Resultat 1 till 21 av 21

Ämne: For you squarepusher fans out there

  1. #1
    makari
    makari är inte uppkopplad
    makaris avatar
    Veteran

    For you squarepusher fans out there

    Snavade över det här på sonicstate
    http://www.sonicstate.com/articles/article.cfm?id=109

    En liten artikel som inte säger så jättemycket, men videona är skoj att kolla på, lite gamla intervjuer och liveklipp.

    Ny skiva i oktober dessutom

  2. #2
    Synapskollaps
    Synapskollaps är inte uppkopplad
    Synapskollapss avatar
    Veteran
    oh, najsigt!

    Killen har ju helt klart wikkid skills! Och en jävligt skiten 303:a (syns i en av youtube filmerna)!

  3. #3
    Electroboy
    Electroboy är inte uppkopplad
    Electroboys avatar
    Veteran
    Verkligen! Det var underhållande. Jag får erkänna att jag inte är så insatt i hans produktioner. Har några vänner som är helt frälsta, och jag vet att han är en "stor" artist...
    Men jag har inte varit så intresserad av djupdykning, för så snabb och energisk musik är inte min karamell riktigt.

    Men ja jäklar alltså. Är han världens bästa basist eller!!!??? Grym, totalt grym!
    Där var någon låt han spelade live som var helt OK (både dom äldre bas-orienterade och dom nya skrammliga), gillade inte riktigt alla inslagen i musiken, men det var ändå intressant som attans.
    Kul att se den gammla intervjun

    Tack för tipset.

  4. #4
    kollade på alla, tack för länken!
    grym musik!!!

  5. #5
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Electroboy
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men ja jäklar alltså. Är han världens bästa basist eller!!!??? Grym, totalt grym!
    I vilket av klippen hör/ser du det? Det basspel jag hittat skulle min sambos femtonåriga bror klara utan problem. Fast Squarepusher är grym ändå.

  6. #6
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Word! Tom är fantastisk! Nästan som en yngre Zappa Snart kommer det nytt också :kaaaka!: :

    Från Warps nyhetsbrev:

    Squarepusher :: Digital single series



    The new album from Squarepusher Hello Everything is out on 16th October. Leading up to this date a series of 3 tracks will be released as digital singles through Bleep and other major download stores. Only one of these tracks will appear on the album.

    The series begins with the album pre-release track ‘Welcome To Europe’ on 4th September. Stunningly direct, melodic and uplifting, every time we hear it we can’t stop grinning from ear to ear! Track two will follow two weeks later (18th Sep) with the final track a further fortnight on (2nd Oct).

    More exciting news about Hello Everything will follow in next month’s newsletter.

  7. #7
    Arete
    Arete är inte uppkopplad
    Aretes avatar
    Veteran
    Videorna var sköna :-)

  8. #8
    Electroboy
    Electroboy är inte uppkopplad
    Electroboys avatar
    Veteran
    Sisältää: Eftersom jag "analyserat"/och verkligen LYSSNAT på cirka noll basister, så hamnar han högt på listan I någon av klippen lirar han live med en bas. Blev imponerad bara...helt enkelt.

  9. #9
    makari
    makari är inte uppkopplad
    makaris avatar
    Veteran
    Arete: my red hot carvideon var skittuff (visste inte att det fanns en video till den) men jag vill se hela ju

  10. #10
    sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Electroboy
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Blev imponerad bara...helt enkelt.
    Jag förstår. Jag tror du underskattar vad duktiga basister kan göra.. så du har något häftigt kvar i livet att upptäcka, gott

  11. #11

    Redaktör
    Squarepusher är väl framförallt en överjävligt snabb basist? Själv har jag aldrig fastnat, men det beror nog mest på att jag är allergisk mot allt som luktar vit funkbasist.

  12. #12
    makari
    makari är inte uppkopplad
    makaris avatar
    Veteran
    Dammar av den här tråden, ny skiva med []pusher 27 oktober. En låt finns på MySpace.com - Warp Records - UK - Alternativ - www.myspace.com/warprecords
    Jag är inte helt övertygad, bitvis jävligt coolt, men på det hela låter det som en ofärdig demo.

  13. #13
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av sisältää Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I vilket av klippen hör/ser du det? Det basspel jag hittat skulle min sambos femtonåriga bror klara utan problem. Fast Squarepusher är grym ändå.
    Kan du inte filma honom så vi kan höra hans grymma skills?
    Senast redigerat av segerfalk den 2008-08-29 klockan 16:00.

  14. #14
    Valfrid
    Valfrid är inte uppkopplad
    Valfrids avatar
    Veteran
    Ja jeflar. Låter som en metalzone genom hemmastereon och en granulerad Animal från mupparna på trummor.

    Kooligt med länkarna ovan, hade inte sett allt innan. Men hoppas killen får lite mer sol på sig, han har ju D-vitaminbrist så det stänker om det.

  15. #15
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Squarepusher - Wendorlan (Scope Vid)

    "STROBE WARNING. Filmed in one take on a CRT oscilloscope, using custom processing to generate the XY signal from components of track audio and control data. Thank you David for the last-minute loan of the scope."

    Taken from the forthcoming album ‘Dostrotime’ out 1 March 2024. Available exclusively on 2xLP, CD and digital download. Pre-order → https://squarepusher.net/



    https://youtu.be/cLOd03UGmH8

  16. #16
    lazerkind
    lazerkind är inte uppkopplad
    lazerkinds avatar
    Veteran
    Gött!
    Det här är ju det jag gillar med Squarepusher.

  17. #17
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Najs! <3

  18. #18
    erko
    erko är uppkopplad nu
    erkos avatar
    Veteran
    Grymt bra!

  19. #19
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Snubblade över den här intervjun:

    https://youtu.be/wHvS_b7rYqc

  20. #20
    raoul flutters avatar
    Veteran
    Dostrotime beställd! Lyssnade på Be Up A Hello två gånger idag. Grymt bra skiva! Nu spinner Feed Me Weird Things, 25th Anniversary-vinylen. Väldigt bra den med!

  21. #21
    Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av peter4 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Squarepusher - Wendorlan (Scope Vid)

    "STROBE WARNING. Filmed in one take on a CRT oscilloscope, using custom processing to generate the XY signal from components of track audio and control data. Thank you David for the last-minute loan of the scope."

    Taken from the forthcoming album ‘Dostrotime’ out 1 March 2024. Available exclusively on 2xLP, CD and digital download. Pre-order → https://squarepusher.net/


    Video
    Jisses, den var kompromisslös på alla sätt. Mästerligt.
    Inledningsvis nästan lite Mihon 3 över den men sedan blev det lite mer extremt.
    Undrar om man skulle överleva en iMaxvisning av denna utan att blunda då och då….

Liknande ämnen

  1. Squarepusher på Mejeriet i Lund
    Av outshape i forum Evenemang
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-04-06, 14:13
  2. Squarepusher - Just A Souvenir
    Av Katzenjammer i forum Skivor & artister
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-16, 10:27
  3. Blotta er, RW fans!
    Av Kloon i forum Evenemang
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-07-02, 13:57
  4. Något för The Tubes-fans
    Av lasselu i forum Skivor & artister
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-05, 09:22
  5. do you know squarepusher?
    Av makari i forum Skivor & artister
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-05-17, 00:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •