hela landet. Kolla blocket och Koll. (för att inte tala om pianon - hur fina som helst, bara att hämta...)

    Nåt man kunde göra med dom är ju att bygga en fläkt i en angränsande rum med en lång ljudisolerad slang till bälgen - fett med blås utan flås
    Tell me about it ... Har kollat runder och hittat tre lämpliga kandidater redan i Skåne ... urk! Himla sugen, kan jag säga!

  34. #34
    SINUS
    SINUS är inte uppkopplad
    SINUSs avatar
    Senior
    Jag har precis bytt till mig en för en flaska rött vin.
    Den var verkligen fin kan ni tro! Massor av registerreglage som faktiskt gör skillnad på ljudet. Det är modellen större än skolorgel.
    Skitkul att spela på!

  35. #35
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mec
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har precis bytt till mig en för en flaska rött vin.
    Den var verkligen fin kan ni tro! Massor av registerreglage som faktiskt gör skillnad på ljudet. Det är modellen större än skolorgel.
    Skitkul att spela på!
    Vi kräver bilder - annars blir det hembesök av!

  36. #36
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Den här är ju mysig. Väldigt många rytmer och specialgrejer. Om nån köper här vill jag höra hur den låter. Det är ju inte helt otänkbart att nån ljudalstring påminner om Elka Synthex, då dom är ca lika gamla.
    http://www.blocket.se/vi/9428734.htm?ca=23_5_s

  37. #37
    synthmicke
    synthmicke är inte uppkopplad
    synthmickes avatar
    Veteran
    Börjar bli lite rörigt med orglar hit och dit, men det gör inte så mycket..
    Finns iaf 2st Eminent 1500 (concerto) till salu i Holland. 125 resp 150EUR.
    Mått finns angivna (även om de skiljer en aning) men vikten står inte. Skulle tippa på runt 80kg, kanske mer.

  38. #38
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Har haft span på Eminent 1500 hela dagen. Verka innehålla allt en 310:a har och lite till. Priset är helt rätt också. Ska du ta den ena och jag den andra synthmicke?

  39. #39
    blezzs avatar
    Senior
    Jag har en Klavitron orgel!

  40. #40
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Den här var ju FET VIGGEN hörni....
    http://www.blocket.se/vi/9589735.htm?ca=23_5_s

  41. #41
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Ojoj! Viggen låter ju svinbra också! Synd att man har långt till värmland. Annars hade jag nog slagit till faktiskt...oavsett om den saknar string ensemble.

  42. #42
    synthmicke
    synthmicke är inte uppkopplad
    synthmickes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Airwolf
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har haft span på Eminent 1500 hela dagen. Verka innehålla allt en 310:a har och lite till. Priset är helt rätt också. Ska du ta den ena och jag den andra synthmicke?
    Det är allt lite frestande... frågan är bara om man orkar lyfta dom... hehe
    Ska kolla lite sen vad plats släpen har som man kan hyra på t.ex. statoil. Lite orolig för att det kanske blir ostabilt.. får ta med massor av packmaterial och bra remmar. Nån som har bra tips om hur man bäst sätter fast orglarna för transport?

  43. #43
    Don
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den här var ju FET VIGGEN hörni....
    http://www.blocket.se/vi/9589735.htm?ca=23_5_s
    Jag tror minsjäl att det där var en sån som jag växte upp med, testa ta av etiketten, så är det sannolikt att det står viscount under malmsjö-klisterlappen...



    Minns att man kunde få cp-rytmer genom att tvinga ner mer än en rytmstilknapp åt gången...

    ---

    "du är aldrig tuffare än din sista hit"

  44. #44
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ACID LIZARD
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det där är en U60 - just en sån jag har. hahahaha, dom försökte lura mig dom jävlarna, kolla här...

    Min annons:

    ORGEL TECHNICS U90
    Är intresserad av en Technics U90 (heter egentligen SX-U90, eller SX-U90S)
    Råkar du ha en sån som ingen spelar på längre, eller den bara är ivägen, så ring eller maila genast.

    Bor i Skåne, men kör gärna upp i höjd med Göteborg, om orglen har rätt pris eller bortskänkes.

    Andra orglar kan också vara av intresse, men dom ska ha gott om funktioner. Inga tramporglar.

    Deras svar per mail:

    hej!

    vi har vad du söker.

    vi har satt ett pris på 4000:-

    i princip oanvänd.

    mvh
    ¤¤¤¤ & ¤¤¤¤
    0735-######

    Jag svarade:

    Hej

    Det låter ju intressant. Var i sverige är ni?

    Jag köpte nyligen en släkting till U90.
    En U60 i nyskick som kan nästan lika mycket som U90, för 1000:-
    Foto jag tagit av min U60: http://www.2meter.dk/pix/u60/u60_1.jpg

    Sen är det både en nyare E44 för 2200:- och en E22L för 1200:- til salu just nu på blocket. http://www.blocket.se/vi/9573385.htm?ca=23_5_s
    Jag är beredd att ge 2000:- för er U90, om jag inte ska köra genom hela sverige.

    Hur låter det?

    mvh
    [...]











    Sen blev det tyst För det var ju ingen U90 dom ville sälja ser jag nu. Mathafakkas!
    Några 4000 är den inte värd i mina ögon. Oanvänd i ett dammigt stall med halm på golvet, ja jävlar...

  45. #45
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Don
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tror minsjäl att det där var en sån som jag växte upp med, testa ta av etiketten, så är det sannolikt att det står viscount under malmsjö-klisterlappen...



    Minns att man kunde få cp-rytmer genom att tvinga ner mer än en rytmstilknapp åt gången...

    ---

    "du är aldrig tuffare än din sista hit"
    Jag såg ju en Viscount till salu idag, och samma tanke slog mig - jamen det är ju en viggen med andra trummor...
    http://www.blocket.se/vi/8257865.htm?ca=23_5_s

  46. #46
    Don
    Citat Ursprungligen postat av charliecrash
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag såg ju en Viscount till salu idag, och samma tanke slog mig - jamen det är ju en viggen med andra trummor...
    http://www.blocket.se/vi/8257865.htm?ca=23_5_s
    Den där ser ännu mer bekant ut...

    Dessutom upptäckte jag precis med Eniros hjälp, att grannen som köpte den där av oss, han bor kvar i samma hus ännu idag.. 1 mil utanför malmö typ ... säg till om du vill göra ett långskott...



    ---

    "du är aldrig tuffare än din sista hit"

  47. #47
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av synthmicke
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är allt lite frestande... frågan är bara om man orkar lyfta dom... hehe
    Vad gör man inte för en sådan klenod?

  48. #48
    lohmann
    lohmann är inte uppkopplad
    lohmanns avatar
    fd "appe"
    jag har precis köpt en technics u60. pris: 150:- ..OCH JAG FICK EN E44 PÅ KÖPET

    *drar ballen i gruset av lyckan*

  49. #49
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Va kul Appe! Du måste ju bara spela in lite komptruddellutter av olika takter med intro, fill-in's och endings från E44'an och lägga upp, jag vill veta om den är värd att sukta efter. Det finns en snubbe som först gjorde två orgelLP's med en U90, och sen en till med en E44. Han måste ju ha vissa krav för att göra skivor med dom.

    Hur fan hittade du dom? Ren flax i storköpets säljesannonser i entrén eller?

    E44 har MIDI va? Vad kan man egentligen göra med orgelmidi? En scanning av bruksanvisningens midisidor vore helt outstanding!!!

    Edit: Förresten, din U60 råkar inte ha beteckningen PCM på baksidan på typplåten? I så fall blir jag tvungen att konfiskera trumsamplingar av dig

  50. #50
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Värsta nördarna här ju! Jag myser! 99an är verkligen hemma

  51. #51
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Säkert redan bekant ... men:

    http://www.blocket.se/vi/9590171.htm?ca=23_2_s

  52. #52
    SINUS
    SINUS är inte uppkopplad
    SINUSs avatar
    Senior
    Ha! Just den har jag precis "köpt" för 20 kr. Är lite nyfiken på trummlådan i den, plus att 20 kr var väldigt billigt för ett bra fjäderreverb!

    Hämtas i kväll!

  53. #53
    synthmicke
    synthmicke är inte uppkopplad
    synthmickes avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Airwolf
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad gör man inte för en sådan klenod?
    Jag har svarat på 3 annonser med Eminent 1500. Kanske man kan få napp på en iaf.. blir det fler så kan jag dela med mig, men då krävs det att den andra är med och betalar frakten, och helst också kan vara med och köra lite (om det inte blir med ett fraktbolag.).

  54. #54
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran
    Orgelfeber på 99an

  55. #55
    SINUS
    SINUS är inte uppkopplad
    SINUSs avatar
    Senior
    Egentligen är vi fan inte riktigt kloka..
    Jag kommer att behöva större studio väldigt snart om detta fortsätter.

  56. #56
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av synthmicke
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har svarat på 3 annonser med Eminent 1500. Kanske man kan få napp på en iaf.. blir det fler så kan jag dela med mig, men då krävs det att den andra är med och betalar frakten, och helst också kan vara med och köra lite (om det inte blir med ett fraktbolag.).
    Det vore verkligen tiptop. Om det skulle gå att ordna är jag med till 100%! Men...jag saknar dessvärre körkort.

  57. #57
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Jag planerar att åka till London för att hämta en synth på http://www.synthservice.com/. Holland ligger på vägen. Vi kanske ska göra gemensam sak och göra "99 - the roadmovie" Givetvis tar vi med allt batteridrivet/12V vi kan hitta och skriver låtar hela vägen! Jag har körkort, men vi får väl kanske hyra en större bil och avsätta 3-4 dagar. Någon som är på?

    Någon som har testat Yamaha D85 - googlade, men hittade inte så mycket vettigt. Är det en riktigt synthsektion på den, eller vad är den lilla manualen till för?

    Jag plinkade på en electone b30 nånting igår. skitkul!

  58. #58
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som har testat Yamaha D85 - googlade, men hittade inte så mycket vettigt. Är det en riktigt synthsektion på den, eller vad är den lilla manualen till för?
    D85 har en liten solosynth med aftertouch ala GX-1. Presetljuden till den och även till den övre manualen kommer direkt från EX-1, EX-2, E-70 och E-75 som i sin tur har hämtat sin synthteknologi direkt från GX-1:an. Så med andra ord kan man få en liten smakbit på GX-1 med en D85 (tror dock inte att synthljuden på den är sådär superkul). Folk som testat säger att det låter Yamaha SY-1.

    Oj...rörigt. Hoppas att du fick ut något av det. :kaaaka!:

    Det lät kul med "99 - the roadmovie". Men tror inte att min ekonomi kommer att tillåta det där.

  59. #59
    odlarn
    odlarn är inte uppkopplad
    odlarns avatar
    Veteran
    hehe,
    hade en stor viggen som bara var ivägen hemma, skänkte den till ett gruppboende här i stan för ca ett halvår sedan

  60. #60
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mec
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ha! Just den har jag precis "köpt" för 20 kr. Är lite nyfiken på trummlådan i den, plus att 20 kr var väldigt billigt för ett bra fjäderreverb!

    Hämtas i kväll!
    Va nu inte så hemlig nu du - hur var den då? Koppla en lina till datan och ge oss lite ljuuuuuud nuuuuuu!!!!!!!!!

    Jag kan host'a om du inte har plats för stora filer online.

Liknande ämnen

  1. Låt sökes
    Av agoraph0bia i forum Skivor & artister
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-09-19, 20:35
  2. poly mode monos som orglar!
    Av theVOID i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-15, 12:22
  3. sökes:
    Av leere i forum Skivor & artister
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-30, 21:36
  4. Frakta orglar?
    Av synthmicke i forum Övriga instrument
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 16:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •