Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Line6 Support?

  1. #1
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran

    Line6 Support?

    Line6 är alltså fabrikanten, så långt är jag med. Sen ordet "Support" har jag för mig betyder hjälp, understöd, medhåll etc. Det verkar inte Line6 ha fattat. Jag tror dom tog ordet för att alla andra företag har med en sån mailadress på sina hemsidor.

    Jag har haft lite knas på min PODxt Live, inget graverande men irriterande, i ett år nu och dom lyckas fan inte ens få min fråga till en tekniker. Nu tog jag all denna årslånga mailtrafik jag haft i detta ärende och skickade till ett gäng adresser på Line6. Fick ett par "ojojoj, stackars dig", något "Goddag Yxskaft" samt ett "Detta kan vi på supporten nog fixa trots allt". "Äääääntligen", tänkte jag. Dom bad mig beskriva problemet igen och skicka till Europasupporten. Det gjorde jag. Nu kom svaret.

    Problemet i korthet är att volympedalen allt som oftast inte kör ner volymen i botten utan man måste hålla på och kalibrera den hela tiden. Ibland en 5-6 gånger på en kväll.

    Och svaret undrar ni? "Recalibrate the unit following these easy steps:...":hmmm:
    Nästan samtidigt fick jag från nån annan Line6 support att jag inte svarat (!!! Det var ju jag som skickade mailet!!??) inom angiven tid och nu är ärendet satt som "Solved".

    Alltså, jag vägrar tro att det är en samling pappskallar som kan veva ihop en sån bra grej som POD'en. Då kommer en stilla undran om vart dom har problem. Är dom bara skitslöa på supporten? Fattar dom inte skriven engelska? Vet dom inte vad som är knas och försöker mörka detta på nåt hemligt sätt? Jaja, jag har ingen aning men nu lämnar jag in den hos försäljaren och sen får dom dra i detta tuggummi bäst dom vill. Jag vill bara att det ska funka.


    /Mein

  2. #2
    toandfro
    Tråkigt att ett sånt stort företag inte kan satsa på bättre kundservice! :hmmm:

  3. #3
    axeman
    axeman är inte uppkopplad

    Veteran
    Prova ring Luthmans support och se om de 1) har någon ide om problemet och 2) om inte de kan hjälpa till med kontakten med Line6. Det ligger ju i deras intresse också att behålla produktens goda rykte (och de gånger jag har ringt har de faktiskt varit väldigt tillmötesgående och trevliga).

  4. #4
    Mein
    Mein är inte uppkopplad
    Meins avatar
    Veteran
    Bra idé faktiskt. Har helt glömt den Svenska agenten.
    Tackar!

    /Mein

Liknande ämnen

  1. Juvelen + support Live i Sthlm, 28 november.
    Av 655321 i forum Evenemang
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-11-28, 13:50
  2. Prebinding script + Tech support folder
    Av MLundkvist i forum Pro Tools
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 13:21
  3. support eller diskussionsforum?
    Av dynamik i forum Allmänt om musik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-03-30, 11:07
  4. Ultimate Support keyboardställ i Sverige?
    Av Demokid i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-01-19, 22:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •