Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Frakta orglar?

  1. #1
    synthmicke
    synthmicke är inte uppkopplad
    synthmickes avatar
    Veteran

    Frakta orglar?

    Är på jakt efter en orgel i holland, (inte så förvånande kanske) och undrar över bästa sättet att få hem den i så fall. Privat eller via nåt fraktbolag? Tips mottages tacksamt. Om nån mer har samma funderingar kanske vi kan göra gemensam sak. (Helt seriöst!)
    Hyra bil är skitdyrt, släp hyfsat billigt, sen tillkommer ev. avgifter om man kör hela vägen (speciellt öresundsbron, där kostar släp extra)
    Bäst hade varit om man kunnat anlita nåt fraktbolag.. Men kan man lita på att de hanterar objektet i fråga? Vill ju inte ha en trasig orgel hem..
    Jag kan ev. få låna firmans bil, men det kanske blir problem då den är lastbilsreggad och det var nåt om körjournal och grejer.. hmm..
    Ska man åka själv bör man vara minst 2 som kör, helst 3 eller 4 om det går.
    Från mig är det ca 130-140 mil beroende på hur man kör och hur långt in i holland man måste. (Det är inget stort land som tur är.. )

  2. #2
    Oberfunker
    Oberfunker är inte uppkopplad
    Oberfunkers avatar
    Veteran
    Oj, vad är det för orgel månne?

    Vore säkert intresserad om jag hade haft eget och större boende ... vilket pinsamt nog jag inte har just nu

  3. #3
    Don
    Citat Ursprungligen postat av synthmicke
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är på jakt efter en orgel i holland, (inte så förvånande kanske) och undrar över bästa sättet att få hem den i så fall. Privat eller via nåt fraktbolag? Tips mottages tacksamt. Om nån mer har samma funderingar kanske vi kan göra gemensam sak. (Helt seriöst!)
    Hyra bil är skitdyrt, släp hyfsat billigt, sen tillkommer ev. avgifter om man kör hela vägen (speciellt öresundsbron, där kostar släp extra)
    Bäst hade varit om man kunnat anlita nåt fraktbolag.. Men kan man lita på att de hanterar objektet i fråga? Vill ju inte ha en trasig orgel hem..
    Jag kan ev. få låna firmans bil, men det kanske blir problem då den är lastbilsreggad och det var nåt om körjournal och grejer.. hmm..
    Ska man åka själv bör man vara minst 2 som kör, helst 3 eller 4 om det går.
    Från mig är det ca 130-140 mil beroende på hur man kör och hur långt in i holland man måste. (Det är inget stort land som tur är.. )
    Ring o kolla olika möbelflyttfirmor, vet t.ex. att malmgrens i malmö (www.malmgrens.com) kör söderöver rätt så ofta och tar säkert upp grejor på vägen, dessutom är de billiga (har anlitat dem flera gånger när jag fått grejor körda ner till Paris från Sverige..)

    ---

    "du är aldrig tuffare än din sista hit"

  4. #4
    charliecrash
    charliecrash är uppkopplad nu
    charliecrashs avatar
    Veteran
    Hmmm, jag har sett många orgelgobitar på ebay.de som jag skulle vilja bjuda på. Men trots att dom går för kaffepengar ibland, är det ju dödsdömt att få hem dom, såvida man inte råkar få tag i nån i travemunde då'rå.

  5. #5
    synthmicke
    synthmicke är inte uppkopplad
    synthmickes avatar
    Veteran
    Ok, har kontaktat malmgrens, får se vad som händer.. får jag ett positivt svar där, så blir det nog en affär av det hela..

  6. #6
    rymdeko
    rymdeko är inte uppkopplad

    Veteran
    Har du hittat någon Eminent 310 då? Hade inte bangat för en själv.

  7. #7
    synthmicke
    synthmicke är inte uppkopplad
    synthmickes avatar
    Veteran
    Jodå, haft ett par på gång, men en var så seg, så vetefan.. han kanske dog, eller nåt..
    Den senaste fick jag ju svar på ganska omgående, men det hänger på frakten.. ska fråga om det går bra vänta lite till.. (verkade inte vara så bråttom ändå, som jag uppfattade det)

  8. #8
    Steve
    Steve är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av synthmicke
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jodå, haft ett par på gång, men en var så seg, så vetefan.. han kanske dog, eller nåt..
    Den senaste fick jag ju svar på ganska omgående, men det hänger på frakten.. ska fråga om det går bra vänta lite till.. (verkade inte vara så bråttom ändå, som jag uppfattade det)

    Jag är på, har själv spanat på 310!!!! Eventuellt skulle jag kunna ta frakten via mitt bolag. PM PM PM...vet ja

  9. #9
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Jag har lite dålig koll på detta så jag frågar: Köper man en eminent 310 för stråkljuden, eller kan den nånting annat?

  10. #10

  11. #11
    Don
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har lite dålig koll på detta så jag frågar: Köper man en eminent 310 för stråkljuden, eller kan den nånting annat?
    tricket är väl att mata signalen in i en small stone phaser?

    ---

    "du är aldrig tuffare än din sista hit"

  12. #12
    Don
    Citat Ursprungligen postat av Oberfunker
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De där stråksamplingarna gick inte av för hackor...

    Först in i en sonalksis TBK (filter) sen ut till audiodamages phaser, och vidare till deras reverence...

    vips så var det jarrestråkar deluxe...

    fett som få!!

    lite mek att få det rätt i kontakt, verkar som om den fuckade keymappen från sf2, men jag importerade bara samplingarna (stereo) och lade upp för hand, så blev det, typ, löjligt trevligt...

    Den/de av er som shoppar en sån där orgel, har i uppgift att förse oss andra med tråkigt mycket samplingar!!

    =)

    ---

    "du är aldrig tuffare än din sista hit"

  13. #13

Liknande ämnen

  1. Gammel-orglar sökes!
    Av lohmann i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 168
    Senaste inlägg: 2011-08-31, 09:48
  2. Hjälp, behöver frakta mixer till England, tips?
    Av Nihad i forum Allmänt om musik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-09, 17:12
  3. poly mode monos som orglar!
    Av theVOID i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-15, 12:22
  4. frakta ms20, bussgods eller kurir?
    Av deleted user i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 18:24
  5. Frakta stora prylar
    Av davidb79 i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-07-21, 00:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •